ווימבלדון (גברים ) - חצי גמר 8/7

kingRF

New member
ווימבלדון (גברים ) - חצי גמר 8/7


הסופ"ש האחרון של ווימבלדון מגיע ואיזה משחקים נהדרים בפתח. הרבה מונח על הפרק - הביתיות של מארי, סיכויי פדרר לתואר נוסף, סלאם בכורה לברדיץ' או ראוניץ', כל זה יפתר בשלושה ימים הבאים, אבל לפני זה צריך להרחיב על מה שמתוכננן היום.

רוג'ר פדרר - מילוש ראוניץ' (המגרש המרכזי, 15:00 )

(מאזן 9:2 לפדרר, 2-0 לפדרר על דשא )

רוג'ר "הודיני" פדרר נחלץ בפעם העשירית מפיגור 2-0 מול צ'יליץ', במפגן מרשים נוסף של כוח מנטלי. לגבי הטניס ? היה מקום לשיפור, אבל כמו שצ'יליץ' שיחק בשתי המערכות הראשונות, לא בטוח שזה היה עוזר. דבר אחד בטוח - הוא הגיע לשלב שהוא אמור היה להגיע ע"פ ההגרלה, שם הוא היה מתוכנן לפגוש את דיוקוביץ'. את המעמד הזה הוא כבר מכיר די טוב : זה יהיה חצי הגמר ה-11 של פדרר בווימבלדון.

אבל הוא לא יפגוש את דיוקוביץ', אלא את מילוש ראוניץ', שמתפתח כאיום רציני למדי על החבר'ה הגדולים, ובמידה רבה של היגיון. הסרב שלו מטורף, הוא עוצמתי מאוד מהבייסליין, ויחד עם האסטרטגיה הכללית החדשה של תנועה מרובה יותר לרשת, הוא מבטיח שהוא הצד היוזם. גרף ההתקדמות שלו מראה את זה : את התואר היחיד שלו השנה הוא השיג על חשבון פדרר (בריסביין ), לולא פציעה בחצי הגמר של האוסטרליין נגד מארי, הוא היה רושם את גמר הסלאם הראשון שלו. ובנוסף, בטורניר הנוכחי הוא הפגין גם יכולת מנטלית חזקה כשחזר מפיגור 2-0 לראשונה בקריירה כשכל זה מגובה במקום 3 ברייס, נכון להיום. הטניס שלו, שמותאם יותר למשטחים מהירים, יגרום לו בוודאי להמתין בקוצר רוח לחצי השני של העונה.

יש כמה נתונים שחשוב להזכיר : פדרר מגיע אחרי קאמבק, שייתכן שגבה ממנו מחיר פיזי ומנטלית. כמו כן, צריך לציין מתוך 9 הפעמים בעבר שהוא עשה את הקאמבק הזה, הוא גיבה אותם עם ניצחון ב-6 מקרים (יוצאי הדופן רולאן 2012, יו אס אופן 2014 וגמר מיאמי 2005 שבו הוא לא נזקק למשחק נוסף ). השוויצרי גם מעולם לא הפסיד חצי גמר בווימבלדון. יחד עם זאת, הוא מעולם לא ניצח משחק שהלך לחמש מערכות back to back, אז ודאי עכשיו בגילו, זה לא יהיה המצב הרצוי. ככל שפדרר יצליח לפענח את הסרב של ראוניץ' מהר יותר ממה שאירע מול צ'יליץ', כך סיכוייו גדלים. בנוסף, כדי למנוע את ההתקפיות הקנדית - הוא יצטרך להשתלט על הרשת בעצמו. מנגד, ראוניץ' ינסה לשמור על אחוזי הגשה גבוהים ונקודות קצרות של 1-2. מי יאכוף את המשחק שלו בצורה טובה יותר ? זו שאלת מיליון הדולר.

