מדריד, נשים, יום שבת

LENAFAN

New member
מדריד, נשים, יום שבת


במקביל לגמרים המונומנטליים באסטוריל ובבודפשט, היום יתחיל טורניר החובה הענק במדריד עם החימר הכחול שעושה רעש כאילו אנחנו ערב מלחמת עולם שלישית עם כל הטניסאיות הבכירות כולל הוויליאמסיות. אני מקווה לכתוב היום בבלוג על הטורניר הזה ועל ההגרלה שלו, בכל אופן הנה ההגרלה הראשית למי שעדיין לא ראה אותה, יש שישה סיבובים בלי אף BYE, כולן כולל כולן צריכות להתחיל כבר מהסיבוב הראשון. אין שידורים עד יום שני, כלומר לא היום ולא מחר כרגיל בטורנירי חובה גדולים (העיקר שמאסטוריל היו שידורים מהסיבוב הראשון בכמה מגרשים...).

בנוסף למשחקי המוקדמות המכריעים (כמה מהם מעניינים בפני עצמם) יתקיימו תשעה משחקים פלוס כמה משחקי זוגות כולל זה של שחר ביחד עם בגו מול ספארובה/פבליוצ'נקובה. במגרש המרכזי, מי שתתכבד לפתוח את היום היא מריון ברטולי שתפגוש את קירסטאה שבטוויטר שלה התייחסה לחימר הכחול כאילו זה הדבר הכי חשוב שקרה בעולם מאז שהאדם דרך על הירח. אחריה תעלה ותבוא סאם סטוסור שתפתח את הטורניר שלה מול מרטיץ' הקרואטית החביבה שלפני יומיים עוד שיחקה בבודפשט ברבע הגמר. פינאליסטית 2010 והאחות הבכורה לבית וויליאמס תפתח את הטורניר מול עוד רומנייה (רמז: הבעלים של הטורניר הוא יאן טיריאק הרומני) חובבת חימר כמו סימונה האלפ. ובמשחקי הלילה: נה לי שהגיעה אשתקד לחצי הגמר קיבלה לסיבוב הראשון את אחת התקוות הספרדיות בטניס הנשי, מי אם לא מוגורוסה בלאנקו הסימפטית ולקינוח יהיה לנו את הדרבי הגרמני המעניין בין גורגס שהגיעה אשתקד לחצי הגמר ובין ברתל העולה, גם למשחק הזה לא יהיה שידור...

במגרשים האחרים נראה למשל את זבונרבה שלא שיחקה מאז צ'רלסטון מול צ'טקובסקה שהגיעה לרבע הגמר באסטוריל או דרבי צ'כי פתוח בין זאקופאלובה לבנסובה וגם הנציגה הספרדייה התורנית של היום, סולר אספינוסה תפגוש את טאימרה פאצ'ק המאכזבת ולאוהדי ארווידסון, גם היא פותחת את היום מול קריסטינה מקהייל האמריקנית.

לו"ז:

מריון ברטולי-סוראנה קירסטאה (14:00)

סאם סטוסור-פטרה מרטיץ' (15:30 בערך)

סילביה סולר אספינוסה-טאמירה פאצ'ק (15:30 בערך)

ונוס וויליאמס-סימונה האלפ (17:30 בערך)

ורה זבונרבה-פטרה צ'טקובסקה (17:30 בערך)

קריסטינה מקהייל-סופיה ארווידסון (18:30 בערך)

קלרה זאקופאלובה-איווטה בנסובה (19:00 בערך)

נה לי-גארבינייה מוגורסה בלאנקו (20:00)

יוליה גורגס-מונה ברתל (21:30 בערך)
 

LENAFAN

New member
טיריאק מבסוט, קירסטאה הדיחה את ברטולי...

