יו אס אופן גברים יום שני. ת'יים פרש במערכה השנייה. בוריס בקר

יו אס אופן גברים יום שני. ת'יים פרש במערכה השנייה. בוריס בקר

הולך לבדוק במזכירות איך יכול להיות שהוא לא נפל בהגרלה מול נובאק. שערורייה. דל פוטרו כבר לא יצטרך כרטיס חופשי לסלאם הבא. אם אני לא טועה, הנצחון הזה מקפיץ אותו לאזור השלושים בעולם.
 

kingRF

New member
וזו ההצלחה הגדולה ביותר שלו כאן לטעמי

עצם זה שהוא החזיר לעצמו את האפשרות הטכנית להילחם מול הטובים ביותר, במעמדים החשובים ביותר, מבלי לשרוף חודשים של טניס בצ'לנג'רים נידחים, יקנה לו המון שקט לקראת החודשים האחרונים של סוף השנה, ותחילת השנה הבאה.
 
מעניין יהיה לראות אם הוא מסוגל לעשות כאן "גוראן איבניסביץ'"

כל הדרך מהווילד קארד ועד לתואר.
לדעתי הוא אפילו מדורג נמוך ממנו.

בכל אופן, ראיתי אותו בכמה משחקים בטורניר, הוא לטעמי כרגע בנחיתות מול נובאק ומארי רק בכושר הגופני. בשאר האספקטים על המשטח בניו-יורק הוא די שווה להם ביכולת ובטח לא פראייר מולם.
ככה שאם הוא מצליח לשמור על הגוף שלו רענן ולשהות מעט על המגרש בהמשך, הוא עוד יוכל לדבר כאן חזק.
 
ושוב האוסטרי החביב פורש...

תזכורת קצרה לדיון בנושא מסוף יולי...
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/287/181078613/ספורט_ומוטוריקה/טניס
&nbsp
היום פרסם ריצ'ארד אוסבורן את הדברים הבאים (מענין אם גם הוא ירה את אותו החץ לפני חודשיים ואז צייר את המטרה):
&nbsp
Boy, has Thiem played a lot of tennis in 2016. The rising Austrian had taken the court an ATP-leading 68 times on the year coming into the round of 16. Of course, that’s a byproduct of his meteoric success. The more you win, the more you play.
Thiem has no less than four ATP World Tour titles (Buenos Aires, Acapulco, Nice, Stuttgart) to his credit this year, an impressive showing for an athlete who turned 23 only days ago. But he also came into the final Slam of the year without back-to-back wins since reaching the Halle semis in June. One must wonder if the talented baseliner has overplayed and if the workload simply caught up with him on Day 8 in Flushing Meadows. Look for Thiem to rethink his schedule in 2017. He’ll likely be a bit more choosy in the future.
&nbsp
http://www.usopen.org/en_US/news/ar...ment_sends_delpo_back_to_quarters.html?chip=1
&nbsp
&nbsp
 
ממש סנסציה 2, ת'ים הצעיר הלך הביתה בשמינית גמר גראנד-סלאם

לאיזה שלב כבודו חשב שת'ים הלא מנוסה יגיע בטורניר הזה?
והאם לדעתך, למרות הדירוג המפתיע שת'ים נמצא ולא באמת משקף את היכולות שלו, הוא מגיע עכשיו לקרסליים של דל-פוטרו? (לא, דל-פוטרו כרגע הוא שחקן שגדול על ת'ים בכמה רמות).
אז וואו, הוא בחר לפרוש, ולא להסתכן בקרב אבוד ובפציעה. ביג דיל, כאילו זה לא קורה בטורניר הזה כל שעתיים לשחקנים אחרים ורעננים.

אני עדיין אטען שלטווח הארוך ולביטחון העצמי, ניצחון לשחקן צעיר על אגדת טניס כמו רוג'ר פדרר, על משטח הדשא האלמותי של פדרר עליו הוא נהפך לאגדה-
שווה לשחקן צעיר להמשך הדרך הרבה יותר מכל מיני ניתוחים ופרשנויות של בדיעבד.
 
אותו ת'יים הלא מנוסה הגיע לחצי גמר ר"ג רק לפני 3 חודשים.

