ועדת זליכה

חימון 13

New member
ועדת זליכה

ועדת זליכה שדנה בימים אלו בקצבאות הנכים אמורה לסיים את עבודתה תוך 45 ימים ולהגיש את מסקנותיה לשר כחלון,מקורבי השר אומרים כי השר מבקש לעלות ב3 פעימות את קיצבת הנכים ,ולהתאימו להצעת גילאון.ועדת השרים אמורה להתכנס אחרי חזרתו של ראש הממשלה מארהב בכדי לדון בהגדלת קצבאות הנכים.
מקווה אני שהשר יעמוד במילתו עם הקמת הועדה ויאמץ את מסקנותיה.כולי תיקווה שלא ניפול שוב בפח הועדות שראש הממשלה מקים כל יום שני וחמישי בכדי למסמס את את הגדלת הקיצבאות.
 

yoelbeker

New member
היכן קראת שיעלה ב 3 פעימות לשכר המינימום?

אם זה רצונו לא צריך וועדה...כמעט בטוח שכל הנכים במדינה מוכנים לקבל ב 3 שנים הבאות כל שנה כ 900 ש"ח...עד להשוואה לשכר המינימום....
 
הבנתי ש

שבמסגרת ההמלצות לנושא התעסוקה, יש סיכוי שחוק לרון יבוטל.
מה אתה אומר?
 

yoelbeker

New member
חוק לרון בגדול מיטיב עם הנכים....

מאפשר להם לעבוד ולא לאבד את הקיצבה...ככל שהשכר גדול יותר הקיצבה קטנה בהתאם.
בחוק לרון יש סעיפים פוגעים....

חוק רון לא יבוטל כי הקיצבאות בארץ ניתנות בגין אי כושר לא בגין נכות רפואית כך שככל שתשכר יורת כך תיקטן קיצבתך...זה בהחלט סביר אבל חא לוקחים כאן בחשבון שהוצאותיו של אדם מוגבל גבוהות פי כמה מאדם לא נכה כך שצריך יותר כסף פנוי.
 

alona 27

New member
בוודאי ששר האוצר מנסה להפיל אותנו בפח

חברי כנסת אילן גילאון וקארין אלהרר היו מוכנים להעלאת קצבאות הנכות לשכר המינימום בכמה פעימות, ועדיין כחלון המשיך לעשות כמיטב יכולתו כדי שהצעת החוק לא תעבור.
ולפי מה שח"כ בוקר אמרה היא הסכימה לפעימות ועדיין האוצר התנגד נחרצות להצעת החוק שלה להשוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום עם מבחני הכנסה.
 

איתן500

New member
וועדת זליכה

ההבדל בין הצעת החוק של גילאון לבין הצעת וועדת זליכה זה לצערי שוועדת זליכה כנראה תמליץ להעלות את קצבת הנכות לפי מבחני הכנסה.
 

yoelbeker

New member
בינינו...לכמה נכים יש קיצבת אי כושר של 5,000 ש"ח מחברת ביטוח

זה יכול להיות רק אדם בריא באמצע חייו בעל הכנסה גבוהה שחלה לא עלינו....ויותר מזה...איך תסביר הממשלה בבג"צ אם יוגש את המצב..שאדם זה שכותב עליו שילם ממיטב כספו לחברת ביטוח בהתאם לחוק, מנגד שילם ביטוח לאומי גם כן בהתאם לחוק.ובאף מקום לא מצויין שקיצבה אחת תבוא על חשבון השניה..הצעת חוק זו אפר לחוקק אבל מיום אישור החוק ורק לנכים חדשים....
אז איזה חסכון זה כבר למדינה? 0.00001%
 

פינקי 106

New member
יואל וכולם יש ויש


מדובר באדם שהיה יותר צעיר ונכה פחות שהשתדל מאד להמשיך לעבוד והפך יותר נכה ועוד יותר נכה עד שלא יכול עוד.האדם הצעיר יותר הצליח מאד והוערך מאד. ההערכה גם היום שמי זכןר לטוב אבל איני יכולה לעבוד כבר כמה שנים.
 

yoelbeker

New member
לא אמרתי שאין..שאלתה כמה כבר יש שמשפיעים על תקציב המדינה

בהחלט שיש כמה אלפי מתוך ה 240,000 נכים...בוא נגיד אפילו 10,000 כאלה...כמה כבר תחסוך המדינה והאם זה בכלל יעבור בג"צ..והכי גגרוע היום זה קיצבת נכות מחר זה חלילה יהיה שר"מ ומחרתיים ניידות בהתאם לחשבונות בנק.
 

alona 27

New member
"אף אחד לא חזק מידי מכדי להרגיש או חלש מידי בשביל לשנות"

לצערי לא יודעת מי אמר את זה
 

פינקי 106

New member
אלונה אכן אפשר לשנות ולהשתנות


מקווה מאד שהתגוונת אלי. אני נורית ,זה שאפשר לשנות ולהשתנות זה לא אומר שלא קשה אפילו קשה מאד
לא כל עניין שייך לכח רצון
לא בחרתי במחלות/נכות
שרק נזכה בשמות
 

alona 27

New member
כן, גם אלייך. לא ממש הצלחתי לעקוב בשרשור הזה

אבל זה נכון לגבי כולנו, יש לי תחושה שלך יש יכולת חזקה לשינוי.

