מקור לשכר מותאם בחברת המשקם

21025775

New member
מקור לשכר מותאם בחברת המשקם

שלום, יש לי דלקת פרקים ונקבע בועדה רפואית קודמת של לשכת התעסוקה מס' מוגבלויות ובאחרונה (היום) הקלו במוגבלויות וקבעו שאני יכול לעבוד בעבודות כאלו ואחרות (מתכוון בע"ה לערער לאחר שאקבל את ההחלטה בכתב) צריך להיקבע לי ראיון לחברת המשקם, ומניסיון מר איתם בעבר אני רוצה להתכונן מראש כי נאמר לי (לפני כמה שנים) ששכר המינימום המופחת (כ-15 שקל?) לשעה אמור להיקבע בנפרד לכל עובד, דהיינו שצריך לקבוע אותו לפי רמת התפוקה של כל עובד, חלקית או מלאה ולא אוטומטית בצורה גורפת לכולם, האם יש מקור לחוק הזה? אני לא מעוניין בניצול שלהם כמו שהם ניסו לעשות בעבר (משפט אחד שלהם על הנייר וסימון אחד גורר אותי לסחבת של טלפונים והתרוצצויות ממקום אחד לשני בשביל לתקן את המעוות), בתודה רבה מראש
 

yoelbeker

New member
לצערי יש תקנות לשכר העבדים ואפליה זו....

בעבר כשהייתי פעיל בכנסת נאבקנו לשינוי התקנה...סתם לדוגמה עד שנת 2008 ידוע לי אישית שהמוגבלים שעובדים בנכסת קיבל 5 ש"ח לשעה..ומהיכרות אישית איתם..עבדו טוב יותר ובנאמנות מה"בריאים"....
"תקנות שכר מינימום (שכר מותאם לעובד עם מוגבלות בעל יכולת עבודה מופחתת) עוסקות בשכרו של אדם עם מוגבלות המועסק או עומד להיות מועסק במקום עבודה שאינו מפעל מוגן שהמדינה משתתפת בתקציבו. אדם עם מוגבלות, בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, הוא אדם שעקב לקות פיסית, נפשית או שכלית לרבות קוגניטיבית, קבועה או זמנית, מוגבל תפקודו באופן מהותי בתחום אחד או יותר מתחומי החיים העיקריים.
על פי התקנות, העובד או מי שמוסמך מטעמו, רשאי לפנות אל המנהל הכללי של משרד העבודה והרווחה, או מוסמך מטעמו, בבקשה להתאים לו שכר מינימום (טופס הבקשה נמצא בתוספת לתקנות).
על מנת להחליט בעניין הבקשה, המנהל רשאי לדרוש מהעובד לעבור בדיקה או אבחון, לחתום על כתב ויתור סודיות בהקשר זה, ולהמציא למנהל כל מסמך, רפואי או אחר, הנוגע למוגבלותו, ובלבד שהעובד לא יחויב בתשלום על האבחון או הבדיקה.
אם המנהל שוכנע כי בשל מוגבלותו, יכולת העבודה של העובד פחותה מיכולת העבודה הרגילה באותו תפקיד, יחליט על שכר מינימום בשיעור המותאם לעובד לפי המפורט בתקנות. דרגות השכר המעודכנות נמצאות בטבלה זו."

אם רוצה את התקנות ויתר הפרטים פנה לנציב שיויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אפשר גם בפייס..הם אחראים מטעם הממשלה על נושא זה.
 

21025775

New member
תודה רבה, אפשר קישורים?

לעמוד הפייסבוק, לטופס ולטבלה?
 

yoelbeker

New member
תחפש בסרגל הפייס

"נציבות שיויון לאנשים עם מוגבלויות"....תכתוב להם הודעה, הם מגיבים ומהם תבקש מה שרוצה לדעת.
בהצלחה
 

21025775

New member
תודה אבל אין לי ממש פייסבוק

וגם רציתי לשאול אם יודעים... את מי רשאים לשכת התעסוקה לשלוח למשקם?
 
למעלה