יון טיריאק הרומני, הבעלים של הטורניר והוגה רעיון החימר הכחול פתח את היום עם חיוך. סוראנה קירסטאה עשתה לו טוב לפני הסייסטה עם 7-6(6) 4-6 3-6 על מריון ברטולי המדורגת שביעית אחרי כמעט שלוש שעות מפרכות. בסוף הגמר יהיה קירסטאה-ניקולסקו....
 

LENAFAN

New member
הספרדייה הראשונה בסיבוב ה-2: סולר אספינוסה...

הספרדיות שבדרך כלל לא כל כך מצליחות במדריד התחילו הפעם ברגל ימין- סילביה סולר אספינוסה חזרה מפיגור מערכה מול פאצ'ק וניצחה 7-6(2) 2-6 2-6 בתום 2:22 ש' בדרך לסיבוב השני, שם היא תחכה ללי או למוגורוסה בלאנקו.

תוצאות ביניים:

סטוסור-מרטיץ' 5-7 3-2
מקהייל-ארווידסון 0-1
 

LENAFAN

New member
רשימת העולות מהמוקדמות (חסר עוד אחת)...

במקביל למשחקים בהגרלה הראשית, התקיימו היום משחקי המוקדמות המכריעים. הנה רשימת העולות להגרלה הראשית:

יוהאנסון (על חשבון דוקה מארינו)
קראייבס (על חשבון דומאשווסקה)
הלאבצ'קובה (על חשבון הסייה)
הראדצ'קה (על חשבון קודרייבצבה)
דומינגז לינו (על חשבון קאבסה קנדלה)
לפצ'נקו (על חשבון פואוס טיו)
לארסון (על חשבון צ'אקבטדזה)
משחק המוקדמות האחרון מתקיים בשעה זו בין פארמנטייה לרודיונובה.

ולמי שתהה נראה כיצד נראית החלקה על החימר הכחול, הנה תמונה מהמשחק בין ברטולי לקירסטאה...
 

LENAFAN

New member
סטוסור שורדת את מרטיץ' בש"ש מכריע...

המשחקים היום במגרש המרכזי הם ארוכיםםםםםם. סטוסור הייתה צריכה 2:23 ש' ומשחק צמוד מאד כדי לנצח את מרטיץ' 5-7 6-4 6-7(5) במשחק שהיו בו שתי שבירות בסך הכל, אחת לכל צד. היא למדה את הלקח מהמשחק מול שראפובה, זה היה מאד דומה למשחק ההוא בשטוטגרט. בסיבוב השני תחכה האוסטרלית למנצחת שמתנהל בשעה זו בין מקהייל לארווידסון.

צ'טקובסקה-זבונרבה 2-6 1-4
מקהייל-ארווידסון 4-6 4-3
 

LENAFAN

New member
זבונרבה תחפש את הישועה במקום אחר, לא במדריד

הרוסייה שעדיין נמצאת במקום העשירי בעולם הודחה כבר בסיבוב הראשון אחרי הפסד 2-6 2-6 חלק לצ'טקובסקה בתוך 1:06 ש' בלבד. יש לזכור שבשבועות האחרונים היא סבלה מבעיות בכתף שבגינן היא פרשה מגביע הפדרציה ומהטורניר בשטוטגרט. צ'טקובסקה תמתין בסיבוב השני לניקולסקו או לעולה מהמוקדמות.

תוצאות ביניים:

מקהייל-ארווידסון 4-6 5-5
ונוס-האלפ 0-0
 

LENAFAN

New member
מקהייל קבעה פגישה עם סטוסור בסיבוב השני

4-6 5-7 לקריסטינה מקהייל על ארווידסון בתוך 1:44 ש' והיא תפגוש את סאם סטוסור בסיבוב השני.

ונוס-האלפ 0-1
בנסובה-זאקופאלובה 0-0
 

LENAFAN

New member
זאקופאלובה מנצחת את בנסובה בדרבי הצ'כי...

