חניה לנכה בבניין חדש.

חניה לנכה בבניין חדש.

שלום רב
לפני כשלוש שנים רכשנו דירה מקבלן. יחד איתנו גר גם הבן שלנו. נכה מאה אחוז. ראינו בתוכנית של הבניין- שסומנה חניית נכה. ביקשנו לקבל את החניה. נציג הקבלן אמר שהחניה נמכרה לדיירי דירת הגן .שאלתי אם גר שם נכה. אמרו לי שכן. לימים הסתבר שדירת הגן-שייכת לקבלן. אמא שלו מתגוררת שם. היא לא נכה. אין לה תו נכה. לאחרונה-סימנו את החניות , וחניית הנכה- שהיתה מסומנת בתוכניות-נעלמה- ובמקומה- נרשם על החניה מספר הדירה-של דירת הגן. כלומר- הדירה של הקבלן. בחרנו בזמנו -את החניה הקרובה לכניסה השניה של הבניין, בהנחה שהבן שלנו לא יצטרך ללכת רחוק -בגשם ובקיץ. (הוא עובד ויוצא כל יום מהבית -הלוך וחזור וגם יוצא בערבים). להפתעתנו, אחרי התחלת הבניה- נודע לנו שיש מדרגות- ליד הכניסה השניה. למרות שהובטח לנו -שלא יהיו שם מדרגות. עברנו דירה לאחרונה. הבן מתקשה לעלות במדרגות. (עם קביים). מה עושים?
 

Msnho

New member
לא נראה לי מסובך מי יודע מה.

אולי יהיה קצת אי נעימות עם דירת הגן, אבל בקטנה.
גם כשעוקפים אותך בתור בסופר, ומעירים, זה גם קצת אי נעימות.

פונים לעירייה בעיר בה את גרה, אם את רוצה ספציפית אז למחלקת הנדסה / תכנון עירוני, מספרים (או כותבים) את כל מה שכתבת לנו פה, ומבקשים שיעזרו (זה תפקידם).

אם לא עוזרים, מתחילים לאט לאט לפעול במקומות נוספים רלוונטים, כמו:

האגף לרישום והסדר מקרקעין, משרד המשפטים.
http://www.justice.gov.il/Units/LandRegistration/Pages/default.aspx
את הטלפון שלהם אפשר למצוא באתר, או אפילו לעשות גוגל. או 144. לא בעיה.

חניית נכה בבניין זה תנאי לקבלת היתר בנייה, ככה שלא יספרו לך סיפורים.
חובה חניית נכה, וחובה שהיא תהיה לנכה.
אין דבר כזה למכור חניית נכה, כשיש בפועל נכה בבניין שזקוק לחנייה.

ציטוט רלוונטי מדברי עורך דין:

חניות נגישות יהיו מיועדות לדיירים עם מוגבלות בעלי תגי חנייה לנכה שניתן על ידי משרד התחבורה. הקבלן נדרש להצמיד את החניות הנגישות לרוכשים המוגדרים כבעלי מוגבלויות ורק לאחר מכן ניתן להצמידן לבעלי דירות ללא תג/מוגבלות. על פניו ומתיאורך נשמע כי הקבלן נהג שלא על פי החוק (ולא פחות חמור שלא על פי אותו צו מוסרי ערכי וחברתי המשותף לנו), אך יחד עם זאת ובכדי לקבל תמונה מלאה, נכון יהיה לעיין במסמכי הבית המשותף הכוללים את תקנון הבית, הסכם הרכישה ותשריטיו.

הציטוט נלקח מכאן: http://www.lawguide.co.il/forum/בתים-משותפים-ועד-בית/?m=160110

בסופו של דבר העורך דין גם מפנה למחלקת הנדסה והתכנון,
כשהוא אומר שניתן לראות בתשריט בשביל לקבל תמונה מלאה.
לכן עשי מה שהמלצתי לך בהתחלה.

אם לא יודעת, תעשי גוגל בצירוף העיר שלך. לדוגמה: בת ים.

בת ים מחלקת הנדסה - http://www.bat-yam.muni.il/info.php?id=1845

הכי חשוב לא לוותר, ולהתעקש על הזכויות שמגיעות בזכות ולא בחסד.

אם צריכה ליווי או עזרה, היעזרי ב"נגישות ישראל" את פרטיהם תמצאי באתר תחת צור קשר צד שמאל למעלה:

http://www.aisrael.org/?CategoryID=553&ArticleID=51596
 
תודה רבה

לעיריה אני יודעת שאני צריכה לפנות. קצת פוחדת שהיא משת"פית שלו. יש לו המון עבירות בניה בבניין. זו לא היחידה. הקישורים האחרים שנתת לי- עוזרים לי. כמו כן- חניית הנכה היתה צריכה להמסר לי גם אם הדירה לא על שם הנכה?
 

