עזרה- רכב לנכים עם מעלון, ניידות, הלוואה עומדת ומחלה

ori1177

New member
עזרה- רכב לנכים עם מעלון, ניידות, הלוואה עומדת ומחלה

כתבתי את ההודעה הזאת בפורום אחר והמליצו לי לכתוב אותה גם כאן. אשמח מאוד להתייחסות כנה ומפורטת מאנשים שהתעסקו/מתעסקים בנושא ומכירים אותו היטב. חשוב לציין שאינני מבינה כל כך ויכול מאוד להיות שאני טועה ומטעה. מתנצלת מראש על ריבוי המלל.

אבא שלי חלה לפני כשלוש שנים בסרטן אלים מאוד. עברנו את כל עניין הטיפסיאדה למול ביטוח לאומי ומשרד הבריאות. כיום לאבא שלי יש נכות רפואית משוכללת של 100% לצמיתות + קח"נ, הוא מקבל ניידות (80%) ושירותים מיוחדים (188%). משרד הבריאות קבע לו אחוז ליקוי של 80% לצמיתות. הוא איננו עובד, יש לו תו נכה והוא פטור ממס עד לסכום מסויים (אגב, חלק מהאחוזים שניתנו לאבא שלי נקבעו מבלי שהתייצב בוועדה, היות והתאשפז בזמנו הרבה בביה"ח. כך שיכול מאוד להיות שאם אגיש בקשה לבדיקה חוזרת חלק מהאחוזים שנקבעו יעלו במידה ולא הגיע למקסימום).

הסרטן פגע בו מאוד, גרם לפרכוסים חוזרים, קושי בהליכה ובעמידה ורישיון הנהיגה שלו הותלה. כשעוד יכול היה ללכת פנינו לביטוח לאומי לצורך רכישת רכב עם הלוואה עומדת מתוך רצון לרכוש רכב חדש אליו יוכל להיכנס בנוחות. הבקשה אושרה (מימון של 75% מהמיסים ודגם מייצג של 1300 סמ"ק) עם זאת מצבו הורע, לא יכולתי להתעסק בנושא או בבקשה להגדלת נפח המנוע ולאחר שהתייעצתי עם מספר אנשים החלטנו לוותר על הרעיון (תוקף האישור להלוואה עומדת פג באפריל 2016).

הבעיה העיקרית היא שאבא שלי חולה בסרטן סופני. אמנם שבר את הסטטיסטיקות של המחלה, אך העובדה שהוא עדיין חי איננה מבטיחה שהמצב יישאר כך בשלוש שנים הקרובות או בחודש הקרוב, היות והסרטן עדיין קיים.
זה רלוונטי בגלל עניין ההלוואה העומדת והמינימום של 3.5-4 שנים בהם עדיף לא למכור את הרכב שמבלבל אותי מאוד.

כמו שכתבתי, מאז מצבו הורע. היום חצי גוף שלו משותק ואם בעבר יכול היה ללכת, היום הוא מתנייד בכיסא גלגלים בלבד. אנחנו זקוקים לרכב מותאם לכיסא גלגלים ללא ספק. יש לנו קושי רב בהעברה שלו לרכב וכיום אנחנו ממעטים להוציא אותו אם אין עזרה נוספת.

למרות שאנחנו מאוד עייפים ואין לנו ממש כוח לטרטורים נוספים וריצות, אין לנו ברירה ולכן אני מעוניינת לפנות אל ביטוח לאומי שוב, בידיעה שנצטרך לגשת לוועדה כלשהי במשרד התחבורה/משרד הבריאות לרכב מיוחד. אך כל עניין ההלוואה העומדת, ומכירה של הרכב מוקדם יותר מ3- 4 שנים מערערת אותי, מה גם שאיננה ברורה לי לחלוטין. למרות התקווה הרבה, אין לי שום עירבון לכך שאבי ימשיך איתנו את מספר השנים המדובר ואני פוחדת שניכנס לחובות שלא נוכל לעמוד בהם.

