על ידי "קו לעובד" כמעט נגמר הסיעוד של ......

על ידי "קו לעובד" כמעט נגמר הסיעוד של ......

על ידי "קו לעובד" כמעט נגמר הסיעוד של עובדים זרים לאחר שעתרו שצריך לשלם לעובדים זרים 24 שעות ביממה (כפול שכר מינימום לשעה).
בג"ץ לפלא דחו את העתירה.
 

jos45

New member
פסקי הדין של המיעוט מגלים אטימות.

פסקי הדין של השופטות ו"יפי הנפש" התומכים בהם הם אטומים ויהירים.

אם התביעה היתה מתקבלת - לא היו יותר עובדי סיעוד בישראל. התשלום היה צריך להיות כ-25000 שקל בחודש. אף אחד (אולי חוץ מן השופטות?....) לא היה יוכל לשלם סכומים כאלה. שום ממשלה לא היתה משלמת את זה למשפחות. זאת דרישה הזויה. התוצאה היתה הפסד המשרה לעובדות והפקרת הקשישים.

השופטת חיות כותבת בהתחסדות: "אנו מצפים מהמדינה להסדיר ביטוח בריאות שיספק שירותים רפואיים ברמה סבירה גם למטופלים סיעודיים ". באותה המידה יכלה לכתוב שהיא מצפה ממועצת זכויות האדם של האו"ם לדאוג לסיעודיים או שהיא מצפה שהסיעודיים ידאגו להבריא. כאשר מדובר בעובדות הסיעוד היא נותנת פסק דין החלטי שיש לבצע. כאשר מדובר בדרישה מן הממשלה - זאת רק משאלת לב חסודה לא הוראה לביצוע. אין סיכוי שהממשלה תהיה מוכנה לשלם סכומים כאלה לעובדות הסיעוד.

לפי פסק הדין של המיעוט המשפחה שהעסיקה את עובדת הסיעוד היתה צריכה לשלם מיליונים לעובדת כתשלום רטרואקטיבי. זה כבר מראה את העיוות של המיעוט.

רוב המשפחות לא יכולות לטפל לבד בחולה סיעודי. מי יטפל? אשתו בת השמונים של חולה אלצהיימר בבעלה בן התשעים? הבן יעזוב את העבודה ואת פרנסת המשפחה ויטפל באביו? הבת תפסיק את העבודה ואת ילדיה ותטפל באמה?

אין בארץ, בין היהודים, מגורים חמולתיים בהם כל המשפחה המורחבת גרה באותו המתחם ויכולים לטפל באב הקשיש בתורנות. התוצאה מוכרחה להיות הזנחת הטיפול בחולה הסיעודי.

אולי צריך היה להוסיף לפסק דין כזה גם הרשאה להמתת "חסד" של המטופלים!

כל הסידור הזה עובד מאחר והתשלום לעובד וההוצאה למעביד שונים. המעסיק משלם כ-7000 שקל לחודש (כלל כל ההוצאות). העובדת מקבלת כ-20000 שקל נטו בחודש במונחים של כוח קניה ושכר ממוצע בארצה. הן שולחות את הכסף למשפחה בארץ המוצא ולכן ההוצאות הן במונחים של כוח הקניה והשכר בארצותיהן.

בארץ הן לא צריכות להוציא כמעט שום דבר. הן מקבלות מגורים, מזון, ביטוח רפואי, חשמל, מים וכו'.

לא צריך לשאול אזרח ישראלי אם הוא מוכן לעבוד בשכר ותנאים של עובדות הסיעוד בארץ. צריך לשאול אזרח ישראלי חסר השכלה ומקצוע האם הוא מוכן לעבוד תמורת 20000 שקל, נטו, לחודש בתוספת מגורים וכלכלה מלאים (זה כמו משכורת ראש הממשלה!). בתנאים האלה לא יהיו חסרים מועמדים!

לא מדובר, בשום "עבדות" ולא בניצול. זה סידור שבו שני הצדדים מתקשרים מרצונם לטובת שני הצדדים.

גם באירופה יש עובדות סיעוד זרות. מאותן המדינות באותן התנאים פחות או יותר. גם שם לא נותנים שעות נוספות. שינסו "קו לעובד" הממומן גם על ידי האיחוד האירופי להגיש בג"ץ באחת המדינות הממנות אותן ונראה מה תהיה התוצאה (ואם ימשך המימון!...)

