לקראת החופש הגדול תיירות נכים - אין לכם את זה ביותר נגיש?

לקראת החופש הגדול תיירות נכים - אין לכם את זה ביותר נגיש?

אני יכול לתת לכם את זה בתור סקירה משמימה של כל הליקויים שיש בתחום התיירות לנכים אבל אני בכל זאת אנסה לתבלן את זה קצת. אבל מה שלא נעשה המצב לא הכי אידאלי, לוז - לוז סיטואיישן.

  • חופשה בארץ - סתם לנסוע לאילת או ים המלח. לא ניתן להתחמק מהתחושה שמישהו ניסה לחסוך עלינו. חדרי הנכים לרוב נמצאים בקומות הנמוכות (כאילו מטעמי נגישות), הם פונים לחנייה או למכבסה או לכביש (הקו המנחה לקפח בלב רחב). וזה בדרך כלל חדר שהיה של צוות בידור כושל שעבר הסבה לחדר נכים. האמבטיה נעקרה והתקינו מקלחון מתפרק , אפילו את האינטרפוץ לא החליפו וזה כאילו להתקלח בתוך אמבטיה שפשוט איננה. השטיחים המזעזעים שקשה להתנועע בכיסא גלגלים. המדרגה למרפסת (בשביל מה אתם צריכים מרפסת ממילא אין נוף, מי שמעשן אז רק למטה). והכל בצמצום חדר סטנדרט רק ביותר גרוע. פעם חגגתי איזה יום נישואים עם אשתי ורציתי לפנק את שנינו באיזו סוויטה, הייתי מוכן לשלם יותר אבל אין דבר כזה סוויטה לנכים השתגעתם? מי יבזבז סוויטה על נכים. זה לא כלכלי.
המשך יבוא...או שלא
 
ממש לא חושב שכל המטרה היא לקפח, אלא יש בעיה עמחוקה

ביותר והיא חוסר ידע שבא בגלל חוסר חינוך. הטעמים של קומה נמוכה היא טעמי פינוי במקרה חירום ואצלינו לא חסרים כאלה בניגוד לאירופה ארה"ב וכו'. אני ממש לא בטוח ואולי אני טועה שיש בעולם סוויטות עם כל התקינה לנכים 1. כי לרוב רובם של הנכים אין כסף לסוויטות 2. כי אנשים שהם לא מוגבלים לא כולם או נדייק רוב רובם ממש לא רוצים להתקלח או להשתמש בשירותים שיש בהם את האיבזור של הנכים. בעניין שטיחים אתה צודק ללא ספק אבל זה בכל העולם. בעניין שירות וטיפול יעיל באביזרי החדר צנרת מזגן וכו' נוווו הרי בעמינו אנו חיים. מעטים אנשי המקצוע שיודעים ורוצים לתת שירות כנדרש הכל מחפפים כאן. אז כן בסופו של עניין הכל על הפנים. אבל אני יכול לספר לך שיש צימרים מעולים נגישים לנכים והם הרבה יותר טובים מסוויטה ללא שטיחים אפילו אז אפשר לפנק שם . פעם העלתי כאן צימר ששהיתי בו בחד נס מיועד לנכים, מקום מדהים עם בריכה צמודה. אני מזמן לא נופש בארץ זה בכלל לא משתלם לנופש עצמו.
 
חדרי מלון לנכים

ערן שלום,

ראשית תודה על התייחסותך,
אני מסכים איתך שזה גם עניין של חינוך אבל לא די בכך.
אני בטוח שרענון התקינה והסטנדרטים שמגדירים מהו בעצם חדר נגיש ישמשו זרז ליישום של אותן תקנות בבתי המלון. צריכה להיות התייחסות לגודל החדר הריהוט והאבזור המתאים, הריצוף ותכנון החלל. תוכנית נכונה עם אלמנטים אוניברסליים שתתאים לכל אורח ולא תסגיר שמדובר בחדר נכים.
בתי המלון לא כאלה מסכנים שהם לא מסוגלים לעשות רפורמה כפי שאמורה להיות, בלב רחב, תוך תכנון נכון וגמישות יצירתית בהתאמת החדר לכל אורח באשר הוא בריא כנכה.
מה קורה למשל עם קבוצת חברים שיש בה מספר אנשים בעלי מוגבלויות, מה הסיכוי שיצליחו כולם לצאת לחופשה משותפת בבית מלון אחד מבלי להתפצל?
 
ללא ספק נכון. גם תקינה היא בסך הכל פועל יוצא של חינוך

אם העם הזה היה מודע לצרכים שאתה מתאר, ולא רק בבתי מלון שהם לא הדבר הכי דחוף לתקן עכשיו חשובה קודם נגישות למקומות עבודה למשרדי ממשלה ושלטון מקומי בית הסעדה בתי עסק למינהם, אבל אין ספק שלתיירות יש מקום נכבד בעניין במיוחד היום שכולם יוצאים ומתיירים. האמת אני לא חושב שיש בכל העולם כולו בית מלון אליו יוכלו להגיע כקבוצה מס' בעלי כסאות גלגלים ושיש בו מס' חדרים מספיק המיועדים לנכים.... הלוואי שיהיה . רק אתמול התכתבי עם מלון בוטיק במטולה שיש להם חדר מונגש והגברת שאיתה התכתבי התנצלה מאד שהמתקין התקין את ידית האחיזה בשירותים כ-5 ס"מ גבוה מידי. כל הכבוד לגברת אבל מי זה המתקין החכם הזה? או מי נתן הוראות כאלו למתקין... שאלות ובעיות רבות עוד לפתרון בסוגיות אולו
 
למעלה