קנסות למעסיקי עובד זר

yoelbeker

New member
קנסות למעסיקי עובד זר

אושר: עד 35 אלף ש"ח קנס למעסיק שיפר זכויות עובד זר
11 ביוני 2014, י"ג בסיון תשע"ד, בשעה 11:00
ועדת העבודה והרווחה אישרה היום צו, המטיל על מעסיקי עובדים זרים (גם מעסיק יחידני של עובד סיעוד) שורה של קנסות במידה ויפגעו בזכויות העובדים. בכך החילה הוועדה את חוק הגברת אכיפת דיני העבודה שאושר בוועדה בשנת 2011 גם על מעסיקי עובדים זרים.
על פי הצו:
• אין לנכות למעלה מ-25% משכרו של העובד הזר. ניכויים משכרו יכולים להתבצע רק עבור ביטוח רפואי (עד 125 ש"ח), מתן מגורים הולמים (עד 410 ש"ח) והוצאות נלוות לכך כמו חשבון חשמל. העובר על הוראה זאת צפוי לקנס של עד 20 אלף ש"ח על כל עובד שלגביו נעשתה העבירה. מעסיק יחידני (למשל מי שמעסיק מטפל סיעודי זר) ייקנס בסכום של עד עשרת אלפים ש"ח במקרה כזה.
• העסקת עובד זר חייבת להיעשות באמצעות חוזה כתוב (בניגוד להעסקת ישראלים שאינה מחייבת חוזה כתוב). בנוסף, חוזה העבודה חייב להיות מתורגם לשפתו של העובד הזר. העובר על הוראה זו צפוי לקנס של עד 35 אלף ש"ח על כל עובד. מעסיק יחידני ייקנס בסכום של עד 15 אלף ש"ח.

זו התוצאה שלנו הנכים הכלליים אין ארגון יציג אלא ארגוני נכים קקיונים שלא מבינים כלום ודואגים אך ורק לאינטרסים אישיים שלהם, הלוואי שגם לנו היה ארגון כמו קו למעסיק הנלחם כאריה עבור העובדים הזרים....
 

או ריסה

New member
בוז ! בוז ! בוז ! בוז ! בוז ! בוז ! בוז !

יואל, שאלה לי אליך... כשקמה קבוצה שנלחמה בעניין הפוליו, זה היה בגלל שהיה ארגון יציג?
 

ריטהלה

New member
לא היה ארגון יציג

קמה קבוצת נכים שסחפה אחריה נוספים, שנלחמו בשיניים ובציפורניים משך כ-20 שנה על הזכויות. כמו כן משך אותן 20 שנה אותה קבוצה הובילה מאבקים על זכויות הנכים שמהן נהנים כיום כל הנכים הכלליים. אותם נכים היום כבר מעל גיל 60 ועייפים ממאבקים. בלי ארגון יציג אין סיכוי שזכויות הנכים יממומשו.
 

או ריסה

New member
ריטהלה... לא יהיה כלום

כמו שכתבת, מגיל 60 ומעלה, נגמרו הכוחות ואנשים עייפים ממאבקים.

אני קוראת את מה שערן העביר לכאן, ונהיה לי חושך בעיניים.

אנחנו כאילו מדינת רווחה
 

yoelbeker

New member
עושים נכה דור א' ונכה דור ב'

גם בניידות יהיו שינויים, נכה חדש בניידות לא יקבל אותן זכויות וקיצבאות כמו נכה בניידות עכשווי....

ואין מי שידבר...אין מי שיצעק....אין מי שיגן עלינו....
 

yoelbeker

New member
ריטה....

החלטת הוועדה ידוע זה זמן רב, מספר עורכי דין מתנדבים ורופאים מקצועיים הפועלים לטובת הציבור בעמותות שונות הופיעו בפני הוועדה והזהירו בכתב!!!! על ההשלכות, איני איש מקצוע וגם את לא....מומחים שאין להם כל אינטרסים אישיים טוענים שתהיה פגיעה בנכים חדשים שיבואו לתבוע שר"מ.

שימי לב שהכל נעשה במחשכים..רק מתי מעט ידעו על הוועדה, על המסקנות.....

אם זה כל כך טוב מדוע לא פורסמה טיוטת ההמלצות לעיון והערות הציבור לפניי סיכום?, כי הציבור, מומחים ועוד..היו כותבים ברבים את הפגיעה....
 

jos45

New member
יש החמרות ויש הקלות

החמרות:

1. ביטול הכרה אוטומאטית במחלות מסויימות. החולים ידרשו להוכיח את המגבלות שלהם בפועל.
- נראה לי שהפגיע תהיה קשה במיוחד במקבלי דיאליזה. למעשה מקבלי דיאליזה יתכן שיהיו ללא שום מגבלה מבין המגבלות ב-ADL.

