חשבתם ליפות את קוה"ח? זהירות-המעסיק יתבע אתכם

לא ברור לי איך מצב כזה קרה

אני עבדתי בעבר בחברת כ"א ויצא לי לראות המון קו"ח ולעבוד מול לא מעט מעסיקים שחלקם היו מאוד בררניים ואחד הדברים הראשונים שלמדתי בעבודה הזאת זה שמה שכתוב בקו"ח זה מידע ראשוני בלבד ומראיין רציני לא יסתמך על זה בלבד. קריאת הקו"ח היא אפילו לא השלב הראשון, היא השלב המקדים לשלב המקדים - אחרי קריאת הקו"ח מגיעים בירורים פרטניים ואחרי זה מגיע ראיון ראשוני ואחרי זה ראיון מקיף ואחרי זה בירור מול ממליצים במידה ומדובר במשרה ניהולית שדורשת ניסיון קודם שהוא יותר מאשר השכלה מסוימת או ידע טכני. אם נוצר מצב בו לא בדקו את המועמדת והסתמכו רק על מה שהיא כתבה בקו"ח המעסיק צריך להאשים קודם כל את עצמו. אפשרות נוספת היא שהעובדת לא עמדה ביעדים מסיבות אחרות, לא תמיד הידע זה מה שקובע וגם ידע וניסיון מחברה אחת לא בהכרח יבוא לידי ביטוי בחברה אחרת ואני לא הייתי ממהרת להאשים את הבחורה בקיצור. אני גם לא יודעת מה היא בדיוק כתבה שם ומה הפערים בין היכולות האמיתיות שלה למצד שהציגה, אבל יכולה להגיד שכשאני נתקלתי בקו"ח שעוגלו ויופו בצורה שמשפיעה על התאמה למשרה - הספיק ראיון קצת פחות ממקיף בשביל לעלות על ההגזמות האלו, ואם אני לא עליתי על זה אז המעסיק עלה.
 

nathaliesh

New member
מסכימה שיש אחריות על המעסיק, במקרה שבכתבה

לדעתי היו שם כנראה מיצגי שווא של המלצות או משהו כזה, אחרת לא מאמינה שבימ"ש היה גוזר עליה את הקנס שגזר. אני חושבת שהבעיה הכי גדולה שעולה ממה שאת כותבת זה שאת מתארת מצב שבו בעצם למדת לא לסמוך על הקו"ח...
 

nogaash

New member
בהחלט נושא מרתק

אני יכולה להעיד על עצמי שבתור בחורה צעירה בתחילת שנות ה 20 לחיי, לא למדתי ולא היה לי מקצוע ולא הייתי סגורה על עצמי, אז היו לי לא מעט עבודות זמניות שהיום ממרומי גיל 35 אני לא רואה לנכון להוסיף אותם כלל לקורות החיים שלי, ויש לי חור בקורות חיים שבראיון עבודה עולה השאלה על השנים הללו ואני עונה שזו היתה תקופה של עבודות זמניות.. זה בהחלט מתקבל בהבנה. לא מזמן עזבתי עבודה של 7 שנים כמנהלת חשבונות כי רציתי להשתלב בתחום השכר אותו למדתי לאחרונה, אני יכולה להגיד שהתמיהה הגדולה ביותר של כל המראיינים שעברתי דרכם היתה העובדה שעזבתי את העבודה הקודמת מבלי למצוא עבודה חדשה קודם... לכי תסבירי שחיפוש עבודה תוך כדי שאת עובדת הרבה יותר קשה עד כמעט בילתי אפשרי בייחוד שאת צריכה לתת חודש הודעה מראש לעבודה הנוכחית וכל מעביד פוטניאלי חדש מחפש זמינות מיידית, אז בשלב מסויים התחלתי להגיד שנעשו קיצוצים וזה התקבל הרבה יותר בהבנה... לבסוף מצאתי את העבודה הנוכחית שלי מבלי כל הבולשיט שמסביב, בלי תירוצים ובלי הסברים מיותרים והכי חשוב בלי שאלות וחקירות כל כך מיותרות שממש לא רלוונטיות למי שאני כאדם וליכולות המקצועיות שלי אבל בהחלט יכול להיות שזה בגלל שהם ידעו מראש שאני באה בלי ניסיון כלל, רק עם תעודה והרבה אמביציה. אני יכולה להעיד מניסיון רב שנים ורב מראיינים וגם רב עבודות שדווקא במקומות שבהם תהליך הקבלה לעבודה הוא הקצר ביותר, ראיון אחד, מקסימום שניים ובלי ניתוחי גרפולוגיה למינהם ובדיקות אמינות וכ"ו.. אילו מקומות העבודה עם המשאב האנושי הכי איכותי שפגשתי. היום למשל הגדרת התפקיד שלי היא עוזרת לחשבת שכר אבל אני בהחלט מתפקדת כחשבת שכר לכל דבר, החל מקליטת העובדים דרך תהליך הכנת השכר ועד לטיפול מלא בעזיבת עובדים, נכון שעוד יש לי הרבה מה ללמוד ואני לומדת מהטובה ביותר אבל אני בהחלט יכולה להעיד על עצמי שיש לי ניסיון כחשבת שכר, בעתיד, כשארגיש שאני מוכנה להתקדם, אני בהחלט אנסח את קורות החיים שלי בצורה שמבהירה את הניסיון הרב שלי כחשבת שכר למרות הגדרת התפקיד שלי שהוא רק עוזרת חשבת שכר. כל התחום הזה, הוא לא חד משמעי וכשעובדים עם בני אדם, אמרה זאת יפה מאוד רונית, יש לעשות זאת בכבוד הראוי להם ולקורות החיים שלהם.
 

