העונה השמינית של "משחקי הכס" מתקרבת

  • פותח הנושא Arana
  • פורסם בתאריך

Arana

Active member
מנהל
העונה השמינית של "משחקי הכס" מתקרבת


מי זוכר בכלל שהיא מבוססת של סדרת הספרים "שיר של אש ושל קרח" וש"משחקי הכס" הוא שמו של הספר הראשון בסדרה?

הסדרה יצאה לטלויזיה ב-2011, באותה שנה בה יצא הספר החמישי בסדרת הספרים. אולי ציפינו שג'ורג' ר.ר. מרטין יסיים להוציא את שני הספרים הנוספים המתוכננים לפני שהסדרה תדביק את הפער, אבל זה לא קרה, והסדרה "עקפה" את הספרים והתפתחה לכיוונים אחרים - אולי לפי הכוונה מסוימת של מרטין, אולי לא.

כרגע לא ברור מתי יפורסמו הספרים הבאים (באפריל 2018 מרטין טען שטרם התחיל לעבוד על הספר השישי), אבל כמה שאלות מעניינות לשיקולכם: האם יכול להיות שמרטין יושפע מהסדרה, שהוא שותף לה במידה מסוימת? האם התגובות של הצופים להתפתחויות בסדרה הטלויזיונית יכולות לכוון את מרטין בהחלטות שלו לגבי הספרים? האם השחקנים שגילמו את הדמויות בסדרה ישפיעו על הדרך שהוא רואה את הדמויות שהוא עצמו יצר?

 

aclinova

New member
לא ראיתי את הסדרה וכנראה גם לא אצפה בה בעתיד

האם כדאי לקרוא את הספרים?
 

Arana

Active member
מנהל
אהבתי מאוד את הספרים

הם בנו עולם עשיר מאוד ומרתק, מלא תככים, מבנים חברתיים, היסטוריה, דת, ועלילה מפותלת. למרטין יש יכולת לתאר מהלכים פוליטיים, צבאיים וחברתיים בד בבד עם סיפוריהן האישיים של הדמויות ומאוד נהניתי מהקריאה.

לצערי, הספרים האחרונים יצאו בהפרשים כאלה, שכבר שכחתי את מה שקרה בספרים הקודמים, וכאשר יש כמה וכמה עלילות מקבילות שמתרחשות לאורך ולרוחב היבשת עם עשרות דמויות, זה די משמעותי


כנראה שמתישהו אצטרך לקרוא את הכל מחדש, אולי לקראת יציאת הספר הבא - אם הוא ייצא בכלל...
 

KallaGLP

New member
סדרת ספרים מעולה שיהיה מאוד חבל

אם תושפע מסדרת הטלוויזיה הרדודה והפופוליסטית, שהצליחה להרוס רבות מהדמויות (וזה לדעתי הרבה יותר עקרוני מהשינויים בעלילה). מבחינתי עדיף שלא יצאו עוד ספרים בכלל מאשר שיהפכו לשחזור של הסדרה המשודרת. כבר מזמן הפסקתי לצפות, זה היה בזבוז זמן וגם כאב לחזות בהרס של יצירת מופת.
 
אני קראתי את הספר הראשון

וממש לא הרגשתי שזו יצרת מופת ועוד פחות אהבתי את הסדרה אז בזה אנו מסכימים הספר אישית לא משך אותי הוא די התחיל יפה ונהיה משעמם אולי אני לא נחובר לפנטטיזה אבל לעומת טולקין הוא ממש פספוס בעיני .
 

KallaGLP

New member
אני לא חושבת ככה. לדעתי הוא לוקח את טולקין קדימה

ומחדש את הסוגה.
 
מחדש כן אין ספק

נותן לה אלמנטים גם מסוגות אחרות אבל זה לא הכוס תה שלי לא נהנתי מהקריאה וזה מה שחשוב לי היה לי משעמם שיר של אש ושל קרח בהחלט ספר מאוד חשוב ומהפכני בסוגת הפנטיזה אבל עלי זה לא מדבר אולי כי הסוגה מלכתחילה לא מדברת עלי יותר מידי אם כבר עולם דמיוני אז אני מעדיף אפוסים וכו קיצור עניין של טעם אישי .
 
טולקין למשל דיבר עלי

בגלל העניין שלו במתלוגיות ושזירה שלהם בתוך היצירה והרחבה העולם הפנטסטי שיצר מאוד עניין אותי מרטין לוקח את זה למקום יותר מודרני ראילי הופך את הסוגה לפחות פנטסטית ככה לפחות אני הרגשתי שוב מדובר ביצירה רחבת הקיף עם אלפי עמודים , אני כולה הגעתי לעומד 400 אז כן יכול להיות שזה משתפר והעולם המיתי הפנטסטי הופך למרתק , אני פשוט לא הגעתי לשם כדאי לחוות את זה ...
 

KallaGLP

New member
ברור שאם לא נהנית אז לא נהנית, אבל בהחלט לא קראת מספיק

בשביל להתרשם מההיבט הספציפי הזה. לדעתי העולם של מרטין לא פחות עשיר ומרתק ומפורט ועשיר במיתולוגיה בדרכו מאשר של טולקין. אבל זה נכון שאצלו כל זה משולב במציאותיות חסרת פשרות ובחוסר סנטימנטליות מוחלט מבחינת התרחשויות ודמויות, להיפך מטולקין. ופיתוח הדמויות שלו, תוך שהוא כותב פרקים שונים מנקודות מבט של דמויות שונות וגורם לשינוי מתמיד בפרספקטיבה, ולפעמים גם בדעות, של הקורא, הופך את הספר לבעל ערך אוניברסאלי, מעבר לסוגה. גם לספר של טולקין יש ערך אוניברסאלי וקלאסי כי הוא יצר משהו חדשני, אך בהחלט, אך ההבדל בינו לבין מרטין הוא שאצלו הדמויות והעלילה הן בשירות העולם, ואילו אצל מרטין העולם ואפילו העלילה הם בשירות הדמויות (מה שלא הופך אותם לפחות מוצלחים בזכות עצמם).
 
מסכים

ואולי זה גם מצב רוח מסוים או נטייה מסיומת יש כאלו אוהבים מאוד את הסוגה אני פחות אני מעדיף אפוסים אם אני רוצה לגרות את הדימיון ....
 
למעלה