הדברים חשובים להיאמר כי ארגוני "הזכויות" ממומני הקרן החדשה והאיחוד האירופי ואנשיהם בתקשורת ובמוקדי הכוח לא ירפו. הם יפעילו מערכת לחצים על הפוליטיקאים עד שישנו את החוקים לפי רצונם. כך הם עשו לגבי חוקי שכר המינימום וחוקים אחרים שהם הביאו להחלתם על העובדים הזרים. היום, כאשר מעלים את שכר המינימום צריך להעלות בהתאם גם את שכר המטפל הזר. הקשישים והנכים לא מקבלים שום פיצוי על ההעלאות האלה ועוד מדברים בצביעות על תשלום שעות נוספות על חשבון המדינה...
 

rohale100

New member
קו לעובד עושה כסף על חשבון העובדים הזרים

ובעיקר על חשבון הנכים...זכור לי שכשהתחילו להביא עובדים זרים בסיעוד, אמרו לך תודה כמה ששילמת, והיום רוצים גם שעות נוספות...וואלה יופי, אגב שמעתי שעבור נכה צה,ל משלמים 17 אלף, ועבור מכה תאנות עבודה 12,000 ש"ח, ויאילו אנחנו מקבלים 4,600 ש"ח...היית שמחה אם מישהו היה מאמת את הסכומים שכתבתי כי הכל משמועה
 

אנני1199

New member
יפי הנפש והמתחסדים

אין ספק שאילו מישהו מאותם מתחסדים ויפי נפש או מישהו מבני משפחתו היה זקוק לעובד סיעודי הם היו משמיעים זמירות אחרות לגמרי.
אבל זה מאוד קל ופשוט לשבת בהיכלי השן, לקבל משכורות עתק, להוציא כספים על עינוגים ולדאוג לאותן אומללות ומסכנות שכל מה שמעניין אותן זה הכסף של המטופל.
לו היו שבוע אחד נמצאים ב"נעליים" של המטופלים ................

ואנחנו המטופלים - בוכים ושותקים
 

ל ו ז

New member
די לשתף פעולה עם המדיניות של "הפרד ומשול"!

אף אחד לא יושב ב"היכל השן" ולא מקבל משכורות עתק. מאיפה המידע המוזר הזה? חלק גדול מ"קו לעובד" הם בכלל מתנדבים.

גם אנחנו, הנכים, וגם עובדות זרות שייכים לקבוצות מוחלשות, שלא מפסיקים לדרוך עליהן. אף אחד לא מלקק דבש מהמצב הקיים.

תפקידו של "קו לעובד" לדאוג לזכויות העובדות והם עושים את זה מעולה.
הלוואי וגם לנו היה ארגון שהיה מסוגל להילחם את מלחמותינו. אבל ממש לא על חשבונן של העובדות! אנחנו באותה הסירה ומאוד כדאי שנלמד לפתח ערבות הדדית. הן לא ערפדיות מוצצות דם. הן נשים עובדות בעלות זכויות. ורובן עובדות קשה ומסורות למטופלים שלהן.
 

yoelbeker

New member
בוא תראה איך הם מתנדבים

תיכנס כאן לקישור ותראה את בעלי המשכורות הגבוהות ביותר.

השכר ששילמו בשנת 2011 היה 2,0440,000 ש"ח כמובן בהתנדבות.
מעבר לזה עוד כמה מאות אלפים כהוצאות אישיות.

לוז היקר...מעטים מאוד הן העמותות העובדות בהתנדבות נטו. גם בעמותות המחלקות בימים אלה מזון יש מתנדבים אבל הנהנהלה והעובדים הקבועים...מושים משכורות שכל נכה במדינה היה שמח לקבלם.

מהעבר לתרומות כל עובד זר הפונה אליהם משלם עמלה!!!!! סתם לידיעתך.

הנתונים הוצאו מרשם העמותות.
 
עובדים בהתנדבות...יפה...

גם לנכים יש את קו למעסיק...הצרה שהם באמת מתנדבים, לו רק יתחילו לגבות כספים מפתיחת תיקים כמו אצל העובדים הזרים, וגביית אחוזים מהצלחות תביעות משפטיות גם הם יצליחו...

קו לעובד הינו עסק מסחרי לכל עניין ודבר והגיע הזמן שרשם העמותות ישים לב לכך....

אגב אם קו לעובד הינו עמותה ללא כוונת רווח גם ליבנת פורן היא עמותה ללא כוונת רווח...אותן מטרות לא?
 

ל ו ז

New member
לא כתבתי שכל העובדים מתנדבים...

גם לי יש ביקורת על התנהלות עמותות שונות. זה לא סותר.
המטרה של "קו לעובד" היא לעזור לעובדות/ים ולא למעסיקות, והודות להם אכן נשמרות זכויותיהן,
שאחרת היו נרמסות ברגל (עוד יותר) גסה של המעסיקים הישראלים הידועים בנימוסים ויחס טוב לאחר/שונה.
לדעתי, טוב שיש את כלב השמירה הזה.
 

yoelbeker

New member
הם חברה מסחרית שתפסה נישה

בדיוק כמו זכותי או ליבנת פורן, הם לא עוזרים לאף עובד זר שלא משלם להם....אל תעשה מהם מתנדבים, יש עובדים זרים שהולכים דווקא לעורכי דין המתמחים בנושא ומקבלים אותו יחס כמו קו לעובד.

עובד זר המשלם להם עמלות ושכר הם שומרים על זכויותיו, עובד זר שיבוא אליהם ללא תשלום לא יקבל כל הגנה....אנחנו הנכים העצמנו את קו לעובד. הם מתפקדים כו כל עורך דין המתמחה בנושא,
ועסק שמשלם מעל 2 מיליון ש"ח משכורות הוא לא בדיוק פילנררופ השומר על זכויות עובדים.
אגב גם ההסתדרות מגנה על עובדי הבניין הזרים, וגם הם משלמים להם דמי חבר.
בקיצור שום דבר לא נעשה בהתנדבות..הכל כסף
 
"קו לעובד"

1
היסטוריה של קו לעובד אולי מוצדקת מדובר באנשים שבאים מחו"ל לארץ ללא משפחה ויש צורך לדאוג שלא ירמסו את זכויותיהם
המציאות שאחרי חודש שהם יוצאים לחופשת סופשבוע עם החברים הם יודעים טוב טוב את הזכיות שלהם וכמובן ששם לא מדברים על הזכיות שלנו.
כל זה נכון אולי לתקופה של פעם היום שיש מחסור ( הנובע שהם הולכים לעבוד באופן לא חוקי) שיעיז אחד מהמעסיקים לא לתת משכורת הוא ימצא עצמו לבד .
2
זה שאני נגדם נובע לא שהם דואגים לזכיות שלהם, אלא שהם רוצים להוסיף דברים כגון בכתבה שהם רוצים שנשלם משכורת של 15000 ש"ח ועד.
3
כאשר קורה מקרה שבו הם מצאו שלא שילמו על פי החוק, אנחנו נמצא את זה בתקשורת שבו "קן לעובד" טוען שמנצלים עובדים זרים ( גם על עצם העובדה של ניצול יש להם פרשנות משלהם)
כמובן כאשר קורה מקרה של פי מאה קשה של "רצח אונס של המטפלים" לא נשמע מהם כלום גם " קו למעסיק " לא יקפוץ להאשים את כל העובדים הזרים.
על גנבות של עובדים זרים ובעיות אחרות זה בכלל אין כזה דבר.
[ דוגמה קטנה עם המטפלת של חמיו ראש המשלה, אביו של שרה, כאשר שרה לקחה לביתו את אביו על פי טענתה היא גילתה, שהעובדת גנבה כסף מאביו וגם לא הייתה מרוצה מהטיפול שלה ( כאשר היא לבד בבית היא יכולה לעשות מה שהיא רוצה) וכמובן שהארגונים האלו קפצו על המציאה ונתנו חסות לעובדת כאילו שגניבה וניצול קשישים זה דבר בלתי מציאותי אצלם].
עובדים זרים שנוטשים מהנכים והזקנים והצליחו לא להיתפס על ידי המשטרה(לא קשה מידי) והם גם הצליחו להביא ילדים לעולם אסור כמובן לשלוח אותם הביתה.
4
כמובן שיש עוד חוקים שהם מנסים לעצור בטענות של "גזענות ועד סיבות כל אלו לדאגתם לעובדים הזרים תוך רמיסת זכיות האנשים הזקוקים לסיעוד.
 
