טור מעניין על (אי) קריאת ספרים

Arana

Active member
מנהל
יש משהו בטענתה לגבי העדפת טקסטים קצרים

אבל אני לא מסכימה ש"הדור הזה לא קורא", זו אמירה מאוד כוללנית. העובדה שז'אנר ספרי ה-young adults פורח מראה שהדור הצעיר מעוניין בספרים.
זה נכון שלפעמים בתזזיתיות של חיי היומיום לפעמים מעדיפים "לא להשקיע", אבל הדוגמה שלה לגבי פתיחה של ספר שחייבת לתפוס את הקורא אחרת הוא לא ממשיך היתה נכונה גם לפני שנים; פסקת הפתיחה היא אחד הדברים החשובים בספר.
 

dory141

New member
על עצמי אני כבר יכול להגיד שפחות מבעבר

עד גיל 21 בערך הייתי קורא 6-8 ספרים לפחות בשנה. אחרי זה זה ירד לחמישה וכיום מתמזל מזלי, אם אני גומר את השלושה שקניתי בשבוע הספר. ואני עובד בהוצאת ספרים.
 

siv30

New member
בדיוק קראתי ראיון

עם פרנטה. בתחילת הראיון הכתב קובע חד משמעית שההצלחה של הספרים של פרנטה בסידרה החברה הגאונה מוכיחים שהקהל צמא לספרות רגשית, עמוקה וסוחפת ולא לספרות מתוחכמת ומינימליסטית. הקהל הזו גם מוכן להשקיע בכך את הזמן (ולראייה ההצלחה הפנומנלית של הסידרה שכוללת כ 1800 עמודים).
&nbsp
אני חושבת שהכותבת פשוט מתבלבלת ומכלילה באופן לא לוגי. היא מסתכלת על האנשים סביבה ומסיקה מסקנות גורפות. אולי אם היא תואיל בטובה לצאת מהמעגל שמסביבה היא תגלה דברים אחרים.
&nbsp
ישנה היום הצפה של תכנים והאדם הממוצע צריך לבחור בין התכנים. בגלל שפייסבוק וטוויטר זמינים יותר מבחינת התכנים שלהם, רבים פשוט קוראים את התכנים הללו אבל זה לא אומר שהם לא מסוגלים לקרוא תכנים ארוכים יותר ובהינתן העובדה שהיום ספרים בפורמט דיגיטלי, והפורמט הזה מצליח אני חושבת שהטענה שלה מושתקת.
&nbsp
לא כולם קוראים, אבל יש פלח שקורא ספרים וזה לא ישתנה. אני גם מסתכלת על הניסיון האחרון שהיה לי עם הבן הגדול.
&nbsp
הוא לא היה מוכן לגעת בספר מנייר אבל היום הוא קורא במחשב ובסלולרי טסקטים שחוצים את ה 1000 עמודים. גם אני חשבתי שהוא כל הזמן גולש ומשחק במחשב עד ששאלתי ולהפתעתי גיליתי שהוא קורא ספרים. רק שאלה ספרים דיגיטליים כי זו המדיה שמדברת אליו.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה