מה דעתך על החימר ממדריד?

מה דעתך על החימר ממדריד?


על פי המוזיקה והמילים כאן: http://www.youtube.com/watch?v=7vslbIlxEdY

אדום ברומא וכחול במדריד
הם מדברים, הוא לא מקשיב
משטח חלק ובתוכו הבורות
תיקח סיכון, מה כבר יכול להיות?

יון טיריאק ארגן טורניר משוגע
מריץ אותם עד כלות הנשימה
כדורים עפים בקצב מפחיד
מה דעתך על החימר במדריד?

הרבה הרבה זמן
ונדאל פתאום הפסיד כאן
פתאום הפסיד כאן
הרבה הרבה זמן
 

ifa1111

New member
מה שונה במשטח הזה?

אז הבנתי שזה חימר, ואני שומע מהאנשים פה שהמשחק יותר מהיר.

אבל מה בדיוק ההבדל? למה כל השחקנים בוכים על המשטח הזה במדריד השנה..?
 

ofirshw

New member
דיי.. זה לא רציני מה שכתבת..

מה הקשר שליטה בסבב.
כמו שאתה לא תרצה לשחק על מגרש רטוב כי זה מסוכן, אל תחייב את השחקנים לשחק על משטח חלק שלא מאפשר לבלום תנועה.
 

gulek1

New member
אז תסביר לי את האנטי של נדאל לצבע הכחול

עוד מזמן שדובר על כך בשנה שעברה ולפני שעלו טענות על סכנת ההחלקה. מה גם שהזכירו בירוספורט שגם החימר הכתום הוא צבוע, אז בסה"כ מדובר בצבע שונה. אם הוא מחליק אפשר לעבוד על זה והוא לא שונה בהרבה מהמשטח של השנה שעברה שאזכירך גם לא היה לרוחו של נדאל משום שהוא כל כך מהיר.
 

אור2221

New member
שני דברים שונים

ההתנגדות של רפא הייתה מלכתחילה לצבע, אבל הם הגיעו לשחק וראו שהמשטח גם לא בטוח. אני לא חושבת שהם ממציאים שהמשטח מחליק. המשטח של מדריד תמיד היה מהיר, אבל זה היה יותר הגובה מעל פני הים ופחות החימר עצמו, אבל אף פעם לא שמעתי שחקנים מתלוננים שהם לא מסוגלים לשחק עליו.
הפעם הבעיה שונה - האם זה בגלל השינוי בצבע או בגלל משהו אחר זו שאלה, אבל יש שם משהו אחר שמפריע להם.

גם רוג'ר, שאוהב את החימר של מדריד בשנים עברו, ומרוויח ממשטח מהיר, התלונן (בעיקר במשחק הראשון שלו) שהמשטח מחליק (במסיבת העיתונאים) והוא שיחק בטקטיקה ששיחק בה (לרוץ לסרב וולי על סרב שני ולרוץ לרשת 34 פעמים זו טקטיקה חריגה שמעודי לא ראיתי את רוג'ר נוקט בה בשום משחק, בטח לא על חימר) בגלל שרצה לקצר את הנקודות.
 

gulek1

New member
במקרה של נדאל, ואני אוהד שלו

האישיות שלו היא כל כך טוטאלית (או פסיכוטית אחרים יגידו) שאין לי שום ספק שדבר תלוי בדבר וברגע שהגיע כבר עם גישה כל כך שלילית הוא משכנע את עצמו גם בדברים אחרים או מחמיר בחשיבות שלהם. הוא אומר שמשטח כזה הוא הכנה מאוד לא אידיאלית לפני המשטח האיטי של הרולאן ומרגיז אותו במיוחד שזה טורניר ספרדי שלא בא לקראתו. כאמור, אני בטוח שאפשר לעבוד על הצבע על מנת שיחליק קצת פחות, זה לא מדע טילים וכאמור צבע הוא צבע הוא צבע.

אני כצופה נהנה הרבה יותר ממדריד מאשר מרומא נאמר ואיכות הצפייה בטלוויזיה היא שידרוג של מאות אחוזים. ועם כל הכבוד לשחקנים, הספורט נועד לבדר את אוהדי הטניס, אחרת הוא לא שווה הרבה. מי שלא באמת מכור לספורט היה מוותר מזמן עם הניסיונות לדמיין את מיקום הכדור, במיוחד כשESPN עוד שידרו כאן סלאמים ומאסטרס.

