הפגנות הנכים

הפגנות הנכים

שרי ממשלת ישראל הנוכחית, הגיעו למצב של כהות רגשות, אדישות ואין חזון כמעט באף תחום.




כל רצונם, להשרד עוד יום. עוד יום לשרוץ בכורסא עטויית עור צבי ארץ ישראלי.

לדאוג לכיסם הפרטי ולעשות למשפחתם ולמקורביהם. הם מונים את קיצם לאחור. את קץ ישיבתם בלשכות הפאר וחשבון ההוצאות הבלתי מוגבל.




לא נוגע להם כהוא זה, הנושא שעליהם הם מופקדים ואחראים. דובריהם אחראים למשפטי המחץ שיירשמו באתריהם ובדף הפייסבוק ובטוויטר.




בוודאי לא מעניין אותם מצב החולים במערכת הבריאות, מצב הקשישים במערך הסיעודי, מצב הנכים ונגישותם. מצב העונים והפער ההולך ומתעצם והקרע בעם ובמגזרים השונים.




תנו להם אירוע ביטחוני לנעוץ בו שיניים, תנו להם אירוע קטסטרופלי - אֲסֻנָּה, לדוש בו עד זוב דם. תנו להם שקט תעשייתי עד יידום המנועים.




לסיכום: שום הפגנה של נכים כאלה ואחרים, שום חצאי מוח וחצאי בני אדם ועוד סלוגננים מוצלחים כלעצמם, לא יזיז את הדוב מתרדמתו ומאדישותו.

אבל, הזהרו מלהעיר אותו כשהוא רעב ונרגן.... בפרט עתה בתחילת זליגת השלגים
 

yoelbeker

New member
עזוב סלוגנים מה עם האלימות המילולית מול בעלי התפקידים והנכים

איך אין אף נכה כמעט שיוקיע בפומבי התנהגות מילולית בוטה....
אני נכה מינקותי..מעולם!!! לא היה שיח בוטה כזה...נאבקנו..נלחמנו..וכן כן השגנו הרבה..לא מספיק אבל הרבה...
אל הכל היה מתוך כבוד..כבוד לנכים..כבוד לבעלי התפקידים...לא אבדנו צלם אנוש...

כנראה שיש סיבה שבעלי תפקידים משתפים עם ארגוני נכים השומרים על צלם אנוש ומכבדים עיקר את הנכים...
 

alona 27

New member
עצוב מאוד, יש לנו מספיק אויבים מבחוץ, אנחנו חייבים להתמקד

במטרה משותפת ולא לתת לאף אחד ולשום דבר להפריד, חבל שאין ארגון יציג, אבל לפני שיהיה צריך ללמוד איך לפעול ביחד למען המטרות, כאשר לא מסכימים צריך לדבר ולתקשר לדעת לבקר ולקבל ביקורת ולזכור מה באמת חשוב.
בינתיים מרגישה שדעת הקהל של האוכלוסייה הבריאה מאוחדת מאוד נגד הנכים, למרות שלכל אדם גם בריא יש היה או יהיה אדם יקר נכה או חולה.
 

yoelbeker

New member
הייתה אפשרות לא מזמן להקים ארגון יציג...

המדינה הקימה וועדה לנושא זה רק חבל שהנכים לא שיתפו פעולה.
נכון..הציבור לא אוהב אותנו..בגלל האלימות המילולית..ההפגות שחוסמות כבישים בדיוק בשעת חזרה מהעבודה ועוד...
 

alona 27

New member
לא בגלל הפגנות הציבור לא אוהב אותנו

הרוב לוקחים כמובן מאליו את זה שאפשר לעבוד, מאמינים שביטוח לאומי זה כספי המיסים ושהנכים חיים על חשבונם.
מאמינים שיש הרבה טרמפיסטים שמקבלים קצבת נכות במקום לעבוד ולא מודעים לזה שלפעמים כואב או יש מחלות ומגבלות גם אם לא רואים את זה במבט ראשון, מתלוננים שנכים מקבלים דירות בהנחה מעמידר "על חשבונם" במקום שהם יקנו לילדים שלהם דירות, הרוב מאמינים שנכים יכולים לעבוד כי יש להם שכן על כסא גלגלים שעובד, אז "נכות היא לא תירוץ". כאילו שכל נכות היא אותו דבר.
נתקלתי בלא מעט אנשים שמרוויחים שכר מינימום שטוענים שהנכים חיים על חשבונם כי הם "משלמים מיסים", הם לא לקחו בחשבון שהעלאת שכר המינימום גרמה לכך שהם ירוויחו יותר על חשבון הנכים, על חשבון נכים סיעודיים שמשלמים למטפל, ובעקיפין בשל עליית יוקר המחייה בעקבות העלאת שכר המינימום. הם לא לוקחים בחשבון שהילדים שלהם מקבלים תוכנית חיסכון נדיבה לבילויים או להשכלה אקדמית מהביטוח הלאומי עלות כוללת של כמה מיליארד לשנה, על חשבון הנכים והקשישים חסרי הכל ששילמו ביטוח לאומי אבל "אין כסף" להעלות להם את הקצבה.

