שרשור כרטיסים לטורנירי טניס

סקלרטו

New member
שרשור כרטיסים לטורנירי טניס


חברים יקרים שלום,
לאור העובדה שאחת לכמה חודשים נשאלות כאן שאלות כיצד משיגים כרטיסים לגרנד-סלאמים או מסאטרס, חשבתי שיהיה זה מועיל ושימושי ביותר אם נפתח הודעת-על אחת שתוחלק לפי סלאמים ואליפות סוף השנה ומאסטרים וסתם טורנירים רגילים, ואז נשים אותה בהודעות נבחרות. זה יקל עלינו לענות בפעם הבאה וגם כשאחד מאיתנו ירצה לנסוע לטורניר יהיה ממש פשוט יותר להבין איך עושים את זה.
נראה לי שכל הודעה צריכה בגדול לכלול מידע אודות אופן הרכישה, טווח מחירים אם יש לכם מושג, ההבדל בין רכישה למגרשים צדדים לאלה המרכזיים, ההבדל ברכישה ככל שמדובר בשלבים מוקדמים יותר של הטורניר וכן הלאה.
מודה ומתוודה שאני לא הייתי אף פעם בטורניר טניס בחול, ועל כן לא אוכל לתרום אבל אני ממש אשמח אם תשתפו פעולה בהודעות מושקעות. זה ישאר לדורות!
 

kingRF

New member
אז ככה

אני הייתי באוטטרליה ב-2011, אז אני מניח שלא הרבה השתנה אם בכלל (אני עושה הפרדה בין שבוע ראשון לשני ) :

שבוע ראשון :
כרטיס ground pass (למגרשים צדדיים ) לחמישה ימים ראשונים - 100 דולר אוסטרלי (מניסיון מאוד מאוד מאוד מומלץ - בשבוע הראשון הכיף האמיתי זה להתרוצץ בין מגרש למגרש ולראות בתוך כמה דקות כמה שחקני צמרת...).
כרטיס ground pass (מגרשים צדדיים ) - 25 דולר אוסטרלי (פלוס מינוס )
כרטיס לרוד לייבר ארנה - דיי סשן : בין 25 ל- 60 דולר אוסטרלי (תלוי בפתיחת הטורניר או כבר לקראת הסופ"ש הראשון ). נייט סשן : בין 30 ל-70 דולר אוסטרלי.
כרטיס להייסנס ארנה - דיי סשן : בין 20 ל-55 דולר אוסטרלי. נייט סשן - בין 25 ל-50 דולר.

שבוע שני :
כרטיס ground pass - כעשרים וחמישה דולרים אוסטרליים. בשלושה ארבעה ימים האחרונים של הטורניר המחיר יורד לעשרים דולר או אפילו חמש עשרה (בגלל שהמשחקים המרכזיים כבר נכנסים לאצטדיונים הגדולים, והצדדיים מכילים בעיקר אימונים / זוגות ונוער )
כרטיס לרוד לייבר ארנה - דיי סשן בין 80 דולר ל-120 דולר אוסטרלי (חצי גמר -200 דולר אוסטרלי, גמר - 400 ). נייט סשן - בין 80 ל-120.
כרטיס להייסנס ארנה - דיי סשן בין 80 ל-120 דולר אוסטרלי, נייט סשן (במידה ויש ) בין 70 ל-120.

אני מצרף כאן את האתר הרשמי לרכישת כרטיסים לטורניר, וזה גם האתר שהופנתי אליו מהאתר הרשמי אל אוסטרליין אופן, כאשר אני ביצעתי את רכישת הכרטיסים לחצי הגמר.

נ.ב
(המחירים שמצוינים כאן הם לרוב מהראש - אם מישהו יתקל בשאלה יותר ממוקדת, ויחפש מידע מעט יותר מדויק, אני אשמח לחפש את הכרטיסים ששמרתי מהטורניר - ונחדד את הסוגיה
)
 
