השוקעים והניצולים/פרימו לוי

../images/Emo91.gif השוקעים והניצולים/פרימו לוי

השוקעים והניצולים / פרימו לוי הוצאת עם-עובד, ספריית אפקים, 1991, 159 עמודים תרגמה מאיטלקית:מרים שוסטרמן-פדובאנו ב"השוקעים והניצולים" מנסה פרימו לוי לענות על שאלות שהתעוררו לאחר קריאת ספרו הראשון. הוא כתב אותו 30 שנה לאחר "הזהו אדם". הוא מתעסק שם בעיקר בדינמיקה של ההישרדות, בתחושת הבושה של השורדים ובנושא ההתאבדות של אלה שניצלו , ולא יכלו להתמודד עם העבר. הוא מנתח את התהליך של עיבוד העבר, גם על-ידי הקרבנות וגם על-ידי המדכאים. הוא מתאר את "הדליפה האיטית של הזכרונות". הוא מספר על "האיזור האפור, על בעלי זכויות היתר, הפונקציונרים, ששיתפו פעולה עם רשויות המחנות. אנשי "הפלוגות המיוחדות" שהוא מכנה "עורבי הקרמטוריום, פועלי הכפיים האומללים של הטבח". הוא מנמק את הבעייתיות של האיזור האפור, וטוען שדו-המשמעות משותפת לכולנו. נושאים נוספים בספר הם עגת הלאגר, שהיתה גירסה ברברית של השפה הגרמנית,האלימות הסמלית והמיותרת, שהחלה במסע ברכבות בצפיפות נוראה, לעתים במשך ימים ארוכים, ללא מזון ומים, נמשכה בכניסה ללאגר שנעשתה בעירום ובגילוח שער הראש והגוף, המחראות המשותפות, קעקוע המספר על הזרוע, כל הפעולות שעוקרות מן האדם את אנושיותו והופכות אותו לחיה נרדפת. לבסוף הוא מספר על מכתבים שקיבל מגרמנים שקראו את "הזהו אדם". "השוקעים והניצולים" בהחלט ניתן לקריאה בפני עצמו אבל אני ממליצה בחום להתחיל עם "הזהו אדם".
 

siv30

New member
בבקשה יקירתי אני חושבת שככה

עושים זאת קפיץ קפוץ המקפצה
 

siv30

New member
לפי התמיכה הטכנית של תפוז

"השרשורים נמצאים אחד מתחת לשני בדף, ואם רוצים ששרשור אחד יהיה בראש העמוד - יש להוסיף אליו הודעה שבתוכן שלה יש לפחות 10 תווים או אייקון אחד, ואז ההודעה תעלה לראש העמוד.
 

daiva

New member
כדי שיקפוץ צריך לרשום גם תוכן

או לפחות אייקון
 

KING האחד1

New member
תודה../images/Emo121.gif

לספר הזה אני לא בטוח שאתחבר, אז כנראה שאקרא את "הזהו אדם" (נשמע טוב). תודה, נהניתי לקרוא.
 

קובנר

New member
עכשיו אני מחכה לביקורת על ההפוגה

שלדעתי מתפספס כמשווים אותו לאחיו לכל צד..
 
למה? אתה חושב שהוא פחות טוב?

לדעתי הוא חזק מאד, אם כי פחות מ"הזהו אדם". אני אקרא גם אותו שוב, אבל לא כעת.
 

קובנר

New member
לא, אבל הוא פחות ייחודי

לכן כשמשווים אותו אליהם הוא מתפספס. בפני עצמו הוא בהחלט טוב מאוד, אבל ממשיך את הקו של הזהו אדם.
 

h potter

New member
תודה ../images/Emo140.gif

לא הייתי מודעת לקיומו ואשמח לקרוא אותו גם.
 

Arana

Active member
מנהל
../images/Emo51.gif

הסקירה שלך מפתה, אבל לקרוא את הספר הזה אומר שצריך לפני זה לקרוא את כל הטרילוגיה, לא? ואיפה נכנסת "הטבלה המחזורית" לסדרת הספרים שלו?
 
הטבלה לא קשורה לטרילוגיה,

השוקעים והניצולים צריך להיקרא בעיני רק אחרי "הזהו אדם". בכל מקרה, "הזהו אדם" הוא הספר הטוב ביותר שלו.
 
לא קראתי את "הזהו אדם", אבל

הטבלה המחזורית הוא ספר מצויין, במיוחד למי שמבין קצת כימיה.
 

liora liora

New member
ספר נהדר גם בעיני, שלא מבינה בכימיה

שום דבר... אני יודעת שכבר כתבתי זאת בשרשור על 'הזהו אדם', אבל זה באמת ספר שמאוד אהוב עלי ולא הייתי רוצה שאנשים יחמיצו אותו בשל רתיעה מכימיה. זה ספר אנושי מאוד, ושובה-לב. אני מניחה שכימאים חשים כלפיו זיקה נוספת, אבל הספר לא מחייב זאת כלל וכלל, אפילו לא קצת.
 

אינגהס

New member
קוסמת תודה על ההמלצה../images/Emo140.gif

ראשית אקרא שוב את "הזהו" (כבר הסברתי אתמול למה). האמת, דווקא מסקרן אותי הספר הזה. לכתוב על אותו נושא מפרספקטיבה של 30 שנה, זה לא משהו שנמצא אצל הרבה סופרים. תודה.
 
למעלה