אז יש הפגנות שחוסמות כבישים לאנשים בריאים שחוזרים מהעבודה, שיעריכו את זה שהם יכולים לעבוד ולנסוע בכוחות עצמם, שיסעו בדרך חלופית או אולי גם שיצטרפו, לפחות שיבינו שמה שיש להם זה לא מובן מאליו.
 

yoelbeker

New member
לא מסכים איתך....

מנסיוני ומהכרותי את אוכלוסיית הנכים..רוב הנכים יכולים לצאת לעבוד...אבל רובם מפחדים שיקזזו להם מהקיצבה...ומי שאוצר לך שהקיצבה היא 300 ש"ח מטעה..מה עם הנחה בארנונה, במים, בחשמל בבזק? הנחה במיסי רכישה, הנחה במס הכנסה? נחה בקופ"ח? זה נקרא קיצבאות בעין...ויותר מזה...לנכים רבים כלל לא מגיעה קיצבת נכות...רבים מהם עושים טריקים כדי לקבל יותר...ואספר לך סיפור...כשהייתה החקירה נגד אצ"מ כלקוח שלהם הוזמנתי גם אני לחקירה במשטרה כמו רוב הלקוחות שלהם...ביום שנחקרתי...נתפסו על ידי החוקרים נכים שקיבלו רכב ואיבזור שלא הגיע להם ובתאם לכך גם קיצבת ניידות...היה נכה אחד שנתפס והתעלף במשטרה..הייתי עד.
ויותר מזה..לרוב ראשי ופעילי הארגונים יש קיצבת אי כושר...לנהל ארגון ולהיות פעיל אתה יכול? ולצאת לעבוד ככל אזר בעבודדה המתאימה לך אינך יכול? אתה מנהל ארגון..לך תעבוד בניהול חברה\משרד...
אין לך מושג כמה זה מתוק וחכם..לקום בבוקר ולדעת שיש לך בשביל מה לקום..להתלבש...להיפגש עם אנשים אחרים...כמובן כל אחד ויכולותיו..וכל זה בלי להביט מאחורי הגב...לעקוב אחריך..לתת הסברים לביטוח לאומי..וכמובן שיש קבוצה לא גדולה שממש לא מסוגלת..קבוצה זו צריכה לקבל הכל ויותר מכולם.
 

alona 27

New member
זה שלדעתך לא מגיע להם זה לא אומר שזאת המציאות

זה נראה כאילו הסקת משהו מרושם ראשוני לגבי נכה אחד והכללת פשוט על כולם.

אני לא יודעת איך הגעת לזה שרוב הנכים יכולים לצאת לעבוד, אולי בתיאוריה רבים מאוד יכולים לצאת לעבוד, אבל זה עדיין לא אומר שהמצב של רובם לא יחמיר באופן בלתי הפיך אם הם יתחילו לעבוד בזמן נתון.
תאמין לי שכן יש לי מושג כמה זה מדהים לקום בבוקר ולעבוד כמו כולם, זה הדבר הכי מדהים שיש, לפני שחליתי לא ידעתי להעריך ואפילו הייתי שמחה לקחת חופשה ארוכה, אבל אחרי שנלקחה ממני היכולת לעבוד זה הפך לחלום גדול מאוד שלי.
מאמינה שזה חלום גדול של רוב הנכים שאינם יכולים לעבוד, גם של אלה שגוף כל כך קשה כמו ביטוח לאומי קבע שהם סובלים מ100% אי כושר עבודה. והעוני והמחסור הרעב מכניסים להיסטריה שגורמת לרבים להתחיל לעבוד למרות שזה לא ריאלי.
אבל זה שבתיאוריה הם יכולים להתחיל לעבוד זה שונה מאוד מלהתחיל לעבוד בלי שיגרם נזק אפילו בלתי הפיך לגוף, מבלי שהמחלה שגרמה לנכות (ולא תמיד זאת מחלה יציבה שהנכה נולד איתה או שפרצה בילדות ומאז הנזק כבר נוצר) תתעצם, מבלי שיהיה עומס גדול מאוד מבחינה אורטופדית (כן, גם בעבודות על מחשב) שיחמיר נכויות שונות.
וגם אם נחליט שאנחנו סופגים את הנזק והעיקר להיות "נורמלים" והעיקר להתעקש להתנהג כמו לא נכים בתקווה שנשכח מזה, עדיין הכאב וההגבלה במצב שבו נכה עובד כאשר אינו אמור לעבוד תביא להפסקת העבודה, לא משנה כמה "גיבור" הוא יחליט לשחק.
ואז מה? אז יש משכורת של חודשיים, אבל נזקים שיגרמו להוציא פי 10 מהמשכורת הזאת כדי לנסות להחזיר את המצב למה שהיה קודם, ולחינם, כי אז לא רק שלא החזירו את כושר העבודה שהיה לפני המחלה, אלא שלא יצליחו להחזיר את אותה עצמאות שהייתה לפני שהחליטו לעבוד רק כי כולם חושבים שהם יכולים לעבוד.
זה שתיאורטית נכים רבים עם 100% אי כושר יכולים להתחיל לעבוד, זה לא אומר שהם ימצאו עבודה, שהם יוכלו להמשיך לעבוד או שהדבר לא יגרום לנזק כספי ופיסי או פגיעה עצומה בעצמאות.
ואני בכלל לא דיברתי על זה שיש נכים רבים שזקוקים למוניות כדי להגיע לעבודה שתיאורטית יכולים לבצע.

