מה קוראים בשבת

Arana

Active member
מנהל
מה קוראים בשבת


אמנם החורף כבר בעיצומו אך הסיכוי להתכרבל עם ספר כשבחוץ משתלוות סופה נראה קלוש... זה לא אומר שלא תנצלו את השבת לקריאה, נכון?


מנה אתם קוראים בשבת
 
סיימתי את "נשות הניחומים"

שהיה פשוט מזעזע מבחינת התוכן הקשה שלו. אין גבול לרוע.
&nbsp
אתחיל כנראה את "חוף מנהטן".
 

siv30

New member
אכן ספר מזעזע

והכי מזעזע זו ההתעלמות של היפנים והסירוב שלהם להכיר בהן ולתת להן שילומים.
&nbsp
 

roni64

New member
היה שבוע של ספרים טובים

פתחתי עם "ורד לאמיליה" מאת זיוה שמיר, ספר עיון מעניין על אמיליה בסאנו-לאנייר, ידידתו של שקספיר, שאולי הטביעה חותם על יצירתו.
אחריו קראתי ספר מרגש, "הרחק מעצי התרזה" מאת יונתן ברג. הספר מפגיש בין יעקב הזקן, שנעקר בצעירותו מברלין ועלה לארץ, לבר הצעירה, שחיה בעושר אך לא באושר. כתוב היטב ולא גולש לסכריניות.
"ברית עולם" מאת טיארי ג'ונס מתאר את ההתמודדות של זוג צעיר עם פירוד כפוי, לאחר שהגבר נידון למאסר בשל אונס שלא ביצע. חכם ורגיש.
הספר הבא שבר את לבי. "הסוף של אדי" מאת אדואר לואי מתאר בגוף ראשון את שעבר עליו כילד הומוסקסואל בעיירה עניה, בורה, גזענית והומופובית.
האחרון היה ספר מענג, "יומנים מאתמול" מאת שבתי טבת, תיאור חייו כילד בתל-אביב של פעם.

שבת שלום
 

נמרוד2016

New member
השבת אני לא קורא במגזינים שלי

התחלתי את שליחותו של הממונה על משאבי אנוש, נראה לי שהוא המועדף של אברהם ב. יהושע
 

siv30

New member
דווקא היום ממש קר אצלנו וגם יורד גשם לפרקים


יום אידיאלי לקריאה מבחינתי .
&nbsp
הצלחתי לעבור את מחצית "מלכוד 22". תכננתי לסיים אותו, אבל אולי זה יקרה השבוע.
&nbsp
סיימתי את "Arrogant Devil" מאת Grey, R.S. ספר משעשע ביותר של סופרת שאני ממש אוהבת. יש לה דרך מיוחדת ודמויות נשיות שהן צבעוניות ואינטיליגנטיות.
&nbsp
סיימתי את "Salt to the Sea" מאת Sepetys, Ruta . סיפור המבוסס היסטורית על אחד האסונות הימיים הגדולים בהיסטוריה, סיפורה של הוילהלם גוסטלוף, אוניית נוסעים גרמנית שהוטבעה ב- 30.01.1945 ע"י צוללת סובייטית שירתה על הספינה 4 טורפדו. הספר מסופר מ- 4 זוויות ראיה, הקצב שלו מהיר גם בשל הפרקים הקצרים אבל גם בגלל שטף האירועים: בגידות, שקרים, גילויים וחשיפות שיוצרים מארג אנושי המאפשר לקורא להתחבר לדמויות. החלק האחרון של הספר חזק וכתוב היטב.
למי שרוצה לקרוא בעברית, הספר תורגם בשם "מלח אל ים" והוא ספר חזק ונוגע ללב.
&nbsp
סיימתי את "פאני וגבריאל" מאת נאוה סמל. סיפור זוגיותם ההפכפכה של סבה וסבתה של הסופרת (שהיתה אחותו של שלמה ארצי ונפטרה לא מזמן). הספר נשק לצהבהבות והוא לא באיכות שאני רגילה לה מהסופרת, שבאמת היתה סופרת מצויינת לטעמי.
&nbsp
סיימתי את "שבע דרכים לאיבוד" מאת סמדר שטינברג. הספר זכה בפרס ספיר לספרי ביכורים והוא ספר טוב המתאר מ - 7 נקודות מבט סיפורי זוגיות כושלים.
 
"הסיפור של מי שברחו ושל מי שנשארו", חברה גאונה 3

התחיל לאט מאוד אבל אני כבר נכנסת לתוך זה סוף סוף. טעון רגשית כל כך, שאי אפשר לקרוא יותר מכמה עשרות עמודים בבת אחת.

סיימתי את "העולם שיצרתי בשבילה" מאת תומס מורן, שהוא אמנם רומאן אבל מבוסס על נסיונו שלו כאדם בוגר שתקף אותו וירוס אבעבועות רוח, מה שהביא כמעט למותו (סיכויי ההחלמה שלו היו 5%), והרומאן הוא סיפור שלבי המחלה והתאהבותו של הגיבור באחת האחיות המטפלות בו במחלקת טיפול נמרץ בבית חולים בניו יורק.
 
חפצים חדים \ ג'יליאן פלין


קניתי את הספר בחנות יד שניה כדי להעביר בכייף טיסה ממושכת, וכדי להבין כמה דברים שנשארו בלתי מפוענחים לי בתום הצפייה במיני-סדרה של HBO. עם סיום הקריאה, אומר שהתקווה הראשונה נכזבה: הספר מטריד מאד, ואינו נקרא בשטף, כמצופה מרב מכר. אבל, התקווה השניה התמלאה.
 

פיקובל

New member
חוק ומסג/ ברנדון סנדרסון

ספר שמתבסס על סדרת הערפילאים אחרי הרבה שנים.
גרם לי לחפש במילון מה פרוש המילה מסג, אז כבר שווה.
 
למעלה