זאקופאלובה שהפסידה השבוע בדרבי צ'כי לזהלבובה סטריקובה בבודפשט לא הייתה מוכנה כנראה להפסיד דרבי צ'כי רצוף בתוך כמה ימים וניצחה 4-6 6-7(5) את בנסובה שהובילה ביתרון שבירה הן במערכה הראשונה והן במערכה השנייה. בסיבוב השני תחכה זאקופאלובה ככל הנראה לשראפובה אם זו תעבור מחר את בגו.

ונוס הוליכה ביתרון מערכה ושבירה אבל האלפ לא ויתרה והמשחק נכנס למערכה שלישית.

בשל התארכות המשחקים במגרש המרכזי, הדרבי הגרמני המסקרן בין גורגס הוסט למגרש אחר. זה לא משנה שהרי בכל מקרה אין שידור משום מגרש עד יום שני...

תוצאות ביניים:

ונוס-האלפ 1-6 6-4 2-2
גורגס-ברתל 2-3
 

LENAFAN

New member
הדרבי הגרמני הלך לטובת ברתל, לא ממש מפתיע

הדרבי בין גורגס לברתל הסתיים עם ניצחון משכנע של ברתל 4-6 1-6 בתוך 1:10 ש' בלבד. גורגס עוד הוליכה 2-4 במערכה הראשונה אבל מונה פתחה מבערים ושמטה משחקון בודד נוסף עד סוף המשחק. בסיבוב השני תשחק ברתל מול ווזניאקי או פרבאק, גורגס שהגיעה אשתקד לחצי הגמר איבדה את נקודות הדירוג ממדרדי כבר השבוע והיא תידרדר לשלהי הטופ 30 כשברתל מתחילה להתקרב אליה...
 

LENAFAN

New member
ונוס שרדה את האלפ בקושי, 6-8 בש"ש המכריע...

1-6 6-4 6-7(6) לונוס על האלפ אחרי 2:26 ש' במשחק שהתחיל עם יתרון 1-6 0-2 לונוס והפך למותחן צמוד שיכול היה ללכת לכאן או לכאן. האלפ כבר הוליכה 2-4 במערכה השלישית אבל ונוס שהייתה קרובה כמה פעמים כדי שתי נקודות מהפסד, הצליחה להגיע לש"ש המכריע. היא כבר הוליכה 4-6 אבל האלפ חזרה ל-6-6 לפני שונוס זכתה בשתי הנקודות הבאות וניצחה את המשחק. בסיבוב השני היא תמתין לקרבר או ללארסון שישחקו רק מחר, כך שיש לה עוד יום אחד לפחות לנוח.

יש עוד משחק אחד: לי ומוגורסה בלאנקו שהיו צריכות להתחיל לשחק ב-20:00 שעון ישראל יעלו לשחק באיחור קטן של 3 שעות...
 

LENAFAN

New member
לי הצליחה לא להסתבך עם מוגורוסה בלאנקו...

2-6 4-6 בתוך 1:24 ש' במשחק האחרון של הלילה לסינית על הספרדית הצעירה. אחרי מערכה ראשונה נוחה, המערכה השנייה הייתה בעיקר שבירות ומשחקונים צמודים (לי הצילה 12 מ-15 אפשרויות שבירה לחובתה) אבל בסוף הסינית מעפילה לסיבוב השני שם היא תפגוש ספרדייה נוספת, סולר אספינוסה. לילה טוב.
 

george67

New member
שאלה לגבי הספרדיות

למה לכל הספרדיות יש שם משפחה כפול (מדינה גאריגס, סוארס נבארו, מרטינס סאנצ'ס, מוגורוסה בלאנקו ועוד רבות) ולעומתן לספרדים שם משפחה יחיד (נדאל, פרר, ורדאסקו, אלמאגרו וכו)?
 

LENAFAN

New member
אני לא חושב שיש הבדל בין גברים לנשים...

