האם יש אפשרות...? דחוף מאד.

Lily25

New member
האם יש אפשרות...? דחוף מאד.

אבא שלי חולה בסרטן מעי גס עם גרורות בכבד ובבטן. הוא היה אמור להתחיל קורס כימותרפיה חדש, אבל לאחר שעשה בדיקות דם, גילו בילירובין ישיר גבוה מאד וביקשו לעשות סיטי לבירור אפשרות הניקוז. סיטי מראה גרורות בכל הכבד ללא אפשרות לניקוז. ההחלטה בידינו, לעשות טיפול כימותרפי בכל מקרה (מה שיכול להוביל למוות תוך זמן מאד קצר) או לא לעשות כלום ולקבל טיפול תומך. האם אין שום אפשרות להוריד את רמת הבילירובין? היינו צריכים להחליט אתמול על המקום, אבל הוא איננו מסוגל לעכל את החדשות.
 
טיפולים שהפינוי שלהם לא תלוי בכבד

הדרך להוריד בילירובין היא רק באמצעות נקז.
תוכלו לשאול את הרופא לגבי טיפול ביולוגי שאינו תלוי בפינוי כבדי - האם יוכל לקבלו?
יתכן שזה טיפול שתצטרכו לרכוש באופן פרטי
 

Lily25

New member
???

וקיים טיפול כזה? שלא תלוי בכבד?
כי זו לא משהו שהציגו כאופציה. אבא היה מטופל באווסטין, ואמרו שגם זה לא יכולים לתת לו עכשיו.
 

בהרט

New member
בילירובין גבוה וכימותרפיה

אכן יש סיכון לא קטן של סיבוכים במתן כימותרפיה במצבי בילירובין גבוה וכבד עם תפקוד לקוי. זה עדיין לא שולל לחלוטין את האפשרות.
מה שנכון הוא שכל ניסיון כזה הוא אמפירי ואינו מבוסס על סטנדרטיזציה.
גם אין כמעט מחקרים (clinical trials) של מתן כימותרפיה במצבים כאלה כי הקריטריונים דורשים לרוב כבד שמתפקד במצב לפחות סביר.

עם זאת, יש מחקרי פאזה 1 שכן בוצעו במצבים אלה.
יש תרופות שהשימוש בהן במצב של בילירובין גבוה עלול להדאיג יותר מתרופות אחרות. תרופות שניתן בשיתוף עם האונקולוג לשקול כוללות: 5FU, קסלודה, אוקסליפלטין
תרופות עם סיכון גבוה יותר במצב כזה הן: טקסול, טקסוטר, תרופות ממשפחת הוינקה, אירינוטקן ותרופות ממשפחת ה - anthracyclines. מהן הייתי נמנע.

אפשרות אחת למשל יכולה להיות טיפול מתמשך של 3 ימים רצופים באשפוז עם טפטוף איטי יחסית של 5FU והשגחה צמודה על המטופל.
אפשרות סבירה אחרת יכולה להיות טיפול מטרונומי יומיומי של קסלודה (כתרופה בודדת) במינון מופחת (שבועיים ON, שבוע OFF) ומעקב צמוד אחר תפקודי כבד ובילירובין.

אולי במקביל, ניתן לשקול מתן תוסף מזון או שניים שעשויים לתמוך בכבד ולהגן עליו.

בשורות טובות

שוחחו על האפשרויות האלה עם האונקולוג/ת המטפלים.
 

Lily25

New member
דחוף מאד

אמרו לנו להחליט לעשות כימותרפיה עם סיכון גבוה ואחוז נמוך להצלחה או לא לעשות כלום. מציעים רק אירינוטקן במינון מופחת. בילירובין עולה וצריך לעשות משהו היום. או שלא לעשות כלום.
שאלתי את האונקולוג לגבי אופציות שהציעו לי כאן בפורום והתשובה היא שלילית.
 

בהרט

New member
Chemotherapy Dosing in the Setting of Liver Dysfunction

Advanced cancer in the setting of liver dysfunction poses a dilemma for physicians, as many cancer chemotherapeutic agents undergo hepatic metabolism. Most cytotoxic drugs have a narrow therapeutic index, and the administration of chemotherapy to patients with liver impairment results in complicated safety issues. We present a concise review of cancer chemotherapy dosing in the setting of liver dysfunction. Although caution in treating all patients with hepatic failure is essential, the use of certain agents provokes greater concern than others. Continuous-infusion fluorouracil, capecitabine (Xeloda), mechlorethamine (Mustargen), cyclophosphamide, topotecan (Hycamtin), and oxaliplatin (Eloxatin) appear to be relatively well tolerated. On the contrary, taxanes, vinca alkaloids, irinotecan (Camptosar), and anthracyclines may cause unacceptable toxicity if administered to patients with poor hepatic function. For many anticancer agents, the paucity of data prohibits formal dosing recommendations, and most guidelines remain empiric. -

לקוח מ:
http://www.cancernetwork.com/oncology-journal/chemotherapy-dosing-setting-liver-dysfunction

בשורות טובות
 
למעלה