האם זה נכון שבקרוב התנאים לקבלת קצבאות נכות יהיו קשים יותר?

alona 27

New member
האם זה נכון שבקרוב התנאים לקבלת קצבאות נכות יהיו קשים יותר?

ואם כן מה זה אומר לגבי הנכים שכבר מקבלים קצבאות לא לצמיתות?
 

yoelbeker

New member
אכן אם ספר הליקויים החדש ייכנס למחזור....

אף אחד לא מקבל קיצבאות לצמיתות....המילה לצמיתות מתייחסת אך ורק להיותו נכה...ביטוח לאומי ראשי בכל עת לזמן מכל מיני סיבות נכה לוועדות רפואיות ושנות לו את % הנכיות....
מה יהיה עם נכים שכבר מקבלים? תלוי מה יחליטו בתקנה...
אגב לפני שנתיים!!!! השתתפת בוועדה העבודה והרווחה בנושא ספר הליקויים החדש...הייתה החלטה שתוך חודש יהיה דיון נוסף...כבר שנתיים החודש הזה לא הגיע.
 

אודי420

New member
היי, אפשר לקבל קצת יותר מידע?

אני עומד להגיש שוב תביעה עקב החמרה וראיתי את הפרסומים של ליבנת פורן בה טוענים שבקרוב תהיה החמרה בקריטריונים. אבל לא מצאתי מידע על כך בשום מקום

תודה מראש
 

alona 27

New member
פשוט מזעזע

זורקים נכים שלא יכולים לעבוד מכל המדרגות, משאירים אותם בלי טיפת קצבה, פשוט הורגים אותם. אחר כך עוד קוראים לישראל דמוקרטיה.
אני מקווה שהפוליטיקאים הבכירים שחשודים בשחיתות חמורה הם ביבי וכחלון, שייאלצו להתפטר.
 

yoelbeker

New member
לא רק בניידות גם בנכות כללית

אבל החמירו תנאי הזכאות.
 

jos45a

New member
בדרך כלל אין הרעה רטרואקטיבית של זכויות

בעבר הוחלט לבחון מחדש את כל בעלי קצבאות הנכות של קרנות הפנסיה של ההסתדרות. היו נכים שנכותם בוטלה לאחר שנים של קבלת קיצבה למרות שמצבם הרפואי לא השתנה במאומה. רק הקריטריונים שהרופאים החליטו להחיל השתנו. הנכים הגישו עירעור משפטי והערעור התקבל. בית המשפט קבע שלא ניתן להרע את המצב של הנכה על ידי שינוי הקריטריונים.

מותר לשנות את הזכויות רק כאשר המצב הרפואי עצמו משתנה. הזכות של הביטוח הלאומי לבחינה מחדש הוא רק לגבי המצב הרפואי ולא לגבי שינוי הקריטריונים.
 
למעלה