הוצאת תעודת זכאות מול בנק,לעומת קבלן של משרד השיכון

benibaml

New member
הוצאת תעודת זכאות מול בנק,לעומת קבלן של משרד השיכון

בוקר טוב
בשיחה שקיימתי הבוקר עם נציגת אחד הקבלנים של משרד השיכון מהם אני מקבל כיום עזרה בשכ'ד ,נמסר לי שבמידה ואני מעונין להוציא תעודת זכאות למשכנתא עבור רכישת דירה עם בת זוגתי-עדיף לי להתחיל למלא את הבקשה לזכאות דרך הבנק ולא דרכם.
הנציגה טענה שיש פרמטרים (כמו למשל אחים ואחיות) שבאם הייתי מוציא דרכם את תעודת הזכאות-הייתי מקבל פחות נקודות זיכוי למשכנתא ממשרד השיכון

הדבר נשמע לי מוזר,מכיוון שלעניות דעתי ההתייחסות לנכים אמורה להיות שווה דרך הבנק או דרך הקבלן-ונראה לי שהנציגים מנסים להתנער מנכים,כי כנראה הם לא מרוויחים מזה כסף,ומנסים להעביר את "התיק" הזה לבנקים. (היא גם טענה שהבנק וגם הם,נחשבים ל "2 חברות שונות"-ומכיוון שהבנק חושש מפרוצדורה ארוכה הוא "מפיל את התיק" על הקבלנים,ולכן מפנה את הנכים אליהם.)

ממה שנראה לי, 2 החברות האלה, הבנקים וגם הקבלנים של משרד השיכון-לא אוהבים להתעסק בתהליך הוצאת תעודות זכאות לנכים.

מה דעתכם ?
 

yoelbeker

New member
השאלה אם בנק יתן לך כנכה משכנתא....

היום גם נכים הזכאים לדיור ציבורי יכולים להירשם למחיר למשתכן הבעיה היא הבנקים....
מבחינת זכאות אלה אותם פרמטרים של משרד השיכון...אם דרך הבנק או דרך משרד השיכון.... לדעתי במשרד השיכון מתמצאים וגמישים יותר מהבנקים בנושאי נכים
 

benibaml

New member
אנחנו מתכוונים לקחת משכנתא יחד,

ובשיחה עם נציגת בנק לאומי היא מסרה לי שאין כל בעיה שנקבל משכנתא בגובה 500 אלף שח,כנראה מהסיבה שבת זוגתי מגיעה עם סכום גדול שיש לה מגרושיה שהסתיימו לא מזמן. (לגבי התחלת הליך רישום הזכאות,נעשה זאת מול הבנק)

אני רק מעונין לדעת האם כנכה שכבר רכש דירה בעבר- יש לי נקודות שמאפשרות לי לקבל סכום מסויים בריבית נמוכה ? (אני נכה בגובה קח'ן דרגה 2)
 

yoelbeker

New member
אין שום הנחה בריבית לנכים...להיפך היא יותר יקרה בגלל סיכון

 

יענקלה9

New member
זכאות למשכתנא

ראשית ברצוני להבהיר כי ריבית המשכנתא מאמצעי הבנק זולה מהזכאות של משרד השיכון. השיקול העיקרי של הבנק במתן משכנתא לרכישת דירה הוא כושר פרעון של הלווה. במקרה זה לא משנה אם הוא נכה או לא, במידה וקיים כושר פרעון הבנק יאשר את המשכנתא בכפוף לקריטריונים של דירה ראשונה שבה ניתן לקבל משכנתא עד ל 70% מערך הנכס, ובמידה ודירה נוספת עד 50% מערך הדירה הנרכשת.
 

yoelbeker

New member
לא מדוייק.....

את המשכנתא צריך לבטח בביטוח חיים...הבנקים לא מבטחים נכים....מכיר אישית נכים שעבדו במישרות בכירות עם שכר גבוהה שקיבלו משכנתא....כששמעתי את 5 הריבית נחרדתי, הצעתי לנכה לגשת לבנק ולהתווכח על הריבית...ענו לו..זה בגלל שאתה נכה..רוצה תיקח...לא רוצה אל תיקח.
מבחינת הריבית..מ שכתבת היה נכון עד 2015....מאז ריבית הפריים התייקרה ללא פרופורציות בהשוואה לריבית הריאלית במשק..והתייקרה פי 3 בעוד הריבית לזכאים של משרד השיכון היא 3% צמודה למדד כאשר בשנים האחרונות המדד בין אפסי לשלילי....
נכון להיום הריבבית של משרד השיכון היא חלום...
 
למעלה