אנדי מארי - תומאס ברדיץ' (מיד בסיום חצי הגמר הראשון )

(מאזן 8:6, לא נפגשו על דשא )

אחרי טניס נהדר בארבעת משחקיו הראשונים בטורניר, אנדי מארי נתקל במחסום טניס בקרב המרתק מול טסונגה ברבע הגמר. הוא ממש לא שיחק רע, אבל זה לא היה אותו מארי מפחיד של הסיבובים הקודמים, לא מבחינת הסרב, לא מבחינת שפת הגוף, ובמיוחד לא מבחינת כמות ה-UE. אממה, עם תקוות האומה הבריטית מאחוריו, וקהל רועש שידאג לתמוך בו - הסיכויים נוטים לטובתו. לאחר ההדחה של דיוקוביץ', הוא מוגדר ע"י רבים כפייבוריט לשכפול ההישג של 2013, ועם לנדל לצידו - זה גם נראה דומה. מארי התייחס בגלוי מאוד בדיפלומטיות להפסד של דיוקוביץ', אבל המחנה שלו נראה מאוד מעודד. אני משער לעצמי, שלאור ההיסטוריה שלו עם הברנש הסרבי העיקש, חלק מהביטחון הזה נטמע גם בו.

בדומה לעמיתו השוויצרי, גם ברדיץ' מעולם לא הפסיד חצי גמר בווימבלדון. הנסיבות מן הסתם, שונות לחלוטין. הוא היה שם רק פעם אחת, אבל כשנשאל במסיבת העיתונאים, מה השתנה מאז 2010, הוא השיב "אני מבוגר ב-6 שנים", אז הביטחון נמצא שם. גם אז לא רבים האמינו בו שהוא מסוגל לנצח את פדרר ודיוקוביץ' אחד אחרי השני, והוא השתיק את כולם. המאזן הצמוד היחסית (שאולי קצת מתעתע, בגלל ההיסטוריה של מארי על חימר ), צפוי לתרום דבר או שניים לרוח במפרשיו.

אני לא יודע מה מידת החיבה בין השניים. ודאי שלאחר תקרית "ולוורדה - גייט", היא כנראה לא גבוהה במיוחד, אבל על המגרש, למארי יש שנתיים מוצלחות למדי מול הצ'כי עם 4 ניצחונות רצופים. במפגשי עבר שלהם בסלאמים זה בכלל לא הלך פשוט (2-1 למארי, 6-5 בסך כל המערכות לבריטי ), ואני מניח שגם היום למארי יהיו מיני משברים שהוא ייאלץ להתמודד איתם. מה שכן, בניגוד לחצי הגמר הראשון - במקרה הנ"ל זה נראה יותר בטוח להמר על מארי.

 
סקירה נהדרת


רק נקודה קטנה שאני לא עד הסוף מסכים איתה, ממש לא בטוח שאם ראוניץ' היה כשיר ב 100% באוסטרליה, הוא היה עושה גמר.
&nbsp
אני מקווה לגמר פדרר - מארי. כל דבר אחר יהיה מאכזב עבורי.
גם כי אני פחות מתחבר לטניס של ברדיך וראוניץ' (נכון שגם הטניס של מארי הוא לא כוס התה שלי, אבל הוא עדיף לטעמי).
וגם כי גמר פדרר - מארי ,מביא איתו כל כך הרבה עוד לפני שהמשחק התחיל... יהיה תענוג!
&nbsp
בקיצור - יאללה רוג'ר !!! גו אנדי !!!
 

kingRF

New member
הכתף של ראוניץ' עשויה מבטן, אין הסבר אחר

סרבים של 130-140 MPH אחד אחרי השני. כל פעם שפדרר קצת קרוב, הקנדי מחלץ את עצמו עם סדרה של הגשות מפלצתיות.
 

kingRF

New member
6-3 ראוניץ', מערכה ראשונה

סה"כ מערכה שקולה, פדרר היה שם, אבל משחקון אחד נרפה העביר את השליטה לקנדי, שמצליח עד כה להימנע מיותר מדי ראליז ארוכים.
 