רוג'ר משחק גם סרב אנד וולי כי המשטח המהיר משחק לטובתו ולא סתם הוא עושה את זה גם על דשא. בסה"כ מתאים את עצמו ומשתמש בוורסטיליות שיש לו בארסנל. הוא גם ככה מעדיף לקצר נקודות.
 

gulek1

New member
ובאותה מידה אני חושב שהביקורת על מונטה קרלו

היא מגוחכת. זה מגניב שיש מגרשים שונים עם איכויות שונות שמתאימים לשחקנים שונים ומאפשרים יותר גיוון בסבב
 

ofirshw

New member
ממליץ לך לאתר את הוידאו שמספר על המשטח הזה

הדירקטור של הטורניר מתראיין בעניין אם זכור לי נכון.
זה הרבה יותר מצבע, זהו משטח סינטטי לחלוטין שהצביעה מהווה רק חלק קטן ושולי בו.
הם ניסו לייצר למעשה "חימר" לבן שיוכלו לאחר מכן לצבוע אותו בכל צבע, והבעיה היא בחומר הגלם הזה - ששוב אומר - הוא סינטטי לחלוטין ושונה מהותית מחומר הגלם של החימר הסטנדרטי.

מגרשי חימר שונים בעולם נבדלים זה מזה בדחיסות המשטח מתחת לחימר עצמו, שגוררת מהירויות שונות של החימר.
בשום מקום אחר לא משתמשים בחומר אחר בתור חימר.
 

ofirshw

New member
אם זכור לי נכון אתה עצמך שחקן לא רע בכלל

ברמה כזאת שבהתבוננות בשחקנים מסוגל להבין לבד את הבעייתיות בחומר הזה שמשום מה מתעקשים לקרוא לו חימר.

כתבת "אם הוא מחליק אפשר לעבוד על זה", וזה רעיון מצוין. הבעיה היא שלא עשו זאת.
 

gulek1

New member
מסכים שיש בעייתיות מסוימת

מכאן ועד להחרים את הטורניר הדרך ארוכה. אני בטוח שהמארגנים לא עיוורים לביקורת ואם ניתן לעשות משהו בעניין ההחלקות זה יעשה. בכל אופן, נדאל תמיד שנא את המקום ויש כאן יותר מדי רגשות שליליים שמתנקזים למטרה אחת ספציפית. אני מבטיח לך שסרינה כשתזכה בתואר לא תודיע שהיא מחרימה.

ואגב, גם אם צריך להיזהר עליו טיפה יותר מהרגיל בחימר, הרי שבכל משטח עושים התאמות כדי להמנע מפציעות, לא תנסה להחליק על משטח קשה (אלא אם אתה נדאל ברגע של השראה), תתאים את עבודת הרגליים שלך לחימר ותתכנן את הטקטיקה שלך בהתאם למהירות המגרש.

בטורניר מדריד, כמו גם בממשלת נתניהו החדשה יש לא מעט יתרונות חשובים לצד החסרונות ובלהט הרגע איכשהו זה נורא פופולרי להתמקד ולנפח את השלילי.
 

ofirshw

New member
מעניין שלפני הטורניר אף אחר מהבכירים לא זכה

להזדמנות לבחון את המשטח, והמארגנים הקפידו על כך.
אם הטורניר באמת רוצה להגיע לפתרון, יכול היה לערב את השחקנים בתהליך, אך בחר בהקצנה בעייתית מאוד לא לעשות כן.

אני חושב שזכותם להחרים משטח מסוכן בדיוק כפי שאני "מחרים" משטח רטוב.
ואין פה שום קשר למהירות הקפיצה של הכדור (מה שנקרא "מגרש מהיר"), זה פשוט מסוכן.

מצער אותי שגם אתה וגם בעלי הטורניר וה- ATP (להבדיל ברמת האחריות שמוטלת עליכם.. ) מוכנים לזנוח את הבטיחות של השחקנים לטובת בידור / כסף.
 

דנה1982

New member
ההתייחסות כאן היא לא רק לבטיחות

ברור שבטיחות השחקנים היא הדבר החשוב ביותר.

