מונטריאול, גברים, חצאי גמר!

algy

New member
ראוניץ' לא רימה.. הנקודה היתה שלו

החוסר צדק היחיד היה אם דלפו היה מקבל את הנקודה. הרי אם ניזכר במהלך, זאת היתה נקודה בשליטה מוחלטת של ראוניץ', שהוא גם סיים בצורה קלה ליד הרשת. אם דלפו היה מקבל נקודה שלא הגיעה לו ולא היתה שלו בשום שלב רק בגלל שראוניץ' שיפשף קלות את הרשת עם קצות האצבעות אחרי שהוא כבר זכה בנקודה זה היה חוסר צדק.

אז נכון שחוק זה חוק והכול, אבל בסופו של דבר הצדק נעשה וראוניץ' זכה בנקודה שהגיעה לו. הוא לא "גנב" אותה. אם דלפו היה זוכה בה זאת היתה גניבה
 
קצת מתקשה להבין את הטיעון הזה

מכוון ל-algy:
נגיד ששחקן שלט בנקודה וחבט חבטה מדהימה שבהילוך חוזר רואים שהייתה מילימטר בחוץ, למרות שהשחקן שכנגד לא קרא לצ'לנג', גם אז היית אומר שנעשה צדק?
יש כללים:
כדור שנוחת מילימטר מחוץ לקווים - זה חוץ והנקודה של היריב,
כדור שמלטף את הרשת בהגשה הוא Let ואתה צריך להגיש מחדש גם אם היה לך יופי של אייס,
הכללים גם קובעים שאסור לגעת ברשת במהלך נקודה - המשמעות של הכלל הזה הוא שאם אתה גולש לכדור אה צריך לדעת לעצור לפני שתיגע ברשת, ואם לא הצלחת לעצור בזמן אז הנקודה שלך לא מספיק מושלמת כמו אותו שחקן שחבט יופי של וינר אך כזה שנחת מילימטר מחוץ לקווים.

זה לא מסוג הכללים עם שיקול דעת ואז אין על מה להתווכח...
ראוניץ' היה אמור להפסיד את הנקודה הזאת, בדיוק כמו ששחקן שחבט החוצה ווינר אבל השופט לא ראה והיריב לא קרא לצ'לנג' היה אמור להפסיד את אותה נקודה, אבל לא הפסיד.

אשר לשאלה השניה שעליה מנהלים פה ויכוח: האם הוא היה צריך להודות?
חייבים לציין שבטניס בניגוד למשל לכדורגל או כדורסל מקובלת מידה מסויימת של פיירפליי - זה לא חזון נדיר שאתה רואה שחקן חוכך בדעתו האם לעשות צ'לנג' על קריאה והיריב שלו שהיה קרוב לכדור מאותת שאכן הקריאה הייתה שגויה והכדור היה בחוץ/בפנים.
אבל ה"אתיקה" (נקרא לזה כך...) הזו היא לא דבר מוחלט, לדעתי ככל שהמצב לחוץ יותר צמוד יותר, הנקודה מכרעת יותר - שחקנים יטו לחרוג מהאתיקה הזאת ולהסתתר מאחורי הגב של החלטות שופט וכיו"ב.
אני לא חושב שראוניץ' התנהג בצורה כל כך חריגה.
מה שהיה חריג זו הצורה האידיוטית שבה הוא הודה בזה במסיבת העיתונאים, שהיה שקול לתקיעת אצבע בעין אחרי מעשה. גילוי הלב הזה היה אידיוטי לטעמי (הוא גם משדר לשופטים שהוא שחקן שאי אפשר לסמוך עליו...) אך הוא לא אמר משהו לא לגיטימי.
 

SRF4

New member
עם כל ההגינות של רפא

זה אחד מהדברים המכוערים בקריירה שלו...
זה היה המלשינון אבל בחשיפה מלאה פר אקסלנס , זה גם היה בשלב מאד מאד מאד קריטי.
 

avi13885

New member
זה הרבה פחות מכוער מתקרית ה-SHUT UP

של פדרר שנה שעברה ברולאן או ממה שקרה לו בגמר מול דלפו בניו יורק 2009.

ופי אלף פחות מכוער ממה שסרינה עשתה מול קלייסטרס ב-2009 ומול סטוסור ב-2011.

מה שכן קצת משעשע זה שרפא אוכף את החוקים כשנוח לו, אבל להגיש תוך 20/25 שניות אחרי שנקודה מסתיימת זה "קשה" מדי בשבילו.
 
סך הכל קצת צדקני וטהרני כל הדיון הזה כאן

מסכים עם ראוניץ' שכמעט אף שחקן מקצועני לא היה נוהג אחרת במקומו (היחיד שראיתי מוותר על נקודה אם אני לא טועה זה נובאק אבל הוא יכול להרשות לעצמו, ראוניץ' לא במצב של נובאק). יש הבדל בין לעשות משהו בנסיון להטעות את השופט - נניח לצלול ברחבה שזה לא ספורטיבי בעיניי או להפריע לשחקן השני לבין לא להגיד כלום כשהשופט טעה לטובתך. זה חלק מהמשחק, פעם שופט טועה לזכותך ופעם לטובתך. מכל מקום, מרגע שהוא התנהג כך אני לא מבין את הביקורת על כך שהוא הודה בזה בפה מלא בראיון שאחרי. אם הוא היה אומר לא שמתי לב זה היה יותר הוגן? אם אתם כבר בעד הגינות אז למה הוא צריך לשקר בראיון?

אני מניח שכל המגיבים כאן הם אלה שהיו רצים למורה כשהוא נתן להם בטעות ציון גבוה מדי ומבקשים להוריד לציון האמיתי- אשריכם. אצלי בכיתה ילדים כאלה היו חוטפים כאפות אבל גם אם אתם נגד כאפות ואני כמובן נגד כאפות באופן עקרוני, לא נראה לי שצריך להיות נאיביים. ברור כשאתה משחק עם החברים שלך אתה אמור להודות בדברים כאלה אבל ספורטאים מקצוענים רוצים לנצח ולא תפקידם להחליף את השופט.
 

mont

New member
ראוניץ' ופוספסיל נא להכיר

ווילסון נוהגים לפני גרנד סלאם לעשות inside life להיכרות טובה יותר עם שחקן הנה על שני הקנדים ,

פופסי הצעיר והשובב עם החברה
https://www.youtube.com/watch?v=Px19JvNwZLM

ראוניץ' הרציני

https://www.youtube.com/watch?v=HEqLU-xx9Gc


אם תרצו את דמיטרוב ואזרנקה , אז יש שם גם , אם ממש קשה לכם אחפש לינק , ערב טוב וצפיה מהנה. בגמרים.
 
למעלה