מה קוראים בשבת

Arana

Active member
מנהל
מה קוראים בשבת


מקווה שהיה חג סיגד שמח לכל החוגגים, וחודש דצמבר מוצלח


מה אתם קוראים בשבת
 

motior

Member
הקומיטמנטס - רודי דויל

אהבתי את הסרט. את הספר קצת פחות כי לא שומעים את השירים...
 

tamika14

New member
"גן העצים המתים" מאת יוסי אבני

קובץ סיפורים קצרים, אני רק בהתחלה, בינתיים מאד מעניין.
 
Ultras, The Underworld of Italian Football

ספרו של העיתונאי טוביאס ג'ונס, שאני קוראת משום שאני אוהבת את הכתיבה של ג'ונס. הספר מדבר על תופעת מועדוני המעריצים, Ultra, של קבוצות הכדורגל השונות בליגות הגבוהות והנמוכות. על ההתהוות שלהן, הקשר שלהן לפאשיזם, הרדיקליות הנגדית השמאלית-חברתית של כמה מהן, הגילום של ערכים איטלקיים בעצם קיומם של המועדונים (מוקצים מחמת מיאוס בקרב רוב האוכלוסיה), הקשר שלהם לפשעים, למאפיה. הספר גם כולל הסבר מעניין מאוד למצב של מלחמת אזרחים שמעולם לא הוכרעה, זו שנוהלה מייד אחרי הדחת מוסוליני, של הפאשיסטים האיטלקיים עם הנאצים, אל מול בעלות הברית והפרטיזנים.

ראיית המועדונים כתופעה פוליטית. זה עיקר העניין שלי מעבר לכתיבתו של ג'ונס, עיתונאי שחי באיטליה לפני שנים, חזר לאנגליה עם משפחתו ובת זוגו האיטלקיה, ועכשיו שוב גר באיטליה, מזה שנתיים וחצי כמעט, ורואה בעיניים כלות את עליית הימין הקיצוני במדינה.
 

Arana

Active member
מנהל
נושא ה"אולטראס" מאוד מעניין

אני יודעת שבקטלוניה, למשל, הם קשורים ללאומניות הקטלונית, עד כדי כך שמי שמדבר ספרדית ביציע שלהם מסתכן בלחטוף מכות.

הוא גם משווה בין האולטראס האיטלקים לקבוצות מעריצים במדינות אחרות?
 
מעט. רק מעט אם אני זוכרת נכון

חלק מהן שאבו השראה דווקא מכאלה חברתיות מאנגליה.

רוב הקבוצות היום הן ימניות קיצוניות. זו שהוא מלווה באופן קבוע, מהליגה השלישית, קוזנצה, Cosenza, מקלבריה שבדרום, עושה סקווטינג ומכריזה על עצמה כאנטי-פשיסטית.

האלימות היא בלב כל הקבוצות, היתה מאז ומעולם, בערך החל מלפני 50 שנה כשהקבוצות האלה פרצו את הגדר של הקבוצות שהוקמו על ידי המועדונים, והפכו עצמאיות. סמלים מאוד חשובים. הבגדים, הדגלים, הצעיפים. בעיני זה ערוץ לגברים להוציא אלימות. עולם גברי כמעט לגמרי, שאני מסתכלת עליו מהצד בעיני זרה, זה לא שלי בכלל. זה של גברי העולם.

חלקם כמובן מעורבים עם המאפיה. עוד לא הגעתי אבל אני מניחה שזה שנרצח באוגוסט, שהתגלה עכשיו שהיה ראש רשת הברחה של חשיש וקוקאין - ראש קבוצת אולטרה של אחת מקבוצות רומא - מוזכר בספר. רק שהספר יצא בול כשהוא נרצח.

קראתי מאמר שלו על איש דווקא טוב, מדרום איטליה, שכמו רבים עבר לצפון והפך להיות מעריץ של יובנטוס. אני לא יודעת אם הוא מוזכר בספר אבל כאן היה מדובר בבחור טוב בבסיסו, שסונוור מעולם ה"זוהר" שאליו הגיע מתוקף מעמדו אבל כנרה המפאיה הכריעה אותו לבסוף - כמובן, כל ניסיון של הממשלה בשנים עברו לתחום את המאפיה רק לדרום נועד לכישלון. האיש הזה כנראה "שוכנע להתאבד" בשנת 2016. לפני זמן לא רב הוציאו את עצמותיו מקברו והכריעו שאכן זו לא היתה התאבדות. אבל אם הוא מופיע בספר, לפחות הוא כבר מת כשהספר יצא, במובן זה שהספר אינו לוקה באנכרוניזם כלפיו. דווקא המאמר ממש ריגש אותי והיה צר לי עליו. אולי במהדורת הכריכה הרכה - אכן, אני קוראת את המפלצת הכבדה בכריכה קשה וזה לא ספר קצר - יעדכנו שאותו רומאי נרצח.
 

Arana

Active member
מנהל
סיימתי את The Institute

וחזרתי לאסופת סיפורי המד"ב Year's Best
 
למעלה