ברור שזה משפיל ומפחיד שיקזזו בקצבה, מגיע לנו החזר על ההוצאות המיוחדות שלנו כנכים, וכנכים עובדים עוד יותר עם הסיכונים המוגברים. אבל כושר עבודה הרבה יותר משמעותי מן הסתם.

ולא אומרת שאותם חולים לא יוכלו לעבוד, אם יש להם כסף והם לא חיים בעוני עמוק שהיה יכול להפוך גם אדם בריא לחולה אולי מחלתם תתאזן, אולי הפיזיותרפיה תגרום ליציבות מסוימת, ייתכן ותהיה הטבה שאפילו תשפר את המצב הרפואי ותחזיר חלק מכושר העבודה. אבל העוני הנורא והלחץ לעבוד גם כשזה מסוכן קשים מידי.

ובאמת נניח שיש עוד הקלות. אז אולי יש הנחה במים, אבל עדיין עם הקושי הרב להתקלח שלעיתים הוא אפילו כמעט בלתי אפשרי, משלמים חשבון מים הרבה יותר גבוה, עם קצבה של רק 2,342 ש"ח.
אז לא הייתי צריכה לשלם 25 ש"ח רבעוני לפרופסור שהייתי אצלה בקופת חולים היום, אבל מונית הלוך חזור עולה 180 ש"ח ואין שום אפשרות בעולם שהייתי מסוגלת במצבי להגיע ללא מונית.
אז נניח שיש הנחה במס הכנסה ובמיסי רכישה, אבל ממה? כמה כסף יש לי? מה זה עוזר לי כשאני זקוקה כמו נכים רבים לתרומות אוכל.

ומאיפה הגעת למסקנה שלנכים רבים לא מגיעה קצבת נכות? הם נראים בעינייך טוב מידי? הם לא צולעים? לא נראה לך שכואב להם או שהם סובלים?
אבל הם הצליחו להוכיח לביטוח לאומי שמגיעה להם קצבת נכות, וביטוח לאומי זה גוף מאוד קשוח שדורש המון הוכחות. לא נתקלתי בנכה שלא היה מי שזלזל בנכות שלו או בזכאות שלו לקצבה, בדרך כלל הרבה מזלזלים, אבל זה לא אומר שלא מגיע.
אני סובלת מבעיות שמשפיעות על מפרקי האגן הלסת הברכיים המרפקים כפות הידיים, הגידים המפרקים כלי הדם הראייה השמיעה מערכת העצבים הלב הריאות העור ועוד ועוד. אבל עדיין יש כל כך הרבה שחושבים שאני לא נכה, או שרומזים שהם לא מאמינים לי. מאוד קל להגיד מאוד קל לא להאמין ולכל אחד יש תמונה ספציפית של מה זה נכה בעיניו, זה לא אומר שאם מישהו לא נראה כנכה אז הוא לא.

לגבי מה שאתה אומר על נכים קשים שמנהלים ארגונים, נראה לי אכזרי להגיד על אנשים כמו אלכס פרידמן שנמצא על כסא גלגלים בקושי מסוגל להזיז את ידיו בכלל הוא כמעט אילם הוא מדבר בשקט ובקושי רב ולא מבינים מה הוא אומר כי הוא כל כך נכה, נראה לי אכזרי להגיד על אנשים כמוהו שהם צריכים לעבוד, כאילו שהם החליטו זאת בעצמם ובחרו לא לעבוד. בלי שום קשר לזה שאלכס פרידמן לא חכם לא מבין את טובת הנכים ואולי גם לא אדם טוב.

מאמינה שגם מנהלי ארגונים אחרים אם הם יכולים לעבוד הם עובדים. גם אם הם עובדים עדיין מחויבים מבחינתי עבור נכים שלא עובדים.

אז היית עד לזה שנחקרו נכים בטענה שקיבלו משהו שלא הגיע להם, גם אם היה מקרה כזה שנכון זה ממש לא מייצג את הנכים. יש כל כך הרבה נכים שמאוד קשה להם לעבוד ולא מקבלים קצבה, כי מצבם לא מספיק חמור, כמה נכים יש שנלקחה להם הקצבה למרות שהם עדיין נכים? ויש כל כך הרבה סיפורים על נכים שנחקרו, למרות שהם עדיין לא עשו שום דבר רע, על ילדים שביטוח לאומי עוקב אחריהם.

אנחנו צריכים להפסיק עם הטינה, עם הכעס ועם ההאשמות, ולהתחיל לחשוב מה המטרות שלנו ולהתמקד. נכון שלפעמים האנשים שאנחנו משתפים איתם פעולה הם אנשים לא נחמדים או אפילו מגעילים, הם והאופי שלהם לא חשובים. גם אם הם בורים, פזיזים בעלי אגו גדול הם לא האויב האמיתי שלנו. לא כאשר הממשלה מוציאה גזר דין מוות על נכים קשים שלא יכולים לעבוד.
 