EdisonGirl

New member
מסכימה שזה נושא מרתק.

זה יחסית חדש לי, שאנשים "משפצים" את קורות החיים שלהם. התגובה הראשונה שלי הייתה מאוד שלילית. אני מאוד לא אוהבת כשמרמים. במחשבה שנייה, לפעמים כן יש מקום להחסיר פרטים או לשפץ, כל עוד הקו"ח ממשיכים לשקף בצורה אמינה את המועמד לעבודה. ברגע שאדם משדר בקו"ח שלו כישורים שאין לו, ומקבלים אותו לעבודה על סמך הכישורים האלה, זה כבר פסול לחלוטין בעיניי. לעומת זאת, למרות שאני לא הייתי עושה דבר כזה, כי אני בכל זאת ארגיש חוסר אמינות בקשר לזה, אם מישהו מוכשר במשהו, אבל יודע שלא יקבלו אותו אם לא יציג בקו"ח שורה מסוימת, אני חושבת שזה לא פסול שהוא ישקר ויוסיף עבודה שלא עבד בה או תעודה שאין לו, כי אח"כ אם יתקבל על סמך הקו"ח הזה הוא יוכיח את עצמו בלאו הכי, כך שהמטרה- לבדוק ע"פ הקו"ח את הכישורים שלו- הושגה. בכל מקרה, אם זה היה תלוי בי, אני חושבת שלפעמים אדם יכול לומר: "אני אוטודידקט ואני מוכשר בתפקיד הזה, אבל אין לי תעודה", וזה יכול לפעול ולעזור לו להתקבל- דווקא האמינות הזו. מצד שני, יש צורך באינטליגנציה בינאישית קצת מפותחת בשביל זה, ויכולת שיווק עצמי, ואני יכולה להבין שלא לכולם יש את זה. אני באופן אישי נוהגת להסתיר שנה של לימודים אקדמיים שלא הובילה לתואר. נראה לי מיותר לציין אותה וסתם יוביל לשאלות לא רלוונטיות ולשיחה שלא קשורה לקבלה לעבודה עצמה, ואני מעדיפה להיות קונקרטית. עבודות זמניות אני דווקא לא מסתירה, אבל מסכמת אותן, כי אין צורך להדגיש אותן, אם כי, אני מאמינה שכל עבודה שאני מתנסה בה תורמת לי משהו מבחינת כישורים וניסיון ולכן אני לא רואה צורך להסתיר משהו. הרבה פעמים אני דווקא צריכה לסכם את עצמי, כי אני נוטה להיסחף ולכתוב עוד ועוד.. וקו"ח בעיניי צריכים להיראות אסתטיים וכך הם מעבירים הכי טוב את המסר. מה הדעה שלך בעניין?
 

nathaliesh

New member
בעיני יש הבדל ענק בין להוריד שנה של לימודים

אקדמיים שלא הובילה לשום מקום וסתם עשויה לגרום לך להראות כ"קוויטרית" בעיני המעסיק, לבין להוסיף לימודים שלא למדת, או תואר שלא קבלת- שזאת כבר רמאות לשמה. יש הבדל אם חסר לך עוד קורס או שניים לסיום התואר בעוד חודש ואת כבר כותבת "בעלת תואר" לבין אם מעולם לא ראית קמפוס אקדמי מבפנים... אני חושבת שהשורה שלך שמסכמת הכל ממש יפה היא "כל עוד הקו"ח ממשיכים לשקף בצורה אמינה את המועמד לעבודה" ולהמציא תואר שאין לך לא ממש משקף אמינות
שלא לדבר על זה שאם יעלו על זה (וישראל מדינה כ"כ קטנה, כמעט תמיד עולים על שקרים כאלה בסוף) - המועמד או במקרה שהוא כבר קיבל את העבודה- העובד- יהיה במצב הרבה הרבה יותר גרוע.
 
למעלה