איזה אותו סירה אתה מתכוון?

אנחנו לא על אותה סירה אם הם נוטשים נכים והולכים לעבוד במקומות אחרים איזה קנס הם צריכים לקבל ?
אולי ניתן קנס לאיש הזקוק לסיעוד שהעסיק אותו האחרון לפני שנטש אותו כי אסור שזה יהיה על חשבונן של העובדות!
 

yoelbeker

New member
הם תפשו נישה וחיים טוב ממנה,

הם דואגים רק למי שנותן להם עמלה ומשלם להם דמי טרחה..הם ככל עסק אחר בדיוק כמו ליבנת פורן, גם היא מטפלת באלה שמשלמים לה.
אם היו מטפלים בכלל העובדים הזרים בארץ ללא יוצא מהכלל ניחא...אבל לא כך היא.
זה עסק מסחרי לכל דבר ורצוי מאוד להעיר את תשומת ליבו של רשם העמותות על כך....זו אחת הדרכים להעלים מס, לנהל עסק מסחרי דרך עמותה ללא כוונת רווח בכאילו.
 
דעתי שונה....

קודם כל הם דואגים לכל העובדים בכך שהם מנסים לטרפד חוקים וכן שהם מגישים בג"צ נגדנו בהרבה נושאים.
המשכורות שהיו שם זה לא הרבה כסף אם תחלק לחודשי (לא לשכוח שמדובר בארגון גדול)
לבנת פורת זה משהו אחר לגמרי .
 

yoelbeker

New member
מי שמשלם הם מגישים עבורו בג"צ...

אגב הם מרוויחים היטב בבגצ"ים.
מה ההבדל בינה לבין ליבנת פורן. אלה וגם אלה נותנים שרות למי שמשלם להם...אלה גם אלה חיים היטב מקיצבאות הנכים...ההבדל הוא שקו לעובד עובדים דרך עמותה ללא כוונת רווח כבייכול כדי להתחמק מתשלומי מס, וליבנת פורן לא.
תבין כל עורך דין יתן שרות לעובד זר בדיוק כמו שקו לעובד נותן ולבנת פורן נותנת...שניהם מיותרים.

את נושא המשכורות הזכרתי כשכתב אחד החברים שהם מתנדבים כדי להוכיח שהם לא והם חברה מסחרית ככל חברה בארץ!!!

זכותך לא להסכים לדעתי וזכותי לא להסכים לדעתך...זהו הדמקורטיה...וגם כאן בפורום.
 

jos45

New member
"קו לעובד" הם פאנאטיים פוליטיים

המטרה של "קו לעובד" איננה כספית. המטרה שלהם איננה להגן על עובדים זרים. אם התביעה שלהם היתה מצליחה - כל ענף הסיעוד היה מתמוטט והעובדות הזרות היו מפסידות את מקום עבודתן. המטרה שלהם היא להשליט מערכת ערכים מטורפת, הזויה, על ישראל כחלק ממאבק בינלאומי של קבוצות דומות בעולם.

מערכת הערכים הזאת הנקראת בפיהם "ערכי הומניזם אוניברסאלי" היא בעלת תוקף אבסולוטי, מעין דתי, שיביא את האנושות לחיי גן עדן. למעשה זאת וואריאציה על החזון הקומוניסטי הכושל והנורא שהבטיח דברים דומים בטענות דומות.

מדובר באנשים פאנאטיים שיהיו מוכנים לסבול בעצמם ולהביא סבל גם על משפחתם שלא לדבר על משפחות של אחרים. השיטה היא להתפס לערכים שהם מקובלים בחברה ולמתוח אותם לקיצוניות שמביאה הרס וחורבן. הם אינם נרתעים מכך. אדרבה הם יחושו התעלות אקסטטית של מי שהצליח להפוך לישות רוחנית שמעבר לרגשות ה"פרימיטיביים" של דאגת אדם לעצמו ולמשפחתו.

במקרה של ישראל הדבר משתלב במאבק בינלאומי כללי נגד ישראל ומאפשר להם לקבל תקציבים מגופים כמו האיחוד האירופי וכד'.

גופים כאלה מסוכנים ואסור ליפול למתק השפתיים החסוד בו הם אוהבים לתאר את פעילותם.
 
למעלה