מה קוראים בשבת

Arana

Active member
מנהל
מה קוראים בשבת


ממש מוזר, הייתי בטוחה שהעליתי הודעה אתמול, אולי התקלות באתר מחקו אותה?


בכל אופן, אני מקווה שניצלתם את יום הבחירות גם לקריאה (כמובן אחרי שהצבעתם והשפעתם), ועכשיו הזמן לשתף מה אתם קוראים בשבת
 

Arana

Active member
מנהל
אני עדיין עם The Outsider

לא הגעתי אליו כלל השבוע, למרות שהסיפור מצויין והגעתי לחלק מותח מאוד. מזל שיש שבת
 

סתם מבקרת

Active member
כתבתי לפני כחודש שהייתי בערך בשליש הספר של מיכל שלו סדקים

בזהב. כתבתי אז שאני לא ממש מתלהבת ממנו ואחרי שסיימתי אני יכולה לומר שהוא לגמרי איכזב אותי.
לדעתי הוא בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת". יותר מדי סיפורים שהקשר ביניהם, בעיני, מאולץ. מתחיל על דמות בהווה שנוסעת לבקר דמות אחרת, עובר לעבר המספר איך נפגשו אבל בעצם מתחיל בסיפור על דמויות אחרות ואז עובר לעבר הרחוק יותר על דמות נוספת ושוב לעבר הרחוק עוד יותר שמספר משהו שלא ברור אם הוא אגדה וכך עובר בין הזמנים והסיפורים של הדמויות.
נראה שריבוי הדמויות והסיפורים עליהן היה כל כך חשוב שבדרך נשכחו כמה פרטים לגבי חלק מהדמויות ובעיני זה פוגם כי איפה שהוא אובד הרצף הסיפורי וכך גם העניין בסיפור.
אחריו קראתי את "הקתדרלה ליד הים" של אילדפונסו פלקונס. ספר מטלטל על החיים בברצלונה וסביבתה במאה ה14. היחס המזעזע לנשים, צמיתים, יהודים, מוסלמים ו"כופרים" אחרים. מלחמות, תככים, עושק, התעמרות האינקוויזיציה באוכלוסיה.
ספר מומלץ מבחינתי.
 

Arana

Active member
מנהל
"הקתדרלה ליד הים" עובדה לאחרונה למיני-סדרה

ראיתי עד כה 6 פרקים מתוך ה-8, אמנם אני זוכרת את הספר רק בקווים כלליים (קראתי לפני שנים), אבל מה שאני זוכרת נמצא בסדרה, וההפקה נהדרת ומושקעת.
 

KallaGLP

New member
מעניין. דווקא את "קתדרלה ליד הים" ממש ממש לא אהבתי.

אני בדרך כלל מאוד אוהבת ספרות היסטורית, והנושא מרתק, אך הספר עצמו כל כך קלישאי וכתוב כל כך רע בעיניי, שממש ממש התאכזבתי ממנו. כתבתי עליו בזמנו ביקורת, והיות שהיא די קצרה, אעתיק אותה לכאן:

"הקתדרלה ליד הים" הוא רומן היסטורי המתרחש בברצלונה במאה ה-14. הספר מציג את סיפור חייו מלאי התהפוכות של גבר גבר (החזרה מכוונת) בשם ארנאו אסטניול על רקע המאורעות ההיסטוריים של התקופה. אחד מהאירועים המרכזיים בספר הוא בנייתה הממושכת והמאומצת של הכנסייה הגדולה והמפוארת "סנטה מריה דה לה מאר", שיש לה משמעות אישית מיוחדת עבור ארנאו ושבהקמתה הוא נוטל חלק. ארנאו הוא בנו של צמית נמלט, אשר מצליח להפוך לתושב חופשי של ברצלונה, להתרומם ולבנות את חייו, לאבד הכול, להתאושש ולעלות גבוה אף יותר בסולם הכלכלי והחברתי, לאבד הכול שוב וחוזר חלילה.
הרומן אמנם קריא וזורם, אך לטעמי הוא פשוט ספר גרוע. העלילה מופרכת ובלתי אמינה בעליל, ומזכירה לפעמים תערובת של רומן גותי נוסחתי מלא זוועות ורומן רומנטי זול ופשטני. הדמויות שטחיות, שטוחות וחד ממדיות, ולכן הן אינן מעוררות כל רגש לטוב ולרע למרות כל הדברים האיומים הקורים להן או שהן אחראיות לגרימתם. בנוסף, נראה שהמחבר משתמש בדמויות לא כבישויות עצמאיות בעלות אישיות ואופי ברורים בזכות עצמן, אלא כאמצעי לקידום העלילה, ולכן הן הפכפכות, וחסרות עקביות או עמוד שדרה כלשהם בהתנהגותן. כמו כן, הרושם לאורך הקריאה הוא שמרוב רצון לדחוס כמה שיותר פרטים היסטוריים, שכח המחבר שהוא כותב רומן ולא ספר תיעודי עובדתי, ולכן סגנון הכתיבה חסר כל ערך ספרותי בעיניי. מעבר לכך, הפרטים הרבים אינם תמיד קשורים ומשתלבים זה בזה, כך שנדמה שהיה רצון להזכירם בכל מחיר, ללא קשר ליכולתם לתרום ליצירה כיחידה שלמה ומוגמרת.
לסיכום, אף על פי שאני בדרך כלל אוהבת רומנים היסטוריים ארוכים העשירים בפרטים ובמידע על התקופה שעליה הם נכתבים, בעיניי הרומן הזה הוא החמצה גדולה, ספרות קלוקלת. לדעתי אין כל הצדקה לבזבז זמן יקר על קריאה של ספר שערכו נמצא ביחס הפוך לאורכו (653 עמודים).
 

KallaGLP

New member
שכחתי להוסיף ספויילר
להודעה הקודמת,

אם כי לא חשפתי יותר מדי פרטים על העלילה.
 
ספרות גדולה זה לא


&nbsp
אבל מתפקד לא רע כהכנה לביקור ראשון בברצלונה,
וחוץ מזה, המחבר מאד אוהד ליהודים, וזה תמיד מרגש אותי, משום מה.
 
חשבתי שאני היחידה שלא אהבתי..

לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר
ובהתאמה - גם המיני סדרה לא לטעמי .
התחלתי לראות ונטשתי אחרי 3 פרקים
&nbsp
 

motior

Member
ארוחת בוקר של אלופים - קורט וונגוט

ספר מאוד מוזר...
ביום הבחירות טיילנו כמובן

&nbsp
ועדיין צריך לצאת מהמשתמש ולחזור כדי לפרסם הודעה. תפוז לא ממש מסוגלים לתחזק את האתר שלהם לצערי
 

KallaGLP

New member
ממש לא התחברתי. יש מוזר טוב ויש מוזר רע. לדעתי זה היה רע.

 

פיקובל

New member
המצפן המוזהב/ פולמן

קראתי באנגלית לפני מספר שנים. עכשיו הבאתי לנוער בבית מהספריה, אז קוראת שוב.
 

KallaGLP

New member
השבוע קראתי הרבה חומרים לא ספרותיים

וגם לקח לי זמן להחליט איזה ספר לקרוא אחרי "רות" של אליזבת גאסקל. לבסוך התחלתי את Infinite Jest של דיוויד פוסטר וואלאס, ספר שהוא סוג של דיסטופיה, אך זה לא העיקר בו. הוא נחשב לאחד הספרים הטובים שנכתבו במהלך המאה האחרונה, ואני מתחילה להבין למה. ההתחלה מבטיחה בהחלט.
בנוסף, קוראת את The Nest של Cynthia D'Aprix Sweeney, סאגה מודרנית שמתרכזת בסכסוך על ירושה. בינתיים לא בלתי מעניין, אך עדיין קשה לדעת אם ועד כמה טוב.
 
למעלה