אושרה סופית העברת 100 מיליון ש"ח למקבלי קצבת שירותים מיוחדים

yoelbeker

New member
אושרה סופית העברת 100 מיליון ש"ח למקבלי קצבת שירותים מיוחדים

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום בישיבתה הראשונה בכנסת ה-20 את התקנות שהגישו שרי הרווחה והאוצר, לפיהן בעקבות העלאת שכר המינימום יפוצו ב-100 מיליון שקלים מקבלי קצבת שירותים מיוחדים, הנזקקים לעזרת הזולת ועקב כך לתשלום נוסף למשכורות למטפלים.
הפיצוי, אשר יחול רטרואקטיבית מחודש אפריל (הפעימה הראשונה של העלאת שכר המינימום) ומבוסס על המלצות צוות בין-משרדי, קובע בין היתר כי גמלתו החודשית של נכה הזקוק להשגחה מתמדת בפעולות היום-יום תעלה בכ- 1,700 עד 2,100 שקלים וגמלת ילד נכה הזקוק לחלוטין לעזרת הזולת תעלה ב-284 ש"ח (בנוסף לגמלאות עזרה בטיפול ובלימודים). בנוסף, נקבע בהסכם כי נכים מונשמים, ובכללם ילדים, יהיו זכאים לתוספת של כ-1,800 שקלים בחודש לקצבתם.
יו"ר הוועדה הנכנס, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), בירך את ראש הממשלה ושר הרווחה על תקצוב התקנות ואת שר האוצר על הוצאתן לפועל לדיון ואישור הוועדה. בתגובה לדברי נציגי ארגוני הנכים והורים לילדים בעלי מוגבלות, לפיהן הסכומים אינם מספקים כדי לפצות על עליית שכר המינימום במלואה, אמר אלאלוף: "התקציב שניתן הוא מכובד וראוי. עם זאת, גם מאה מיליון השקלים אינם מספיקים לכסות על הפערים שנותרו, בין היתר גם עבור כ-1,100 קשישים המקבלים גמלה כספית ולא סיוע פיזי. לכן אישרנו את התקנות, אך נמשיך ונפעל לתקן עבור האוכלוסיות שלא נכללו בהן". לדרישת ח"כ אלאלוף, נקבע כי משרד האוצר ידווח לוועדת העבודה והרווחה על יישום ההסכם בנוגע לנכים המונשמים.
שר הרווחה חיים כץ, שהשתתף בדיון, אמר: "תקנות אלה נקבעו במהירות, על מנת שלא לעכב עוד את העברת הכספים לזקוקים להם. תמיד יהיו כאלה שלא יהיו מרוצים, אולם בחרנו שלא לחכות. נמשיך ללחוץ ולפעול עבור אלה שלא קיבלו הפעם".
בפתח הדיון ביקשו חברי כנסת בעבר ובהווה וראשי ארגונים חברתיים לברך את יו"ר הוועדה הנכנס ח"כ אלאלוף ואת יו"ר הוועדה לשעבר, שר הרווחה בהווה, ח"כ חיים כץ. בין המברכים סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, שר הרווחה לשעבר וחבר הוועדה כיום ח"כ מאיר כהן, חברי הוועדה הח"כים אילן גילאון, נורית קורן, אברהם נגוסה וג'מאל זחאלקה ועוד.
 

מאיר471

New member
לפי זה קשישים המטופלים בעובדים זרים דרך חברות סיעוד לא יקבלו

לפי הידיעה הזאת קשישים סיעודיים המטופלים על ידי עובדים זרים המקבלים שכרם דרך חברות סיעוד לא יקבלו שום תוספת. צריך לזכור שהמטפלות הזרות מקבלות סכום מסויים משכרם באמצעות חברות הסיעוד. אלה משלמות מה שהן רוצות. זה לא מכסה את שכר המינימום. את ההפרש צריך הקשיש (או משפחתו) לכסות מכיסו. כעת ההפרש יגדל. חברות הסיעוד לא יגדילו את חלקן אם לא יכריחו אותן. הן לא עשו זאת בעקבות עליות שכר המינימום הקודמות. לכן כל העול יפול על הקשיש הסיעודי.

