אידיבי - המאבק המשפטי על אופציה 4 מתרחב למחוזות אחרים

hayek

New member
אידיבי - המאבק המשפטי על אופציה 4 מתרחב למחוזות אחרים

ראשית לעובדות:
1. החברה התנגדה לבקשת מחזיקי אופציה 4 לפעול להארכת מועד הפקיעה עד לתאריך לאחר הפעימה הראשונה.
2. מחזיקי האופציה פנו לבית במשפט ע"מ שיורה לחברה להאריך את מועד הפקיעה. הנאמנים צידדו בעמדת המחזיקים.
3. החברה טענה בבית המשפט כי החברה אינה צד בהסדר הנושים והזהירה מהחלטות רוחב משמעתיות לחברה, אם תתקבל הבקשה.
4. השופט אורנשטיין קיבל את עמדת מחזיקי האופציה וציין כי החברה לא הצביעה על טעם ענייני , שלפיו אישור הבקשה יסב לה נזק, והעלה תהיה בדבר אותם "השלכות רוחב משמעותיות" שציינה החברה. מועד פקיעת האופציה נקבע ל-40 יום לאחר צועד הפעימה הראשונה, כלומר 10/5/2016.
5. החברה הגישה ערעור בהול לבית המשפט העליון אתמול: "...במסגרתו מבקשת החברה מבית המשפט לבטל את ההחלטה, להותיר את מועד פקיעת כתבי האופציה במועד המקורי שנקבע לפקיעתן (היינו יום 10 בפברואר, 2016) או לקבוע מועד פקיעה אחר שיהיה קרוב ככל הניתן למועד הפקיעה המקורי האמור. כמו כן ביקשה החברה לקיים דיון דחוף בערעור כאמור"

צופה מן הצד, בוודאי ישתאה מדוע החברה עומדת על רגליה האחוריות, בנושא שנראה לכאורה לא מהותי במיוחד, ואפילו מיותר אם תצא ההנפקה לפועל. אבל, הבהילות של החברה שהתבטאה בפניה דחופה לבית המשפט העליון , מלמדת אותנו כי ההחלטה התמימה לכאורה של השופט אורנשטיין , אכן הובילה להשלכות רוחב משמעותיות, ואילצה את החברה לפנות בבהילות לבית המשפט העליון.

גם אפשר להבין עכשיו יותר את המנעות הנאמנים עד כה לפעול בזירה המשפטית. בהחלט יכול להיות שיתייתר הצורך בפניה שכזו.

בעיית הרוחב המשמעותית שציינה החברה, נעוצה ככל הנראה בעובדה, שבמצב המשפטי הקיים, החברה לא תוכל להוציא לפועל את ההנפקה, וזאת עקב סירוב עו"ד החיצוניים החברה, משרד גרוס, לנפק חוות דעת לתשקיף. ללא חוו"ד עו"ד , המאשרת משפטית את זכויות המניות המונפקות וכי כל המידע הרלבנטי לו זקוק הרוכש בהנפקה מוצג בתשקיף, אין תשקיף.

החברה טענה לפני השופו אורנשטיין, כי הצעת הרכש הינה הסכם בין בעלי המניות לבין בעלת השליטה, ואין היא צד לענין, כלל ועיקר. מבחינת החברה, ערך המניה משקף את שווי נכסי החברה ותו לא. כל הסכם שבין בעלי המניות לצד ג' , אינו מעניינה. לפיכך תשקיף יתאר בפרוטרוט את נכסי והתחייבויות החברה , ורק יזכיר כבדרך אגב את ההסכם בין בעלי המניות לבעל השליטה.

אבל, השופט אורנשטיין, קשר בקשר גורדי את המניה להצעת הרכש. על כן תשקיף שמתאר במאות עמודים ובפרוטרוט את נכסי החברה והתחייבותיה, כמעט אינו רלבנטי. מה שרלבנטי הן זכויות רוכשי המניה בהנפקה בהצעת הרכש, נכס שהחברה ספק אם יכולה להציע, שהרי היא אינה צד לענין.

