וימבלדון גברים גמר יום ראשון 7 ליולי 2016

וימבלדון גברים גמר יום ראשון 7 ליולי 2016

אנדי מארי נגד מילוש ראוניץ', סנטר קורט, 16:00 ראש בראש 6:3 מארי
כמיטב המסורת הלנהפאנית 10 סיבות למה כל אחד יניף את הגביע היום:

הסקוטי המדובלל
1. כי ראוניץ' הוא לא נובאק
2. כי ראוניץ' הוא לא פדרר
3. כי מארי ניצח את כל חמשת המשחקים האחרונים ביניהם כולל המפגש היחיד על דשא לפני כמה שבועות בקוינס
4. בזכות איוואן ביציע
5. כי כמה גמרי סלאם אפשר כבר להפסיד, בחייאת
6. בגלל יתרון הביתיות
7. כי מארי בדרך כלל מסתדר עם ביג סרברים, בעיקר בטוב מחמש, כי במהלך המשחק הוא לאט לאט לומד להתמודד עם חבטות ההגשה שלהם
8. כי הנפילה המנטלית המסורתית הייתה במשחק מול צונגה (המקבילה של ורדסקו מ2013). עכשיו הוא אמור להיות מפוקס.
9. כי הוא שיחק שלוש מערכות פחות מהקנדי בטורניר עד כה ושתי מערכות פחות ביום שישי.
10. כי חראם על הטלויזיה שלי ומצב בריאותי הרופף וכי מגיע לו ובעיקר מגיע לייייייייייייייייייייייייייייי עוד סלאם אחד.

הקנדי המסורק
1. כי אין לו מה להפסיד והלחץ יהיה על מארי
2. בזכות תוספת מקנרו (שלמי שתהה יפרשן לESPN וראוניץ' אמר שאין לו בעייה עם זה).
3. כי הוא תמיד הקשה על מארי, גם במשחקים שמארי ניצח
4. כי במפגש הסלאם האחרון שלהם באוסטרליין, אם ראוניץ' לא היה נפצע, יכול מאוד להיות שהוא היה מנצח.
5. כי ההדחה האחרונה של מארי מסלאם שלא על ידי נובאק נעשתה על ידי קוין אנדרסון הדומה מאוד בסגנונו לראוניץ'.
6. כי אחרי הנצחון על פדרר בחצי הוא יגיע עם אין סוף בטחון שהוא יכול לחזור מכל פיגור נגד כל אחד.
7. כי הוא ניצח שלושה מארבעת המפגשים הראשונים שלהם בתקופה שלמארי היה מאזנים חיוביים נגד כמעט כל שחקן בסבב כולל פדרר.
8. כי הוא מזמן כבר לא רק ביג סרבר והוא שדרג את כל האלמנטים של המשחק שלו בשנה האחרונה בצורה פנומנלית.
9. כי וימבלדון יותר מכל משטח אחר הוא משטח קלאסי לביג סרברים כמוהו
10. כי אין דבר כזה מגיע בספורט.

שיהיה בהצלחה לכולנו.
 

kingRF

New member
רציתי לכתוב משהו בעצמי, אבל עשית עבודה כ"כ טובה

שאין לי על מה להלין

&nbsp
באופן כללי, אני תמיד מעדיף לראות שחקנים יוזמים והתקפיים, אפילו אם זה מבוסס רבות על הסרב, אבל היום אני כולי עם מארי. אחרי גמרים מול ענקים כמו רוג'ר ונובאק, הפסד לראוניץ' יהיה שברון לב אמיתי, במיוחד שמדובר על המגרש הביתי בווימבלדון.* באופן כללי, גם אין מצב בעולם שמארי יסיים את הקריירה עם "רק" שני סלאמים. כחלק משמעותי מה"ביג 4" של העשור האחרון, הוא כנראה לא יגיע למספרים של שלושת עמיתיו, אבל הפער ביניהם לא כזה עצום כמו שהמספרים הנוכחיים מציגים.
&nbsp
נקודה קטנה שאני קצת חולק עליך : זה נכון שלראוניץ' אין מה להפסיד, אבל מעטים אלו שהצליחו להתגבר על הלחץ של גמר הסלאם הראשון שלהם, וסיימו את המשחק עם הגביע ביד. אני משער שזה יחלחל אפילו יותר אם ראוניץ' יהיה ביתרון במאני טיים של המשחק. זה אמנם לא אותו קנה מידה, אבל הגמר בקווינס רק לפני חודש בערך, היה כל כולו שלו ובכל זאת הוא סיים במקום השני.
&nbsp
_________
וגם כפיצוי על עגמת הנפש שחווים הבריטים שוב ושוב בענפי ספורט אחרים.
 

kingRF

New member
טניס מצוין שלו עד כה

אין לראוניץ' שום נקודות קלות על הסרב, הוא מכה את הראליז שלו תמיד תוך כדי תנועה, או מגובה נמוך מאוד.
 

kingRF

New member
אם מארי הצליח לגרום ללנדל לדמוע

כרגע שבאמת הוא עשה כאן משהו יוצא דופן.
&nbsp
האלוף הראוי לטורניר הנוכחי. הוא היה ברמה אחת מעל כולם.
 

kingRF

New member
בעקבות הזכייה, מארי חוצה את קו 10,000 הנקודות

שזה בכל תקופה נורמלית היה די והותר כדי להספיק למקום הראשון.
&nbsp
זה עוד רחוק, אבל לאור התוצאות היפות מאוד שלו השנה בסלאמים, יהיה מרתק לעקוב האם הוא יצליח להשיג הישג שנדאל לא עשה (ואין הרבה כאלו ) - ארבעה גמרים בשנה אחת.
 
