האם יש חדש מאידיבי ?

hayek

New member
הודעה במאיה: המפקחת מתנגדת לשעבוד והחברה מתעלמת מהמפקחת

בהמשך לדיווחים המיידיים של אי די בי חברה לפתוח בע"מ ("החברה") מיום 5.5.2016 ומיום 21.6.2016 בדבר בחינה שמבצעת החברה לגיוס הכספים הדרושים לה, ובכלל זה בחינת האפשרות לפרסם דוח הצעת מדף על פיו תוצענה לציבור סדרה אחת או יותר של אגרות חוב של החברה, שתיסחרנה בבורסה לניירות ערך בתל אביב בע״מ, ואשר תהיינה מובטחות בשעבוד על חלק מאחזקות החברה במניות כלל החזקות עסקי ביטוח בע"מ ("כלל עסקי ביטוח"), מעדכנת החברה, כי בהמשך לפנייתה של החברה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון ("הממונה") בקשר עם בקשתה של החברה לקבלת הסכמתה של הממונה לשעבוד מניות כלל עסקי ביטוח (וזאת, מבלי להיכנס לשאלה אם נדרשת כלל הסכמתה של הממונה להטלת שעבוד כאמור) ("שעבוד המניות"), קיבלה החברה ביום 27.6.2016 מכתב תשובה ממשרדה של הממונה, בו צוין כי הממונה אינה מוצאת לנכון לאפשר לחברה לשעבד את מניות כלל עסקי ביטוח לטובת צד שלישי ("מכתב התשובה").
עמדת החברה בעניין זה היא, בין היתר, כי אין בסיס לעמדתה של הממונה המבקשת למנוע את שעבוד המניות בנסיבות העניין; וכי ממילא, על פי הדין, קיימת לחברה הזכות לשעבוד מניות של כלל עסקי ביטוח, בשיעור הנמוך מ- 5%, אף ללא הצורך בקבלת אישור מהממונה. בהתאם לכך, ממשיכה החברה בתהליך בחינה של הנפקת אגרות החוב, כאמור בדיווחים המיידיים שפורסמו על ידה.

השאלה העיקרית היא האם הגופים המוסדיים ישתתפו בהנפקה לאור התנגדות המפקחת ? מבחינת החוק, אסור לאף גורם להגיע לאחזקה של יותר מ-5% (כולל במניות משועבדות) , ללא אישור מהאוצר. במידה והתנאי הזה ישמר, לא נראה לי שיש למפקחת קייס משפטי במידה והנושא יתגלגל לבית המשפט, אבל לא בטוח שהמוסדיים ירצו להתעמת עם האוצר, שעלול מבחינתם ליצור "רשימה שחורה".
 

dw2322

New member
תודה על הידיעה


חשיבות הכתבה הזו של שלי אפלברג איננה רק בעיסוק בענייניו של נוחי דנקנר, אלא גם ובעיקר באותם 20% מהכספים, האמורים להגיע לקופת הנושים (חגי ואייל) ומשם אלינו, ציבור נושי אידיבי אחזקות!
מדובר באלפי משקיעים קטנים, כשכל החזר לקופת הנושים יסייע לצמצם, גם אם במעט, את היקף התספורת הכואב שחווינו לפני מספר שנים.
 
שמואל,באידיש זה נקרא טוכעס לעקער או בעברית תיקנית

מלקק תח..., אין ספק בעיני כי יניב פגוט והחברה שהוא פונקציונר בה, מתכנננים להרוויח בשלב כלשהו מכספי אלשטיין שיופנו אליהם,ממש דברי חנופה.
 
דיוני בית משפט

כיצד מבררים היכן מתקיימים דיוני בית משפט ובפרט בנושא אידיבי ?
מי השופט ? מה נושא הדיון המשפטי (מניעת מכירת מניות כלל, משכון מניות לקבלת בטחונות להנפקת אג"ח חדשה ועוד...).
מי המוזמנים לדיון ?
תודה למי שינחה אותי ויענה על השאלות ששאלתי.
יום טוב. יוסי
 
האם יש חדש מאידיבי ?

צהריים טובים.
למעלה משבוע חלף ממכתבו של עו"ד טרי לאידיבי בה נתבקשה להודיעה לו כיצד היא "מעדיפה" למכור את המנה הראשונה של מניות כלל.
אידיבי הייתה אמורה להשיב על מכתב זה תוך כשבוע. חלף שבוע, האם מישהו שמע או קרא דבר חדש אודות מכירת מניות כלל ?
מה קורה עם נסיון הנפקת האג"ח הקצרה מגובת מניות כלל ? האם יש חדש ? (סלינגר כרגיל התנגדה) .
יהיה נחמד אם מישהו ישתף אותנו במידע חדש. תודה.

http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3691016,00.html
 
סלינגר האיומה ממשיכה להילחם באידיבי

לא זכור לי "רגולטור כה פעלתן" כמו רודפת הכותרות סלינגר.
אלשטיין מתכוון לפנות לבג"צ מכיוון שסלינגר פשוט "גומרת אותו" עם כלל ועם דרישותיה הדרקוניות לטעמי למכירת כלל במחיר סוף עונה.
מקווה שבג"צ יבהיר לה שהחוק נכנס רק ב 2019 ולכן משקיע שהשקיע סכום כה גבוה אמור לנהל את השקעתו בפרט שהוא בעל נכסים (קבוצת אלשטיין אירס קרסואד ועוד) בעלי שווי הגבוה מ 2 מיליארד ש"ח.


http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3691813,00.html
 
למעלה