זכויותיהם של מקבלי קצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי

ריטהלה

New member
זכויותיהם של מקבלי קצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי

זכויותיהם של מקבלי קצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי במוסדות השונים
עו"ד עמוס כהן
מקבלי קצבת נכות כללית עשויים להיות זכאים להנחות והטבות ממוסדות המדינה, ומקופות החולים וכיוב'.

לעיתים קבלת ההטבה ניתנת לנכה באופן אוטומטי ולעיתים ועל מקבל הקצבה לפנות בבקשה יזומה על מנת לקבל את ההטבה מהגוף או הרשות.

להלן סקירת ההנחות וההטבות להם עשוי להיות זכאי מקבל קצבת נכות כללית:

הנחות בארנונה:
מקבל קצבת נכות כללית עשוי להיות זכאי להנחה במסי ארנונה. לצורך בחינת הזכאות לקבלת ההנחה יש לפנות לרשות המקומית ולברר מהם הקריטריונים לקבת ההנחה.

הנחות בתחבורה ציבורית:
מקבל קצבת נכות כללית שהינו בעל דרגת אי כושר יציבה בשיעור העולה על 74% וכן מי שמקבל בנוסף לקצבת הנכות הכללית גם הבטחת הכנסה, עשוי להיות זכאי להנחה בקניית כרטיסיות בתחבורה הציבורית במרבית מקווי האוטובוס.

תעודת הזכאות לקבלת ההנחה מונפקת אחת לשנתיים ומי שלא קיבל את התעודה יכול לפנות אגף התחבורה הציבורית הנמצא בכתובת רח' המלאכה 8, ת"ד 57109 תל אביב 61570.

סיוע בשכר דירה או ברכישת דירת קבע:
מקבל קצבת נכות כללית בעל דרגת אי כושר יציבה בשיעור העולה על 74%, עשוי להיות זכאי לסיוע בשכר דירה במבנים ציבוריים או פרטיים. כמו כן מקבל הקצבה כאמור עשוי להיות זכאי לסיוע ברכישת דירת קבע מאחת החברות הציבוריות (חלמיש, עמידר, עמיגור, פרזות, שיקמונה וחלד).

את הבקשה מתאימה לקבלת הסיוע יש להגיש לאחד מהבנקים למשכנתאות.

סיוע בתקנת קו טלפון והנחה בתשלום חשבון הטלפון:
מקבל קצבת נכות כללית בשיעור העולה על 74% או בעל דרגת נכות רפואית בשיעור של 80% ומעלה, או הורים המקבלים קצבת ילד נכה בשיעור של 100% לפחות, עשויים להיות זכאי להנחה בפעימות מונה טלפון, דמי שימוש ודמי התקנת טלפון.

את הבקשה להנחה יש להפנות למשרד העבודה והרווחה, אגף השיקום, רח' יד חרוצים 10, ירושלים.

הטבות בקופות חולים:
מקבל קצבת נכות כללית עשוי להיות זכאי לפטור מתשלום בעד ביקור אצל רופא פנימי ומקצועי, בעד התחייבות בבית חולים ובעד ביקור במכונים ומרפאות חוץ.
הפטור אמור להינתן באופן אוטומטי בהתאם לרשימות המועברות על ידי המוסד לביטוח לאומי, ללא צורך בפנייה לביטוח הלאומי או לקופות החולים.
למרות זאת כדאי לברר מול קופת החולים מהי רשימת ההטבות המלאה.

פטור ממס הכנסה:
מקבל קצבת נכות כללית בעל אחוז נכות רפואית משוקללת בשיעור של 90% ומעלה, וכן בעל אחוז נכות רפואית בשיעור של 100% עשוי להיות זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה, בהתאם לכללים שנקבעו בחוק. את הבקשה לפטור יש להגיש לפקיד השומה במקום המגורים לאחר תשלום אגרה.

הנחה במס רכישה:
מקבל קצבת נכות כללית בעל דרגת אי כושר השתכרות העולה על 74% לצמיתות או מקבל קצבת נכות כללית בעלי אחוז נכות רפואית משוקללת בשיעור של 90% ומעלה או בעל אחוז נכות רפואית בשיעור של 100% לצמיתות עשויים להיות זכאיים להנחה במס רכישה.

לצורך קבלת ההנחה יש לפנות להפנות לפקיד משרד האוצר במקום המגורים.

פטור או הנחה בדמי הסכמה המשולמים למינהל מקרקעי ישראל:
מקבל קצבת נכות כללית שנקבע להו אחוז נכות רפואית בשיעור של 80% לפחות, עשוי להיות זכאי לפטור או הנחה בדמי הסכמה המשולמים למינהל מקרקעי ישראל. לצורך קבלת הפטור או ההנחה יש לפנות להפנות למינהל מקרקעי ישראל במקום המגורים.

לתיאום פגישת ייעוץ עם עו"ד ללא התחייבות, נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון שמספרו 08-9393100 או באמצעות מערכת הפניות המקוונת באתר.
 
שאלה, האם שמעתם על המרכז הארצי לחוות דעת רפואיות?

רציתי להתייעץ לגבי רשלנות רפואית שלטענתי הייתה לי וחברים המליצו לי לפנות אליהם. האם אתם מכירים?
 

yoelbeker

New member
זהים לזכית נפגעת או לזכותי.....

אם רוצה להתייעץ בנושא רשלנו רפואית הייתי מציע לך לפנות ללשכת עורי הדין לתוכנית "שכר ומצווה" או לאחת הקליניקות למשפטים ליד הפקולטות למשפטים, אם יש בשר בטענתך, הם ישמחו לקחת את הנושא לטיפולם.....
 
למעלה