טורניר הטניס האולימפי
- שבת 13/8 (משולב )

kingRF

New member
טורניר הטניס האולימפי
- שבת 13/8 (משולב )

המאני הטיים של טורניר הטניס הגיע : המתמודדים בטורנירי היחידים והזוגות נקבעו וכעת נותר לקבוע את סדר המדליות. אמש זכו הצמד הספרדי נדאל את לופז במדליית הזהב בטורניר זוגות גברים, והיום יוענקו מדליות נוספות למנצחות בקרבות טורניר היחידות.
מכיוון שהרבה מונח על הכף היום, ולוח המשחקים עמוס ומעניין, אני אתייחס בקטנה ברשותכם לכל תת ענף.

יחידים :
דלפו - נדאל (מגרש מרכזי, החל משעה 18:00 ) : פוטנציאל למשחק ענק. שני השחקנים עם מאזנים נהדרים בטורניר האולימפי, ועם משטח שדי מתאים למשחק שלהם (איטי עם קפיצות גבוהות ). נדאל כבר גבר על דלפו בטורניר הזוגות, הארגנטינאי ינסה לנקום ביחידים.

מארי - נישיקורי (מגרש מרכזי, מיד אחרי המשחק הראשון ) : שני השחקנים נחלצו מהפסדים במעלה ההגרלה, אך בשורה התחתונה, הם כאן ויריביהם לא. הבריטי המדובלל קצת יותר מרשים עד כה והיסטורית הוא גם נוטה להסתדר עם היפני.

יחידות :
קביטובה - קיז (מגרש מס' 1, קרב על מדליית הארד, 18:00 ) : קביטובה תנסה להציל מעט מהכבוד הלאומי הצ'כי שנרמס עקב התוצאות החלשות אתמול. הנציגה האמריקאית האחרונה, שבאופן מפתיע לא נושאת את השם וויליאמס, תנסה להשיג מדליה נוספת לארון העמוס של האמריקאים באולימפיאדה הזו.

פויג - קרבר (מגרש מרכזי, קרב על מדליית הזהב, משחק שלישי ) : השנה הנהדרת של קרבר נמשכת גם בטורניר האולימפי. היא ודאי תשמח לשכפל את הישג ה-טניסאית הגרמנית הבכירה מסיאול 88 ועל דרך לשבור כמה לבבות פורטו-ריקנים. מנגד, פויג תקווה שנותר לה עוד כמה טיפות קסם במיכל הדלק, כדי להשיג זהב היסטורי.

זוגות נשים :
צ'כיה נגד צ'כיה (מגרש מס' 1 קרב על מדליית הארד, בסביבות 19:30 ) : הצ'כיות ינסו להשיג מדליית ארד, מנגד הצכ'יות ינסו להשיג מדליית ארד....מעניין מי ינצח
לא בקיא מספיק כדי להכריע מי מבין הצמדים פייבוריט אבל ספק אם זה יפצה על הפספוס להשיג את הזהב והכסף יחדיו.

זוגות מעורבים (חצאי גמר ) :
ארה"ב נגד צ'כיה (מגרש מס' 1, משחק רביעי ) : גרביים וחולות בד"כ לא הולכים ביחד, אבל כאן בריו כנראה שכן. הצמד האמריקאי ינסו לעמוד, למרות גודל המשימה, מול הקסם השופע של סטאפנק מעברה השני של הרשת ושותפתו הרדאצ'קה.

הודו נגד ארה"ב (מגרש מס' 1, משחק שלישי ) : האולימפיאדה בינתיים לא מאירה פנים למשלחת ההודית, אבל טורניר הטניס יכול להוות נקודת מפנה. הניסיון של מירזה ובופאנה יעמדו למבחן מול הרצון האמריקאי של ונוס את ראם להשיג את מה שהצ'כיות נשלחו - הבטחת גמר בין שתי נבחרות מאותה מדינה. לונוס עומד הישג נוסף על הפרק - היא יכולה להשלים סט נהדר של מדליות אולימפיות : יחידות, זוגות נשים וזוגות מעורבים.