ניתן, אמנם לוותר על התיווך של חברות הסיעוד ולקבל את קצבת הסיעוד ישירות לקשיש (בדומה לשר"מ לנכים) אבל רוב הקשישים לא עושים את זה מסיבות שונות (ביניהן חוסר ידיעה וחשש משינויים). כפי שאני מבין יש כוונה לפצות על עליית שכר המינימום רק את הקשישים שבחרו ב"העסקה ישירה" שהם מיעוט קטן ולא לכפות על חברות הסיעוד להגדיל את חלקן בשכר המטפלים.

אולי כדאי באמת שהעמותות השונות ירתמו ויעזרו לקשישים לעבור להעסקה ישירה ולהדריך את המשפחות כיצד עושים את זה ולחשב עבורם האם הדבר כדאי. זה ישמש גם לחץ על חברות הסיעוד.
 

yoelbeker

New member
מאיר קשישים מקבלים לפי שעות שאושרו להם

את התשלומים מקבלת חברת כ"א.
זה שמשפחה נותנת תוספת או מעסיקה מעבר לשעות המאושרות לא שייך לביטוח לאומי.
 

מאיר471

New member
אני מדבר על קשישים המעסיקים עובדים זרים.

הסידור לגבי קשישים סיעודיים המעסיקים עובדים זרים הוא כזה: חברת הסיעוד מעבירה לזכות חשבון בבנק הדואר של העובד סכום שהוא מספר השעות של הקשיש כפול שיעור מסויים לשעה. השיעור איננו קבוע והוא נקבע על ידי חברת הסיעוד באופן שרירותי ועל פי כוח המיקוח של משפחת הקשיש. השיעורים יכולים לנוע מ-25 שקל לשעה עד ל-30 שקל לשעה (כפול מספר השעות של הקשיש). אם למשל לקשיש יש 16 שעות שבועיות וחברת הסיעוד משלמת 25 שקל לשעה העובד הזר יקבל כ-400 שקל לשבוע כלומר כ-1700 שקל לחודש.

זה כמובן רחוק מאוד משכר המינימום שחייבים לשלם לעובד. לכן את ההפרש לשכר המינימום (לאחר ניכויים מותרים עבור הלנה ואוכל) צריכה המשפחה להשלים. אם שכר המינימום עולה והתשלום של חברת הסיעוד לשעה לא עולה - המשפחה צריכה להשלים את התוספת לשכר המינימום. מספר השעות השבועיות הוא קבוע ונקבע על ידי הביטוח הלאומי.

חברות הסיעוד אינן מתנדבות להעלות את השיעור לשעה גם אם הן עצמן מקבלות תוספת מביטוח לאומי. אין קשר בין הסכום שחברת הסיעוד מקבלת מביטוח לאומי לשיעור לשעה אותו היא מעבירה לעובד הזר. כך היה בעבר. חברות הסיעוד לא העלו את השיעור לשעה למרות ההעלאות שכבר היו בשכר המינימום. יש להניח שזה ימשך.

לכן אם לא יכפו איך שהו על חברות הסיעוד להעלות את השיעור לשעה - כל הנטל של העלאת שכר המינימום יפול על הקשיש ומשפחתו.

יש אפשרות לבחור לוותר על חברת הסיעוד לחלוטין ולקבל מן הביטוח הלאומי את קצבת הסיעוד לחשבון הבנק של הקשיש. ואז הקשיש משלם ישירות לעובד הזר. הסכומים יותר גדולים מאשר הסכומים שחברות הסיעוד מוכנות לשלם אבל הקשיש צריך לדאוג לבד להפרשות לקופת הגמל של העובד הזר (נדמה לי שזה 12.5% מן השכר).

יתכן שאת התשלומים האלה שמשלמים ישירות לקשיש כן יעדכנו. אני מניח שעל זה מדובר כאשר מדברים על 1100 קשישים המקבלים את הקצבה בכסף ולא בשעות סיעוד.

נראה שכדאי יותר לקבל את הקצבה בכסף אבל צריך להתגבר על חששות, שמרנות וחוסר ידע. כאן צריכים עזרה של עמותות ומתנדבים שהרי אין שום אינטרס לחברות הסיעוד להפסיד את הלקוחות שלהם.
 

yoelbeker

New member
מאיר אתה טועה....

