אידיבי - מקדמת מתווה חדש למכירת כלל ביטוח

hayek

New member
הערות והרחבות

אדמה-כימצ'יינה-סינג'נטה
עסקת המיזוג של מכתשים לתוף סנונדה מקבוצת כמצ'יינה נדחתה כבר כמה פעמים, ומניות סנונדה נמצאות בהפסקת מסחר שכל פעם מוארכת (כעת עד אוגוסט כנראה יוארך בהמשך). המיזוג אמור להסתיים בסוף השנה-תחילת 2017.
ראה דה-מרקר
http://www.themarker.com/markets/reports/1.2950949
אדמה ממשיכה להתקדם, אף כי בקצב אטי לקראת השלמת העסקה למיזוגה עם חברת סנונדה, שבשליטת החברה האם כמצ'יינה, שצפויה בסוף 2016 או בתחילת 2017. אדמה עוסקת במקביל בהיערכות תפעולית למיזוג — כולל גיוס אנשי מכירות, שיווק מוצריהן של החברות בקבוצת סנונדה והשלמת ההקמה של מרכז פרמול ואריזה בעיר הואיאן במחוז ג'יאנסו. בכירים באדמה כבר מנהלים 3 מ–4 החברות בקבוצת סנונדה שאמורות להתמזג עם אדמה. שיתוף הפעולה המסחרי עם קבוצת סנונדה הביא לכך שמכירותיה של אדמה בסין ברבעון הראשון של 2016 היו גדולות מתוכנית העבודה מהמכירות בסין ב-2015 כולה (7–8 מיליון דולר) וברווחיות גבוהה יותר בשל הכניסה לערוצי ההפצה של החברות הסיניות.

במקביל נמשכת ההיערכות לעסקת הרכישה הענקית של סינג'נטה במזומן (43 מיליארד דולר) ע"י כימצ'יינה, וזו צפויה להסתיים גם כן בסוף השנה.
http://www.wsj.com/articles/syngent...-on-track-for-regulatory-clearance-1461135515

ברקע גם בקשה לתביעה נגזרת שהוגשה ע"י מחזיק 2 מניות דיסקונט השקעות ,שאם תתקבל , תחייב את דיסקונט השקעות לפעול לסיכול עסקת כמצ'יינה-סינג'נטה.

במידה וכמצ'יינה לא תוכל להשלים את המיזוג היא תצטרך לשלם קנס של 3 מיליארד דולר לסינג'נטה!

כזכור, אלשטיין ויועציו ביקרו בסין ונועדו עם מנהלי כמצ'יינה בפברואר לאחר הודעת כמצ'יינה על המיזוג עם סינג'נטה.

מכל האמור לעיל נראה שעסקת מיזוג המורכבת של אדמה לתוך סנונדה לא תקרה בקרוב, ואפשר שלא תקרה בכלל. יכול להיות שאלשטיין סגר בע"פ , על פיצוי ניכר לדיסקונט השקעות תמורת ויתור על אחזקות דסק"ש באדמה וההלוואה שהתקבלה, שכרגע ערכה עולה על שווי האחזקה. הדחיה הנמשכת במיזוג אדמה לתוך סנונדה וסמיכות הזמנים לסיומה לעסקת סינג'נטה, המנוף האדיר שיש לאלשטיין כנגד כמצ'יינה , והביקור הלא מתוקשר של אלשטיין בסין- כל אלה אפשר שמעידים שהושגה הבנה שבשתיקה בין אלשטיין לסינים. לדעתי יותר פשוט גם לסינים וגם לאלשטיין פשוט לסגור על פיצוי כספי , שיאפשר להם לקבל את יתרת מניות אדמה, למחול על ההלוואה, ולסגור בלי כאבי ראש מיותרים את העסקה הענקית שלהם מול סינג'נטה. נראה לי שגובה פיצוי של 150 מ' דולר , סביר בניסיבות הענין.