 

kingRF

New member
מארי משיג לעצמו מדליה נוספת

מנצח בשתי מערכות את קיי נישיקורי, וילחם נגד המנצח בין דלפו לנדאל בגמר מחר על האפשרות לשחזר את ההישג הנהדר של לונדון 2012.
&nbsp
מאכזב מבחינת היפני, שלא הראה טניס טוב היום, באופן די דומה לכלל הרמה שלו עד כה בטורניר, אבל תהיה לו אפשרות נוספת בקרב על הארד.
 

kingRF

New member
מארי ודאי חיכך ידיו בהנאה

זה היה לונדון 2012 all over again. גם 2/3 הפודיום ישוחזר.
&nbsp
דרמה ענקית, טניס טוב מאוד, ה-משחק של הטורניר עד עכשיו.
&nbsp
&nbsp
 

kingRF

New member
וכמו בלונדון בדיוק

אני לא רואה מצב שדלפו מסוגל להתאושש מספיק מהר למחר כדי לנצח משחק של הטוב מחמש נגד אחד השחקנים הכי אתלטיים וכשירים פיזית בסבב. זה היה משחק מתיש למדי, גם ברמה המנטלית.
 
הערב שוב המחיש את הפספוס הגדול בקריירה של דל-פוטרו

לנצח בטורניר גדול אחד, שני שחקנים שהם כנראה מחמשת הגדולים בכל הזמנים בעולם הטניס - ועוד שני שחקנים שמתים לקחת כאן את התואר -
כל זה רק מעיד כמה פוטנציאל היה בשחקן הזה אלמלא הפציעות הקשות.

זה יהיה סיפור מאד גדול אם הוא יקח מחר את הזהב, על פניו יש לו הרבה מה למכור מחר והוא מציג טניס מאד איכותי עד עכשיו וחבטות התקפיות שמחזירות את הכיף לצפות בטניס.
השאלה איך הוא ישרוד את הכושר, כי הערב במערכה השלישית הוא כבר נחנק ונחנק מרוב עייפות, ורק בזכות מזל ובזכות החטאות סופר מוזרות של נדאל הוא לקח את הניצחון בשיניים.

ודי חבל שמדליה אולימפית שמחולקת אחת לארבע שנים מוכרעת על חודו של טי-ברייק.
חוק אכזרי ורע.
 
איך אתה מצליח כמעט תמיד למצוא את "הפספוס הגדול..."

שחקן עושה טורניר גדול, אתה ישר חושב איזה פספוס גדול הקריירה שלו...
כאילו כל שחקן שעושה טורניר גדול יכול היה להיות פדרר, נדאל או נובאק.
(מבלי להיכנס לכמה גדול באמת הטורניר של דל פוטרו, שניצח את נובאק פצוע, ואת נדאל שרק חזר השבוע, אחרי חודשיים בהם לא שיחק טניס)
&nbsp
קריירה של שחקן מורכבת מהרבה דברים והם כוללים גם יכולות מנטליות, כושר משחק לאורך זמן ופציעות. דל פוטרו הוא לא פספוס (יש לו עוד הרבה מה למכור), כמו שסטאן הוא לא פספסוס וכמו שמארי הוא לא פספוס...
&nbsp
אי אפשר שכולם יהיו פדרר עם אין ספור סלאמים ושיאים.
&nbsp
מה גם שהם שייכים לדור משובח במיוחד ומאוד קשה להתבלט כמו נובאק
&nbsp
שחקן כמו דל פוטרו שלוקח סלאם, מדליה וכו'... זה לא ממחיש את הפספוס, להפך, זה ממחיש את הגדולה שלו. כנ"ל לסטאן שלוקח סלאם למרות שהוא רחוק מלהיות פייבוריט. זה שהוא לוקח את הטורניר לא אומר שהוא יכול היה לקחת עוד 15 כאלה.
&nbsp
ולענין הטייברייק... נראה לי שאתה קצת מגזים. אז מה אם זה קורה אחת לארבע שנים, בסופו של דבר, זה סה"כ טורניר 500 משודרג (במקרה הטוב) או משונמך (במקרה שלנו)