ה 1700 ש"ח שציינת הם כן!!! שכר מינימום בהתאם לשעות שאושרו לקשישX שכר מינימום לשעה שהוא 25 ש"ח לשעה.
הדיונים כאן הם שרותים מיוחדים לנכים לא קיצבת סיעוד לקשישים....גם כך עלותו של עובד זר היא כ 9,000 ש"ח והנכה מקבל השתתפות של כ 4,600 ש"ח אם איני טועה...במקום להיאבק להעלה ריאלית של הוצת עובד זר, אנחנו הנכיםצריכים לדאוג לקשישים סיעודיים? תן לנו לדאוג לעצמנו...(גם כך אין מי שידאג לנו)...

אגב נכה שקיבל לפני היותו קשיש קיצבת שר"מ ימשיך לקבלה גם אחרי שיוגדר כגימלאי.
 

מאיר471

New member
אבל הקשיש איננו מעסיק עובד זר רק 16 שעות בשבוע!

אם מדובר בעובד ישראלי הנשלח על ידי חברת הסיעוד אין אכן שום בעיה. אבל אני מדבר על קשיש המעסיק עובד זר. עובד זר איננו עובד רק 16 שעות בשבוע. הוא נחשב לעובד חודשי במשרה מלאה. לכן צריך לשלם לו שכר מינימום לפי משרה מלאה (כ-42 שעות בשבוע) ולא לפי 16 שעות בשבוע בלבד. את ההפרש ממן הקשיש.

הקשיש יצטרך לשלם את התוספת לשכר המינימום על השעות מעבר לשעות של קצבת הסיעוד מכיסו.

אתה צודק שכאן זה פורום של נכים ולא קשישים. אז אולי זה באמת לא הפורום המתאים לדיון הזה. אבל - בכל זאת, גם לנכים יש הורים קשישים שחלקם מקבלים קצבת סיעוד. חשבתי לעורר מודעות לבעיה בפורום וגם בפורומים אחרים. לנכים יש בכל זאת אירגונים (גם אם הם רבים ורבים ביניהם) לקשישים ולמשפחותיהם אין שום אירגונים שילחמו עבורם. והלא הקשישים הם המשפחות שלנו!

אני אישית חש את זה כמי שצריך לסייע לאמא שלי המעסיקה מטפלת זרה וצריך לעזור לה מקצבאות הנכות שלי...
 
ושוב פעם משתמשים עם הכסף שלא לצורך היעד .........

"נכה הזקוק להשגחה מתמדת בפעולות היום-יום תעלה בכ- 1,700 עד 2,100 "
איך זה קשור לעליית שכר המינימום ?
אם הם טוענים שמגיע להם שיאבקו אבל לקחת כסף שנועד עקב עליית שכר המינימום של עובדים זרים ולתעדף את הכסף לסקטור מסוים שייתכן במאה אחוז שמגיע להם אבל לא על חשבון עליית שכר המינימום של כולם.
הרי אני ביקשתי את הנוסחה הפשוטה מהארגון שישב בוועדה איך לחלק את הכסף שבו הם טענו שמחלקים את הכסף לצורך התיקון בעליית השכר למטפלים, אבל אותו באנדם לא שש לדווח לנו כי הוא מייצג אותנו, אבל לא חייב לדווח לנו איך הוא מייצג אותנו .
והיום מצאנו את הסיבה למה הוא לא דיווח לנו כי פשוט אין נוסחה, יש פשוט דאגה לסקטורים מסוימים או במילים אחרות דאגה "לכל הנכים" ואז לקבל מימון וברגע שמקבלים מימון לתת לסקטור המועדף !!
 

yoelbeker

New member
גילן הכל אינטרסים אישיים

רוצה פרטים? תוכל להתקשר אלי...הטלפון שלי מצויין בחתימה
 

yoelbeker

New member
אומרים ש 285 ש"ח...האמת? לא יודע

מתוך אינטרסים אישיים דאגו למקורבים...לא דאגו לנכה המעסיק עובד שעולה לו כ 9,000 ש"ח, לא דאגו ל 350,000 משפחות המתקיימות מקיצבת נכות של 2,400 ש"ח...דאגו ללקויות הקרובות לליבם לכאורה.
 