אני אנסה להסביר את מה שאני יודע

אני מקווה שהמידע שלהלן מדויק. כן קשה מאוד להשיג כרטיסים לווימבי בעיקר לשלבים האחרונים כנראה בגלל הביקוש הגבוה. חלק מהכרטיסים מחולקים בהגרלה שאליה צריך להרשם עד סוף דצמבר אגב נדמה לי שהיא פתוחה גם ללא בריטים. מכל מקום בהגרלה אפשר לזכות בזוג כרטיסים לאחד האצטדיונים המרכזיים (סנטר קורט, 1 2 או 3) אבל אין שום בטחון שזה יהיה הסנטר קורט וגם אין שום יכולת לבחור יום. מחלקים את זה לפי הסדר מי שעולה ראשון בהגרלה מקבל כרטיסים לגמר לסנטר קורט אחר כך חצי אחר כך רבע אחר כך רבע מגרש מספר 1 אחר כך מגרש מספר 2 אחר כך שמינית לסנטר וכו'. בכל מקרה אני שולח טפסים כבר שנים ועוד לא זכיתי פעם אחת למרות שאני תמיד פוגש בטורניר אנשים שאומרים שהם שולחים ומקבלים בערך שנה כן שנה לא אז אולי יש לי סתם מזל רע או שאני מסומן שם לרעה. גם מי שזוכה בהגרלה זה לא בחינם מחירי הכרטיסים הרשמיים נעים בין 45 פאונד ליום הראשון ל130 פאונד לגמר. רשימה מלאה של מחירים אפשר למצוא כאן:
http://www.wimbledon.com/en_GB/tickets/201205091336561699698.html

הלאה. מעבר להגרלות עד הרבע (כולל הרבע אבל לא כולל חצי וגמר), יש ארבע אפשרויות ריאליות להשיג כרטיסים ועוד אפשרות אחת תיאורטית. אפשרות אחת הזולה מבחינה כלכלית היא לעמוד בתור לכרטיסים שמחלקים באותו יום לקהל הרחב. בניגוד להודעה שלי בשרשור למטה כן מחלקים כרטיסים באותו יום רק שצריך להגיע מוקדם מאוד בבוקר כדי להיות גבוה מספיק בתור כדי לקבל כרטיס לאחד המגרשים העיקריים. כדי להשיג כרטיס לסנטר קורט צריך להגיע לילה קודם ולישון באוהל יחד עם כל המשוגעים לדבר אבל למגרשים האחרים לדעתי אפשר להגיע גם מוקדם לפנות בוקר. אם רוצים רק לראות את הגראונד קורטס וזו בהחלט חוייה נהדרת בפני עצמה בימים הראשונים של השבוע הראשון (אפשר לראות את הישראלים למשל) אפשר להגיע גם בשמונה בבוקר. המחירים הם כמו המחירים שפורטו למעלה לגראונד קורטס זה נדמה לי קצת יותר זול מתחיל מעשרים ויורד עם הימים. התור מאוד מסודר ונעים וזה גם סוג של חוויה. אם מגיעים בשמונה נכנסים בערך בעשר וחצי.

אפשרות שנייה היא להגיע משהו כמו שתיים בצהריים או שלוש ולחכות עד חמש לכרטיסים שמשחררים לאחר הצהריים - אלו כרטיסים של אנשים שהיו במשך היום ועזבו והסכימו להשאיר את הכרטיס שלהם (זו פרקטיקה מקובלת כי הכסף ממכירתם החוזרת הולכת לצדקה) לא בטוח מה המחירים ומה הסיכויים למצוא שם כרטיס לסנטר קורט.