&nbsp
 
טורניר 500 בדר"כ משודר בשידור חי בערוץ הספורט

את הגמר הערב אני עדיין לא מצליח לראות בשום אחד מחמשת הערוצים של ספורט 5 למעט הבלחה פה ושם.
ככה שגם על ההגדרה 500 משונמך ניתן לריב


ואני לא מבין מה הבעיה שלך עם ההגדרה, דל-פוטרו בילה שלוש שנים בפציעות בשיא הקריירה שלו.
אם לוקחים בחשבון ששחקן טניס נמצא בשיאו 7 שנים לערך, אז זו לא קריירה מפוספסת?
ועל מארי מעולם לא כתבתי שהוא פספוס, רק שהטניס הנוראי שלו משעמם אותי ברוב הזמן.

בכל אופן, יהיה מעניין לראות את דל פוטרו בארה"ב.
 

navonn3

New member
פויג נהדרת

איזו הפתעה ענקית, זכתה בטורניר לגמרי בזכות.
היתה פשוט השחקנית הכי טובה לאורך השבוע וקצת בטניס שהיה תאווה לעיניים (במיוחד היום)
 

kingRF

New member
טורניר הטניס האולימפי
- ראשון 14/8 (משולב )

יום נהדר של טניס הסתיים אתמול, ויום מסקרן נוסף עומד בפתח היום. מה על הפרק ? מדליות, מדליות, מדליות.
בינתיים, הנה בקטנה על מה שמתוכנן :

יחידים :
רפאל נדאל - קיי נישיקורי (מגרש מס' 1, הקרב על מדליית הארד, לא לפני 19:30 ) : נישיקורי אמנם לא הרשים במיוחד בטורניר, אבל הוא שם את עצמו מרחק ניצחון אחד ממדלית ארד היסטורית מבחינתו. לנדאל שמחזיק בארון כבר זהב ביחידים (בייג'ינג 08) ובזוגות (ריו 16ׂ), לא יוותר כ"כ בקלות על האפשרות להוסיף עוד מדליה, גם אם זו תהיה בצבע ארד. אני מאמין שהוא גם ישיג אותה.

אנדי מארי - חואן מרטין דל פוטרו (המגרש המרכזי, הקרב על מדליית הזהב, לא לפני 21:30 ) : המדובלל הבריטי זוכה לחסד שמיימי נוסף לאחר שיריבו הותש עד כלות בחצי הגמר, בדיוק כמו בלונדון 2012. הרבה פעמים עולה שאלת המורשת של הביג 4, אז למארי יש הזדמנות פז להשיג משהו שאף אחד מעמיתיו לא השיג - מדליית זהב ביחידים back to back. דלפו אמנם רשם בעברו שני ניצחונות על מארי, אבל הם היו אי שם בשנת 2009 ו-2013. עידן ועידנים במושגי הטניס. מעבר לפן הפיזי, עד כמה המשימה שלו מונומנטלית ? עד היום רק שני שחקנים הצליחו לנצח 3 שחקנים מה"ביג 4" באותו טורניר*** :
נלבנדיאן (מדריד 07 ) - נדאל (רבע ), דיוקוביץ' (חצי ), פדרר (גמר )
טסונגה (טורונטו 14 ) - דיוקוביץ' (שמינית ), מארי (רבע ), פדרר (גמר ).
בסה"כ מארי מוביל 5-2 במאזן ביניהם, והוא צפוי להוסיף עוד ניצחון היום.