לפי עיון מעמיק ואחרי מחקר יסודי (כלומר, רפרוף קליל בויקיפדיה) אני חושב שאין הבדל בין גברים לנשים בכל מה שקשור לשמות משפחה. אגב, באתרי הספורט הספרדיים ובכלל, הם כותבים רק שם משפחה אחד: אנאבל מדינה, קרלה סוארז, גארבינייה מוגורסה, לורדס דומינגז או מריה חוסה מרטינז. השאלה היא יותר למה אנחנו (או באתרי הספורט הלא ספרדיים) לא מקצרים ומציינים רק שם משפחה אחד כמו בספרד.
 

avi13885

New member
הנה מאמר שמסכם את הנושא של שמות משפחה

ספרדיים ולמה הם ארוכים. אגב גם לגברים הספרדיים יש 2 שמות פשוט חלקם כנראה בחר להשמיט אותם כמו גרנוייס-פויול ואנדוחאר-אלבה.
ההסבר לפי המאמר נובע מהעובדה שנשים לא משמיטות את השם משפחה המקורי שלהן והוא מועבר לילדים שלהן לדור אחד...
כמובן שזה מסתבך אם מחליטים לשמור על שמות משפחה ישנים (ועוד כינויים וצירופים) אז אתה יכול להגיע ל:
Carlos María Eduardo García de la Cal Fernández Leal Luna Delgado Galván Sanz

הנה המאמר שמצאתי בגוגל: http://yuba.stanford.edu/~molinero/html/surname.html
 

LENAFAN

New member
מדריד, נשים, יום ראשון


היום הראשון של הטורניר הוליד שתי הדחות משמעותיות: ברטולי נכנעה לקירסטאה וגורגס לא הצליחה להתמודד מול המומנטום של ברתל. שאר המדורגות הבכירות או הפייבוריטיות הצליחו לעבור לסיבוב השני אם כי הן סטוסור והן ונוס נזקקו לש"ש מכריע כדי לשרוד את מרטיץ' ואת האלפ בהתאמה.

היום יתקיימו 15 משחקים נוספים במסגרת הסיבוב הראשון כולל כמה משחקים מעניינים אך אין שידור עד מחר, המבט הזגוגי בלוח התוצאות השחור ילווה אותנו גם היום. נתחיל במשחק של שחר מול הרצוג (0-3 שחר), על הנייר זאת ההגרלה כמעט הכי טובה לשחר שכן היא הייתה יכולה לקבל כל אחת כולל המדורגות הבכירות ביותר. מצד שני, אחרי הפסדים לצ'טקובסקה, יוהאנסון וווזניאק בשבועות האחרונים, זה כנראה לא קשור לזהות היריבה אלא לכושר של שחר. הרצוג היא שחקנית חימר טובה אבל פרשה בשבוע שעבר בסיבוב הראשון באסטוריל ולא ברור מה מצבה הפיזי. בפעם האחרונה ששחר ופולונה נפגשו, זה היה ברומא לפני שנתיים בדיוק כששחר חזרה מפיגור 6-2 5-1 בדרך לניצחון דרמטי. אלו היו ימים אחרים, הפעם הציפיות הרבה פחות גבוהות כשבסיבוב השני ממתינה סקיאבונה או לפצ'נקו.