לא מסכים איתך בעניין העבודה, אתן לך דוגמא אישית

אני חולה במחלה שמאמץ מחמיר את תסמיניהובכל זאת אני עובד, כמה שאני יכולח ומדווח לביטוח לאומי כל 3 חודשים על המשכורות שלי, כן, מורידים לי מהקצבה (אני חושב שזה מאד לא נכון), אבל אני חושב שלעבוד הרבה יותר חשוב, ומורידים מה שמורידים בכל מקרה עדיין יש רווח מזה שאני עובד (כספית לא רק נפשית). החשיבות של לצאת לעבוד היא לא רק להתפרנס היא חלק מתחזוקת הגוף חלק מלשמור על החלקים שלא נפגעו להיות בריאים.
מסכים עם יואל, מי שיכול לנהל אירגון וללכת לכנסת פעמיים שלוש בשבוע ולהסתובב שם במסדרונות יכול באותה מידה להסתובב במסדרונות של כל חברה אחרת ולנהל חברה/מחלקה/משרד או סתם לעבוד לא חייב לנהל דווקא.
יהיו כאלה שיכעסו על המשפט הבא שלי, אבל המחשבה היא שאנשים מנסים ל"דפוק" את המדינה כמה שאפשר ולשאוב ממנה כל גרוש שניתן ותראי את זה בוועדות הנכות, מגיעים עם כל מיני תלונות ומענות וטענות שלא מסתדרות עם התמונה הכללית (במקרה אני גם מתחום הרפואה).
גם מחלתי אינה נראית כלפי חוץ ואנשים מתקשים להאמין שאני נכה 100%, אני לא מחפש שיאמינו לי ואני לא מחפש שיגידו כמה אני מסכן כי אני מוגבל, נהפוך הוא אני נלחם כדי לשמר צאת היכולות שלי, אני לא מתבייש במוגבלות שלי אבל אני עושה הכל בכדי שהמוגבלות תישאר כמות שהיא ולא תלך ותתפשט בכל הגוף, אדם הנמצא בבית ומתעסק במחלתו ומוגבלותיו כל היום יילך ויחלה עוד ועוד...זו השקפת העולם שלי.
נכון שישנה קבוצה שאינה יכולה לעבוד בשום אופן, אבל גם לדעתי הקבוצה הזאת היא מיעוט הנכים ואפילו לא מחציתם
 

alona 27

New member
לא, זה לא יכול להיות שלעבוד לתקופה קצרה זה יותר חשוב

מהבריאות לטווח הארוך, שזה אפילו יותר חשוב מהחיים כי התסמינים מחמירים ומקצרים את החיים אבל העיקר שעבדנו לטווח קצר. לא ייתכן שאני אעבוד חודש ואפתח שוב החמרה כל כך רצינית במצב שלי שגם לא אוכל להמשיך וגם העצמאות שלי למשך שנים שוב תיפגע. במצב שלי גרמתי לעצמי לנזק במפרק הלסת שרק הולך ומחמיר עם השנים ואין יום שאני לא מתחרטת וזה רק הולך ומחמיר עם השנים.

כמובן שזה לא אומר שלא הייתי צריכה בכלל לתכנן על עבודה, אבל הייתי צריכה לחכות לאיזון במחלה שלי, הייתי צריכה לעשות את זה בזמן הנכון ובתנאים נכונים. כלומר אם אדם חולה שמחלה שגורמת לנכות ומתקדמת בעקבות עבודה אבל בתקופת ההחלמה שלו לפני שיש איזון הוא מטופל טוב ולא נמצא בתנאים שמחמירים את המחלה כמו קור קיצוני עם חלונות שבורים ובלי חימום, כמו מחסור תזונתי חמור כמו מחסור בכסף לתרופות, מיטה שבורה עם ספוג קרוע ועוד, אם הוא לא סובל מהתנאים החמורים האלה מצבו יוכל להתאזן כדי שיוכל לעבוד ליותר מתקופה קצרה מבלי שיגרום לעצמו נזק בלתי הפיך.
הבעיה היא שהתנאים של לחיות מ2,342 ש"ח לחודש או אפילו 3,000 כמו שרוצים להעלות הם תנאים שגם אדם בריא היה יכול להפוך לעוד יותר חולה מהם, אז קשה מאוד להיכנס לאיזון.
כמובן שזה תלוי בכמה כל יום עבודה כזה משפיע על הבריאות של הנכה, אבל לי יותר חשוב להגיד תודה על מה שיש, כמו האפשרות הפיסית להקליד, כמו להתקלח לבדי עם מעט כאבים, כמו לראות כמו לשמור על השמיעה ועוד ועוד. הבעיה היא שכאשר הלכתי לעבוד בכוח לפני שהייתי קרובה לאיזון קל הרסתי לעצמי הרבה מאוד מהפוטנציאל לעבוד לטווח הארוך וגרמתי לעצמי מאז לפגיעה הולכת וגוברת בעצמאות שלי.
אם באמת העבודה עוזרת לשמור על בריאות ואם באמת העבודה לא מזיקה או מזיקה מעט לעומת המשכורת שעוזרת להיות מטופלים טוב יותר אז אני מקווה מאוד שיעבדו. אבל אין שום סיבה שכדי להשלות את עצמם שהם בריאים לשבוע הם יפגעו במה שיש להם בטווח הארוך ובכושר העבודה הפוטנציאלי שלהם לעתיד.

