חניית נכה

בן497

New member
חניית נכה

שלום רב,
הנני גר בחיפה בבנין דירות .עקב נכותי גר בקומה ראשונה.הבניין על עמודים.
יש 2 אופציות להגיע לביתי ,חניה פנימית של הבנין ויציאה מהרכב וטיפוס ב 40 מדרגות פנימיות או עליה מחניה ליד הכביש למעלית שכרוכה ב 10 מדרגות ===הקלה גדולה.הבעיה היא הליכה מהחניה הפנימית לחניה ליד המעלית ,שהיא בכניסה לבנין.מרחק רב שמקשה עליי.
מדובר בחניה בצידי הכביש. בה מקומות לחניות אורחים רגילות,שקרובות למעלית.
אני מעוניין לבקש מעירית חיפה שימור וסימון מקום חניה כזה עבורי שקרוב למעלית.
מציין שהנני נכה עבודה אורטופדי בגלל פציעה ברגל .ונכה רפואית%75 יש ברשותי תו נכה ברכב.ואני עובד במשרה מלאה.
האם אני יכול לבקש מקום חניה מעירית חיפה למקום כזה?האם יעשו בעיות אין כבר כח למלחמות מול מוסדות כאלה ולבקש טובות.אשמח לסיוע
 
תכתוב לנמען בעיריה במטפל בעניין עם כל ההסברים

שנתת כאן. חניות ליד הבתים הן לדעתי נוהל עירוני. לנכה על פי החוק החדש מגיעה חנייה ליד ביתו מסומנת בכחול ועם שילוט של חניית נכה ועליו מספרו של רכב הנכה. לדעתי אין בעיה עם הנושא.
 

בן497

New member
קבלתי תשובה שלילית מהעיריה

שלום.מהעיריה הודיעו לי שבגלל שיש לי חניה בטאבו .לא ניתן לקבל חניה כפי שבקשתי. הצעתי לותר על חניה זו שהיא רחוקה מהמעלית.גם כאן נעניתי בשלילה .הסברתי בעיתי בעל פה.אמרו שיבדקו ויחזרו אליי.פדוט מיואש.מה מצפים דלא אעבוד ואשאר בבית?הרי מאש ויתרתי על קצבה.
 
זה הסעיף הרלבנטי בחוק. אתה צריך להוכיח שהחנייה שיש לך אינה

מותאמת לצרכיך לפי סעיף קטן ו

חניה לנכה סמוך למקום מגוריו
(תיקון מס' 7) תשע"ז-2017
4ד. (א) רשות מקומית תקצה לרכב מזכה אחד של נכה המתגורר בתחומה, הנושא תג נכה, מקום חניה אחד המתאים לצרכיו של הנכה, שמידותיו ייקבעו בהתחשב בתקן ישראלי, סמוך ככל האפשר למקום מגוריו של הנכה, ובמרחק שאינו עולה על 200 מטרים ממנו; לעניין זה, "תקן ישראלי" – כמשמעותו בחוק התקנים, התשי"ג-1953.
(ב) מצאה הרשות המקומית כאמור בסעיף קטן (א) כי אין מקומות חניה המוסדרים על ידה במרחק שאינו עולה על 200 מטרים ממקום מגוריו של הנכה, תקצה לרכבו המזכה כאמור בסעיף קטן (א), ככל האפשר, חניה כאמור באותו סעיף קטן במרחק שאינו עולה על 400 מטרים מקום מגוריו.
(ג) הרשות המקומית תקצה מקום חניה לפי סעיף זה בתוך 60 ימים מיום שהוגשה לה בקשה לכך.
(ד) רשות התימרור המקומית תציב במקום החניה שהוקצה לפי סעיף זה, על חשבונה, תמרור המייחד את מקום החניה לרכב כאמור בסעיף קטן (א), אשר את פרטיו מסר לה הנכה, והם יצוינו על גבי התמרור.
(ה) נכה או אדם המתלווה אל הנכה והנוהג בעבורו ברכב רשאי להחנות את הרכב המזכה שפרטיו צוינו על גבי התמרור כאמור בסעיף קטן (ד) במקום החניה שהוקצה כאמור בסעיף זה, בלא תשלום; לא תהיה לנכה כל זכות אחרת או נוספת במקום החניה שהוקצה לפי סעיף זה.
(ו) הוראות סעיף זה לא יחולו אם לנכה חניה הנמצאת בשימושו הבלעדי באופן קבוע, ובכלל זה חניה הצמודה לדירת מגוריו, ובלבד שהיא מותאמת לצרכיו.
(ז) לעניין סעיף זה יקראו את ההגדרה "נכה" שבסעיף 1, כך:
(1) ברישה, במקום "עיוור," יבוא "עיוור או" והמילים "או אדם שניתן לגביו אישור בכתב כאמור בסעיף 1א" – לא ייקראו;
(2) בפסקה (1), במקום "ל-60%" יבוא "ל-90%".


החלת הוראות לעניין חניה לנכה סמוך למקום מגוריו במקרים נוספים
(תיקון מס' 7) תשע"ז-2017
4ה. רשות מקומית תקצה מקום חניה לפי הוראות סעיף 4ד גם לנכה שאותו סעיף לא חל לגביו, בשל הוראות סעיף קטן (ז) שבו, אם מצאה כי הדבר מוצדק בנסיבות העניין, בהתחשב בדרגת הנכות של הנכה ובמידת השפעתה על ניידותו.
 

בן497

New member
בהמשך לתשובתך

איך אני מגיב לטענת העירייה שיש לי חניה בטאבו?למרות שזו אינה נוחה לנכותי?
 
למעלה