מה קוראים בשבת

Arana

Active member
מנהל
מה קוראים בשבת


אני מקווה שכולם בילו יפה בוולנטיין'ס דיי, וגם אם אין לכם עם מי - תמיד אפשר להתאהב בספר טוב


אז מה אתם קוראים בשבת
 

roni64

New member
התאהבתי בספר האחרון שקראתי השבוע :)

"היא לא שם", ספר ביכורים מרשים ומרגש מאת טזמין גריי, העוקב במשך שבוע אחר שני ילדים שאמם נעלמה.
פתחתי את השבוע עם "איידהו" מאת אמילי רסקוביץ', שבלבו תעלומת רצח ילדה על ידי אמה. ספר מתאמץ מדי.
הבא בתור היה "סדר היום" מאת אריק ויאר, המתאר תמונות מן הימים שלפני האנשלוס ובמהלכו. אני מעדיפה את ההיסטוריה כפי שהיא, ללא קישוטים ספרותיים, אבל גם דרכו של ויאר לספר על התקופה מבורכת.
"רחוב הגנבים" מאת מתיאס אנאר מתאר את חייו של צעיר מרוקאי על רקא האביב הערבי והמשבר הכלכלי באירופה. מרתק ומומלץ.

שבת שלום
 

siv30

New member
שבוע של ספרים מהממים

לטובה ולרעה.
&nbsp
Forever, Interrupted מאת טיילור ריד ג'נקינס. תורגם למרבה הבושה לשם הכל כך לא מתאים "התינשאי לי". ספר טוב מאוד שעוסק בהתמודדות עם אבל, אובדן וחלומות. אני בכלל אוהבת את הכתיבה של ג'נקינס. כל הספרים שלה שקראתי עד היום, היו לא פחות מטובים מאוד. לצערי רק הספר הזה תורגם וגם תרדום שם הספר קלוקל ומאבד את הפואנטה של הספר באנגלית.
&nbsp
יומנו של בן חמישים מאת הנרי ג'יימס שאיכזב אותי. כל כך הרבה בילדאפ בשביל כלום. הגילוי שעומד בבסיס העלילה פשוט מאכזב וסתמי.
&nbsp
ספר השבוע וכרגע ספר השנה מבחינתי "זה הולך לכאוב" מאת אדם קיי. יומן של מי שהיה רופא והקדיש 14 שנים מחייו לרפואה עד שאירוע טראגי הוביל אותו לעזוב את המקצוע ולהפוך לתסריטאי (אגב הוא הבן זוג של מפיק הסידרה משחקי הכס). ראשית חוש ההומור שלו קורע מצחוק ואין כמו צחוק עד דמעות כדי להוסיף נחת וגם כמה שנים לחיים. אבל מעבר לכך זו תמונת מראה של הפסיכיות של מערכת הבריאות הבריטית (ולא מן הנמנע גם שלנו) ושל הטירלול של בני האדם. האנושיות, האמפטיות במצבי הלחץ שהוא חווה שובים את הלב. ספר שמבחינתי כל אחד צריך לקרוא.
&nbsp
&nbsp
My Absolute Darling מאת גבריאל טאלנט, ראיתי שתורגם לעברית בשם " שלי ורק שלי". שומר נפשו ירחק. ספר מזוויע, בשפה של ביוב שעוסק בתעללות מינית, פיזית ונפשית. תת רמה, הגעתי ל 40% ולא טרחתי לסיים.
&nbsp
חיי חורף מאת אורלי קסטל בלום. מקבץ סתמי, מאכזב וחסר יחוד.
&nbsp
כרגע אני באמצע "מאחורי המסכה" כתוב ומתורגם באופן משובח.
 

motior

Member
סוס אחד נכנס לבר - דוד גרוסמן

בינתיים מעניין.
את "רבקה" אהבתי
 
הסוף של הספר של מונה אלתאח'אווי, שאני לא יודעת איפה להתחיל

את הדיבור עליו. רק שאני מעריצה כמה גיבורות שם ואסירת תודה על הפריבילגיות שלי לחיות כאישה חופשיה יחסית. שהספר הזה לימד אותי לא לקחת אותן כמובנות מאליהן.
 
והתחלתי ואני קוראת בעניין את Protest Kitchen

ספרן של ג'יני מסינה ושל קרול ג' א'דמס, על המשמעות של אימוץ תפריט טבעוני ביחס למוסר, איכות הסביבה, יחסי ניצול בעבודה (תעשיית המזון מן החי), צדק תזונתי, שנאת נשים וכולי. שדרך המטבח אפשר למחות על כל אלה. הקשרים מאוד מעניינים, חלקם היו נהירים לי לפני כן, חלקם לא. יש גם מתכונים. והספר מעודד לאקטיביזם.

אגב, מי שרוצות ורוצים לעבור לתזונה טבעונית או כזו שכוללת יותר מן הצומח, יעשו טוב, וקוראות וקוראים אנגלית, יהיה טוב לפנות לבלוג של ג'יני מסינה, דיאטנית מוסמכת, כדי לקרוא עצות תזונתיות בהירות, מבוססות על מחקרים ושאינן פנאטיות. לי היא עושה סדר, ביטלה את כל ה"רעש" התזונתי שהייתי מוקפת בו ואני שמחה שנחשפתי לאתר שלה לפני כחודשים ספורים, אתר שהוא המלצה של תזונאית מצוינת בגישה של אכילה אינטואיטיבית ואנטי-דיאטה, גישה שממילא אימצתי לפני כמה שנים ואצלי עובדת נהדר.

אז שני הלינקים, האתר של ג'יני מסינה, וזה של טיילור וולפרם. יש לה בבלוג מאמרים מצוינים שמתעמקים בחשיבה על אוכל ולדעתי עשויים לעזור, אם יש צורך בכך, לקידום אכילה טובה ונינוחה יותר.
https://www.theveganrd.com
http://www.wholegreenwellness.com
 

Arana

Active member
מנהל
יש לי ערימה של מגזינים שאני מבטיחה לעצמי שאגיע אליהם

אז בשבת האחרונה לא קראתי ספרים אלא מגזינים, וישנתי הרבה
 
למעלה