הוספת תמונה לקורות חיים- מה דעתכן/ם?

PinkyRaSta

New member
הוספת תמונה לקורות חיים- מה דעתכן/ם?

שלום, עלתה לי השאלה- האם הוספה של תמונה לקו"ח- גורע? מוסיף? תלוי איפה? לדוגמא קורות חיים שמניחים במשרד/ים על השולחן ישירות, כלומר, עותק קשיח? (שזה מה שאני מתכוונת לעשות בשבועיים הקרובים) או ששולחים בדואר רשום? אפילו במייל אפשרי.. האם להוסיף תמונה? מה דעתככם/ן? מעסיקים/ות- יצא לכם/ן לקבל משהו כזה? מועסקות/ים- יצא לכם להוסיף? לא להוסיף? שבוע טוב!
 

nathaliesh

New member
הוספת תמונה לקו"ח- דעתי

נתחיל מזה שבארץ זה לא כ"כ מקובל ומה שלא מקובל הוא גם סיכון וגם סיכוי. סיכוי כי אין ספק שקו"ח כאלה יבלטו. סיכון- כי סביר שהמעסיק ירים גבה. דעתי המקצועית על העניין היא שזה לא רצוי. למה? כי תמונה יכולה להזיק יותר מלהועיל- אנחנו קובעים את דעתינו בעשירית שניה ע"פ מראה של בן אדם. אם "לא באנו למגייס טוב בעין" הוא עשוי לפסול (לא בכוונה אלא מהתת מודע ממש) אותנו אך ורק ע"ס התמונה! בשוק כ"כ תחרותי כמו שלנו, כשעל כל משרה יש כ"כ הרבה קופצים-למה לירות לעצמינו ברגל עם הסיכון הזה? דעתי האישית כבן אדם, שאני כן מרגישה שזה המקום לציין אותה, היא שזה בכלל לא רלוונטי לרוב המשרות. ברוב המשרות את ממש לא תרצי שיקבעו אם את מתאימה למשרה או לא (גם) ע"פ איך שאת נראית (שלא לדבר על הסיכון שיקבעו רק ע"פ איך שאת נראית). תמונה רלוונטית בקו"ח לתפקידי משחק, דוגמנות וכדומה בהם יש חשיבות למראה של הבן אדם, חשיבות שהיא מהותית למשרה.
 
תמונה

לדעתי עדיף לא להוסיף תמונה כי אם יש לך מה להגיד אז בראיון אני בטוחה שזה מה שמוסיף עוצמה והתרשמות למי שאת ולא המראה (כמובן שחשוב טיפוח ואסטתיות וכד') אבל כן אפשר להבליט משהו חשוב בקו"ח כמו הישג, הצטיינות, משרה שהמעסיק יסתכל עליה בעין טובה וכד' בהצלחה
 
דעה קצת אחרת :)

אם התמונה פוטוגנית,מאירה פנים,- היא תבצע עצירה (אמרנו בעבר שלכל משרה יש מאות קורות חיים ) פה ההזדמנות כן לעשות רושם ראשוני בצורה אחרת ומצוינת. בתנאי ש : התמונה מוצלחת ונכונה (ללא זיפים,ללא משקפי שמש,תמונה תדמיתית ומאירה פנים ) לקוחות שלי השתמשו בהמלצה הזו -והגיעו מהר יותר לראיונות אל תשכחו שהיום גם בודקים דברים ברשת ,בין כה וכה יש סיכוי גדול ,שיעשו גוגל עליכם ויגיעו לפייסבוק אני מאוד בעד. זה נותן יתרון קל בגלל השונות המראיין מרגיש כאילו הוא כבר מכיר (הוא ראה פנים,יותר קל להתחבר לפנים ..) לא מומלץ למשרות כמו רואי חשבון,או תפקידים שחשוב רמת המוסדיות :)
 
מסכימה עם רונית - לי יש תמונה בקו"ח

כפי שכתבתי באחת מהודעותיי הקודמות הפורום, אני יודעת שיש אסכולה בעד הוספת תמונה ואסכולה שנגד זה, ויש סיבות לכאן או לכאן אם לעשות זאת או לא. בהנחה הגסה שכולנו נראים פחות או יותר סביר (לא מבריחים אנשים לצד השני של הרחוב
) אז אני חושבת שתמונה יפה, כמו תמונת פספורט מחמיאה, יכולה להבליט את קורות החיים על פני אחרים. כשזומנתי לראיון הראשון למשרה שבה אני עובדת היום, המראיינת (שהיא היום הבוסית הישירה שלי) אמרה לי שהיא שמחה ששמתי תמונה כי זה גרם לה להרגיש שהיא מכירה אותי עוד לפני שנפגשנו. בתחום מדעי החיים, שממנו אני באה, יש כ- 80 דוקטורים ו-200 מסטרנטים שמתחרים על כל משרה (כך אמר לי נציג פארמה ג'וב פעם בטלפון לפני כשנה, בעת ריענון המאגר שלהם). גם אם המספרים לא מדויקים, אין ספק שהביקוש גדולה הרבה יותר ממהיצע, וצריך לגרום לקורות החיים שלך לבלוט על פני אלו של המתחרים. נכון שכולנו אנשים, המונעים (גם) ע"י רגשות, והתמונה עשויה להזכיר למגייס/ת משיהו/מישהי שההם לא מחבבים במיוחד ואז זה עשוי לעשות את ההיפך, אבל אני חושבת שזה "שווה את הסיכון". יכול להיות שדווקא יהיה משהו בפנים שיגרום למגייסים/ממיינים להסתקרן ולהסתכל ביתר רצינות והתעמקות בקו"ח.
 
בהחלט כן! גם בשלי יש

כברישכבו כמה שנים טובות שאני רצה עם זה ועד היום היו רק תגובות חיוביות, בנוסף השוני הזה תמיד עוזר לי לשבור את הקרח בשיחה טלפונית או בראיון. אני חושבת שבשוק כמו שלנו צריך לחשוב מחוץ לקופסא.
 

PinkyRaSta

New member
וואלה תודה א/נשים. נראה לי שאני אשים תמונה.

אני מתכננת להגיש קו"ח (קשיח) על מספר שולחנות של כמה משרדי חקירות לצורך בקשה להיכנס לעבוד בתחום. שיהיה לי בהצלחה!
 

nathaliesh

New member
קבלת עצות מצוינות וכמה נקודות מבט

כמו שכתבתי לך בעצמי, זה יכול להוות ייתרון ענק ויכול להוות חיסרון. רונית שלס, בתגובה שממש נהנתי לקרוא (למרות שלא הספקתי להגיב, יום עמוס...)הנחתה איך להפוך את זה לייתרון ואגב מגניב ביותר בעיני לראות איך את ממש ממשמת את עניין האקטיביות ממחקר להגשת קו"ח על שולחנות! לכמה וכמה אנשים שאני מכירה יש מה ללמוד ממך בתחום היזמות...
 
למעלה