פייר וז'אן - גי דה מופסן

ihtiyar7

New member
פייר וז'אן - גי דה מופסן

שוב התפוז הרקוב מפשל, לא מתקן את התקלה, לא מתנצל, ומטיל עלינו להתייגע.
נסיון נוסף ואחרון מבחינתי:

עד השבוע לא הזדמן לי לקרוא משהו של מופסן שיותיר בי רושם. לכל היותר איזה סיפור חביב, דוגמת המחרוזת.
סיימתי לקרוא עכשיו את פייר וז'אן (ספרית פועלים, תרגום נאה וקולח של רמה איילון).
אחרי הפתח-דבר מאת המתרגמת, מופיע מאמר לא ארוך בשם "הרומן", בו שוטח מופסן - ברוח סוף המאה ה-19 - את דעתו על כתיבת רומנים. נחמד, אבל אולי קצת מיושן לקוראים במאה ה-21.
כך או אחרת, מאוד אהבתי את פייר וז'אן. למשפחה בורגנית ובה שני אחים, פייר וזאן, מגיעה בשורה: חבר לשעבר של המשפחה מוריש את כל כספו לבן הצעיר. מרגע זה ואילך היחסים בתוך המשפחה מתערערים כשנחשף סוד-עבר, והיא מתפוררת ללא אפשרות של תיקון, ללא קתרזיס. גם לאחר סיום הספר, הסקרנות ממשיכה לכרסם: מה יקרה לבני המשפחה מעתה ואילך? אין happy end, וגם לא יהיה בעתידן של הדמויות.
ממליץ בהחלט.
 

KallaGLP

New member
באיזו תקלה מדובר?

התקלה היחידה שנתקלתי בה לאחרונה שלא אפשרה לי לכתוב דרשה פשוט לצאת משם המשתמש ולהיכנס מחדש - לקח בדיוק שנייה, ומאז אין תקלות. אגב, איך יודעים שהתקלה נפתרה אם לא מנסים לכתוב
?
בכל אופן, כשהייתי ילדה, אולי בת 12 או פחות, קראתי ברצף את כל כרכי מופאסאן שמצאתי בספרייה המקומית (המשכתי לקרוא פשוט כי ברגע שהתחלתי לא יכולתי להפסיק עד שבלעתי את כל מה שהיה שם).
נכון שאולי בתור ילדה השיפוט שלי היה אולי לקוי וחלקי, אך התרשמתי בזמנו שדווקא יש תובנות אנושיות וחברתיות עמוקות בסיפורים וברומנים שלו, והעלילות היו מרתקות בעיניי. כמה מיצירותיו, כמו "כדור של שומן", או "בל-אמי" נחרטו בזיכרוני עד היום.
 

motior

Member
את "בל-אמי" אהבתי.

אני חושב שזהו הספר היחיד שלו שקראתי
 

ihtiyar7

New member
הזכרת לי

לפני המון שנים התחלתי לקרוא את בל אמי בכריכה רכה ומרופטת, ובהמשך גיליתי לדאבוני שכמה דפים חסרים...
 
למעלה