זה שלא מסתדר לך עם התמונה הכללית ושיש נכים שיש להם בעיות מוזרות זה לא אומר שנכים שהולכים לועדות של ביטוח לאומי הם שקרנים. לרוב החולים שאני מכירה במחלות אוטואימוניות יש סימפטומים רבים שאפילו הרופאים בהתחלה לא האמינו להם, בקרב רופאים רבים שהם לא בתחום התחמחות המדויק וגם רופאים שכן שייכים לראומטולוגיה או נוירולוגיה לא תמיד האמינו לסימפטומים המוזרים. זה לא אומר שהסימפטומים והקשר ביניהם לבין פעולות שגרתיות מסוימות לא קיים זה לא אומר שהם לא נכים. אסור לנו להאשים אדם שהוא מתחזה לנכה מבלי שאנחנו מכירים אותו ובוודאי שאסור להכליל על קביעה זו אוכלוסייה שלמה, או אפילו חלק גדול ממנה. בוודאי אם אנחנו רוצים לפעול ביחד עם או בלי ארגון יציג.

אנחנו משלמים כל החיים ביטוח לאומי כדי שיהיה לנו אם נצטרך, כדי שיהיה לנו ממה לחיות כדי שמצבנו לא יוחמר על ידי עוני, אין שום סיבה להכריח נכים לעבוד בתקופה שתפגע בהם כשהם אינם מאוזנים, בוודאי שלא רק כי שר האוצר מעדיף לתת מיליארדים מכספי הביטוח הלאומי לצעירים בני 18 בריאים לחלוטין והרבה פעמים אמידים, או כי שר האוצר רוצה להוריד שוב ושוב בעלות של מיליארדים את מס החברות.
זה לא ייתכן שהמדינה תכריח אותנו לפגוע בבריאות של נכים רבים בצורה משמעותית ולעבוד כאשר זה יזיק. ומבחינתי אם עבודה תגרום נזק משמעותי אז זה אומר שהנכה לא יכול לעבוד. ויש הרבה מאוד מקרים כאלה.

גם אני לא מחפשת שיגידו לי שאני מסכנה, לא רוצה להיות כזאת ובוודאי שלא רוצה שיראו עליי, ורק רוצה לשמור על היכולות שלי. כמו נכים רבים. אני לא מתעסקת במחלה שלי כל היום כשאני בבית, אני מנסה להימנע מפעולות שיגרמו להחמרה ולחפש דרכים אחרות לעשות דברים לשנות הרגלים לא בריאים, ולנסות להנות ולנצל את מה שיש. ולהשלים בינתיים עם מה שאיני יכולה לעשות.

לגבי אלכס, לדעתי כולנו מסכימים שהוא לא טוב לנכים, וגם אני לא אוהבת אותו. אבל במצב שבקושי הוא מזיז את ידיו ולא מסוגל אפילו לדבר בצורה שיבינו את דבריו זה אכזרי להגיד שאם הוא יכול להסתובב במסדרונות הוא יכול לעבוד ובכוונה נמנע מכך. יש לו הרבה טעויות ולא צריך לתמוך בו, אבל זה לחוד ומצבו הפיסי הוא משהו אחר.
 

yoelbeker

New member
אין לי כל עניין להתווכח בנושא..יש לי דעה מגובשת

כל בן אנוש..נכה בריא, גימלאי שלא יוצא לעבוד..שלא יוצא מהבית...ישב בבית כל היום אז גימלאי חשוב על זיקנתו ויקמול...נכה יישב בבית ויבכה את מר גורלו..יחשוב על נכותו...ישדר נכות ומסכנות...כל אדם חייב!!! לצאת מביתו...לעבוד מספר שעות ובתפקיד הההולם את מצבו ויכולותיו..לפגוש בני אדם...לשנות אוירה..שתהיה מטרה לקום בבוקר....נכון יש נכים שלא מסוגלים..ואת זה הממשלה צריכה לפתור...
וכן..הרבה נכים מתחמנים מרמים....מכיר פעיל נכים שבעבר לקחו לו את הוואן כי גילו שקיבל לכאורה במירמה...מכיר פעיל שקיבל כמ"ר רק אחרי שהמציא חחות דעת בתשלום..מכיר פעיל שנאבק לקבל רכב אחר..כי הוא יותר יוקרתי מהרכב שאושר לו...מכי פעילים שברחו לעולם הנכות מפחד נושים...ולא היו נכים כלל...מכיר פעילים שהתיישבו שנים על כסא גלגלים רק כדי לקבל קיצבאות....מכיר פעילים שהכינו סטוק של חיתולים למבוגרים לפני ביקורת של משרד הבריאות בנושאי שר"מ....
ממרום 66 שנות נכותי ופעילותי בעבר למען אוכלוסיית הנכים למדתי שבגלל התנהגויות שכתבתי ויש עוד רבים..נכים אמיתיים סובלים ולא מקבלים את מה שמגיע להם...
בנושא אלכס...מקצועו אינו בדיבור...ואת קשריו הענפים רכש בעבודתו
 

alona 27

New member
ולגבי שאתה לא מכיר, ומה טוב לחולים במחלות שאינך מכיר

אתה אומר עדיף שלא תדברי על עצמך כי אנחנו מדברים באופן כללי על נכים, אבל אתה מסיק מהמצב שלך כחולה פוליו לגבי כל הנכים. כנכה פוליו אולי המחלה שלך פרצה בגיל הילדות ומאז הפסיקה לתקוף. אבל יש הרבה מאוד חולים שעכשיו המחלה תוקפת בעיצומה ואתה אומר להם שהם חייבים לעשות דברים שגם הרפואה אומרת שעלולים להזיק ושהחולה חייב להקשיב לגופו.