אביבים

New member
תנהל שיחות עם עצמך

בס"ד
זה לעיתים טוב ומפיג את השעמום
ידעתי שכל תוספת שתינתן לכלל הציבור הזכאים יהיה לכם מה לומר
אחרי הכל זה טרוניות וביקורת
בוא נראה אתכם במעשים מי יודע לעשות יותר טוב שיבוא

כמובן שלא הכל על דעתנו תחכה לפרוטוקול הוועדה ותבין עד כמה אנחנו נגד
אבל עדיף לקבל את התוספת מאשר כלום , מי שחושב שיכל עשות יותר טוב שיקום ויעשה
ושלא יבלבל את המוח כמה נתנו לנו? עשו עלינו קופה.. אנטרסים ,, כולכם כאן אבל כולכם כאן כרטנים
יודעים רק לדבר ,, לעשות כלום ,
אז לפחות קבלו את התוספת כמות שהיא למרות שאנחנו לא מרוצים ונמשיך הלאה
ישנם עוד 170 מיליון שקל בערך מחכים לנו
לפחות אבל לפחות תרפגנו , גם עם 285 ואו 150 ש"ח זאת תוספת לקצבה שר"מ חודשים
המונשמים ואלה המעסקים שני עובדים כתוצאה ממצבם מקווה שקיבלו פיצוי טוב
 
בוקר טוב אביבים בחרת לענות ?

לנהל שיחות עם עצמי ? הרי אני שאלתי אותך כמה פעמים את השאלה הפשוטה מה עמדך ודעתך לגביי איך לחלק את המאה מליון ואתה בחרת להתעלם בשחצנות .
אל תנסו לטעון שאתם דאגתם לכסף כי הכסף הגיע עקב השינוי בשכר המינימום ועקב שהיה בחירות החברי כנסת מיד טענו שצריך לפצות את הנכים .
הכסף נועד לתקן את העלות הנוספת בעקבות שינוי שכר שכר העובדים הזרים בעלות חודשית נוספת של 350 ש"ח .
אני לא מפרגן שישבת בוועדה וטענת שצריך לתת לנכה שהשכר של העובד זר עלה שצריך לשלם חלק כי לזה בדיוק נועד המאה מליון ואתה עוד טוען שהכסף בזכותך.
אני לא דיברתי על המונשמים שיש להם שתי עובדים וצריכים לקבל יותר אין ספק שהם צריכים לקבל יותר, אבל אני שאלתי על "נכה הזקוק להשגחה מתמדת בפעולות היום-יום תעלה בכ- 1,700 עד 2,100 " האם יש לו שש עובדים שהוא משלם 350*6 יותר מכל חודש בעבר ?
"תחכה לפרוטוקול הוועדה ותבין עד כמה אנחנו נגד" אדרבה על מה הייתם נגד ? על המונשמים, לא. על נכה הזקוק להשגחה מתמדת, לא. אז על מה ?
 

אביבים

New member
כנראה אתה לא מבין

בס"ד
אני לא אתייחס יותר ל אנטי שאתה מוביל כלפיי
שאלה היכן היית שהעלו את שכר המינימום ל 4300 ש"ח
וחיכיתי בסבלנות עד אין קץ לפעילות שלך אבל היא לא באה
כשהעלו את שבר המינימום ל 5700 צר לאכזב אותך היו פעיליות עניפות
בנושא קצבת השר"מ שכמובן אתה לא מודע להם כי לא הייתה פעילות אתה חושב
שמישהוא היה משתין לכיוון של הנכים , או שבא לפה לראות מה דעת הפורום שלך

תתפלא שלא

היה מאבק בלתי מתפשר הן מול כל הגורמים בממשלה וההסתדרות ,
והיתה גם מחאה מול משרד רוא:"מ ( את זה אתה לא יודע ) וגוייסו לנושא גם חברי כנסת מהכנסת שעברה
ומפלגות שונות שקבעו שאני אישית לחצתי עליהם , גם בפאנל החברתי של אהב"ה לחצנו
"אם הנכים לא מקבלים פיצוי אין דיון בנושא רק אחרי הבחירות ( כי היה צורך בהסכמת של כל המפלגות לפני הבחירות לקיים דיון) לא היה דיון בנושא שכר המינימום בפגרת בחירות
אני כבא לא מצפה להרבה מהפורום הזה

לצערי אני לא רואה צורך להשיב לך כי אני מכיר את המגמה שלך, וזה שאני עושה רואה את התגובוה שלך ומרחם עליך

תמשיך לקטר מבלי לעשות בזה אתה טוב
 
אביבים שוב פעם מתעלם.........

