סדים טיפוליים לילדים שאינם הולכים או עומדים

סדים טיפוליים לילדים שאינם הולכים או עומדים

לפני שלושה חודשים יצאתי למאבק. לאחר שקניתי בפעם הרביעית סדים טיפוליים ונעלים מותאמות לסדים לבת שלי מיכל בת - 5 שאינה עומדת והולכת וברגע של כעס ישבתי מול המחשב וכתבתי לשר הבריאות, מכתב שבא מהלב.

שאלתי מדוע ישנה אפליה מכוונת של משרד הבריאות?
בין: הילדים ההולכים שמקבלים סדים תפקודיים שמקבלים מימון מלא ממשרד הבריאות.

לבין: הילדים שאינם הולכים וזקוקים לסדים טיפוליים ואינם מקבלים מימון ממשרד הבריאות.

כתבתי לשר הבריאות מר יעקב ליצמן מכתב כי הסדים הטיפוליים הם לא "צו אופנה" ואף הורה אינו חפץ להשים לילדו סדים.
במכתב תיארתי את חשיבות הסדים ותרומתם לשמירה על המנח של הקרסול למניעת עיוותים קיצורי שרירים וגידים ובכך למנוע ניתוחים, אשפוזים ושיקום ארוך ומיותר.

הוספתי כי לא הגינוי שמצד אחד משרד הבריאות מאשר אביזרי שיקום: עמידון והליכון. ואילו מהצד השני אינו מאשר את הסדים בכדי להשתמש באביזרי שיקום אלו.

לאחר שלא קיבלתי תשובות הולמות מלשכת השר פניתי לתוכנית "יהיה בסדר" בגלי-צה"ל ולאחר תחקיר יסודי עליתי לשידור ואחרי עלתה אמא בשם מוריה אם לילדה עם CP . ולאחר מכן עלתה אורטופדית מב"ח אלין מורשת משרד הבריאות שהסבירה על חשיבות הסדים הטיפוליים. וח"כ אורי מקלאב סיכם והבטיח לפעול ולשנות את התקנה במשרד הבריאות.

מצורף קישור לתוכנית הרדיו יהיה בסדר גלי-צה"ל.

http://player.glz.co.il/Player.aspx...lipID=151215-15&Type=aod&Width=300&Height=200

חלק מקופות החולים כמו מכבי,מאוחדת וכללית הגיבו כי ישנה השתתפות חלקית של הביטוחים המשלימים אך שום ביטוח משלים אינו מכסה את כל העלות הכספית המלאה של הסדים הטיפוליים.
ויש קופות כמו לאומית שהביטוח המשלים אינו משתתף כלל. ומה נגזר על הורים שאין להם ביטוח משלים? ותשובת משרד הבריאות הייתה "לא הוגשה קובלנה לנציב קבילות הציבור".
לדרישת משרד הבריאות הגשתי קובלנה מפורטת לנציבת קבילות הציבור שבתשובתם נאמר כי "....סדים טיפוליים לילדים שאינם הולכים אינה כולולה בסל הבריאות. בעקבות פנייתך, פנינו לגורמים המקצועיים לצורך בחינת פתרונות אפשריים לבעיה המועלת מפנייתך".

למען ביתי ולמען כולנו להמשיך במאבק ולפנות במקביל למספר חברי כנסת שתמכו במאבק הצודק ושלחו מכתבים שבהם ביקשו הסברים ממשרד הבריאות ובנוסף אף הוגשה שאילתה ע"י ח"כ קארין אלהרר.

מהתחלה היה לי ברור כי מי שיכול לשנות את התקנה הוא שר הבריאות מר. יעקב ליצמן ולכן בתאריך 18 לינואר כתבתי מכתב לשר ובו תיארתי את הפעולות שעשיתי עד כה וביקשתי להיפגש עם השר ועם הצוות המקצועי של משרד הבריאות וזאת בכדי לפתור את בעיית הסדים הטיפוליים ונעלים המותאמות לסדים אחת ולתמיד.