גם אם אין באפשרותי לעבוד עדיין אני יכולה לנסות להעריך את מה שיש, כי אני יודעת שמאוד קל לאבד הכל, אין שום סיבה שאני אפגע לעצמי בגוף כי החברה דורשת ממני זאת, ואפילו לחלק מהנכים שאני מספרת להם אין אמפתיה. זה בדיוק למה הקצבאות לא עולות, כי לחברה הכללית אין רחמים, והם מאשימים אותנו על הנכות שלנו, ומאשימים אותנו על דברים שאנחנו לא מסוגלים לעשות. כשאתה מדבר כמוהם אתה לא מבין שבאמת לא אכפת להם אם מצבנו ידרדר העיקר שלא "נחיה על חשבון המיסים שלהם".
רק אני יודעת מה הנזק שיגרם מפעולות שאני עושה או לא עושה, אני מכירה את הגוף שלי, לא אתה. אני בחרתי להתמודד עם זה שאני לא יכולה לעבוד בינתיים, להשלים עם מה שצריך, מבחינה נפשית יש עוד דברים חוץ מעבודה ומימוש מקצועי. ולהיכנס לדיכאון זה גם עניין של מבנה אישיות ואופי. למדתי להמשיך הלאה לחלום לנסות להגשים חלומות אבל לא להתעסק יומם ולילה בזה שלא הגשמתי אותם.

מבחינה פיסית מעדיפה לא להפוך לסיעודית מרוב היסטריה להיות כמו כולם, הגוף שלי יכול להיפגע בדרכים שונות במקביל אם אני עושה דברים נמהרים, לא מעוניינת לוותר על הבריאות שנותרה לי לא מעוניינת לקצר את חיי כדי שהחברה לא תאשים אותי. וגם הצורך בקצבאות גדולות יותר נובע מרצון לשמור על הבריאות וגם אולי לזכות באריכות ימים.

הדברים שאתה כתבת הם דברים מזעזעים, שלצערי רווחים בחברה וזה בדיוק מה שכחלון חושב ולא רוצה להגיד- הוא דורש מכל הנכים לעבוד, לא משנה מה יהיה הנזק לא משנה מה זה יעשה לבריאות שלהם. זה גורם לכך שהמדינה גוזרת דין מוות על נכים שלא יכולים לעבוד, בין אם זה מהעוני ובין אם זה מהחמרה במצבם כתוצאה מהכפייה.
אצלך אני רוצה לחשוב שזה נובע מכך שאתה לא באמת מבין מה ההשלכות האפשריות של הדרישות האלה על הבריאות של אנשים עם מחלות שונות משהייתה לך וגרמה לנכותך, הבעיה היא שאתה מתנהג כידען גדול ברפואה ואתה לא. וההתנהלות הזאת גם לא מייצגת אותי, אלא מייצגת מנטליות שמפחידה אותי יותר מאלכס פרידמן.
אני מבינה שהנכים אכזבו אותך ושפגעו בך ושעבדת קשה אבל הקביעה שלך שיש לך דעה מגובשת וככה וככה כל החולים והנכים חייבים לעשות ולא משנה לך מה ההשלכות היא אלימה. אתה אומר את זה גם עליי וזה לא מגיע לי.
אם היינו מפסיקים לתקוף אחד את השני ולהאשים, מכל מיני סיבות ולקבל את השוני, וגם להתמודד עם קנאה מצבנו היה הרבה יותר טוב.
 

yoelbeker

New member
מי אמר לך שהפוליו הפסיק לתקוף? על פוסט פוליו שמעת?

בחלוף הזמן הגוף נחלש...בעיות בתיפקוד הנשימה..הגפיים מפסיקות לתפקד...למה סתם לקשקש מבלי לדעת...למה....
ושוב..רוצה לדון דיון ענייני על מצב הנכים..בשמחה..לא עלייך ולא עלי..
ומה שכתבתי ידוע בביטוח לאומי ידוע באוצר...לא סתם יש לביטוח לאומי מחלקת חקירות מצליחה...
 

alona 27

New member
לא קבעתי שום דבר לגבי המחלה שלך

ולא מה אתה יכול ולא יכול לבצע ולא מה אתה חייב לעשות ולא משנה מה אתה טוען שמגביל או מחלה אותך.
אתה זה שקבעת שכל הנכים צריכים לעבוד ולא משנה מה מצבם איזה מחלה, וגם אם זה מחמיר את מצבם. עניתי לך שייתכן שבמחלה שלך אפשר לעבוד ורצוי לעבוד אבל אי אפשר להכליל את זה לגבי כל הנכים. להגיד ייתכן או אולי זאת לא קביעה.
כשאני מדברת איתך על מקרים ובין השאר המקרה שלי שאי אפשר לעבוד או שזה מחמיר את המחלה במהירות ובאופן בלתי הפיך לעיתים ואתה מתעקש שכולם חייבים לעבוד זאת קביעה נחרצת לגבי מחלות שאינך מכיר ואינך מבין מה משמעות הדרישה הזאת מהם.