גיוס החוב הצפוי
כנראה ייעשה בהנפקת אג"ח ולא מול מוסד בנקאי (ראה החלטת הדירטוריון),ויכול להיות שיכלול גם הצעה להחליף אגח ז'-י' ב-ט', או ז'-י' באגח החדש. מה שאנחנו כן יודעים הוא שתמורת הגיוס יכולה לשמש אך ורק לפרעון ההתחיבויות הקיימות לפי לוח הסילוקין הקיים וכי הפרעון יהיה לא יאוחר מסוף 2019 או מוקדם יותר אם יתקבלו התמורות ממכירת כלל ביטוח.
http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=1032934

מכירת כלל
בהינתן מחיר סביר לעסקה של 70-85 אחוז מההון, כאשר כנראה אפשר יהיה לקבל מעל 80 אחוז מההון רק אם יהיו מספר מתעניינים רציניים, וכן בהתחשב שאלשטיין ירצה למקסם את התמורה נטו (שהיא גבוהה ב-74.99% כמו ב-81%) ואילו הרוכש ירצה להקטין ככל האפשר את התשלום, הדינמיקה של המו"מ עלולה להביא את הצדדים לסגור על תמורה בשווי קצת קטן מ-75 אחוז. כזכור בימים האחרונים למסחר במניה, היא שיקפה הסתברות של כ-10 אחוז לקבלת תמורת כלל (אולי קצת יותר אם נתחשב בהיוון), כך שהשוק אף פעם לא התרשם במיוחד מהתמורה הבעייתית הזו, שסידרו לנו הנאמנים.
כדי לסכל את הדינמיקה הזו, גבאי ואלשטיין חייבים להיות מיוצגים בועדה שתנהל את המכירה.

רכישת אגח ט' בשוק
לא יקרה. מבחינת אלשטיין מדובר במקור מימון סביר. למשל אירסה גייסה לא מזמן בריבית 9% דולרית ותשואת הברוטו של ט' הינה היום 13%. כל רכישה משמעותית של אגח ט' תעלה את מחירו. לא מציאה מבחינתו, במיוחד שמדובר באגח ארוך מאד, שלא מעיק על התזרים.

סיכויי ט' בפניה לבית המשפט
כפי שחזרתי ואמרתי - אפס . לאידיבי NAV חיובי אם נקח בחשבון ש NAV, לפי פסיקות בית המשפט, מחושב לפי ערך כלכלי ולא שוק. גם לפי שוק אנחנו מדברים על משהו סביב האפס היום, אבל כל בית משפט יכלול את האחזקה בדיסקונט השקעות לפי הרשום בספרים (מוסיף עוד כמה מאות מיליונים), וגם לגבי כלל ביטוח - יתווספו מאות מיליונים לשווי השוק (ראה הצעת אשכנזי). בנוסף אלשטיין יכול לתת התחייבות להזרמה של 300 מ' שח בסוף השנה למימוש האופציות. לא מאמין שאלשטיין יתפשר בנושא שעבוד נכסים לט', ואני לא בטוח שזה מהותי לט' שכן מ-2019 החוב היחיד שפתוח יהיה ל-ט' והנכס היחיד כנראה יהיה רק דיסקונט השקעות, כך ששעבוד לא יעלה ולא יוריד. הדבר היחיד שבטוח הוא שגיסין יחגוג בנתיים על חשבוננו.

דיסקונט השקעות
תמכור בעסקת בעלי ענין קרקע בחולון לגב ים תמורת 92 מיליון שח. ביחד עם הדיבידנדים משופרסל, נכסים ובנין ואלרון וביחד עם התמורות שצפויות בסוף השנה ממימוש האופציות (שכולם בכסף כאשר אידיבי תממש ב-300 מ' שח ודולפין , כמו שעשתה בסיבוב הקודם תרכוש ככל שידה משגת בשוק- עוד כמה עשרות מיליונים), ועוד דיבידנדים בהמשך, כל אלה יסגרו את 2017 עבור דסק"ש.
 
