וימבלדון גברים גמר יום ראשון 7 ליולי 2016

kingRF

New member
קודם כל, זה ממש לא הישג כ"כ פשוט, כמו שזה מצטייר כאן

ממה שהצלחתי לדלות, בשעה מאוחרת כזו ׁויכול להיות שישנם יותר -מעטים מאוד המקרים בהיסטוריה עשו זאת :
ג'ק קרופורד (1933),
דון באדג' (1938)
לו הוד (1956),
רוד לייבר (1962,1969),
רוג'ר פדרר (2006,2007,2009 ),
ונובאק דיוקוביץ' (2015).
&nbsp
נדאל טרם צלח להשיג את המשימה הזו, אבל לשאלתך - זה מראה קודם כל על ורסטיליות, על שחקן שמסוגל להתמודד ברמות הטניס (והלחץ ) הגבוהות ביותר, על כל משטח אפשרי. דבר נוסף שזה מראה זה על יציבות ארוכת טווח. להפציע לשבועיים קסומים, זה יכול לקרות לכל אחד, אבל להיות שם לא רק מפוקס, אלא גם להביא תוצאות טובות פעם אחרי פעם, זו מעלה רצינית.
 

דנה1982

New member
היה אכן משחק מצוין של מארי

לא ראיתי משחקים אחרים שלו בטורניר הזה אבל אם הוא שיחק כמו בגמר, הוא בהחלט בליגה אחרת כרגע. גם בהשוואה לעצמו וגם בהשוואה לרוב הסבב (למעט נובאק).
&nbsp
אני חושבת שחלומות על סלאמים נוספים ומקום 1 הם חלומות מבורכים אבל הם לא תלויים רק בו (לצערו) אלא בעיקר בנובאק. את המכונה הסרבית הוא עוד לא ממש פיצח, בטח לא בסלאמים, ועד שזה יקרה אין על מה לדבר. אלא אם נובאק יהפוך את ההישג שלו בווימבלדון הזה להישג בכל הסלאמים הקרובים...
&nbsp
ואם אפשר - אין לי בעיה שמארי יעשה גמר בניו יורק, אבל אם זה יהיה מארי-נובאק אני לא אעמוד בזה נפשית. אני נוסעת ל USO הזה ואעדיף לקפוץ מהאמפייר סטייט במקום לצפות בגמר מחריד כל כך...
 
מסכים עם כל ההערות

4 גמרים רצופים לא הישג יוצא דופן. מקום ראשון בעולם וסלאמים נוספים בהחלט תלוי גם בנובאק אבל אולי הזכייה הזאת תיתן למארי קצת יותר בטחון מול נובאק. בשני הגמרים השנה הוא הפסיד לנובאק לא מעט בשל דעיכה מנטלית החל מהמערכה השנייה. אולי הנצחון הזה ייתן לו קצת בטחון. מקורבים טוענים שזו הייתה המטרה העיקרית של הבאת לנדל. מבחינתו המטרה היא לעזור למארי לפצח את נובאק. לגבי היו אס אופן אשמח שמארי ייקח כמובן אבל אפרגן לפדרר עוד זכייה ולו רק כדי שתחזי בו שם. כפי שציינתי כאן לא פעם הביקור הראדון שלי בפורום, או לפחות הפעם הראשונה שהגבתי כאן נדמה היו להודעה שלך שאת בדמעות אחרי ההפסד של פדרר שם לנובאק. אמרתי משהו אדיוטי כמו מה יש לקחת ללב זה רק טניס או משהו כזה. זה לדעתי עוד לפני שנכנסתי לעניין מארי לעומק.
 

kingRF

New member
אני מתעקש להתערב כאן שוב

4 גמרים בשנה זה בהחלט הישג יוצא דופן - רק 3 אנשים עשו את זה בעידן הפתוח. קשה מאוד, בלשון המעטה, לומר על שלושה מתוך אלפים שמשחקים את המשחק, שזה לא יוצא דופן.

אולי זה בגלל שכולנו כבר התרגלנו לרמות המפלצתיות* של הביג 4, שזה הפך לדבר של מה בכך, ואולי בגלל שאנחנו מודעים לרמות הגבוהות של מארי, אבל כשצריך להרבות בשבחים לבחור, מגיע לו מכל הלב, במיוחד עכשיו


___________________________
פחות קשור למארי, אבל כמה אדירה שליטת הביג 4 בעשור האחרון ? רפרפו נא בערך הויקיפדי הבא - חדי העין מביניכם יוכלו להבחין פה ושם בצבע ירוק.
 