העניין הוא שנדאל הרבה זמן מביע חוסר-אהדה כלפי הטורניר הזה (אני מניחה שיש גם קשר לזה שהוא שחקן מקומי בכיר מאוד שכביכול "לא באים לקראתו"). החימר הכחול הוא רק "קצה הקרחון".

אני לא יודעת מה קרה לפני הטורניר, עד כמה השחקנים ביקשו להתכונן על המשטח ואיך המארגנים התחמקו מלאפשר את זה, אבל האם מישהו חושב שלאור כל הביקורת - מצד השחקנים וגם מצד הפרשנים ואוהדי הטניס - לא יישבו שם ויעשו בדק בית?

הרי הדבר האחרון שמארגן של טורניר כזה רוצה, זה לשמוע את השחקנים - אחרי כל מסיבת עיתונאים - מדברים על כמה שהמשטח מסוכן וכמה שהם מפחדים לזוז עליו, או לשמוע את הביקורות על איכות המשחקים שנפגעת בגלל המשטח או, כמובן, לאבד את השחקן הכי אטרקטיבי (נדאל, אין מה לעשות, גם בין שלושת הגדולים הוא כנראה הכי אטרקטיבי מבחינת הקהל המקומי) בשלב מוקדם של הטורניר.

יתבצע בדק בית, בזה אני בטוחה. אבל נדאל שלאחרונה מרגיש צורך לשתף באופן קצת מוגזם את העיתונאים בתחושות שלו, עשה את זה גם הפעם. הוא צודק לחלוטין בטענות שלו, אבל אני לא בטוחה אם המניעים הם רק "המשטח החלקלק" או שיש פה ניסיון ליצור פרובוקציה כדי שהמארגנים "יקשיבו לו" (לא רק לגבי החימר הכחול).
 

Nadal JR

New member
נראה לי שאת לא מבינה עד כמה הטורניר הזה משתין

בקשת על השחקנים והסבב.

הבעלים של הטורניר, טיריאק, הוא שחקן טניס בעברו שכבר אז היה שנוא על חבריו לסבב. כיום הוא מיליארדר - שטניס מהווה חלקיק מסך הכנסותיו.
הוא החליט שהוא רוצה טורניר משלו. הלך, שפך הרבה כסף לכיסים של ה-ATP וקנה את טורניר מדריד שנערך בסתיו באולם על משטח קשה.
שפך עוד כסף, משך בחוטים והעביר אותו לאמצע עונת החימר על חשבון האמבורג - טורניר מצוין ששחקנים נהנו להגיע אליו - שעבר "שינמוך" לטורניר 500. בעלי הטורניר באמבורג תבעו את הסבב, בצדק, וכמעט רוששו אותו עקב כך.

כך, במקום שיהיה 3 טורנירי הכנה לרולאן בתנאים דומים יחסית פתאום באמצע עונת החימר נתקע טורניר שנערך בגובה רב - שינוי משמעותי, בעיקר עבור אתלטים.
כדי למשוך עוד קצת קהל טיריאק השליך מסורת בת עשרות שנים לפח והחליף את ילדי הכדורים בדוגמניות ודוגמנים. פה ההזדמנות להזכיר שכמה מגדולי השחקנים בהסטוריה החלו בתור ילדי כדורים ולא מעט שחקנים בסבב שאבו את ההשראה שלהם להפוך למקצוענים מצפיה מקרוב בשחקנים מפורסמים - כולל השחקן שאת אוהדת.

לפני 5 שנים החליט טיריאק שהוא ממסחר את הטורניר עוד יותר לטובת נותן החסות הראשי של הטורניר (שצבע הלוגו שלו הוא כחול) וגם עבור רשתות הטלוויזיה (כאלה שהביאו לנו את הסופר סאטרדיי הנוראי של ה-USO) וצובע את החימר בכחול - משליך עוד מסורת, הפעם בת יותר ממאה שנים לפח.

אז עכשיו יש גם תנאים טופוגרפיים שונים וגם משטח שונה - כל זה באמצע עונת החימר ורגע וחצי לפני טורניר גראנד סלאם שמשוחק בתנאים שונים לחלוטין.