אפשרות שלישית לרכוש מספסר ברחובות שמובילים לאצטדיון. כרטיס מספסר לסנטר קורט בשבוע הראשון יעלה לכם 100-120 פאונד במקרה הטוב. מהשבוע השני זה יתחיל להאמיר מאוד. חלק מהכרטיסים שהספסרים מוכרים הם כרטיסים למה שמכונה יציע השחקנים. אלו כרטיסים שכל שחקן שמשחק באותו יום בוימבי מקבל שמאשפרים כניסה למקורביו לסנטר קורט (לא מדובר רק על שחקנים שמשחקים בסנטר קורט ולא מדובר על הקובייה של המאמנים והמשפחה של השחקנים שמשחקים בסנטר אלא ביציע שמסביבם). יש שחקנים שאין להם מקורבים או שהם נואשים לכסף ומוכרים את זה לספסרים. הקאטש עם הכרטיס הזה הוא שאלף אתה אמור להיות מודע לזה ככה שכששואלים אותך בשער מאיפה קיבלת את הכרטיס לא תגיד כמו סתומים מסוימים (שאני לא אסגיר את שמם כאן כי הם לא מוכנים להודות בכך שהם קנו מספסר) שאשתך השיגה את זה באינטרנט כי הם עלולים לא להכניס אותך (למרבה המזל הם היו רחמנים עם הסתום ההוא) אלא תמצא איזה שם של שחקן ותגיד שקיבלת את זה ממנו. קטש שני הוא שמחלקים יותר כרטיסים ליציע השחקנים מאשר יש שם מקומות אז צריך לחכות בתור וכל פעם שמישהו שם מיצה או שהוא החליט שהוא צריך לשירותים נכנס מישהו חדש (אבל הסתום ההוא טוען שהתחלופה היא בסך הכל גבוהה ואם יש לך שלפוחית סבירה תוכל לבלות שם את כל היום. אם יצאת לשירותים צריך לעמוד בתור מחדש). סך הכל זה נשמע קצת מפחיד אבל האמת היא שאם רוצים להיות בסנטר בשבוע הראשון אז זאת אופציה לא רעה למי שלא רוצה לבלות לילה בשק שינה. כמובן שאפשר לקנות אצל ספסרים גם כרטיסים למגרשים אחרים ולגראונד קורטס ואז אין צורך לעמוד בתור. בכל מקרה מן הראוי לציין למען הסר ספק שקנייה מספסרים היא לא חוקית אם יש מישהו שזה מפריע לו.

אפשרות רביעית לעשירים - יש משהו כמו 2500 כרטיסי דבנצ'ור שהם כרטיסים מאוד יקרים שנמכרים או מחולקים לכל מיני מליינים והם הכרטיסים היחידים שמותר באופן רשמי לקנות ולמכור. אני מעריך שהם מתחילים ממאה וחמישים פלוס לשבוע הראשון ואז מתחילים לטפס אבל אולי יש יותר בזול. אפשר למצוא אותם או בסוכנויות שמתמחות בכך (כולל אני מנחש איסתא ספורט) או באינטרנט למשל באתר gumtree וכמובן צריך להזהר מרמאים.

האפשרות התיאורטית - באתר הרשמי טוענים שכל יום הם מוציאים כמו מסויימת של כרטיסים און ליין לאתר טיקט מאסטר ליום שאחרי או ליומיים שאחרי - אני עוד לא ראיתי מישהו שהצליח לשים את ידו על הכרטיסים האלה אבל לנסות אפשר תמיד. המחירים הם אותם מחירים שמופיעים באתר הרשמי בלינק שלמעלה לדעתי.

לחצי ולגמר אי אפשר לעמוד בתור כי הם לא מוציאים כרטיסים לקהל הרחב אז אפשר רק לרכוש כרטיסי דבנצ'ור (או מספסרים) מדובר על מאות פאונדים החל מהרבע ולדעתי החל חצי גמר וגמר גברים יכול להגיע גם לאלפי פאונדים.

כמובן יש גם את שיטת מצליח. במו אזניי שמעתי מישראלי שקנה כרטיסים לגראונד קורטס הלך לסנטר קורט חלף על פני השומר במבט ידעני של רק יצאתי לשירותים והתיישב במקום ריק וראה משחק שלם. לדעתי היה לו מזל כי השומרים שאני נתקלתי בהם היו די קפדניים. אבל לנסות תמיד אפשר.

מקווה שהמידע מדויק ייתכן שלאנשים אחרים היו חוויות שונות או יש מידע שונה.
 

דנה1982

New member
מחירים וכו'

באופן עקרוני, תמיד עדיף להזמין מראש - בעיקר לשלבים המתקדמים.

ישנם כמה אפשרויות לרכישת כרטיסים:
כרטיסים למגרשים הצדדיים עולים בסביבות 50-60 דולר ליום והם מאפשרים כניסה לכל מגרש שהוא לא ארתור אש (בו המקומות גם מסומנים).

כניסה לארתוש אש מקנה זכות להיכנס לכל יתר המגרשים - אבל לא להיפך. יש כמובן לרכוש בנפרד כרטיסים למשחקי היום ולמשחקי הלילה. משחקי הלילה בתחילת הטורניר - אפשר למצוא גם כרטיסים ב-30 דולר אם כי זה די נדיר, ואז סביר שתמצאו את עצמכם באחת השורות האחרונות. סביר יותר למצוא כרטיס ב-50 דולר לכל סשן. בימים הראשונים אפשר לקנות גם במקום.