מישהו מכיר את ההתנהלות במידה ויש למכור את הרכב הרבה לפני אותן 3 שנים ויכול לפרט לי על הפרוצדורה? האם עליי להחזיר את המחיר המלא של ההלוואה כולל ריבית מסויימת? איך מושפעת קצבת הניידות/נכות/שר"מ מלקיחת הלוואה עומדת מביטוח לאומי? מה קורה במידה ולאדם יש קצבת אבדן כושר עבודה מביטוח פרטי (שנחשבת כהכנסה לכל דבר) ואיך אחוז ההשתתפות מושפע מהכנסה זו? אשמח להבהרה בנושא.

הרכב אמור להחליף את הרכב היחיד שקיים אצלנו (מעבר מרכב רגיל לרכב מותאם עם מעלון), אין לנו צורך בעוד רכב. יש לי אח קטן כך שהרכב ישמש עוד אנשים פרט לאבי והוא לא תמיד יהיה בו (מניחה שאמא שלי תהא רשומה עליו ואולי גם אני למרות שאינני גרה עם ההורים והבנתי שיש עם זה בעיה).

בנוסף, אשמח לדעת מבעלי רכב עם מעלון ותוספים דומים, מהו טווח המחירים לרכב חדש מסוג כזה ומהי צריכת הדלק המוערכת/ממוצעת לרכב כזה (בזבזני בדלק כמו ג'יפ וכו)? מהו טווח המחירים לטיפולים שונים וביטוחים עבור רכב כזה (יקר יחסית?)? ומה קורה במידה והרכב ניזוק?
 

yoelbeker

New member
מחזירים הלוואה עומדת מיום פטירת הנכה...(לצערי)

ראשית תלוי איזה רכב יאשרו לו..אם זה יהיה וואן אז זה 60 חודש ואם זה רכב פרטי זה 42 חודש...
הרכב חייב!!! להיות על שם הנכה (אלא אם הוא קטין)

בוואן אם הנכה נפטר אחרי 20 חודש יש להחזיר את שווי הרכב (לפי ימחק לוי + 40 חודש של ההלוואה העומדת.
קיצבת הניידות כוללת מרכיבי ביטוח רכב, תיקונים וכו....אם הרכב הופך טוטאל לוס...ביטוח לאומי מקבל את כספי הביטוח ומספק אישור לרכב חדש....
מבחינת צריכת דלק...אלה רכבים עם מנוע גדול...הצריכה נעה בין 5-10 תלוי ברכב שיאושר
לא כל החברות מבטחות רכב רפואי+איבור..יש מספר סוכנים המבטחים רכבים אלה...
התיקונים על חשבונך
 

ori1177

New member
ואם הנכה נפטר חלילה לפני 20 חודשים?

יש לשלם ריבית על ההלוואה העומדת בגלל שהתשלום הוחזר מוקדם מידי ?
 

yoelbeker

New member
זו הלוואה עומדת אין ריבית...

אם החולה נפטר לפני 20 חודש...מחזירים מיום שנפטר ועד לסיום התקופה.
 

ori1177

New member
הם ידרשו את כל הכסף במכה או שנוכל לבצע תשלומים ?

תודה רבה על העזרה
 

yoelbeker

New member
עד כמה שיודע נותנים לך זמן...

הרי תצטרך למכור את הרכב כדי לממן את החזר ההלוואה העומדת ושווי הרכב...לא סביר שתמכור את הרכב תשתמש בתמורה וביטוח לאומי יחכה....אגב הרכב משועבד לביטוח לאומי.
אם רוצה להחזיק ברכב תצטרך לפרוע את יתרת ההלוואה העומדת ואת המיסים על הרכב.

מציע לך לגשת..(לא לצלצל) למחלקת ניידות ולקבל את כל ההסברים שמטרידים אותך.
 

ori1177

New member
ועוד שאלה - אם לוקחים הלוואה עומדת קצבת הניידות

קצבת הניידות קטנה או מתבטלת? כלומר לא משולמת יותר או משלמים פחות בגלל שהוא לקח הלוואה עומדת ?
כיום הוא מקבל כסף מקצבת ניידות לחסר רישיון בלי הלוואה עומדת כמובן.
 

yoelbeker

New member
קיצבת ניידות לחסר רכב גבוהה יותר.

אבל אם כדברייך צריך וואן ומעלון הקיצבה היא יותר מפי 2, תלוי באיבזור
 
למעלה