Msnho

New member
בשמחה

בנוגע לשאלה האחרונה, מסקרן גם אותי. אם תמצאי תשובה, תעדכני. יעזור לי לאחר מכן לייעץ לאחרים.
כי כרגע אני לא יודע.
ההיגיון אומר שבעדיפות ראשונה אם הדירה רשומה על שמו של הנכה (הגיוני).
אבל (דעתי בלבד) אני מאמין שגם אם נכה מתגורר בבית הוריו (והוא מתגורר כדרך קבע, לא מגיע פעם בחודש למשל) אז כן, אני מאמין צריך לתת להם את חניית הנכים.
אם הבן מתגורר כדרך קבע עם הוריו. זה מראה שיש דייר, בבניין, שזקוק לחניית נכים בצורה קבועה, ואם אין נכה אחר מן הראוי (ולפי החוק!) לתת לו את החנייה.

בקשר לחשש שבעיריה משתפים של הקבלן (מבין אותך, אחרי הכל, את חיה במדינת ישראל)
גם לזה אפשר למצוא פתרון:

לפנות אליהם בתחילה בכתב. לשמור העתקים.
לפנות בדואר רשום לשמור אישור קבלה. או בפקס ולשמור אישור קבלת בפקס.
ככה אם יתעלמו יעלימו עין (משתפים כמו שאמרת) תהיה לך הוכחה שהתעלמו ממך.

תזכרי, תמיד יש מישהו בכיר ובכיר יותר שאפשר לפנות אליו.
וכמובן, היעזרי בנגישות ישראל. תמיד טוב כשיש עוד גב מנוסה שעוזר לך.

בהצלחה ותעדכני.
 
שוב -תודה.

כנראה תהיה דרך ארוכה. אבל אני אלך עם זה עד הסוף ,ביחוד כשהוא רימה אותנו. בתשריטים המקוריים, מסומנת חניית נכים. בשטח- הוא ביטל אותה. כאילו שלא גר נכה בבניין. והוא יודע שגר נכה בבניין. אבל-הוא מעז. וכנראה זו לא עבירת הבניה היחידה שלו. מעבר לזה שיש הרבה תביעות נגדו, לאחרונה הוא גם נחקר במשטרה, לפי כתבה בעיתון.
 
תציגי את השרטוטים הראשונים אם יש לך, אם הבן מתחת לגיל 18

הוא עדיין קטין והבית לא צריך להיות רשום על שמו.אם הוא בגיר, קרי מעל 18, צריך לברר אצל עורכי דין. תבדקי בגוגל יש פורומים שעורכי דין עונים על שאלות. את יכולה לזרוק את השאלה שם כמו שכתבת שם ותוסיפי את גילו של הבן
 
הנה לך דוגמא לתשובה מנציבות שיוויון ....כנסי לנגישות ישראל

ותשאלי שם בשאלות, העורך דין של נגישות יענה לך בצורה הכי ברורה

מדת נציבות השוויון לאנשים עם מוגבלויות

לנוחיות הקוראים מודבקת להלן פיסקה מתוך אתר האינטרנט של הנציבות (בהשמטת מראי המקום):

" לפי תקנות התכנון והבניה, ישנה חובה שבכל "בניין מגורים חדש" כהגדרתו בתקנות, יוקצה מספר מסוים של חניות נגישות. על חניות אלה יחולו מספר כללים שיאפשרו לאדם עם מוגבלות הזקוק לכך, להשתמש בחנייה בנוחות.
אמנם, התקנות מדברות על הקצאת מספר מסוים של חניות נגישות בבניין מגורים חדש, ולא על הצמדת אותן חניות, אולם, בבואנו לפרש את תכלית התקנות, נראה כי כוונת מתקין התקנות הייתה כי חניות נגישות יהיו מיועדות לדיירים עם מוגבלות בעלי תגי חנייה לנכה שניתן על ידי משרד התחבורה (להלן: דיירים עם מוגבלות) .
על כן, עמדת הנציבות הינה, כי במהלך מכירת הדירות אם הקבלן מבקש להצמיד חניות לדירות, עליו להצמיד קודם את החניות הרגילות לדירות של דיירים שאינם דיירים עם מוגבלות, ואת החניות הנגישות לדירות של בעלי תג חניה לנכה. רק במקרה שכל החניות הרגילות הוצמדו לדירות של דיירים שאינם דיירים עם מוגבלות, ניתן להצמיד חניה נגישה לאדם שאינו בעל תג ".