ימים שכדאי מאוד לרכוש עבורם כרטיסים מראש - סוף השבוע של לייבור דיי (נדמה לי שזה הסיבוב השלישי) וכן כרטיסים למשחקי רבע הגמר ואילך. בימים הראשונים הרבה מאוד אנשים קונים כרטיסים לארתור אש במקום - כי הם קונים לפי משחקים (בהנחה שיש העדפה למשחקים של פדרר או נדאל לדוגמה).

המשחקים מתחילים ב-11 בד"כ. אם יש לכם כרטיס תגיעו לפחות חצי שעה קודם כי יש תורים ארוכים לבידוק הבטחוני. אם אין לכם כרטיס תגיעו לפחות שעה קודם. אגב, יש קופות גם במתחם למי שיש לו כרטיס למגרשים הצדדיים ורוצה להשלים כרטיס לארתור אש לבוקר/לילה.

נראה לי שכיסיתי?


אגב, למשחקי השמינית/רבע המשחקים באש עולים באזור ה-80 דולר. בחצי ובגמר כבר מדובר על מינימום של 100 דולר לכרטיס (ואנחנו ישבנו בשורה V בחצי של פדרר-דג'וקוביץ', כך שקרוב יותר יעלה גם הרבה יותר). במקרים רבים אנשים מוכרים כרטיסים בפורומים או דרך האתר של ה USO, לרוב זה כמובן תלוי גם במי שמשחק (אנחנו מכרנו את הכרטיסים לגמר ב 2011 אחרי שפדרר הפסיד והם נמכרו מהר מאוד).
 

דנה1982

New member
אפשר גם לקנות חבילות

מי שקונה מראש דרך האתר של ה USO - יש חבילות. רק מגרשים צדדיים לכל השבועיים, רק סופ"ש לייבור דיי, רק משחקי לילה, רק משחקי יום וכו'.

ככל שרוכשים מוקדם יותר, יש יותר חבילות זמינות כמובן. בסביבות אפריל/מאי נפתחת המכירה באופן רשמי והחבילות נגמרות די מהר, אז מומלץ לוודא מראש מתי נפתחת המכירה ולקנות את הכרטיסים מיד כשהיא נפתחת, אחרת יהיה צורך ברכישה נפרדת לכל יום/סשן וזה טיפה יותר יקר.
 
באופן כללי, לא מומלץ לקנות כרטיסים לארתור אש

לימים הראשונים, אלא אם יש שם מישהו שאתם ממש רוצים לראות. עדיף לקנות גראונד פס, ולהנות מכל שאר המגרשים (כולל ארמסטרונג וגראנדסטנד, שהם מגרשים גדולים עם משחקים מעניינים, וכלולים בגראונד פס).
סשן לילה הוא בכלל בזבוז כסף אם אין שם מישהו שממש חייבים לראות.

הסיבה - ארתור אש הוא אצטדיון עצום, והמקומות לקהל הרחב הם ממש ממש ממש רחוקים מהמגרש עצמו. המקום הכי קרוב שתשיגו יהיה הרבה יותר גרוע מהמקום הכי רחוק שאפשר לשבת בו ברולאן גארוס, למשל. (אלא אם אתם שוחים בכסף ויכולים להרשות לעצמכם כרטיסים סופר יקרים, כמובן)
 

דנה1982

New member
מסכימה לגמרי

לכן עדיף לחכות ואם אחרי שיש לו"ז (כלומר, כשמגיעים בבוקר למשחקים) רואים שיש משחק שממש בא לכם לראות אז שווה להשקיע את ה-50 דולר.
אני לא קניתי כרטיסים לשבוע הראשון לאש, אלא רק אחרי שהגעתי קניתי משחקים רק למשחקים של פדרר. בשביל החוויה קניתי ב-2010 גם כרטיס לילה אחד כדי לראות את נדאל (כי צריך להיות במשחק שלו פעם, בכל זאת).