2. ביטול ההכרה האוטומאטית ב"בודד".
- נראה לי שהביטול לא יחמיר כל כך את המצב. למי שיש 50% ADL יהיה, קרוב לוודאי הגבלות נוספות מן הרשימה המורחבת. אבל יתכן שזה לא יתן תוספת של 50% בניקוד אלא פחות. (לא ברור כמה ניקוד מקבלים על המגבלות הנוספות ומה פירוש יחס 1:3. האם פירוש הדבר שעל המגבלות הנוספות יקבלו שליש מן הניקוד של מגבלות ה_ADL?).

הקלות:

1. אפשר יהיה להגיע לתוספת ש"בודד" היה מקבל בלי להיות בודד. כלומר עצם הצורך בעזרה בששת הפעולות הנוספות יוסיף ניקוד גם כאשר הנכה מתגורר בבית עם אישתו הבריאה למשל.

2. אפשר יהיה להגיע ל-50% המינימאליים עם הגבלות קטנות יותר ב-ADL. כך למשל מי שמשתמש בהליכון, שלא מקבל על זה ניקוד, עדיין יקבל ניקוד על הצורך בסיוע באחזקת הבית (אדם בהליכון יתקשה מאוד בטיפול בכביסה וטיטוא) ובהפעלת מכשירים (איך יגרור אדם בהליכות תנור חימום?).

3. מגבלת ניידות (למשל שימוש בכיסא גלגלים) תוסיף, כמעט באופן אוטומאטי מגבלות, לפחות חלקיות, בכל ששת הסעיפים הנוספים.
 
לבסוף אין ביטול לחולי דיאליזה כבוד השר לא

הסכים. גם אני רואה הטבות , ריטה.
מה שנבדק עד היום הוא תפקוד היומיומי בתוך הבית כשלא התיחסו כלל לצרכים כמו ניקיון , הכנת, אוכל, קניות וכד'. היום כן יתייחסו.
נכון הורידו במס מקרים את הבודד אבל אז בדיקת ה-IADL תכסה את הצרכים של אותו אדם כבודד.
כמו כן אנשים המתניידים בבית ומצליחים במעט להתלבש ולהתרחץ לבד, אך לא מצליחים לעשות קניות, כביסה וקניות גם הם יקבלו שר"מ. לא רק היושבים בכסא גלגלים זקוקים לעזרה.
בנוסף לנכים חדשים ולאלה המגישים ערעורים או בדיקות חוזרות יבדקו גם IADL, כך שגם אם ישנה הטבה קלה ויורידו ניקוד בדבר אחד יוסיפו בצרכים מחוץ לבית.
צריכים לראות את התמונה בכללותה.
הועדה לא נעשתה במחשכים, ארגוני נכים היו משותפים בסוד העניין, כנראה לא כל מי שרצה להיות בעניין , אבל בכל זאת לא מעט מהם.
 

yoelbeker

New member
ועוד איך במחשכים....

היכן בדיוק פורסם הקמת הוועדה? האם הציבור נקרא לחוות דעה? האם לפני פרסום המסקנות הם פורסמו כדי לקבל פידבק מאוכלוסיית הנכים? האם אחד מארגוני הנכים פירסם על הוועדה? ביקש לקבל חוות דעת מציבור הנכים שכבייכול מייצג אותם מקבלי שקיבל מאף אחד מהם מנדט? האם ארגוני הנכים עשו מחקר הכינו ניירות עבודה לפני שבאו לוועדה זו או אחרת לייצג כבייכול את אוכלוסיית הנכים?...לא ולא!!!!!!

ורק לפני מספר שבועות פירסם מומו איך זה עובד....אספו מספר ארגוני נכים בביטוח לאומי ודיווחו להם שנכה חדש שיאושר לו איבזור זכויותיו יהיו שונות מנכה וותיק וביקשו את הסכמתם, מומו התנגד ויצא החוצה...ואילו יתר ראשי הארגונים שלא קיבלו מנדט מאף אחד נתנו גיבוי להחלטה אומללה זו להפלות בין נכה לנכה..האם לפני שנתנו הסכמתם בחנו את הנושא. שאלו את כלל הנכים? התייעצו עם מומחים. בדקו את השלכות ההחלטה, באו עם נייר עבודה. אלטרנטיבות? סכנות?. כעת יש לביטוח לאומי גיבוי מארגוני הנכים...

אצלי ההתנהלות הזו נקראת במחשכים.
 