זוגות נשים :
שוויץ נגד רוסיה (18:00, הקרב על מדליית הזהב, כנראה מגרש מס' 2, האתר הרשמי מעפןןןןןןןן ולא מפרט יותר מדי ) : אחרי שברון הלב של זוללי השוקולדים השוויצריים על הודעת פרישתם של רוג'ר, סטאן ובלינדה, עול הציפיות מונח כעת על כתפיה הצנומות של הינגיס. יחד עם בשצ'ינסקי היא תעלה לשחק נגד הצמד הרוסי המצוין מקארובה את וסנינה במפגש שקשה להעריך לאן ילך. הבטן והקארמה מכוונים אותי לשוויץ, נראה.....

זוגות מעורבים :
הודו נגד צ'כיה (18:00, הקרב על מדליית הארד ) - האביר האציל ויפה התואר ראדק סטאפנק יעלה על מגרש הטניס כדי להשית מניסיונו העשיר והמוצלח במשחקי הזוגות ולאסוף מדליית ארד יחד עם בת ארצו, הראדצ'קה. מנגד בופאנה ומירזה יודעים דבר או בעצמם על משחקי זוגות וילחמו כדי להביא להודים את המדליה הראשונה שלהם בריו. משחק מאוד פתוח, לא אופתע אם הם יגיעו לסופר טייברייק צמוד ומותח.

ארה"ב נגד ארה"ב (המגרש המרכזי, הקרב על מדליית הזהב, משחק שלישי ) : ונוס וויליאמס ניצבת בפני אפשרות להשלים הישג נפלא נוסף לקריירה כ"כ עשירה בתארים ורגעי זוהר - מדליית זהב בכל אחד מענפי התחרות בטורנירי הטניס האולימפי (יחידות, זוגות נשים וזוגות מעורבים ). החגיגות המקסימות שלה בסיום חצי הגמר מוכיחים מעל לכל ספק כמה זה חשוב לה, ועל אף משוכה קשה בדמות סוק וסנדס המצוינים מהצד השני של הרשת - הסיכויים שלה לא רעים בכלל.

____________________
*** היו עוד שני מקרים של פדרר (WTF 2010) ונדאל (המבורג 08 ), אבל הם לא כ"כ רלוונטיים לדיון. אנדוקטה מעניינת שממחישה עד כמה המשימה הזו קשה לענקים האלו עצמם.

 

kingRF

New member
את לונדון 2012 כבר הזכרנו ? השוויצריים מסתפקים בכסף

הינגיס ובשצ'ינסקי מפסידות לוסנינה ומקארובה באופן לא מפתיע בקרב על הזהב.
&nbsp
בגזרת הזוגות המעורבים, סטאפנק והראדצ'קה מוסיפים מדליית ארד לרזומה שלהם אחרי ניצחון על הצמד ההודי מירזה את בופאנה.
 

kingRF

New member
נישיקורי צריך לשחק אך ורק נגד נדאל

רמת הטניס שלו שונה נגד הספרדי גבוהה באופן תהומי מאשר מול מתחרים אחרים. איזה מאצ'-אפ מרתק.
 

kingRF

New member
המחלה של מונפיס מדבקת כנראה - נישיקורי מאבד יתרון על

הוא ביתרון מערכה, עם דאבל ברייק בשנייה (5-2), מגיש פעמיים למשחק ונשבר פעמיים.
&nbsp
5-5 עכשיו וכל המומנטום עם נדאל. זה עלול לשבת לו בראש המון זמן.
 

kingRF

New member
זה מונפיס - סימון או מארי דלפו ?

כי ראלי ממוצע עומד על 85435943534 חבטות בערך.....מארי הגיע במטרה ברורה כדי להפוך את המשחק הזה לקרב התשה.
 

kingRF

New member
דלפו נראה כמו מישהו שזקוק לעירוי דם, נוזלים והשתלת ריאות

ואחרי כל זה הוא עם 1-1 במערכות נגד אנדי מארי. המשחק הרבה הרבה יותר שקול ממה שציפיתי. הארגנטינאי משחק מצוין.
 
למעלה