מה קוראים בשבת

Arana

Active member
מנהל
מה קוראים בשבת


היום יצאו תלמידי התיכונים לחופשת הקיץ - האם הם הולכים לבלות אותה בקריאת ספרים


ומה אתם קוראים בשבת
 

motior

Member
פייר וז'אן - גי דה מופסן

אני מניח שבן שלי שסיים י"ב ימשיך לקרוא לא מעט...
 

aclinova

New member
ממשיכה עם תענוגות וימים של פרוסט

אני לא יודעת אם השפה המקורית היתה כל כך לא זורמת או שהתרגום (משנת 2009) פשוט לא מוצלח אבל הקריאה לא זורמת לי. המתרגם כתב הקדמה ארוכה, אבל לא טרח לתת ביאורים בסיסיים לטקסט, כדי שהקורא יתמצא יותר טוב, והוא תרגם בצורה די ארכאית.
ובאופן כללי הספר לא מאוד קוהרנטי. אסופת סיפורים שחלקם נשמעים כמו הרהורים חסרי פשר של פרוסט.
 
"איים קטנים", לורנצה פיירי

ספר פשוט נפלא. על משפחה אחת והבנות שלה. מסופר מנקודת המבט של הבת הצעירה. הכל באי ג'יליו (דרום מערב טוסקנה) והסביבה.

חשבתי שזהו ממואר משום שהוזכרו שם אירועים ואנשים אמיתיים, אבל לא. ייתכן שאותו אירוע המתואר שם שקרה באמצע שנות ה-70 אכן התרחש בג'יליו, אבל הסיפור אינו ממואר אלא רומאן.

המתואר ברגישות ובכנות. אני לא חושבת שהמחמאה על השער, כאילו מהדהד כאן קולה של פרנטה, נכונה. התחושה שלי כאן היא שהקול של פיירי יותר כן וקרוב לקוראת, של פרנטה יותר מרוחק ועשוי. שזו לא ביקורת אבל אני לא מוצאת דמיון..

לגבי מורנטה, לבושתי לא קראתי כלום שלה - אני מקווה לתקן זאת השנה - כך שאני לא יכולה לשפוט האם, כמאמר הסופרלטיב על הכרירה פיירי מהדהדת גם אותה. יש כן התייחסות ל"אי של ארתורו" במשפט אחד בספר.

ספר נפלא. רק שחסרות בו התייחסויות מטעם העריכה, לגבי מונחים מסויימים, וניקוד שמות ערים ואזורים. קוראת שלא מכירה, לא תוכל לדעת מה זה "מארמה". צריך היה להוסיף מידע. מחשבה אחת שעלתה בדעתי היא, שיש רגע אחד בספר שמתאר את השנים 82-83 וגיל ההתבגרות של המספרת, התרחשות שמדוברת בכמה עמודים בשפה עברית די עכשווית, שלא היתה בשימוש בשנים הללו בישראל. מובן שהתרגום אמור לחקות דיבור איטלקי של אותן שנים, ובכל זאת זה עלה לי. במובן הזה אין תואם.

הסתייגויות קטנות. לכו לקרוא.
 
ואם לקרוא, להתעניין מראש וללמוד: פיאצה פונטנה

או piazza fontana, לקרוא את ויקיפדיה. זו לא סתם פיאצה במילנו, אלא מהו הפיגוע שנעשה שם בסוף 69 (עוד מעט 50 שנה), מהי החשיבות שלו להיסטוריה האיטלקית של המחצית השניה של המאה ה-20.
וגם לקרוא על הקוסטה קונקורדיה, למי שלא זוכר.ת. זו היסטוריה טריה יותר.
 

roni64

New member
היה שבוע קריאה מוצלח

פתחתי עם "הולדת יום", ספר מצוין מאת קולט, ובו ארבעה סיפורים אודות בני משפחתה, וכן הרהורים על חייה כאשה על סף גיל העמידה.
אחריהם קראתי שני קבצי סיפורים בהוצאת תשע נשמות, "רביעיה אנגלוסקסית" ו"חמישיה צרפתית", מדגם מובחר של יצירותיהם של סופרים במאתים השנים האחרונות.שני קבצים מוצלחים.
האחרון היה "חידת ואלנברג" המרתק עד מאוד מאת אלכס קרשו, סיפורם של שישה חודשים שבהם נגזר גורלם של יהודי הונגריה למוות. מומלץ מאוד.
 

נמרוד2016

New member
הייתי חיייב לשתף, אני קורא כרגע את גדר חיה

ספר מאוד מעניין, רגיש, קל מאוד לקריאה
 
נהדר, מצאתי אותו ברחוב ועדיין לא הגעתי לקרוא אותו

אעביר הלאה ברשימה, למעלה.
 

dory38

New member
לא בשבת, קראתי אתמול בערב

המדריך לחילוני מאת אביעד קליינברג. ספר עיון, שכתב אותו מומחה לדתות. שם הוא מסביר, מהו חילוני וכיצד עליו להתווכח עם דתיים במקרה שיש ביניהם חילוקי דעות. חילוני, לפי הספר, הוא אדם שמאמין כי הוא בראש ובראשונה אחראי למעשיו ואינו מקבל סמכות דתית כסמכות שלטונית שהיא מעל לחוקי המדינה.
 
למעלה