kingRF

New member
לא יודע איך המשחק הזה יגמר

אבל ראוניץ' יכול להיות סופר מעודד מהמשחק הזה להמשך העונה, ולשנים הבאות - הלחץ שהוא מפעיל על הצד השני עצום. הידיעה שאסור לך לעשות שום טעות על הסרב שלך, ולקוות שהקנדי מהצעד השני לא יוציא כדורים אדירים בוולי כמו שהוא עשה בכמה מקרים עד עכשיו, מעמידה אותו באתגר רק מול הגדולים ביותר כמו פדרר / דיוקוביץ' / מארי ואולי נדאל לכשיחזור.
&nbsp
אני בספק מי עוד בסבב מסוגל להתמודד עם טניס כזה.
 
ראוניץ' לא באמת שייך לצמרת הטניס

לפני יומיים כתבתי שראוניץ וצ'יליץ' זה אותו שחקן, היום אני חוזר בי ומתנצל בפני צ'יליץ'.
ההחטאות של ראוניץ' במכות פשוטות זה פשוט מביך, אותו כנ"ל לגבי התנועה האיטית שלו על המגרש.
שחקן שלומד אותו לפני, היה זורק אותו מצד לצד עם כדורים שטוחים והולך הביתה אחרי שעתיים.
ובעיקר מעניש אותו בכל עלייה שלו לרשת.

מה שבעיני מוזר היום זה ההתברברות של פדרר במשחק, והעובדה שהוא פשוט מתעקש לא לשחק משחקונים ארוכים.
כל החוסר סבלנות הזו בבנית נקודות, שבעצם אפיינה את פדרר שנים במשחקים מול נדאל, עושה לו היום עוד יותר רע ומשאירה את ראוניץ' עם תקוות במשחק.
 

kingRF

New member
מה שהכי מדהים עד עכשיו - זה הנתונים על הסרב

פדרר עם 55% הגשות ראשונות, ראוניץ' עם 66%, ובכל זאת, פדרר מגיע ליותר הזדמנויות במשחקוני ההחזרה שלו מאשר הקנדי.
 

kingRF

New member
אין ספק שהיתרון עזר מאוד לפדרר

הוא כרגע עם 78% הגשות ראשונות בסט הרביעי, אבל עדיין לא מצליח להמיר את ההצלחה שלו על המשחקונים של ראוניץ' לשבירה.
 

LENAFAN

New member
המערכה הזו הייתה כמו מול צ'יליץ'...רק הפוך.

אז הקרואטי היה יכול לשבור כמה וכמה פעמים ולסגור עניין במערכה השלישית/רביעית. הפעם פדרר "הצליח" לשמוט אינספור הזדמנויות ולקנח עם משחקון אותו הוא איבד מיתרון 0-40...
 

kingRF

New member
ראוניץ' יגיש ראשון במערכה החמישית, שזה אף פעם לא דבר טוב

כמה מספרים : פדרר מעולם לא שני משחקי חמש מערכות back to back, אבל הוא עם 22-13 לזכותו בחמישית של סלאמים, ראוניץ' לעומתו עם 5-4 לזכותו.
 

LENAFAN

New member
באלטרנטיבה בין עוד גמר של נובאק ובין גמר ראשון של ראוניץ'...

אני כבר מתגעגע לנובאק. קאמבק גדול שלו אבל אלוהים, איזה שעמום, 90 אחוז מהנקודות לטובתו או נגדו לא קורה בהם כלום.
 