לצערינו עדיין ארגוני הנכים הם

מה שמייצג מבחינת הממשלה והכנסת או משרדי הממשלה את הנכים, כל עוד לא יוקם איגוד יציג, לכן מבחינתם הם התיעצו עם ארגוני הנכים כמו שזה משתמע.
הלוואי ויקום היום ויהיה ארגון יציג לכולם שייצג את כולם ללא אינטרסים, מה שאני מאד מאד סקפטי לגביו. לו יהי. בנתיים "אירגוניהנכים" הם אלו שמייצגים אותנו.
יואל אתה הרי יושב בוועדת הרווחה כיועץ ולא משנה של מי האם אינך יכול להרים כל זעקה מבפנים אם לא אתה ישירות אז דרך מי שאתה מייצג??
 

yoelbeker

New member
צודק, כל אחד יכול היום לייצג את הנכים

עליו לפתוח עם מספר חברים ארגון\עמותה והופ..הוא מייצג, ומבלי לקבל מנדט מאף נכה מתוך חצי מיליון!!!! הנכים בארץ גוזר גורלות לשבט או לחסד..זה האסון הכי משמעותי לאוכלוסיית הנכים, והמזל של הממשלה שמולה ניצבים אנשים שאין להם כמעט כלל מושג מהם הצרכים היחודיים של כל ליקוי וליקוי ומהם הצרכים הכלליים, או איך משפיעה הטבה לקבוצה אחת על יתר בעלי הליקוי האחרים. במקרה הטוב הם דואגים לעצמם אישית.

לסיפא שבתגובתך, אני יועץ של ח"כ דב חנין לענייני מוגבלות, וחבר בעמותת המשמר החברתי בכנסת וגם כאן עוסק בנושא מוגבלות, גם ח"כ דב חנין וגם אני המשמר החברתי עשו ועושים רבות למען הקמת ארגון יציג, אם זה בייעוץ משפטי צמוד, ואם זה בייעוץ מקצועי, ואם זה בקשרים עם משרד הרווחה.
 
מעולה למרות שגם כשיש ארגון

יציג הוא לא תמיד מייצג את הצרכים של כל הלקקויים למינהם, הוא יכול לייצג בהצלחה את הצרכים הכלליים של הנכים. דברים שהם כלליים כמעט כולם לכל אוכלוסיית הנכים, אבל עדיין לכל מחלה ולכל ליקוי המוגבלויות שלה וצרכיה המיוחדים שלה, נכון שהם יכולים להיפגש עם לקויים אחרים ובכל זאת זה פסיק מול כל האוכלוסיה.
מה שהארגון צריך לייצג זה את כלל האוכלוסיה על צרכיה הכלליים ולעזור לאוכולוסיות הקטנות שבתוכו להתמודד מול המערכת ללא כחל וסרק כמובן
 

yoelbeker

New member
הכוונה הכללית היא...

שבארגון יציג ישבו נציגי כל הליקויים, לפני כל דיון בכנסת או בדיון בהצעת חוק, או דיון בהטבה כלשהיא הארגון היציג יקיים בתוך הארגון שולחן עגול שבו ישבו נציגי כל הליקויים וכן אנשי מקצוע, יבחן את ההטבה או הדיון על כל היבטיו, מי עלול להיפגע וכו..ייבדקו הצרכים המיוחדים של כל ליקוי בהתאם לדיון...הנציגים שייצגו את הנכים יבואו עם ניירות עבודה...

לי זה חלום...קשה לי להאמין שזה יקרה...אבל נאבק.

אני כבר לא מדבר על כח של חצי מיליון נכים שיעמוד מאחורי נציגינו בכנסת...מי יוכל לנו מי...או כח קניה של כחצי מיליון משפחות. כמה כסף נחסוך כל חודש.

אם זה אכן יקרה....דור המוגבלים הבא..מסודר...
 

ריטהלה

New member
ארגון יציג אינו מבטל הצורך בארגוני הלקויות

כל סקטור שכזה טוב שיהיה לו ארגון הנותן מידע ומסייע בבעיות של הלקות המיוחדת להם. כמו נכי סכרת נכי שיתוק מוחין, נכי אירוע מוחי, קטועי גפיים וכו' חשוב שנציג אותו סקטור יהיה נוכח בארגון היציג.
 

yoelbeker

New member
או ריסה מעולם לא היה ארגון יציג!!!!

פשוט התאספו מאות נכי פוליו ונתנו הסכמתם לדורון יהודה להיאבק למען חוק הפוליו...אפילו ארגון נכי הפוליו לא היה!!!! או שם ארגון אחר.
אם איני טועה ריטה החזיקה ברשימות.
 

או ריסה

New member
יואל... אתה זה שצועק

אירגון יציג...ומצד שני, אנשים שהיה להם אינטרס אישי, יצאו למאבק.

ברגע שנכי הפוליו, קיבלו מה שהם רצו, לא יהיה וגם אין להם עניין להתעסק בנכויות אחרות.
 