הרי אני שאלתי אותך כמה פעמים את השאלה הפשוטה ללא שום מגמה מה עמדתך ודעתך לגביי איך לחלק את המאה מיליון ואתה בחרת להתעלם בשחצנות .
אין לי ספק שכל ארגוני הנכים בוודאי לא ישבו בשקט וחיכו שהדברים יסתדרו מעצמם ובוודאי עשו הרבה לתקן את עוול, אבל היה פה עוול וזה היה לפני הבחירות כך שנוצר הסכמה מובנת לשלם את הפער שנוצר לנכים. לכן אני שאלתי מה אתה יושב בוועדה מה המטרה ?
שאלתי כמה פעמים וחוץ מלטעון שאתה הנציג של הנכים ולהתווכח על נושאים של כבוד לא ענית לשאלה (עדיין יכול ).
כל נכה וקשיש שנפגע מהעלייה אמור לקבל ( גם לפי שיטתך שאתה חושב שאתה השגת את הכסף וכל מי שמקבל שקל בעצם צריך להגיד תודה והיתר תיקח לצרכים של סקטור מסוים, עדיין הכסף הושג למטרת לתקן את השינוי בשכר המטפלים )
כשאני רואה שיש קבוצה שמקבלת 2100 ש"ח אני שואל האם יש להם שש עובדים (6*350=2100) ?
היות ולא ראיתי את כל הפרוטוקול ייתכן שנמצא עוד קבוצות .
לכן אני כיבדת אותך בעבר בחרת להתעלם בשחצנות וגם עכשיו תענה באופן פשוט לשאלות הענייניות ואני מאמין שאתה עוזר, ויש לך דעה, ואתה יכול לחלוק אליי, אבל תענה באופן ברור שהרבה נכים רוצו לדעת בפרט לפני חודש לא הסכמת לענות לשאלות הבסיסיות.
אתה טוען שההסכם טוב ? אז למה בדיוק התנגדת ? האם יש קבוצה שיש לו שש עובדים ? האם יש עוד קבוצות שנהנים לפי הבסיס של שש עובדים או במילים אחרות השיגו תקציבים אך ורק בעקבות העוול שנוצר עקב עליית השכר המטפלים והם לקחו חלק מתוכן.
אתה יכול לחלוק ולהסביר למה האם אתה באמת לתעדף קבוצה מסיומת אבל אתה לא יכול להגיד לי שהיה עליה בשכר והשגת לך חלק מזה ושב בשקט ותגיד תודה.

דרך אגב באותו זמן שאתה עונה דרך העניין האישי, אתה כבר יכול לענות לעניין לכל הנכים שרוצים לדעת.
 

yoelbeker

New member
אב....ידידי, כאח לי....

שנים היינו יחד בכנסת, נאבקנו, לחמנו, ואילו אני מנהל שיחות עם עצמי, מי כמוך המכיר אותי היטב יודע שדובר אמת אני, יחד אתה ואני צעקנו בעבר שהכל אינטרסים אישיים, ואם כותב שגם כיום הכל מונע מאינטרסים אישיים בתוכך יודע שאני צודק....אלא אם גם ממך מסתירים השותפים שלך את מטרותיהם האמיתיות.

אגב אם אתה לוחם כל כך למה לא תכתוב פה בשמך האמיתי? למה צריך להסתתר רמו פחדן מתחת לכינוי?

אשמח שתמשיך להשתתף כאן בדיונים בשמך האמיתי,
שיהיה לך יום טוב ושבוע כייפי...
 

אביבים

New member
זה הכינוי שלי מימים ימימה תקופה ארוכה

בהס"ד מי שרוצה לתהות על קנקני יוכל בחתימה שלי לראות את הכל נשאר
כינוי שלי כי אותו אני מאוד אוהב ,,, כמו משהוא אביבי
 

yoelbeker

New member
בחתימתך אין שם יש תוארים בלי סוף...

בסוף לא יודעים כאן מי כותב על עשיה כל כך רבה.....
אני זוכר בעבר כתבת בשימך האמיתי וכשנחסמת עברת לכינוי....
חזור לשימך האמיתי....שיכירו אותך.
 
מר אביבים או איך שאתה נקרא, התעייצתם עם הנכים

פירסמתם את עמדתכם? הכנתם ניירות עבודה? אם אתה מייצג אותי מותר לי לדעת מהי עמדתך ומהו שמך האמיתי?
ואגב ממי קיבלת מנדט לייצג את הנכים?
 
למעלה