אלכסנדר דיומא הבן - ביוגרפיה.

  • פותח הנושא ILet
  • פורסם בתאריך

ILet

New member
אלכסנדר דיומא הבן - ביוגרפיה.

מחזאי וסופר, בנו הבלתי חוקי של אלכסנדר דיומא האב. נולד בפאריס ב - 1824 לאמו - תופרת צעירה שילדה אותו מחוץ למסגרת הנישואין. "למירב המזל", כותב דיומא הבן, "היתה אמי אשה ישרה והגונה, ועמלה בפרך במטרה לגדל אותי ולהעניק לי חינוך והשכלה". עובדת היותו ממזר רדפה אחריו, והוא חש על בשרו פעמים רבות את לגלוגם של עמיתיו בבית הספר ושל מכריו ברחוב. יחס מחפיר זה התבטא ברבות מיצירותיו, וגם באפיו. כשהכיר דיומא האב באבהותו, התהדקו היחסים בינייהם. הם הרבו לבלות ולהתהולל בפאריס. דיומא הבן הסתנוור מחיי ההוללות והסתבך בחובות רבים. בצר לו, הוא החל לכתוב. יצירתו הראשונה נקראת דיג נעורים, והיא התפרסמה ב - 1847. לאחר מכן התפרסמה יצירתו הידועה ביותר: האשה עם הקמליות. דיומא עיבד את הרומן למחזה. הצנזורה עיכבה את הצגת המחזה, ורק לאחר התערבותו של שר הפנים של נפוליאון, הדוכס דה מורניי - ניתן היה להציג את המחזה, שזכה להצלחה מסחררת. (אגב, הסופר אלפונס דודה היה מזכירו האישי של הדוכס דה מורניי). מצבו הכלכלי של דיומא השתפר מאד, ושוב לא ריחפה מעליו סכנת עוני. ב-1853 פרסם את היצירה דיאנה דה-ליי, ב-1855 - הפילגש, ב-1857 - שאלה של ממון, ב-1858 - הממזר, ב-1859 - האב הגדול. אביו אמר עליו:"אלכסנדר הצעיר מטיף יותר מידי". ואכן, היו לו דעות נחרצות ובהחלט קיצוניות. למשל: הוא הדגיש את רשותו של בעל נבגד להרוג את מפתה אשתו ללא משפט, לרצוח את האשה שרימתה אותו. כמו כן, שלל את זכויותיו של בעל בוגד. דיומא המחיז חלק ניכר מהרומנים שכתב. חלק ניכר מפרסומו נובע מכשרון הבמה שלו. הוא ידע ליצור מצבים דרמטיים, לעצב טיפוסים שונים, ולהניח מרחב פעולה לשחקנים כדי לאפשר להם לבטא את כישורי המשחק שלהם. טובי השחקנים, כולל שרה ברנארד, כיכבו במחזותיו. בניגוד לאביו, נבחר דיומא כחבר באקדמיה הצרפתית. הוא נפטר ב - 1895.
 
תודה!

את הגברת עם הקמליות קראתי די מזמן. זכור לי בהחלט לטובה. לא גאוני, אבל בהחלט ראוי ביותר. אישית, אני מעדיפה את דיומא האבא. אבל דיומא הבן אחראי לסיפור של אחת מהאופרות המופלאות, שאליה אני כן חוזרת שוב ושוב- "לה טריוויאטה" של ורדי. אבל הבנתי שהיא מבוססת גם על סיפור חייו של ורדי עצמו. היה על זה משהו בלופ 23.
 

ILet

New member
היא מבוססת על סיפור אהבה אמיתי

של דיומא.
 
מצאתי משהו

כאן. אמנם היא לא היתה זונה אלא זמרת אופרה, אבל אני לא בטוחה שבאותה תקופה זה נחשב הרבה יותר טוב. בכל אופן, בניגוד לכל הנורמות והאיסורים באותה תקופה, הם חיו תקופה ארוכה לפני הנישואין, דבר מאוד יוצא דופן שעורר רכילות של הסביבה, וזה מה שגרם לורדי להזדהות עם הסיפור של ויולטה.
 

ILet

New member
מעניין מאד.

קראתי מספר מקורות ובאף אחד מהם אין התייחסות לפרשת היחסים הזאת. את ממש בלשית תרבות.
 
אני תמיד מתבלבלת ביניהם:

המוסקטרים ומונטה כריסטו הם של האב, והקמליות זה של הבן?
על הסיכום!
 
למעלה