בתגובה על חלק מהתלונות לעיל קיבלנו באוקטובר 2016 מנציבות השוויון את התשובה הבאה:
" ... עמדת הנציבות הינה, כי במהלך מכירת הדירות, אם הקבלן מבקש להצמיד חניות לדירות, עליו להצמיד קודם את החניות הרגילות לדירות של דיירים שאינם דיירים עם מוגבלות, ואת החניות הנגישות לדירות של בעלי תג חניה לנכה , ורק אם הדירות נרכשו ואין דיירים בעלי תג נכה, ניתן להצמיד חנית נכה לדייר ללא מוגבלות.

לגבי שמירת הזכויות על ידי הקבלן: אם הבנתי את הדברים שלך – הקבלן הקצה מספר מספק של חניות נכים לפי הטבלה בתקנות , אך למרות שיש בבניין דיירים עם תג נכה הוא לא אפשר להם לקבל את החניות האלו .
ברור שעניין זה לא תקין משום שהמטרה של התקנות היא שאם אדם עם מוגבלות רוכש דירה הוא יוכל לקבל חניה נגישה.
כפי שכתבנו בעמדה שלנו ... – הקבלן יכול להצמיד חניות נגישות לדיירים ללא מוגבלות רק לאחר שהתברר שאין דיירים עם תג נכה בבניין . לכן מהעובדות עולה כי אם הקבלן מוכר את חניות הנכים לדיירים ללא מוגבלות , כאשר יש דיירים עם תג נכה שרצו חניות אלה – הרי שזה מחטיא את מטרת התקנות ונוגד את עמדת הנציבות. כדאי להפנות את הקבלן לעמדת הנציבות. "
 

yoelbeker

New member
תגישי תביעה נגד הקבלן לפי חוק הנגישות שהעלה כאן ערן...

תבדקי מתי שונתה החניה..אחרי ט' 4 או אחריו...כי כדי לקבל ט' 4 אסור לשנות בחזית הבית אלא בהתאם לתוכניות, אם שונה סימון החניה אחרי ט' 4 זו הולכת שולל את הרשויות.
תוציאי מהוועדה לבנין עיר בישובך את התוכניות המאושרות וראי מה מצב חנית הנכה..ופני לנציבות השיויון לאנשים עם מוגבלויות..הם מגישים תביעות בשם המדינה בהתאם לחוק הנגישות.,
 
תודה. כמובן שזה שונה אחרי טופס 4.

הוא עשה המון עבירות בניה בבניין. אפילו גנב לנו שטח מהלובי והכניס לדירה שלו. יש לנו את תוכניות הבניין. כל הדיירים כועסים על מה שהוא עשה. אצלי ספציפית, זה נושא החניה. אבל להתעסק במשפטים עם קבלנים-זו סחבת של שנים.הקבלנים בונים על זה שאנשים מתייאשים.
 
תודה. אני מכירה את התקנון.

כבר קראתי אותו בעבר. מה שאני צריכה לדעת אם הדירה לא רשומה על שמו, והוא בגיר, הקבלן היה צריך לתת לנו את החניה. בכל מקרה-הוא ביטל את חניית הנכים. אני אברר בנגישות ישראל. נראה לי שזה מקרה שנופל בין הכסאות. ניסוחים מעורפלים.
 

yoelbeker

New member
ממש לא מסובך...אסור לבטל חנית נכים בלי אישורים...

ולא משנה אם הבית רשום על שמו או שהוא רק בן משפחה, אם יש נכה מוכר במשפחה...מגיע לו ראשון את החניה בהתאם לחוק ונדמה לי ללא תשלון בכלל....במקרה זה אם הוא עשה עבירות בניה תפני לוועדה לבנין ערים בישובך ובמקביל פני לנציבות והם יתבעו אותו לא את...הוא לא פשע כלפיך אישית אלא כלפי חוקי המדינה..המדינה צריכה לתבוע עותו
 
תודה

זה מה שרציתי לדעת האם הוא זכאי לחניה , גם אם הדירה לא רשומה על שמו. ברור שהוא מוכר. ויש לו תו נכה. ניסיתי להסתכל בתיק הבניין, באתר של העיריה, ואין שם בכלל חומר על שינויים. כנראה שהוא ביטל את החניה , בלי הודעה לרשויות בכלל. אני אפנה לנציבות בשבוע הבא. מקווה שלא יתחמקו. אני מכירה את הרשויות. לא כל כך אוהבים להלחם בקבלנים,רבי כח והשפעה.
 

yoelbeker

New member
תאיימי שמגישה תביעה נגד הרשות המקומית שהסכימה לשינוי

ובמקביל פני לנציבות.
 
כשיש חוק הקבלן יכול רק לעמוד על הראש ולקשקש בזנב

גם אני לאחרונה קניתי דירה חדשה וניתקלתי באותן בעיות.
לצערי כל אחד וגם הקבלן, דואגים קודם כל לעצמם או למקורבים שלהם, אבל לשמחתנו במקרה הזה החוק עומד לצידנו. ברגע שיש חוק הקבלן יכול לעמוד על הראש ולקשקש בזנב ....
ראשית החוק אומר שבכל בניין משותף חייבת להיות חניית נכה וכמו כן כבש (שיפוע) לעגלות נכים, זאת גם אם יש דייר נכה וגם אם לא. (ואם בא אורח נכה?)
שנית תיפני לנציבות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות ושם תדברי עם בחור בשם אליעזר (02-5088001) שייעץ לך ובמידת הצורך יקשר אותך לעו"ד שאחראי על הנושא שיפנה במידת הצורך ובשם החוק אל הקבלן.
שלישית יש גם חוק בכל הנוגע לגובה הלחצנים של האינטרקום ואחוזי השיפוע (גם אם הנכה לא בכסא גלגלים).

אל תוותרי ובהצלחה
 
תודה רבה.

ההפניה שפירסמת מאוד חשובה. מקווה שתעזור לי. זה קבלן אימתני שנראה לי שלא כל כך מקשקש בזנב. מצפצף על כל החוקים. נלחמים בו-כל הדיירים-גם לגבי דברים אחרים לא חוקיים שעשה בבניין. אני אשתמש כמובן בכל העצות הטובות שנתנו לי כאן.
 
על כח (של הקבלן) מתגברים בעוד יותר כח

אל תהססי לפנות לכל הגורמים שיכולים אולי לעזור, יש גם עיריות שיש בהן תת
מחלקה של מח' הנדסה והיא עוסקת בנגישות בעיר. בעיר שלי נעזרתי במח'
נגישות והם פנו אל הקבלן במכתבים מנומסים כביכול, אבל מכתב מהם
משתמע בד"כ כאיום על קבלנים כי הם יודעים שבבניין הבא העיריה לא
תהיה איתו כל כך נחמדה איתו, אז שווה לפנות גם אליהם
.
 
וזו בדיוק הבעיה- התנהלות העיריה.

אני אבדוק אחרי פסח- מה עמדת העיריה. לקבלן הזה-יש מהלכים חזקים בעיריות. הוא אפילו נחקר במשטרה על קשרים עם אחד -אחת- מראשי העיר שבכותרות- על מתן שוחד. בכל מקרה-דיברתי עם נציג שלו. הוא טוען שהחניה נמכרה קודם לאדם נכה אחר (נמכרה? זו הדירה שלו),אבל האדם הזה נפטר בנתיים(האבא של הקבלן), ולכן ביטלו את החניה. זה גם מה שאמרו לנו כשקנינו את הדירה . שהחניה כבר נמכרה לאדם נכה. ואז הסתבר לנו- שהחניה שייכת לדירה של הקבלן. האבא אכן נפטר לפני כחצי שנה. מה שהזוי- שמעל החניה כתוב שלט-החניה אסורה- כיבוי אש- שלט שנתלה כדי לקבל טופס 4, ועדיין לא הוסר. החניה הזו-היא פשוט הכי קרובה לכניסה ולרמפה המיועדת לנכים. בנתיים-הבן שלי הולך בעזרת קביים. אבל יום אחד עלול לשבת בכסא גלגלים. ואנחנו תקועים בחניה רחוקה.
 

yoelbeker

New member
אי אפשר לבטל חנית נכה המופיעה בתכנית הבנין

ולא משנה למי נמכרה....היום החוק קובע שבכל בנין תהיה חנית נכים והנגשה בבנין...אי אפשר לקבל אישורי בניה ואחר כך ט' 4 בלי זה.
אל תוותרי....
 

yoelbeker

New member
אני דווקא הייתי הולך עם המקרה לאחת הקליניקות למשפטים

ליד הפקולטות למשפטים..אם יש בשר הם ייאבקו בצורה משפטית...
 
למעלה