הערות ותובנות

ערב טוב ושיהיה שבוע טוב
1. התחלחתי לקרוא שאתה מעוניין לשלב בצורה כלשהיא את "גזלני ההסדר" גבאי ואולמן. הם דואגים אך ורק לעצמם. לא מעוניין לראות אותם באידיבי יותר. הם התעשרו ואני הפסדתי המון !!! בגלל שלא שמרו כראוי על זכויות המשקיעים.
2. אלשטיין הוא בלתי צפוי לכן כל הפרשנויות יהיו אשר יהיו הכזיבו עד עתה.
כפי שנכתב באחת התגובות בעל המאה הוא בעל הדיעה ולמרות שאלשטיין אינו שחיין הוא אוהב .... מהמקפצה.
לפי דעתי הוא הולך להרוויח בגדול !!! מאדמה (באוגוסט אמור להיות עדכון).
הצליח למסמס את בקשת הפירוק של אג"ח ט ע"י ספין של מכירת כלל.
בנוסף שופטת בית משפט נתנה לו ארכה 45 יום לגיבוש מתווה והוא ינצל זאת עד תום.
3. גם אני קראתי שבנק הפועלים אמור להלוות כסף לאידיבי בתמורה למשכון מניות דסק"ש וכלל. גיוס אג"ח מהציבור בעת הזאת נראה לי הזוי. אין לאיש אמינות, כיסח את בעלי מניות המיעוט ומחזיקי אג"ח אחזקות. כעת "הצדיק אלשטיין" מעוניין לגייס אג"ח וכולם יבואו בגלל הבטחונות ? נראה לי קלוש. אך כפי שנכתב בשיר "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם...". אולי בן משה ייקנה אג"ח....
4.האיש נזיל באירסה. הייתי מצפה שירכוש אג"ח ט. ע"י מספר פעולות שווי אידיבי יעלה (אדמה וכד') ואז האג"ח יתקן חזק למעלה. כמו כן האג"ח נסחר מאוד נמוך מהפארי ומכיוון שהוא נזיל שיבצע buy back. מאוד משתלם.
5. מכירת כלל.
מפתיע אבל עדיין אין פניה לבית משפט לעצירת מכירת מניות כלל בכפייה.
 

hayek

New member
אידיבי - מקדמת מתווה חדש למכירת כלל ביטוח

http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=1036808
בהמשך לדיווח המיידי של אי די בי חברה לפתוח בע"מ ("החברה") מיום 25 במאי 2016 (מס' אסמכתא 2016-01-034302) בעניין ההצעה הבלתי מחייבת לרכישת החזקותיה בכלל החזקות עסקי ביטוח בע"מ ("כלל עסקי ביטוח") ולפרסומים באמצעי התקשורת ("ההצעה"), מעדכנת החברה כי מציע ההצעה הינו Ashkenazy Acquisition Corporation. בנוסף, מעדכנת החברה כי דירקטוריון החברה התכנס היום, ובהמשך לדיון בהצעה ולאינדיקציות בדבר אפשרות לקבלת הצעות נוספות לרכישת השליטה בכלל עסקי ביטוח, וכן בהמשך להחלטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו בדיון שהתקיים ביום 4.5.2016 (ראו דיווח מיידי שפרסמה החברה ביום 5.5.2016) (מס' אסמכתא 2016-01-059665), החליט כדלקמן:
1. החברה תפתח בהליך תחרותי למכירת השליטה בכלל עסקי ביטוח. במסגרת הליך המכירה תבחן החברה גם את ההצעה שהתקבלה, ויתקיים האמור להלן:
1.1. החברה תפעל להתקשר עם בנק השקעות בעל מוניטין. בנק ההשקעות ילווה את הליך המכירה וייעץ לחברה בכל הנוגע למבנה הליך המכירה ותנאיו.
1.2. החברה תגבש מתווה להליך המכירה, בין היתר על בסיס הייעוץ מבנק ההשקעות כאמור, מתוך כוונה להשלים את הליך המכירה בהקדם האפשרי.
2. החברה תפנה לממונה על שוק ההון ביטוח וחסכון במשרד האוצר ("הממונה") לתיאום הליך המכירה האמור ולאימוץ הליך המכירה כאמור ("המתווה החדש") כתחליף למתווה הקיים מיום 30 בדצמבר 2014. במקביל, החברה תפנה לבית המשפט ותציג את המתווה החדש כמתווה חלופי למתווה הקיים של הממונה.
3. במהלך התקופה בה יתנהל הליך המכירה ועד להשלמת מכירת השליטה על ידי החברה ימשיכו לחול ההוראות הבאות: (א) הנאמן, מר משה טרי, ימשיך לכהן בתפקידו בהתאם להוראות כתב הנאמנות וייפוי הכוח הקיימים (בהתאמה למתווה החדש), והחברה לא תפעיל את זכויות ההצבעה הצמודות לאמצעי השליטה בכלל עסקי ביטוח, וכן תימנע מכל פעולה שיש בה במישרין או בעקיפין משום הכוונת כלל עסקי ביטוח, לרבות בדרך של כהונה כנושא משרה בכלל עסקי ביטוח; ו - (ב) מינוי דירקטורים בכלל עסקי ביטוח ייעשה על פי המנגנונים שנקבעו במתווה הקיים לעניין זה.
4. במסגרת המתווה החדש תוכל החברה לשעבד מניות של כלל עסקי ביטוח לטובת נושים פיננסיים, בכל אופן שתראה לנכון, והכל בכפוף לאישורים הדרושים על פי דין, לרבות אישור הממונה.