בפירוש לא ידוע באוצר שהרבה מאוד נכים מרמים, ידוע באוצר שמאוד קל לגרום לאנשים להתייאש לאחר שהופכים אותם לעבריינים כי הגישו בקשה לקצבת נכות. ידוע שזה חוסך הרבה מאוד כסף. והשאלה במה מחלקת החקירות הזאת מצליחה, אז היא מצליחה להפחיד ולייאש ולחסוך כסף. בכל אחד הם חושדים, זה אומר שכולם שקרנים?
 

yoelbeker

New member
דיברת על הפוליו, קבעת עובדות שפוליו פגע ולא חוזר..לא אני.

שימעי בקולי...מה שלא יודעת ולא מבינה..אל תכתבי ואל תגיבי..זה מגוחך...גם אני מה שלא יודע לא כותב...ואם כותב...זה אצלי בטון!!!!
אם לא ידוע באוצר מדוע יש מחלקת חקירות רחבה בביטוח לאומי שעוקבת אחרי הנכים? אין לך מושג כמה נכים היא תופסת שמרמים ואז פותחים להם תיק פלילי ומבקשים מהם את הקיצבאות שקיבלו בתוספת קנסות וריבית פיגורים...
נכים רבים מרמים את ביטוח לאומי וזו הסיבה שחושדים בכל נכה שמגיע לוועדות...
נכה שלא עושה תרגילים, שמבקש את מה שמגיע לו ולא את מה שרוצה...לא יתייאש..לא יפחד....אפילו עם המסחר בעובדים זרים יש מסחר בויזות...הנכים סוחרים בבנ אדם.
 

alona 27

New member
להגיד אולי או ייתכן זה לא לקבוע עובדות

ומסכימה מאוד עם המשפט שרשמת שמה שאתה לא יודע את תכתוב, זה בדיוק מה שאני מנסה להגיד לך. אתה לא יכול להגיד שכל הנכים צריכים לעבוד וכל החולים כי אתה לא מכיר את כל המחלות.
אתה לא מבין כמה התפיסה הזאת מסוכנת, אתה לא מבין כמה נכים מתו וכנראה ימותו כי המחלה שלהם מחמירה מאוד בעקבות מחסור בתנאים הכי בסיסיים בדיוק בשל התפיסה שכל הנכים חייבים לעבוד.

אתה מנסה לצייר שהרבה מאוד נכים מרמים את ביטוח לאומי, וזו תפיסה מוטעית פרנואידית שפוגעת בנו, בכולנו. גם מתוך המעטים שדרשו מהם את הקצבאות בחזרה יש מספיק מקרים שהם לא באמת רימו.

הנכים סוחרים בבני אדם? הפכת את כולנו לפושעים הכי גדולים. סוחרים בבני אדם זה אנשים שתופסים נערה אונסים אותה וכולאים אותה עד שתסכים לעבוד בזנות, איך אתה משווה בכלל? מילא אם היית אומר שיש נכים שסוחרים בבני אדם.

ואני באמת לא חושבת שהמטפלים הסיעודיים הם הכי מסכנים פה, הם מקבלים 6,000 בחודש מנכה שכל מה שיש לו זה 2,342 ש"ח שאמורים להיות לאוכל מים חשמל שכר דירה תרופות וגם את הסיוע של המדינה שהוא אף פעם לא מכסה את הכל וגם דמי כיס וגם אוכל בשפע בזמן שלנכה אין מה לאכול אם אין קרוב משפחה שתורם לו. ככה יוצא שכל הקצבה של הנכה היא מינוס כמה אלפים.

אז הנכים מעצבנים ואני מעצבנת ונודניקית והנכים בכללי אכזבו אותך שלא שיתפו פעולה עם ארגון יציג, אבל אתה חייב להניח לכעס ולהתחיל לחשוב מה המטרות שלנו, כי כמו שזה נראה פעם היית מסוגל להשפיע לטובה ויש כישרון אבל נכון לעכשיו הכעס משתלט עלייך. לא היית מקים את הקבוצה את הפורום הזה אם לא היה משהו שאתה מאמין בו שאפשר לפעול לטובתו, אז תחשוב מה זה ונחשוב מה אפשר לעשות כדי לקדם.
 

yoelbeker

New member
נכה המעסיק עובד זר מקבל גם שר"מ, לא מספיק אבל מקבל

ולא כפי שכתבת...

וכן סחר בבני אדם..לי אישית הציעו לייבא עובד זר...אחד מארגוני הנכים יעסיק אותו ואני אקבל כמה מאות דטלרים בחודש...שלא לדבר על ראשי ארגונים שנתבעו בבתי משפט על ייבוא עובדים זרים ויש להם רישום פלילי...
נכון פעם יכלו להשפיע...היה כבוד לאלה שניהלו איתם משא ומתן...נאבקנו, שבתנו..כל מה שיש לך היום זה ממאבקים אבל בכבוד....לא בהשפלות..לא באלימות מילולית בוטה...הפייס מלא ב"ברכות" לשר האוצר..הממלאה את הוראות הממשלה...
וסתם שאלה..איך היית את מתייחסת לאנשים שמקללים אותך..שמשמיצים אותך..היית עוזרת להם?