אתה צודק שהפסד לדלפו לא היה מפתיע. אבל העובדה שהוא שוב פרש עקב פציעה במהלך המשחק, מעידה על משהו לדעתי.
&nbsp
מתקשה לקבל את ההבחנה שלך :"הוא בחר לפרוש, ולא להסתכן בקרב אבוד ובפציעה",
&nbsp
לדעתי, הוא בחר לפרוש כי לא יכל להמשיך לשחק, והסיבה לפציעות של ספורטאים היא הרבה פעמים עומס פיזי ומנטלי, בהחלט יתכן שזו גם הסיבה כאן.
&nbsp
הבחור כבר שלושה חודשים לא ניצח שני משחקים ברציפות (עד ל USO).
&nbsp
זה לא קשור לסנסציה. הוא פשוט לא מצליח לחזור לכושר המשחק שהיה לו עד לאותו הפיק בו ניהלנו את הדיון הראשון בנושא.
&nbsp
אתה יכול להמשיך לטמון את הראש בחול, אבל זה לא ישנה את העובדות. ת'יים, שהיתה לו עונה נהדרת עד טורניר האלה, לא מצליח לחזור לעצמו פיזית / מנטלית. זה לא בגלל שהוא בן 23 ולא בגלל שהוא מדורג מעבר ליכולתיו לדעתי. זה בהחלט יכול להיות בגלל שהעמיס על עצמו יותר מכל שחקן אחר בסבב ב 6 החודשים הראשונים של השנה והעומס עשה את שלו...
&nbsp
 
גם דימיטרוב הגיע פעם לחצי גמר גראנד-סלאם

אתה אפילו אמרת לגביו שהוא שחקן שישוב יום אחד לצמרת.
אתמול הוא "הוכיח" לך בדיוק לאיזו צמרת גבוהה הוא שייך וכמה החצי גמר ההוא "קידם" אותו בקריירה מאז, וחטף השפלה מביכה ממארי, ביום לא כזה גדול של מארי, אגב.
גם דימיטרוב העמיס על עצמו המון השנה? או שאולי גם הוא בשנה שהגיע לחצי גמר גראנד-סלאם שיחק יותר מדי ולכן הוא כיום מדשדש במקום ה- 25 בעולם?
ומה בדיוק הגעה חד-פעמית לחצי גמר גראנד-סלאם מוכיחה על שחקן?
כנראה שכלום, חוץ מההישג הנהדר.

הדיון הזה חוזר על אותם טיעונים כל פעם, ולדעתי אתה קצת מעריך יתר על המידה את זה שת'ים גנב חצי גמר בפריז.
אפשר לחשוב איזה כוכבים גדולים ת'ים העיף בדרך לחצי גמר בפריז (והתשובה - אף כוכב. הוא פשוט ניצל הגרלת מזליקו שנפתחה והזדחל בשקט מול יריבים קלים/בינוניים, כל הדרך לתבוסה מביכה מול נובאק בחצי גמר).
לשחקן כזה צעיר ולא מנוסה יש עוד הרבה מה ללמוד, מה לשפר, מה להוכיח, הרבה לפני שנתחיל לספור לו כמה משחקים הוא שיחק השנה ובכמה טורנירים הוא נשחק.

ובקיצור ידידי, אתה מבזבז יותר מדי זמן להוכיח תיאוריה מוזרה על שחקן צעיר ולא מנוסה שלא קרע עוד זוג נעליים בקריירה, ומנסה לאנוס את המציאות בשביל להוכיח את התיאוריה שלך על העומס שלו.
כרגע ת'ים הוא פוטנציאל ענק ולא הרבה מעבר.
אם הוא יסיים וישכח כמו יאנוביץ', גולביס, דימיטרוב שחוו חצי גמר ג"ס ונעלמו, או שהוא יגיע לטופ-5, נוכל לדעת רק בהמשך הקריירה שלו.
עוד טורניר או פחות טורניר, לא ישנה כלום מבחינתו כרגע.
 
שוב אתה מסיט את הדיון

אני יודע שעבורך שחקן שלא לקח 15 סלאמים וישב קבוע בטופ 2, לא מימש את הקריירה שלו. ואם הוא מצליח מדי פעם לעשות משהו באיזה טורניר גדול זה רק ממחיש את הכישלון העצום של הקריירה שלו. אני מכיר את התאוריה הזו טוב מאוד. אבל זה לא הדיון כאן...
&nbsp
מה קשור עכשיו דימיטרוב, יאנוביץ וגולביס.
&nbsp
ת'יים לא הפסיד. הוא נפצע ופרש, ולא בפעם הראשונה בשלושת החודשים האחרונים. מדובר בבחור בן 23 שאמור להיות קרוב לשיא כושרו הפיזי (כך לפחות טענת אתה לפני שלושה חודשים בכותבך שהעומס לא אמור להפשיע עליו בגילו הצעיר).
&nbsp
אני לא מתיחס פה לסיכוי שלו להעפיל לחצי גמר או יותר בטורניר כזה או יותר... אני מתיחס לעובדה שהבחור לא מצליח לסיים משחקים. יכול להיות שזה לא קשור לעומס שהיה עליו בחצי הראשון של העונה, ובהחלט יכול מאוד להיות שכן. אגב, כפי שראית, אני לא היחיד שחושב כך.
&nbsp
ולגבי דימטרוב, אני בהחלט חושב שהוא יכול להיות בטופ. אלא שהטופ שלי, והטופ שלך, זה לא אותו דבר.
 