בעוד כשבועיים בתאריך ה- 16 בפברואר נקבעה פגישה עם הצוות המקצועי של משרד הבריאות בישיבה אני ודפנה אזרזר מנכ"ל עמותת אהב"ה נציג את חשיבות הסדים הטיפוליים והנעלים המותאמות לסדים. חשוב לי ולדפנה מנכ"ל עמותת אהב"ה להיות הפה שלכם ההורים ולהדגיש שהמאבק הוא של כל ההורים שילדם זקוק לסדים טיפוליים ונעלים מותאמות לסדים.

ולכן אני פונה אליכם בבקשה הורים יקרים, בנימה אישית זאת, אבקש מכל אחד שמשתמש בסדים טיפוליים שירשום לכתובת המייל שלי או של דפנה מכתב המסביר את חשיבות הסדים הטיפוליים
כמה זמן הילד/ה משתמשים בסדים?
עלויות? קושי ברכישה? האם רכש או נתקל בקושי בגלל מצוקה כלכלית?
השתתפות קופת חולים, ביטוח משלים האם קיבל?
שימוש של הילד/ה באביזרים כגון: הליכון, עמידון עם הסדים?
גם הורה לילד שקיבל HART WALKER ואינו זכאי עוד לסדים והאביזר משמש בזמן
הליכה ומה קורה כאשר הילד לא הולך באביזר?
כמו כן אבקש ממי שרכש נעליים לסדים מה הקשיים הקיימים ביום יום לכל אחד מכם. הקושי למצוא נעל, הנעליים שגדולות במספר מידות?
מי שמצא פתרון ורכש נעליים מותאמות כמוני שירשום כמה עזרו לו ולילדו הנעליים ושינו את איכות החיים של ההורים ואיכות והניידות של הילד בנעלים מותאמות לסדים וחשיבותם?
למכתב אם אפשר לצרף חתימת ההורה טלפון ותמונה של הילד (ישנה אפשרות גם לצלם את הילד גם בלי פנים כאשר הוא עם סדים ונעלים).
במידה והורה שיש לו תור אצל אורטופד או לפיזיותרפיסט ויכול לשכנע אותם להוציא מכתב שמבהיר על חשיבות הסדים הטיפוליים
גם הורים שילדם הולך עם סדים תפקודיים ורוצים לשתף ולכתוב על הבעיות שהתמודדו ומתמודדים היום נשמח אם יכתבו

אסור לשכוח!!! למרות שנושא הסדים עלה על סדר היום הציבורי והתקשורתי. משרד הבריאות עדין לא מבין את חשיבות הסדים הטיפוליים והנעלים המותאמות לסדים וכמה הם יכולים למנוע אשפוזים וניתוחים. שיקום ארוך שעלותם לאין שיעור לעומת עלות הסדים.

בשביל שלא תהיה עוד אפליה צריך לעשות שינוי וככל שיהיו ברשותי יותר מכתבים שיועברו לצוות המקצועי הממליץ לשר הבריאות כך הסיכוי שצוות המשרד יבין שזאת לא בעיה פרטית אלא ציבורית
רק אנחנו יחד נוכל להוביל לשינוי.

תודה

דני קרוק אבא של מיכל 050-3046430 [email protected]
דפנה אזרזר מנכ"ל עמותת אהבה 052-5203088 [email protected]
 

kim1010

New member
סדים טיפוליים + נעליים מותאמות

ערב טוב, דני המאבק שלך מול מערכת שלמה ראויי להערכה. כאמא לילדה עם שיתוק מוחין המשתמשת בסדים טיפוליים ונעליים מותאמות אומר שאני מערכיה את המאבק ומקווה שהורים רבים יבינו את החשיבות של הנושא. לא יכול להיות שדברים בסיסיים כמו סדים לא יקבלו מענה ממשרד הבריאות למה מי שנכה יותר מקבל פחות סיוע כמו סדים טיפוליים,נעליים מותאמות, מיטה טיפולית לשינוי מנחים ועוד... אחרי שהצטרפתי למאבק שלך אני רוצה גם לומר שהנעליים משמשים כיום יותר כאביזר רפואי ולא רק כנעל. תל השומר אסף הרופא האורטופדים שם מבינים זאת הגיע הזמן שגם במשרד הבריאות יבינו זאת.
הנעליים לילדים ומבוגרים כאחד.





 
מצורף סרטון

שווה לראות ולהעביר להורים ולפיזיו ולרופאים ולבתי ספר



 
למעלה