המדורגות הבכירות: על הנייר, המשחק המרכזי של היום יהיה בין אזרנקה לקוזנצובה (2-4 קוזנצובה) שהוגרלו אחת מול השנייה כבר בסיבוב הראשון. ויקה הביסה את סבטה בקלות באינדיאן וולס אבל עדיין לא ניצחה אותה על חימר (וגם לא כשעמוס מנסדורף לצידה של קוזנצובה...) שהוא המשטח הכי טוב מבחינת קוזנצובה. ויקה פייבוריטית ברורה אבל אופי המשחק ומימד התחרותיות שבו תלוי יותר בקוזנצובה ובמה שהיא תציג על המגרש, יש לה את הכלים להציק לאזרנקה, השאלה היא מה יקרה לה בין האזניים. אם אזרנקה תפסיד היום, שראפובה שתעלה אחריה לשחק מול בגו יכולה לטפס למקום הראשון אם היא תזכה בתואר אבל קודם כל היא צריכה לנצח רומנייה ואתמול הרומניות "הנציגות של טיריאק" עשו חיים קשים מאד ליריבות שלהן. במשחק הראשון של היום במגרש המרכזי, קרוליין ווזניאקי תפתח מול קסניה פרבאק הקזאחית כשבסיבוב השני היא לא תפגוש את גורגס הנמסיס שלה אלא ברתל שזאת לא בהכרח בשורה טובה יותר...

במגרש "ארנצה סאנצ'ז ויקאריו" אגה רדוואנסקה תתחיל את הקמפיין שלה בטורניר מול ארואבארנה וסינו המקומית שקיבלה WC כשאחריה זאת תהיה איוונוביץ' שתתמודד בסיבוב הראשון מול מתילדה יוהאנסון שעלתה מהמוקדמות במשחק בין שתיים מהטניסאיות ה---- בסבב. עוד כמה משחקים בולטים במגרשים האחרים- מריה קירילנקו תפגוש את ג'י ז'נג (בתמונה); דומיניקה סיבולקובה תתמודד מול רוברטה וינצ'י; קרבר פייבוריטית לעבור את לארסון בדרך למפגש מול ונוס; מדינה גאריגס תנסה לנצל את יתרון הביתיות מול פירונקובה; פטרובה תשחק מול קינג; וויקמאייר וגאיידיסובה יתעמתו אחת מול השנייה; פבליוצ'נקובה תקבל הזדמנות קורצת במיוחד לרשום ניצחון נדיר על קראייבס שעלתה מהמוקדמות ולקינוח, אם אתם במדריד ואתם קצת מזוכיסטים, אין כמו משחק בין ניקולסקו לדומינגז לינו, זה הדבר הכי מתאים שאפשר להציע...

לו"ז:

קרוליין ווזניאקי-קסניה פרבאק (12:00)

נדיה פטרובה-וניה קינג (12:00)

ינינה וויקמאייר-ג'רמילה גאיידיסובה (12:00)

שחר פאר-פולונה הרצוג (13:30)

אגה רדוואנסקה-לארה ארואבארנה וסינו (13:30 בערך)

אנג'ליק קרבר-ג'והנה לארסון (13:30 בערך)

מוניקה ניקולסקו-לורדס דומינגז לינו (13:30 בערך)

ויקה אזרנקה-סבטלנה קוזנצובה (15:30 בערך)

אנה איוונוביץ'-מתילדה יוהאנסון (15:30 בערך)

אנאבל מדינה גאריגס-צבטנה פירונקובה (15:30 בערך)

אנסטסיה פבליוצ'נקובה-ג'יל קראייבס (15:30 בערך)

מריה שראפובה-אירינה קמליה בגו (17:00 בערך)

פרנצ'סקה סקיאבונה-ורוורה לפצ'נקו (17:00 בערך)

דומיניקה סיבולקובה-רוברטה וינצ'י (17:00 בערך)

מריה קירילנקו-ג'י ז'נג (17:00 בערך)
 

LENAFAN

New member
כנראה שווזניאקי סובבה את הקרסול...

המשחק שלה מול פרבאק נעצר באמצע המשחקון השישי במצב של 2-3 לדנית. לפי דיווחים מהטוויטר היא עשתה תנועה לא טובה שקשורה לקרסול. ברשומה לקראת הבלוג שאלתי אם ייתכן שבוע בלי שתישהו או מישהי תסובב את הקרסול? התשובה היא: לא...

תוצאות ביניים:

וויקמאייר-גאיידסובה 2-6
פטרובה-קינג 3-4
 
למעלה