בוא נחזור לדיון המקורי, ותבין את הקשר

אני טענתי בדיון ההוא אחרי פריז ולפני שטוטגרט:
1. ת'ים צעיר עם פוטנציאל אדיר, שלא ברור לאן תתקדם הקריירה שלו.
2. ת'ים כרגע בכושר נהדר (יוני), אבל לא בטוח שכל הקריירה הוא ימשיך להיות ככה - ע"ע יאנוביץ', גולביס וכו' שהיו שם והתרסקו אחרי.
3. שטוטגרט נמצאת חצי שעה מפריז.
4. לת'ים יש צ'אנס גדול להשיג ניצחון ענק על דשא מול פדרר, דבר שידחוף לו את הקריירה למעלה, גם אם הניקוד על הטורניר לא בדיוק יקדם אותו יותר מדי כרגע.

אתה בזמנו בעיקר חלקת עליי על הנקודה הרביעית, וסברת שהטורניר רק יכול להרוס לת'ים את החצי השני של השנה בשל עומס ופציעות.

ולעובדות כרגע:
1. סה"כ החצי השני של השנה כרגע נראה סביר מבחינת ת'ים.
2. שחקנים צעירים נוטים להעלם, להישכח, להיפצע משום מקום. ככה שהציפיות שלך ממנו מוגזמות שהוא בכל טורניר יגיע לשלבים האחרונים.
3. שתי "הפרישות" של ת'ים הם סבירות בכל קנה מידה רפואי, בטח בהתחשב בעולם הטניס שרגיל להמון מקרים של פרישות בכל טורניר גדול של חמש מערכות, ע"י שחקנים בכירים וזוטרים כאחד, כולל אלו שהגיעו רעננים ונחו המון לפני.
4. ת'ים ניצח את פדרר על דשא בשטוטגרט, והכניס לרזומה אחלה טייטל על דשא.

אם ת'ים היה עף כאן בסיבוב הראשון/שני בגלל פציעה, הדיון הזה אולי היה טיפה יותר רלוונטי ועם בשר.
כרגע ת'ים עשה את שלו בהגעה לשמינית גמר, בחר מסיבותיו שלו לוותר על המשחק אתמול כשהוא ראה שהוא לא נכנס טוב למשחק ומשהו כנראה גופנית הציק לו, והלאה.
 
סיכום יום שני: בלי הפתעות.

אפילו הפרישה של ת'יים לא יכולה להחשב כהפתעה. את סטאן נגד מרצ'נקו לא ראיתי. בנקודה מסוימת הבטתי בלוח התוצאות וסטאן היה עם 4:2 בשלישית אחרי שלקח בקלות את שתי הראשונות ובפעם הבאה שהבטתי פתאום ראיתי קרב שקול ברביעית. אבל שם זה נגמר. ממה שראיתי משני המשחקים האחרים, המעמד היה קצת גדול על קרלוביץ' ודימיטרוב (משחק איום של הבולגרי). מארי ונישיקורי היו חדים ומפוקסים והרוויחו משחקים קצרים יחסית. על הנייר יש בחצי הזה שני רבעי גמר עם הרבה פוטנציאל. סטאן נגד דל פוטרו ונישיקורי נגד מארי. יהיה מעניין. מחר הרבעים בחצי השני. האם ג'ו יוכל להוציא מערכה מנובאק? אני בספק. ואיך ייגמר הדרבי הצרפתי? בונוס אוליאל במשחק ראשון, שעה שש.
 

TweenerDropShot

New member
מזמן לא ראיתי את מארי משחק ככה

זה מאוד קשה לשחק טניס אנליטי, גיאומטרי, מחושב בעידן העברות ברשת והראלים הארוכים. זה כיף לראות מישהו כמו מארי שבחלקים ארוכים בקריירה שלו ביזבז משאבי אנרגיה אדירים מאחורי קו הבסיס נגד שחקנים שהם מתעלים בכל חבטה כמעט, מבין שצריך להשתמש בדינמיות הזו כדי להשתמש בכל המגרש. תמיד היה לו את הכלים, רק לא את המיינד-סט.
 
למעלה