איזה הישג נפלא

אפשר לאהוד אותו ואפשר לא לסבול אותו אבל אני לא חושב שיש מישהו שיכול לחלוק על כך שהגיע לו הסלאם השלישי. מגיע לו לצאת מהרשימה המכובדת של שחקנים שזכו בשניים, רשימה מכובדת אמנם שכוללת את יואיט וסטאן וסאפין אבל שחקנים שלא היו דומיננטיים אפילו מתקרבים לדומיננטיות היחסית שלו. שלושה סלאמים זה כבר ארתור אש, גוסטבו קורטן. זה רמה אחרת. ובעידן של פדררפאנובאק זה מספר מרשים.

הוא אולי לא שחקן מושלם כמו נובאק, לא אלגנטי כמו פדרר, לא עוצמתי כמו רפא אבל הוא שחקן עם המון כשרון, נחישות, רוח לחימה בלתי נגמרת כישורי טניס נדירים בתחום ההחזרה, בתחום הגיוון בחבטות בתחום ההעברות של שחקנים ברשת וללא ספק הלוביסט הגדול בכל הזמנים. בתחילת השבוע טענתי כאן שהוא גם אחד השחקנים החזקים מבחינה מנטלית בסבב ושהדימוי שלו כלוזר או חלש מנטלית מופרך וטענתי שמשחקים כאלה מול שחקנים נחותים ממנו מבחינת טניס שהם לא נובאק ופדרר כשכל הלחץ עליו זה בדיוק מה שהוא עשה עד היום היטב למרות שכשכתבתי את זה אפילו אני לא הייתי בטוח במאה אחוז שהוא יעמוד בלחץ והוא עמד בזה כמו גדול. משחק נקי ומדויק שלו היום, לא מדהים אבל מרוכז ביותר. לדעתי הוא נתן אולי נקודת שבירה אחת או שתיים לקנדי כל המשחק והציל גם אותם. הוא בהחלט ניצל יום לא מדהים של ראוניץ' שאולי המעמד היה קצת גדול עליו אבל מה צריך יותר בחיים יותר מכשרון, התמדה וניצול הזדמנויות?

אמרתי בעבר ואני לא חוזר בי שאם הוא יזכה בסלאם השלישי לא יהיה לי טענות אליו יותר ואני לא חוזר בו. אם הוא פורש מחר לא תהיה לו תחושת החמצה. שלושה סלאמים מדלית זהב ודיויס זה השג נחמד ומכובד מאוד. בכל זאת, מכיוון שהוא לא פורש והתואר הזה יכול לתת לו בטחון אינסופי הנה כמה מטרות לעתיד:
1. אוסטרליין ו\או הרולאן. הוא הוכיח שהוא יכול לשחק שם שם לא פחות טוב מאף אחד - מי יודע אולי הוא יגיע לעוד גמר בלי נובאק? אולי עכשיו הוא יהיה יותר חזק מנטלית גם מול נובאק? אני מתקשה לראות גראנד סלאם קריירה אבל אחד משניהם, למה לא?
2. לעלות למספר 1. זה משימה שעד לפני חודש נראתה לחלוטין בלתי אפשרית. היא עדיין נראית קשה ביותר. אבל אם נובאק במקרה ייכנס לאיזה תקופה מגומגמת, זה הזמן להכות על הברזל לקחת כמה מאסטרס ולקוות לטוב. אם כי לדעתי הוא יצטרך לקחת גם שניים מתוך שלושת הסלאמים הבאים לצורך זה. קל זה לא יהיה.
3. אם יבוא לו להגיע ל5 סלאמים - כדי להכנס לרשימות זוכי הסלאמים של כל הזמנים שבויקיפדיה מופיעים רק החל מ5 זכיות (שערורייה!). אבל אם הוא לא בגמר האוסטרליין או הרולאן אלא שוב בוימבלדון או ביו אס אופן, אם הוא לא מול נובאקפדרררפאסטאן אלא נגד מישהו שלא זכה כמו צונגה, נישיקורי,ברדיך, ראוניץ' או פרר אני מפרגן להם מכל הלב זכייה על חשבונו.

אני גם הייתי צריך את הזכייה הזו באופן אישי. לדעתי זה יוריד לי את סף ההתמכרות באופן רציני לפחות לאיזה שלושה ארבעה סלאמים.
 

rubi54

New member
קווארי יוזמן לקבל את תואר יקיר הממלכה

אין ספק שזה הסיפור של הטורניר. ברגע שנובאק הודח זה היה של אנדי. שניהם כרגע רמה מעל יתר השחקנים ואני מאמין ומקווה שבעתיד הקרוב מארי יתחיל להשתוות לנובאק גם במשחק של 5 מערכות. אם יגיע לגמר בארהב יסיים שנה עם 4 גמרים , לא יודע אם יש שם להישג הזה אבל מגיע למארי שיחשבו על אחד בשבילו
 

דנה1982

New member
סליחה על הבורות

אבל מה הקטע אם מארי יגיע ל-4 גמרים בשנה? זו לא בדיוק פעם ראשונה שמישהו עושה את זה. נובאק, רוג'ר ולדעתי גם נדאל עשו את זה, ויותר מפעם אחת... אז מה ההתלהבות אם מארי יעשה גמר ב USO?
 
למעלה