ריטהלה

New member
או ריסה את טועה בגדול

אותה קבוצה נאבקה כדי שלך יהיה וואן. שלכולנו יהיה קיצבת ניידות כפי שהיא כיום. אותה קבוצה נאבקנו על מנת שלך ולי ולכולנו יהיה כסא גלגלים ממונע וכל אותו איבזור מטעם משרד הבריאות. גם קיצבת השר"מ הושגה לאחר אותו מאבק מפורסם שהובילו אותו נכי הפוליו. כל פרק הנגישות במבני ציבור ומידרכות גם הם הישג של אותה קבוצה. כן, נלחמנו כדי להשיג את זכויותינו על פי חוק. אבל היום אנחנו מעבירים את השרביט התשוש לצעירים ולטריים מאיתנו. ועיקרו הקמת ארגוןייציג
 

yoelbeker

New member
אין קשר בין נכי הפוליו לארגון יציג...

נכי הפוליו הם 6,000 נכים מתוך מעל חצי מיליון נכים במדינה שבריר אחוז...לא על הפוליו לבדו חי עולם הנכים במדינה.

גם גזזת מקבלים קיצבה מיוחדת...גם נפגעי איידס מקבלים קיצבה מיוחדת, כעת גם האוטיסטים והעיוורים נלחמים בנפרד, נכי שיתוק מוחין נלחמים כבר מספר שנים....כולם נלחמו ונלחמים בנפרד, נו אז הם לא נכים?

והיום בכנסת רוב הנכים המסתובבים בכנסת הם נכי פוליו, בוועדות תמצאי היום כמעט רק את זה שמעון יאיר, ישראל אבן זהב, מומו, שמחה בניטה, דורון יהודה, חיה קינן...אמנם גם אבי סלומה משיתוק מוחין נמצא בכנסת וגם הורי ילדים נכים נמצאים שם...

. גם הם נפגעו מכך שלא עידכנו את קיצבת הניידות מאוקטובר 2012, גם הם נפגעים מכך שקיצבת השר"מ לא השתנתה מאז ינואר 20111 ואילו שכרו של עובד זר בסיעוד התייקר ב 600 ש"ח, גם הם מתקיימים מ 2,400 ש"ח קיצבת מחיה....נכה פוליו שיעבור בימים אלה לוואן או לשרותים מיוחדים כמו החוזר שפורסם יהיה נכה דור ב', האם נכה פוליו לא יקבל תביעה של עד 35,000 ש"ח אם לא יתנהל מול עובד זר כמו בחוזר שפורסם כאן? את נכי הפוליו לא מטרטרים לוועדות רפואיות הלוך ושוב? כשהייתה חקירה נגד אצ"מ נכי פוליו לא נחקרו? ועוד באזהרה ועוד ועוד.....

אנחנו ממשיכים להיות נכים לכל דבר....וסובלים מזה שאין ארגון יציג כדי שייצג את כלל הנכים....
 

ריטהלה

New member
או ריסה קצת היסטוריה

בצעירותי, עבדתי לפרנסתי, הייתי אמא ואשה. לא היו קיצבאות. רכב קיבלתי רכב קטן עם מנגנון יד רגיל. קיצבת ניידות לא התימרה לכסות הוצאת אחזקת רכב, עזרה במשק הבית או עזרה בגידול הילדה, היה נראה כמו חלום באספמיא, להגיע ללימודים באוניברסיטה? איך? הכתה בקומה שלישית ואין מעלית, אין חניה, המרחק מהחניה לכתה כמו מסלול מרתון, במקום העבודה, גם כשכבר כיהנתי במישרות בכירות, הס מלהזכיר התאמת המקום או הנגשתו. איבזור? נעליים? לא היה טעם אפילו לבקש. כשרציתי ללכת לקולנוע או סתם למסעדה, ידעתי שאאלץ לעבור מסע השפלות בגלל חוסר נגישות. ועוד לא הזכרתי מרפאות וקופות חולים לא נגישים. וואנים קיבלו נכי צה"ל, מטפלים וקיצבה לאחזקתם גם היא היתה נחלת נכי צה"ל בלבד.
או ריסה השווי את זה למצב של היום? יש עוד המון להאבק. יש מלא עיוותים. יש הצעות חוק שמעלות אבק. ואינני מגזימה. שאלי כל אחד מנכי הפוליו פה כמה שנות מאבק על זכויות הנכים בכלל ועל חוק הפוליו בפרט. השיא היה בשנת 2000 עם המאבק הגדול שהובילה קבוצה גדולה של נכים בראשותו של אריה צודקביץ ז"ל (נכה פוליו), אותה שביתה מפורסמת עם 77 ימי שביתה. 80% מהפעילים היו נכי הפוליו. באמת לא הגזמתי.
 
למעלה