חישוב הכנסה על פי בסיס חודשי

  • פותח הנושא kum
  • פורסם בתאריך

kum

New member
חישוב הכנסה על פי בסיס חודשי

שלום לכולם,
אני ניצב בפני דילמה מורכבת מול ביטוח לאומי:
בשל מצבי איני עובד תקופות ארוכות בשנה ותלוי למעשה בקצבת הנכות באופן משמעותי, אך בחודשים בהם אני עובד (מבחינת שעות עבודה הדבר מסתכם ב3-4 חודשים בשנה) הכנסתי גבוהה ויוצרת מצב בו על פי חישוב שנתי יש להפחית משמעותית מהקצבה שלי גם בחודשים שבהם איני עובד כלל. מיותר לציין כי הדבר ויצר שלל בעיות, ולמרות היחס האדיב בביטוח לאומי נתניה, תשובות פרקטיות לא קיבלתי. האם תוכלו להמליץ על פיתרון או על תקדימים למצבים דומים?
 

yoelbeker

New member
לצערי אין פתרון..זה חוק לרון..

אגב איני מבין למה החישוב שנתי..אתה עצמאי? אם כן החישוב שנתי ואין מה לעשות....
אם אתה שכיר בחודשים אלה, חישוב הקיצבה מחושב כנגד הקיצבה רק באותם חודשים שעברת את הסכום המותר....עליך כל ריבעון לשלוח את תלושי השכר לביטוח לאומי כדי להתחשבן, ובחודשים שהכנסתך היא רק הקיצבה, היא לא תיפגע.
 

kum

New member
חישוב חודשי

תודה יואל. אני אכן עצמאי. חייב להיות איזשהו פיתרון עבור אלו שאינם עובדים במשך רוב השנה, אך בכל זאת מרוויחים מעל לרף המינימלי לקבלת הקצבה. הרי נכים רבים עשויים לאבד את הגדרתם כנכים אם מצב זה יימשך.למיטב הבנתי ישנו רף בסיסי שמעליו מתבטלת הזכאות לקצבה כלל.
&nbsp
האם יש גוף או ערכאה שמטפלים במקרים אלו, או לפחות מתייחסים למקרים חריגים?
מבירור קצר בביטוח לאומי, התשובה לא תבוא ממישהו שאינו נמצא גבוה בהיררכיה.
&nbsp
שוב תודה
 

yoelbeker

New member
לא מכיר גוף כזה...

במחשבה שניה, כעצמאי מה משנה מתי מקבל את הכסף...אייעץ לך כמו שמייעץ לאשתי...שימי הכסף לחודשים הבאים במעטפות, ....זה לא שאתה לא מקבל את הכסף..אתה מקבל אותו...תתתנהל כספית כך שישאר לך לכל השנה...
 

מלכה562

New member
קיזוז מקצבה

השאלה מאד מוזרה אם אתה עצמאי הכנסתך היא הכנסה שנתית ומגישים דוח למס הכנסה אי אפשר לחשב הכנסה חודשית לעצמאי כי המאזן הוא רק בסוף שנה לפי הכנסה והוצאה שנתית
 

yoelbeker

New member
אף שאלה אינה מוזרה, לזה נועד הפורום לעזור ולהשיב לשאלות

לא כל אחד יודע את התשובות...(גם אני לא...)
 
למעלה