שירותים מיוחדים בגיל פרישה שאלה

  • פותח הנושא Nuke1
  • פורסם בתאריך

Nuke1

New member
שירותים מיוחדים בגיל פרישה שאלה

מי שבגיל הפרישה ועובר לחול במדינה שיש עימה אמנה , אפשר לקבל את קצבה ללא חשש,? כפי שהבנתי שאסור עד גיל פרישה אחרי גיל פרישה מותר הבנתי נכון?
 

Nuke1

New member
עיקרון

שיש באתר מדינות שיש איתם אמנה, לאיטליה ,אז לא אמור להיות בעיה?
 

יוסיב4

New member
למיטב ידיעתי רק קצבת זקנה או קצבת זקנה נכות

יכולה להשתלם במדינה שיש לה אמנה עם המוסד לביטוח לאומי שלנו . קצבת שרותים מיוחדים מעצם טיבה מחייבת התגוררות בישראל . בשהות מעל 3 חודשים בחול מופסקת הקצבה.
 

יוסיב4

New member
סליחה נכון 6 חודשים ולא 3

עדיין כפי שציינתי למיטב ידיעתי לא ניתן לקבל קצבת שרותים מיוחדים אם עוברים לגור בחול גם אם מדובר במדינה שיש איתה אמנה ללא קשר אם מדובר בגיל פרישה . להזכירך קצבת שרותים מיוחדים משתלמת גם לאחר גיל פרישה .
 

Nuke1

New member
אני לא מבין מדוע לא ניתן הרי

אדם בגיל פרישה תלוי במטפל או בזולת ילדיו , במידה וילדים עוברים לחול, וקצבה אינה מספקת להחזקה עובד זר בארץ, ואין מנוס ממעבר ההורה מבוגר לחול יחד משפחתו, יש פה קיפוח נפש , לא נראה הגיוני שקצבה שאמורה לתת מענה לנכה קשה בגיל פרישה, נותר ללא הקצבה . החוק לא מציין בפועל, מה קורה במידה ונכה עובר לחול לצורך השגחה רפואית של משפחתו .. במצב כזה המבוטח נכה נותר ללא קצבה משולמת שזכאי לה ..זה סותר את תנאים של אמנה בינלאומית במדינות החתומות , כי שירותים מיוחדים זאת קצבה מכלול של מחלקת הנכות ביטוח לאומי , המחוקק לא ציין את תנאי סף לאחר גיל פרישה, הרי נכה בגיל פרישה שצבר את רוב נקודות בארץ ,לא ניתן לשלול מימנו את זכיות שהיה אמור לקבל אותם לו היה נותר בארץ .
 

יוסיב4

New member
לצערי הרב זה המצב

אתה מעלה נימוקים נכונים אבל באותה מידה אפשר לשאול מדוע נכה שמגיע לו קצבת ניידות ללא רכב למשל לא יכול לקבל את הקצבה אם הוא עובר לגור בחול לאחר פרישה . אותם נימוקים שציינת נכונים גם לגבי קיצבה זו . גם קצבת הפוליו למשל משתלמת רק למי שמתגורר בארץ למרות שהיא יותר פיצוי מאשר קיצבה . מדינה אמורה לדאוג לתושביה ולא למי שהפסיק להיות תושב . זאת למעט קיצבת זיקנה למי שעובר לגור בחול במדינה שיש איתה אמנה ובמקרים מסויימים גם למדינה שאין איתה אמנה .
 

Nuke1

New member
יוסי תראה המחלקות אחרות שציינת אינם נכללות באמנות מנסיבות

שקצבת ניידות ופוליו ,זאת קצבאות שנקבעות לפי וועדות של משרד הבריאות, ולא ביטוח לאומי, ככה שקצבאות מעולם לא היו חלק מהסכמי אמנה בינלאומי, כמו קצבת נכות וקצבה נכות עבודה, שירותים מיוחדים הקצבה נכללת בסעיפים של מחלקת נכות, וקצבאות אחרות לא נכללים למחלקה של נכות ביטוח לאומי, לכן הקצבה שירותים מיוחדים אמורה להיות כלולה באמנה של חול, הקצבה משולמת כסעיף נכות , נכה בגיל פרישה , צבר את וותק מספק להיות זכאי לעבור גם למדינות שאין אמנות , אבל אנחנו מדברים כרגע על מדינה שיש אמנות , ותנאים כלל אינם ברורים בסעיפי זכיות .
 

יוסיב4

New member
אגב אתה מכיר מדינה שמשלמת קצבת שירותים מיוחדים לנכים באותה

מתכונת כמו ישראל ? אין דבר כזה בארהב בכלל וגם לא ברוב מדינות אירופה המערבית . גם לא באוסטרליה . אבל זה לא העניין . מה שקובע זה החוק בארץ .
 

יוסיב4

New member
אגב זה לא מדויק לגבי הפוליו והניידות

הוועדות לגבי הפוליו הן של ביטוח לאומי ולא משרד הבריאות . בניידות וועדה במשרד הבריאות היא שקובעת את אחוז הניידות עבור ביטוח לאומי . וכפי שציינתי שרותים מיוחדים לנכים במתכונת שלנו לא קיים לדעתי בשום מדינה. רק קצבת זקנה ונכות מעבודה קיימת בכל המדינות המתוקנות.
 
למעלה