מעבר לזה, ההחלטה לעבור לחימר כחול עברה בניגוד מוחלט לדעת השחקנים שאמורים לשחק עליו - גם מועצת השחקנים של ה-ATP וגם מועצת השחקניות של ה-WTA הצביעו פה אחד (!) נגד המשטח. טיריאק ענד את משקפי השמש הכהים שלו, אמר שהוא רוצה לראות את הכדור יותר טוב, והמשיך להשתין מהמקפצה.

הוא שכנע את יו"ר ה-ATP הקודם, אדם הלפאנט, לקבל החלטה בערוב ימי כהונתו, ממש שניה לפני שעזב, לאשר למדריד שנת ניסיון עם חימר כחול כאשר לאחריה יקבל ה-ATP החלטה האם להמשיך עמו או לחזור לחימר אדום, בהתחשב בדעות השחקנים.

עם זאת, למרות שהיה די והותר זמן לבחון את המשטח ולהזמין שחקנים לשחק עליו ולבחון אותו, הטורניר לא עשה זאת. אף שחקן בכיר לא הוזמן לנסות את המשטח החדש. ומספר מועט של שחקנים שניסו לשחק עליו בשנה שעברה במגרש אימונים צדדי הביעו דעה שלילית לגביו.

טיריאק אף הגדיל לעשות לפני הטורניר וקרא לרפא "להיות גבר" ולהתמודד עם המשטח החדש - משטח שרק כיום הוא ומנהל הטורניר שלו, מאנולו סנטנה, הודו שהוא בעייתי מאד ושאין ספק שיש צורך לערוך בו שיפורים ותיקונים. מה שנקרא מילים כמו חול ואין מה לאכול.

לא היתה כאן כל חשיבה מקדימה על בטיחות השחקנים, דעתם או איכות הטניס שתוצג בטורניר - המחשבה היא אחת - כסף כסף כסף.

נזכיר גם שמאז שמדריד נכנס לעונת החימר שחקנים התלוננו על איכות המגרשים הירודה שלו ומשנה לשנה לא נעשה שום שיפור. למרות שהמתחם נבנה מאפס וטיריאק השקיע בו ים של כסף - היו בו הרבה בעיות - מגרשים קטנים מדי, מיקום בעייתי של שלטי פרסום, מלתחות בעייתיות, אוכל לא טוב ועוד.

לעניין ה"שיתוף בתחושות" של רפא - הוא לא עורך מסיבות עיתונאים כדי להשמיע את דעתו. הוא מגיע למפגשים אליהם הוא מחויב להגיע, בין אם על ידי נותני החסות שלו או על ידי הסבב ועונה על שאלות שעיתונאים מפנים אליו - כשהרבה פעמים מדובר בשאלות עם פוטנציאל נפיץ שגם נוטות לחזור על עצמן. הוא בוחר לענות את האמת ולא לתת תשובות פלקט. מה גם שיש דברים בסבב שדורשים שינוי, לפי דעתו, והוא מביע אותה בהתאם להיותו חלק מהסבב ומוביל דעה באופן ספציפי.

אני מציע לקרוא טור שפורסם היום בדיוק בנוגע לנושא הנ"ל - http://blogs.tennis.com/thewrap/2012/05/fever-pitch.html
 
יותר מזה, השבוע היו כל מיני בעיות הזויות

בשלב מסוים באמצע הטורניר, הוכרז שרק 30 צלמים יכולים להיות באזור המיועד לצלמים במגרש המרכזי ברגע נתון. זאת כשהגיעו לטורניר מעל 50 צלמים. התוצאה היתה שכל הצלמים פצחו בשביתה, ורק אלה של מארסה (עיתון ספרדי) ועוד איזשהו גוף ספרדי נשארו במשחקים.

היום, הודיעו למתנדבים בטורניר (שהם אלה שעושים חלק גדול מהעבודה, בתכלס, בתמורה לזה שהם יכולים לראות משחקים) שאסור להם להיכנס למגרשים (הסיבה הרשמית היתה "סיבות בטיחות"). התוצאה? כ100 מתנדבים (מתוך כמה מאות) שבתו היום.

עוד פרטים? שופטי קו רבים מסרבים לבוא למדריד, עקב שלל בעיות שונות ומשונות שעשו להם בטורניר בשנים קודמות (כאן אני לא יודעת פרטים מדויקים).

בקיצור, זה אחד הטורנירים הבעייתיים בסבב, אם לא ה-.
 
למעלה