האלימות המילולית והתנהגות נכים גורמם נזקק לנכים יותר משעוזרת...עובדה שהציבור לא מתייחס....רוב הפעילים שבזכותם יש לך היום את הקיצבאות...את ההטבות הפסיקו פעילותם....הם לא מוכנים ללכלך ידיהם בזוהמה המתפשטת ברשתות מהנכים...
אגלה לך סוד שפירסמתי ברשתות החברתיות...בתקציב של 2016 הוחלט באוצר לעדכן את הקיצבאות לשכר המינימום במספר פעימות כשהראשונה הייתה אמורה להיכנס בינואר 2016..הנכים התנגדו באלימות מילולית למהלך..רצו הכל או כלום..אז כבר שנה שניה יש לך ולכלל ההנכים כלום!!!!!!
בעוד שבועיים הנכסת יוצאת לפגרה של חודש וחצי שבמהלכן הכל נעצר...חוזרת ביוני ובאמצע יולי שוב פגרה עד אוקטובר....שגם אז הכל נעצר...
 

alona 27

New member
גם על זה כתבתי, אבל גם עם העזרה הזאת וגם יחד עם קצבת הנכות

עדיין להעסיק את העובד הזר עולה הרבה יותר, וביחד בתחילת החודש יש מינוס בהכנסות שאיתם הנכה לא יכול לשלם על אוכל לעצמו שכר דירה מים חשמל תרופות אלא אם כן יש מישהו נחמד ואמיד במשפחה שישלם עליו.

וזה שהציעו לך לייבא עובד זר ואתה גם נכה לא אומר שאפשר להכליל שנכים "סוחרים בבני אדם".

לדעתי הרבה יותר גרוע איך שהנכים נלחמים קבוצה אחת בשנייה ובכל האחרות, ההשמצות, זה שכל קבוצה מאמינה שהאינטרסים שלה הם האינטרסים של כל הנכים לא תופסת שיש עוד אינטרסים וכשהיא נתקלת בהם הרבה פעמים אנחנו מבטלים אותם ואפילו מאשימים את הנכים האחרים שהם מתחזים. זה שכשיש אי הסכמה ואי הבנה שנובע מחוסר ידע שהרבה פעמים הוא טבעי במקום לתקשר תוקפים אחד את השני באלימות.

לגבי מה ששאלת אם התפקיד שלי היה לעזור לקבוצות חלשות בחברה ברור שהייתי עוזרת אם זאת הייתה החובה שלי, לא משנה כמה הם ההורים או הנציגים שלהם לא נחמדים, אחרת זאת נקמה שעלולה גם לעלות בחיים שלהם והרבה פעמים זה קורה.
 
הממשלה באמת מוציאה גזר -דין מוות לנכים קשים

שלא מסוגלים לעבוד ובמקום להתארגן ולא להצביע בעד שר עתיר מילירדים ותרוצי 'אין-לי' אנו מתקוטטים ומבזבזים אנרגיות שכ"כ חסרות לנו . . .! פורים שמח(למי שיכול) !
 

yoelbeker

New member
הממשלה לא מוציאה שום גזר דין מוות, הנכים אשמים במצבם...

הם מסכימים שייפתחו מעל 1,000 עמותו שמייצגות אותם כאשר לרוב ראשי העמותות אין ידע מלבד נכותם והאינטרסים האישיים שלהם.
באוגוסט 2014 הוקמה וועדה שתפקידה היה להקים ארגון יציג לנכים הכלליים שייאבק בשבילם...אממה...הנכים לא הגיבו...אז שלא יבואו בתלונות.
 

alona 27

New member
זה כמו להגיד שאמהות שכולות אשמות במצבן

"הן הצביעו לביבי". איך אם שחיה על קצבת זקנה של ביטוח לאומי אשמה שהבן שלה מת מהחמרה רצינית במחלה בשל מחסור גופני עצום בתרופות במזון ובתנאי מחייה לא אנושיים? יכול להיות שהיא לא הסכימה לעמותות או אולי התנגדה אליהן או אולי בכלל לא ידעה כי לא היה מי שיספר לה. ואם היא ידעה ולא הייתה מודעת להשלכות אז מגיע לה שהבן שלה מת?
אותו דבר לגבי הנכים, אנחנו לא בחרנו להיות נכים לא בחרנו במחלה או בפציעה, גם לא בזה שהמצב לא השתפר או החמיר. ובוודאי שלא מגיע לאף אחד מאיתנו למות.
גם לא למי שלא מודע לנושא של העמותות, גם לא למי שאלכס או קובי כהן עבדו עליו גם לא למי שסובל מבורות.

אתה מדבר על האלימות המילולית של הארגונים השונים, אבל אתה שם לב לדברים שאתה כותב מתוך כעס?
אנחנו צריכים להבין מי האויב האמיתי ולהפסיק להילחם ולתקוף אחד את השני.
 
למעלה