במצב דברים זה, אין עו"ד אידיבי מסוגל לנפק חוות דעת שבלעדיה לא יהיה תשקיף.
 

top102

Active member
אידיבי - המאבק המשפטי

לפי דעתי יכולות להיות 2 סיבות למהלך הזה.
1) הם רוצים להקטין ככל שניתן כמות המניות לקראת ההצעת רכש כוללת.
2) יכול להיות שהם מרגישים ש השופט אורנשטיין לא בצד שלהם ו הם רוצים לאותת לנאמנים שלא יבנו עליו יותר מדי ועל כל החלטה נגדם הם יגישו ערעור.
אני יותר מאמין ב 1) ומקווה שהיום נראה קצת עליות.
 
הערות

1. גם אני שקראתי על הפניה הדחופה לערעור והתפלאתי. לאור דבריו של hayek מתקבל הסבר מעניין שלא ניתן להוציא לפועל את ההנפקה ומפה נובעת הדחיפות.
2. מציע למגיבים האחרים לא למהר לשמוח. מצב ני"ע בשפל. למרות שאתמול היו מגיבים (לפי דעתי הפריכו שמועות חסרות יסוד) שעד היום בבוקר יתפרסם הסדר מול אלשטיין לפי דעתי הסדר יהיה רק בדקה ה90 ורק במצב שאלשטיין יבין שאין לו ברירה. בינתיים לא פורסם הסדר....
כל עוד הוא יבין \ יחשוב שיש אפשרות תימרון \ תיחמון \ לדפוק את בעלי מניות המיעוט לא יהיה הסדר.
אשמח מאוד אם יפורסם הסדר (הלוואי היום) שיאפשר לי להיפטר במחיר סביר ממניות אידיבי.
3. אני באופן אישי מאוכזב מאוד מהנאמנים. האכזבה נובעת מסיבות רבות ושער המניה ב best case לעומת תחילת ההסדר באידיבי אחזקות גם הוא מעיד שהם לא טרחו לשמור על הערך הכלכלי של המניה כראוי. המניה התרסקה !
אינני חושב שיש לציין לטובה את פעילותם בכך שהנאמנים לא פנו למערכה משפטית. יתכן והשופט פשוט במקרה סייע להם. לפי דעתי הם היו אמורים ממזמן לפנות לבית המשפט לסקל את ההנפקה.
שכר טירחה גבוה ואין הישגים . מאוד מאכזבים.
4. כיצד ניתן לבדוק למתי נקבע דיון לערעור בבית המשפט ?
5. כל הסדר של הצעת רכש שבו לא ניפגש עם מזומן הוא כשלון נוסף. אלשטיין אינו אמין, לנאמנים יש אינטרס שהפעילות תימשך לנצח (משתכרים לפי שעות ככל שהתהליך מתארך הכנסתם גדלה ותוצאות 0 כלום נאדא גורנישט). אין להסכים לשום דחיה. שבענו מרורים רבים. הסכמים יש לכבד - חד וחלק.
 

top102

Active member
קצת אופטימיות

כמו שזה נראה האיום של ההנפקה יורד וזה אומר שגם אין צורך בעוד הסדר. מה שיש כרגע מספיק טוב וכל הסדר אחר שיסיגו יהיה רק לטובת אלשטיין שהוא בצד שלו לא מכבד שום הסכם.
הנאמנים עושים מה שהם יכולים ויש להם אינטרס להגיע למקסימום גם כשיש אנשים שמוכנים להסכים על פחות.
כנראה שבית המשפט בצד שלנו וכנראה שאלשטיין מבין\יבין שאם הוא רוצה להשאר עם החברה הוא יצטרך לכבד הסכמים.
אם הוא יעזוב זה לא בגלל ההצעת רכש אלה בגלל החובות אחרים לכן לא צריך הסכם.
אם הוא יעזוב נלך לבן משה שכנראה מוטרד מהבנקים בגרמניה
ורוצה להעביר כסף לפה. נראה שיש לו מספיק כסף ואז לא צריכים יותר את אלשטיין.
חיכינו המון זמן נחכה עוד קצת (חודש) והכול יסתדר.
 
למעלה