עוד סיכומון קצר של חצאי הגמר

מישהו טען כאן יותר מוקדם השבוע שמארי קיבל את ההגרלה הקשה יותר ואני טענתי שדווקא לפדרר מחכים רבע וחצי קשים יותר וכך היה, לפחות החצי. ברדיך הפתיע לרעה ומארי לא נזקק ליכולת מיוחדת כדי לגבור עליו בשלוש מערכות די פשוטות. ראוניץ' לעומתו היה גרעין קשה בהרבה לפיצוח ובמערכה החמישית נדמה שפדרר שילם את מחיר החמש מערכות מהרבע. המפתח היה ללא ספק איבוד הרביעית עם משחק ההגשה הרשלני מאוד בסופה. פדרר ייצא מכאן מאוד מאוכזב כי ראוניץ' היה טוב מאוד אבל ממש לא בלתי עביר ובכושר של שנה שעברה או פשוט קצת יותר מפוקס פדרר היה עובר אותו ויש לו את הכלים לנצח את מארי בגמר (כפי שאוסיף מייד). הייתה בחצי הזה הרגשה מאוד חזקה של הנה עוף החול מתרומם בפעם האחרונה אבל כמו שקרה לא מעט בשנים האחרונות, זה לא הספיק. פדרר לא הולך לשום מקום, הוא יגיע מלא במוטיבציה גם לסלאמים הבאים אבל זה לא יהיה קל יותר. הוא יצטרך להיות בר מזל כדי לקבל שוב משחקים כל כך קלים עד השמינית, ובשבוע השני של סלאמים יחכו לו כל הנובאקים, מארים, ראוניצ'ים, ת'ימים, נישיקורים, צ'יליץ'ים ומי יודע מי עוד כשהם מלאי אמונה מתמיד ביכולתם לנצח אותו.

מארי ללא ספק היה חותם לפני הטורניר על גמר מול ראוניץ'. זה לא אומר שהוא איזה פייבוריט עצום. הייתי אומר אולי 55:45 לטובתו, מקסימום 60:40. אבל זה עדיין עדיף בהרבה מגמר מול פדרר שמאז שחבר לאדברג (שהגיח אתמול להופעת אורח ואין לי ספק שאילו פדרר היה מנצח אתמול היה עובד איתו גם לקראת הגמר) המאזן שלו מול מארי 8:0 כשחלק מהנצחונות משפילים למדי. הוא ואדברג פשוט פיצחו את שיטת המשחק המארית ולפדרר יותר מכל אחד אחר, אפילו יותר מנובאק יש את הכלים למוטט את מערכי ההגנה של הסקוטי. ובגמרי סלאם מול פדרר כמו מול נובאק החבל היה בורח למארי מהידיים החל מהמערכה השלישית. מול ראוניץ' אפשר לקוות שמארי יישאר מפוקס לאורך חמש מערכות או כמה שצריך.

מול ראוניץ' מארי יצטרך להיות במיטבו, חד ומפוקס, כי משחק הגשה רשלני אחד שלו והוא יכול להגיד שלום למערכה. מצד שני מהבייסליין יש לו את הכלים להקשות על הקנדי ולהריץ אותו מצד לצד. מארי גם בדרך כלל מתחיל לקרוא ולהחזיר סרבים של ביג סרברים מסוף המערכה השנייה תחילת השלישית בערך. אז אם הוא ייקח את אחת משתי המערכות הראשונות יש מקום לאופטימיות. לחזור מול ראוניץ' מפיגור של שתיים יהיה קשה מאוד כי הקנדי הוכיח אתמול שהוא גם חזק מאוד מנטלית. הלחץ יהיה כולו על מארי ולמרות שאמרתי כאן לפני שבוע שהוא מתמודד לא רע עם לחץ מהסוג הזה, אמרתי גם שגמרי סלאם לא היו הצד החזק שלו מבחינה מנטלית. נצחון כאן והשמיים הם הגבול מבחינת השנים הקרובות. הפסד אולי יהיה ההפסד הכי כואב בקריירה שלו. נקווה שאיוואן יעשה את ההבדל. מקנרו עסוק יותר בפרשנות לטלויזיה מאשר בסיוע לקנדי.
 
למעלה