הערות:
1. החברה אימצה מתווה חדש שלפיו היא מעלה הילוך בנסיונות מכירת כלל ביטוח.
2. במסגרת המתווה החדש , החברה לא תעשה שימוש בזכויות ההצבעה שלה וההתייחסות להשקעה תהיה כאל השקעה פיננסית נטו.
3. לא ברור אם סלינגר מסכימה לכך. החברה אומרת שתפנה לסלינגר ותציג את המתווה החדש. או שהתקבלה הסכמת סלינגר בע"פ, או שיותר סביר שהדירקטוריון לא ממש סופר אותה וקובע עובדות בשטח, תוך שהוא מסתמך על החלטת בית המשפט המחוזי.
4. החברה מודיעה שיש התעניינות. ברור שהצעת אשכנזי AS IS נמוכה מידי ואינה מהווה אלא ירית פתיחה.
5. הדירקטוריון נראה נחוש לפעול בנתיים לגיוס הלוואה של כ-350 מ' שח , בשעבוד מניות כלל ביטוח. להערכתי תוכל החברה לגייס סכום זה בקלות ובריבית של עד 6% צמודה.
6. בהסתמך על ההון העצמי של כלל ביטוח בדצמבר 15 (4,548 מיליוני שח) ושיעור האחזקה (54.5%), כל אחוז מכירה בהון העצמי שווה לאידיבי כ-25 מיליון שח. התשלום לזכאי ההסדר , במידה וכלל נמכרת ב-75% או יותר, הינו כ-140 מיליון שח. יוצא "שבגדול", אלשטיין יעדיף למכור ב-81% מההון ומעלה כי זה יכסה לו את התשלום.
 
שבוע טוב. כפי שכתבתי כבר בשירשור זה בתי המשפט בכל הערכאות לא

נוטים להתערב בהחלטות הגורם המקצועי(סלינגר) כאשר ברור כי הנושא בסמכותה והיא אינה חורגת ממנה.זאת לדעתי הסיבה שלא הוגשה שום בקשה לעצירת הליך מכירת מניות כלל בבורסה.
אני כותב זאת בצער אבל אני חושב שכל הגורמים המעורבים הגיעו למסקנה כי לא תצמח להם שום תוחלת מפניה בנושא לבית משפט.
כנראה הליך המכירה בבורסה במנות יתנהל במקביל לחיפוש אחר קונה של השליטה.
לגבי אלשטיין הוא ממשיך בתחבולות וברור כי הצעת קנית כלל ע"י אשכנזי שומטת או מושכת את השטיח תחת רגלי אגח ט וגיסין.
עם זאת אני חושב כי גיסין מספיק חכם להבין זאת וכי יחכה עם בקשת הפירוק ואולי יחבור לנציגי הקרנות הפרטיות של אגחי ז+י בהמשך למהלך שיביא ביטחונות וערבויות לכל הסדרות.
 
גם אני בספק גדול שסלינגר תאשר את המתווה החדש.אלשטיין נראה

משחק בנדמה לי.כאן זה לא ארגנטינה.כאן לממונה על הביטוח יש סמכות ובתי משפט (גם העליון ) אינם נוטים להתערב בהחלטות הסמכות הבירוקרטית המקצועית הקובעת בתחום מסוים (ולא רק בביטוח).רק במקרים של חריגה משמעותית מסמכויות הרשות הם עשויים להתערב ובמקרה זה לצערי, החלטת סלינגר בדבר מכירת מקבצי מניות כלל ביטוח בבורסה הם לא חורגים מסמכויותיה ונמצאים בסמכותה הבלעדית לפי שיקול דעתה.
כך שלמיטב הערכתי לא תהיה עצירה של מכירת הנגלה הראשונה בבורסה וההחלטה של החברה לפעול כעת ברצינות הדרושה לחפש קונה לשליטה בכלל תחול ,אם בכלל ימצא כזה קונה, במקביל למיתווה מכירת מניות כלל לפי הוראת סלינגר.
 

gili667

Member
לפי התחשיב 69%-74% - עדיפים על 75-80%

אשכנזי מין הסתם מטעם אלשטיין , הכל עמ למנוע מ ט הצלחה בבגקשת פרוק וכן למנוע מכירת כלל בבורסה , ואם נכפה למכור כלל בפרוטות אז לנצל זאת לקניה בזול
&nbsp
החברה מין הסתם לא היתה זקוקה להצעה של אשכנזי []מי?] כדי לפעול בדרך שמפרסמת כעת
ואשכנזי מין הסתם לא נתן הצעה בלתי מוגבלת בזמן - כך שיתכן וכלל לא תהיה רלונטית
&nbsp
אידיבי הרי כבר שנים חיפשה קונים , את חלקם זרקה , חלקם ברחו ומי שבחרה לא אןשר - אין שום דבר חדש.....
&nbsp
 
אלשטיין כרגיל מתחמן

ערב טוב
1. "ספין" נוסף מבית מדרשו של אלשטיין בכדי להעלות רגעית את NAV החברה . כך הוא יצליח לדחות את בקשת הפירוק בנקודת הזמן הזו.
2. ההצעה של אשכנזי כלכלית אינה מציאה גדולה אך תאפשר לו תחמושת בדיון עתידי בבית משפט שהנה הוא עושה מאמצים למכירת כלל ולכן יש לתת לו ארכה למכירת כלל.
3. הטיעון נועד לאפשר לו גיוס חוב לתשלום לאג"ח הקצרות. מקווה שאג"ח ט מבינים שזהו טריק של אלשטיין וישבו לו על הזנב בכדי שיעניק להם בטחונות.
300 מליון ש"ח מימוש הנפקת הזכויות לדסק"ש בעייני עשויים להיות בטחונות ראויים. לא מבין את התעקשותו - בכל מקרה הוא מתכוון להזרים לדסק"ש - אז שייתן את זה כבטחונות וקדימה. מה נותנים כל העימותים הללו אם ניתן למצוא פשרה ראויה שכולם חיים איתה היטב ?
4. יום ראשון הקרוב יום X לאג"ח ז.
 

gili667

Member
אל תדאג, ט לא יבנו על הצעות על הקרח , מה גם שהצעת אשכנזי

היא בגובה שבפרוש יוצר בעיה אצל ט [דהינו חשש לאי תשלום]
&nbsp
יחד עם זה כדי לעצור תשלום ל ז הם יצטרכו לפנות לביהמ"ש לפני יום החלוקה [אין בעיה לעשות זאת אחרי יום ה X] ושביהמ"ש יחליט לפני יום החלוקה - והזמן לכך אוזל .....
&nbsp
אין ספק שעל ט להביא בחשבון גם את ההתפתחויות החדשות [מנגד ההוראה כבר ניתנה] כשחושבים על סיכוי ההצלחה
&nbsp
יתכן ש ט מדברים עם ז שיצטרפו אליהם לאחר קבלת התשלום? יתכן אבל אם כן לא חכם ושומט משהו מהטיעון
&nbsp
בינתיים אפשר להוריד הכובע בפני אלשטיין על דאגתו לאלשטיין, אידיבי היתה ההצגה הטובה בעיר ונראה שגם כעת בסיבוב השני הולכת להיות ההצגה הטובה בעיר
 
תגובה 1

שבת שלום

1. אני מודע לכך שניתן לפנות ולעצור תשלומים גם אחרי יום ה X. אני עדיין חושב שאג"ח ט צודקים אך היה עליהם להמתין לאחר תשלום הקרן והריבית ביוני (אני מודע לכך שסכום משמעותי משולם לאג"ח ז' אך בית משפט לא יסכים כעת לעצור תשלום). יחד עם זאת שישבו לו על הזנב. לפי דעתי הם לא יזמו פניה לבית משפט לפני פרסום הדוחות הריבעוניים של דסק"ש ואידיבי למרות שמחינתם הזמן אוזל...
2. אג"ח ז' ואג"ח ט יתקשו לשתף פעולה. הסיבה היא שקרן DK היא המחזיקה הדומיננטית ב ט וקרן יורק (גרמי בלנק) הינה הקרן הדומיננטית ב ז. קיימת יריבות עזה בין הקרנות בגלל משבר הניהול שהיה להם באלביט הדמיה (כפיר "נזרק" מאלביט הדמיה שהיה נציג של DK).
3. מקווה שאלשטיין מבין שלמרות שהוא יצלח את המשבר הנוכחי מול ט ייטב לו שלא יגישו נגדו הצעה לפירוק. מעניין כיצד ישכנע את סלינגר בסיטואציה כזו שתיתן לו ארכה במכירת כלל. מקווה שיתעשת ויבין שמלחמות פוגעות בכולם ועדיף לו לקנות אג"ח בעצמו ולתת בטחונות לאג"ח ט . כולם ייצאו נשכרים מכך.
 
למעלה