ברור שלא בחרנו במחלות, אני מרגישה שהסביבה הבריאה מאשימה אותי, למה אני לא עובדת, למה אני לא משפרת את המצב שלי, איך הגעתי לעוני כזה וכל מיני קלישאות אחרות: הנכות היא רק בראש (כאילו אני אשמה), עוד עיתונאי שמתלהב מנכה עם יכולות על אנושיות בחלק בגוף שהוא לא נכה בו, ומצהיר שמצא "נכה שלא נותן למגבלות לעצור אותו" כאילו שזה כשלעצמו סיבה לכתבה כי הרי רוב הנכים מאפשרים לנכות להגביל אותם ולא נלחמים (לדעת העיתונאי וכנראה גם העורך של העיתון).
חברים בני משפחה ומכרים שכשאני עונה להם למה אני לא עובדת לומדת או "מתפקדת" שואלים אותי שוב ושוב "את על כסא גלגלים?" "איך זה שאנשים עם כסאות גלגלים עובדים ויכולים לעשות את כל הדברים שאמרתי ואת לא?".

והעוני, הפחד והפספוס שהייתי יכולה מוקדם יותר לשפר את מצבי הבריאותי אם רק היה לי כסף, ואולי המחלה הייתה מתאזנת ולא ממשיכה לתקוף אם היה לי כספים להשתמש בהם כדי לאזן אותה.
אבל גולשים בפורומים השונים לא חושבים שמגיע לי, ולנו. אבל חושבים שכן מגיע לנערים עוד כסף בתוכניות חיסכון,הנחה בביטוח לאומי לעצמאים, פטור מביטוח לאומי לבני 18 ומעלה גם אם הם לא בצבא למשל אם הם לומדים במכללה או בישיבה. אפילו שהם לא אומרים את זה במפורש הם אומרים שעבורינו אין כסף תוך התעלמות מהכספים שמבוזבזים. וזה מחליש אותי.

ומה שנותן לי כוח זה להרגיש חלק מקבוצה שלוקחת חלק בשינוי לטובת הנכים, הכוונה לא לארגונים שמשתתפים בפעולות שעבור ארגונים אחרים וציבור הנכים הן שנויות במחלוקת ואולי מזיקות, אלא בפעולות והצעות חוק שמטיבות עם כל הנכים ואפשר לסמוך עליהם ועל המנהיגים בעניין הזה.
למשל ח"כ אילן גילאון שאני מאוד לא מסכימה עם דעותיו המדיניות פוליטיות, אבל יש לו הרבה חוכמה דאגה ואכפתיות אמיתית כלפי הנכים. ולקרוא טוקבקים לכתבות "ומה לגבי הנכים?" "אם הוא כל כך חברתי למה הוא התנגד להצעת החוק של האופוזיציה להשוות את קצבאות הנכות לשכר המינימום?" ועוד. ולהיות חלק מהקבוצה הזאת ולהגיב בעצמי ולעורר דיון על הנושא למרות הנכות שלי, למרות שאני לא יכולה להפגין או להתנדב.
ולפי ההודעה שלך וההצהרה החזקה "לא בחרתי במחלות/נכות" עושה רושם שהיכולת שלך לקחת חלק בשינוי לפי יכולתך הבריאותית והרגשית ולקבל כוח משייכות זו וגם לתת כוח לאחרים ממש לא נמוכה משלי.
שנזכה בשמחות באמת, אמן, ובריאות, וגם הצלחה.
 

פינקי 106

New member
כמוך כמוני איני עושה השוואותלך

אני עובדת מגיל תשע בכל דבר שיכולתי וכך בהמשך עשיתי כל מה שיכולתי כדי להרויח כסף יותר נכון דמי כיס עם0 שליחויות על אופניים אני טיפלתי באימי ז"ל כי אני
הכי קטנה ויכולתי אבל עד פה כעת איני יכולה אני מזדה איתכם אבל אני שקופה כדי להשפיע .אמין והלאי שיהו רק שמחות
 

alona 27

New member
שתהיו בריאות, ושגם אתן תקבלו את כל הזכויות שמגיעות לכן

 

alona 27

New member
נכה שהצליח להוציא מחברת הביטוח יותר מ5 אלף ש"ח לחודש

כנראה שהוא במצב מאוד מאוד קשה, עד כדי כך קשה שאף טיפול של קופת חולים לא יכול לעזור לו, עד כדי כך שהוא בטח לווה את כל הפנסיה שלו ושל קרוביו ועדיין אין לו מספיק כסף לכל הטיפולים הפרטיים שהוא יצטרך לשלם עליהם.

מעניין למה צריך להתחשבן דווקא עם האנשים האלה. ועוד בזמן שהורדת מס החברות שבוצע עכשיו עולה 4 וחצי מיליארד ש"ח, פשוט לא ייאמן, כמעט כמו הצעה החוק של גילאון, חוץ מזה שאלו הטבות למעמד הביניים ואין פה עניין של חיים ומוות.
 

Allen2

New member
שוב כבר קיימת אפלייה ומבחני הכנסה ואין שום בגצים

מי שמקבל קצבת אי כושר עבודה מחברת ביטוח לא מקבל קצבת תלויים, מורידים לו שקל לשקל מקצבת התלויים. כבר עכשיו, כנראה תוצאה של חוק לרון.
 

yoelbeker

New member
אכן זה אחד הפגמים בחוק לרון ובכל זאת, זה כולל כל הכנסה

ולא רק מחברת ביטוח...גם אם מקבל ריבית מבנק על פקדונות, רווחים מניירות ערך, שכר דירה ועוד...
לפני חוק לרון בכלל ביטלו הקיצבה...אז לא כל כך גרוע
 
למעלה