אבל מידת ההשג תלויה מאוד במה עשית בגמרים הללו

אם מארי היה מגיע לארבעה גמרים ומפסיד בכולם אף אחד לא היה מחשיב את זה כהישג גדול, אלא, אם כבר, כאיזה מפגן של לוזריות. בכל מקרה כרגע יש לו רק שלושה, בוא נחכה עם השבחים מהבחינה הזאת.
 

kingRF

New member
אם הוא היה נאלץ להתמודד שוב ושוב עם נובאק ופדרר

אין בהפסד שום בושה. אם הוא היה מפסיד ארבעה גמרים לדסטין בראון, ברנרד טומיץ', ין סן לו ומיכאל יוז'ני, אז הייתי מסכים. אמרת בעצמך - התדמית הלוזרית שנדבקה לו בגלל הגמרים מול נובאק ורוג'ר, לא הייתה יכולה להיות יותר מוטעית, ולראיה ההישגים שלו בסבב ומספר החזרות מפיגור 2-0.
&nbsp
אבל אנחנו מקדימים את המאוחר....ברכות על הזכייה.
 
לסיום, מגיעה גם מילה טובה לראוניץ'

הקנדי המסורק, שבראיונות אחרי משחקים, גם כשהוא מפסיד, נראה בחור חביב ביותר, נתן כאן טורניר פנטסטי. אוהדי פדרר אולי לא יסלחו לו, אבל הנצחון בחצי גמר היה לדעתי אבן דרך בקריירה שלו מבחינה מנטלית קודם כל אבל גם מבחינת טניס. ספק אם יש שחקן אחר בסבב כרגע שמשתפר כמוהו משנה לשנה ואם הוא ימשיך ככה, יש לו סיכוי מצוין לסלאם. גם אתמול, למרות משחק חלש שלו ומשחק מצוין של מארי הוא נשבר רק פעם אחת ומארי היה צריך לתת שני ש"ש מהסרטים כדי לנצח. כרגע נראה שהוא, צ'יליץ' ונישיקורי המועמדים הבולטים לנצל טורניר רע של ארבעת הגדולים ומבין שלושתם הוא אולי בעל הסיכויים הגבוהים ביותר (אולי הוא וצ'יליץ').
 
נראה לי שקצת הספדת מהר מדי את סטאן (שכבר הוכיח שהוא יכול)

ולגבי המשתפר... גם כאן נראה לי שת'יים הוא המוביל (עם כל הכבוד לקנדי שאכן משתפר)
&nbsp
ועכשיו כמה מילים על מארי.
&nbsp
אני כותב את זה כאן כבר חודשיים. מאותו גמר רומא מפורסם, שערב המשחק היה לנו ויכוח קטן בנוגע לסיכויים של מארי לקחת את הטורניר מנובאק. גם כתבתי את זה ערב גמר הרולאן, שהמשחק תלוי יותר באנדי מאשר בנובאק בכושרם הנוכחי (אם מארי היה משחק באותו הגמר ברמה שבה שיחק בחצי, ובסט הראשון של הגמר, הוא היה עכשיו עם גראנד סלאם שני ברציפות).
&nbsp
לדעתי, מארי כיום (בחודשיים האחרונים) הוא השחקן בכושר הטוב ביותר בסבב. יעיד על כך המאזן שלו בחודשיים האחרונים : 23:1.
&nbsp
אומנם יש לו בעיה מנטלית כשהוא רואה מולו את נובאק, אבל הוא מציג טניס טוב ממנו בחודשיים האלה (לטעמי כמובן).
&nbsp
אם אנדי יצליח לשמר את רמתו (זה בכלל לא פשוט לאורך זמן), אני ממש לא חושב שהוא אמר את המילה האחרונה בגזרת הסלאמים.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
אכן שכחתי את סטאן (ואולי זה לא מקרי)

מודה שאתקשה לפרגן לו את השלישי כל עוד מארי לא ישיג את הרביעי. אבל אין ספק שסטאן הוא המועמד מספר אחד לקחת סלאמים מחוץ לטופ 4.
 
למעלה