מה קוראים בשבת

Arana

Active member
מנהל
מה קוראים בשבת


בארצות הברית חוגגים עכשיו את האלווין, ואצלנו... אולי את "אחרי החגים"


מה אתם קוראים בשבת
 

tamika14

New member
"ז'יל וז'ים" מאת רושה אנרי פייר

אני לא כל כך מתחברת... תוהה אם להפסיק באמצע.
 
עדיין ג'ומפה להירי, In Altre Parole או In Other Words

כי עכשיו כבר נכון יותר לומר שאני קוראת רק את החלק האיטלקי ומציצה באנגלי כשחסרה לי מילה, וחסרות. יש לי עוד המון אוצר מילים לצבור.

בשבוע שעבר רק התחלתי את הספר אז השבוע אני יכולה לומר שלהירי הגיעה לאיטליה ולמגורים בה בזכות השפה. לא המדינה כמו הקשר שלה לשפה, הידיעה שלה שהיא חייבת ללמוד את השפה וחייבת לדעת אותה על בוריה.

זה לא נכון לגמרי שהיא למדה אותה לפני במשך 20 שנה, כפי שהיא עצמה כתבה בהתחלה. נכון יותר לומר שבמשך 20 שנה בצורה לא רציפה היא למדה אותה.

להירי כותבת בעיקר על החוויה של הכתיבה באיטלקית. לא תמיד זה מעניין, למעשה אני לא כל כך מתעניינת בכתיבה על כתיבה. מה גם שהיא לוקה בביקורת עצמית מוגזמת, כמו נשים רבות מדי, וזה מייגע. אבל יש בזה גם אומץ, להודות בחולשות, בתפיסתה את עצמה כפגומה, כרחוקה משלמות. כחסרה. גם מעניין לקרוא על התחושה שלה כזרה בכל מקום, לא מדברת בנגלית ללא מבטא או כותבת, לא ממש אמריקאית גם אם היא שולטת באנגלית בצורה מושלמת ועכשיו, לא בבית בדיוק באיטליה.

יש גם סיפור קצר שהיא מגישה שכתבה באיטלקית, הראשון שכתבה בשלמות וכזה שממש זרם ממנה. לאחר נסיונות כתיבה לעדותה כושלים, מלאי טעויות. מעניין איך היא פונה עורף לאנגלית בצורה מוחלטת (הכתובה), כאילו רוצה להשיל מעצמה את הזהות ההיא, את המוכר, הרגיל.

בשבילי זו חוויה גדולה. לא כל כך מה שכתוב, גם, אבל החוויה של לקרוא באיטלקית. מעבר לפסקה-שתיים של כל מיני גופים איטלקיים שאני קוראת בפייסבוק, כאן זה הדבר האמיתי. וזה מרתק וקשה. אני עוד לא שם, למרות שגם אני לומדת עם מורה. אבל אני ממש נהנית מהאתגר. את הדקדוק אני מבינה בשלמותו למרות שאת רובו לא למדתי, שמות עצם ופעלים יש לי עדיין להשלים והרבה.

אני אוהבת שהיא מתלוננת על קשיי לימוד השפה. מילות היחס, למשל. סיוט. יש כל כך רבות מהן. ללא חוקיות.
נוח גם לקרוא ספר כזה, של אישה שעושה צעדיה הראשונים יחסית בשפה זרה לה.

מעניין איך יהיה לקרוא את גינצבורג באיטלקית, מוראביה. או בכלל אם יש כתיבה מודרנית יותר להתחיל בה. זה משהו שאצטרך לקרוא עליו כי אני רוצה להתחיל לקרוא רומנים בשפה הזאת.
 

פיקובל

New member
עיווט / וולטר גון וויליאמס

מדע בדיוני ולא פנטזיה כבר הרבה זמן לא מצאתי. אז מהבחינה הזו מרענן. אבל קצת כבד לי הספר. אולי התרגום.
 

Arana

Active member
מנהל
קיבלתי בדואר את החדש של קינג, The Institute

וכמובן שמייד התחלתי לקרוא
 
למעלה