בקיצור, את 'אש' שומרים למשחקים טובים או לשחקנים שממש ממש רוצים לראות. בד"כ האקשן הוא בחוץ, בין שחקנים ברמות יחסית זהות - וכמובן שהישראלים תמיד משחקים במגרשים הצדדיים (בעיקר באלה שאין בהם מצלמות
)
 

אור2221

New member
בוא נאמר שלא הייתי שמה על כך את יהבי

ב-2009 הצלחתי להתגנב לשורה השניה למטה ברבע הגמר של סודרלינג-פדרר שהתארך וראיתי סט וחצי ממקומות של 1500 דולר.
ב-2011 זה לא עבד לי.
 

דנה1982

New member
לגבי הגעה למתחם ומה שמסביב

מאחר וקיבלתי כמה מסרים אישיים מאנשים שמתעניינים ותמיד שאלו אותי גם על הנושא הזה, אז ברשותכם אני אענה כאן (ואז אוכל לשלוף את השרשור הזה בפעם הבאה
)

ההגעה למתחם מאוד פשוטה ומאוד נוחה. מגיעים עם קו 7 ברכבת התחתית, שהוא קו נוח שעובר במנהטן בכמה מקומות מרכזיים (אני זוכרת בעיקר את התחנה של טיימס סקוור אבל יש עוד מקומות מרכזיים בעיר). מאחר והתחבורה בעיר נוחה מאוד, לא צריך לדאוג למצוא מלון שיהיה קרוב לקו 7 או משהו בסגנון - אפשר להחליף קווים בקלות ובכל רכבת שתקחו תהיה לכם מפה שתציין אילו קווים ניתן להחליף בכל תחנה.

אני התגוררתי בקווינס בזמן הטורניר והייתי צריכה שני קווים כדי להגיע למתחם - כל הסיפור, כולל הליכה לתחנה והחלפה של קווים) לקח כ-20 דקות מהרגע שיצאתי מהבית ועד ההגעה למתחם.

והרכבת גם פועלת בהתאם לשעות המשחקים. כך שאם משחק לילה מתארך, אין סיבה לדאוג - תהיה רכבת כשתסיימו.

מוניות פחות מומלצות - סתם יקר ועם התנועה הלא נוחה בעיר (מניסיון כמישהי שנהגה במנהטן לא פעם) זה גם ייקח הרבה יותר זמן.


ועוד שאלה שנשאלתי הרבה - אוכל:
יש קצת בעיה לשומרי הכשרות במתחם הזה. יש נקניקיות כשרות (kosher frank) שעולות 7 דולר ליחידה בערך ויש דוכן של גלאט כשר שהוא פשוט נורא יקר (15 דולר לסנדוויץ' פסטרמה, בחיאת).
גם לשומרי הדיאטה אין מה לחפש שם. מי שמרגיש שהוא בריא מידי (או רזה מידי) ימצא שם הרבה פתרונות להחמרת המצב. חסימת עורקים מובטחת.
 

shayshal

New member
ותוספת לגבי תיקים

הם ממש קשוחים לגבי הכנסת תיקים. מאפשרים הכנסה של תיקים ממש קטנים. אי אפשר להיכנס עם תיק גב סטנדרטי. אפשר לשמור בתאי שמירה, אבל זה אומר תשלום של כמה דולרים ליום + בזבוז זמן בתור לתאי השמירה.

הכי טוב לבוא בלי תיק - ואז גם חוסכים את התור בכניסה למתחם - יש תור איטי למי שנכנס עם תיקים קטנים ותור כמעט ריק למי שבא בלי תיק.

לגבי אוכל, אז היה בפארק הצמוד איזו עגלה של היספאנים שמכרו אחלה אוכל במחיר סביר ביותר. גם משביע וגם טעים מאוד. בנפנוף ידיים אפשר להסתדר איתם ולהסביר להם מה אתה רוצה.

(הכל נכון ל-,2009, אולי דברים השתנו מאז)
 

דנה1982

New member
אין דוכנים מחוץ למתחם יותר

לפחות לא היו ב-2010 וב-2011.

לגבי התיקים - הערה נכונה וחשובה. יש גם תור נפרד לאנשים שמגיעים בלי תיק, והוא כמובן תור מהיר.
אם אפשר לבוא בלי תיק, עדיף. אם צריך תיק (בעיקר הנשים ביננו...) אז תיק צד פשוט וקטן. לא רק שצריך לאחסן את התיקים בשמירת חפצים, אלא שהעמדה נמצאת מחוץ למתקן, עולה 5 דולר ליום כמדומני וזה פשוט לא נוח.
 
למעלה