מה קוראים בשבת

Arana

Active member
מנהל
מה קוראים בשבת


עוד שבת חורפית, מוזר, דווקא בחורף


מה אתם קוראים בשבת
 

motior

Member
עולם חדש מופלא מאת אלדוס האקסלי

הספר זורם לי מהר מאוד (התחלתי לקרוא את ההקדמה ביום ראשון בערב ואני כבר אחרי עמוד 200). בוודאי אגמור אותו בשבת או אולי אפילו היום.
לאחריו מחכה לי "עיר ימים רבים" של שולמית הר אבן
 

KallaGLP

New member
סיימתי את The Hidden Village

שהיה בסדר, אבל לא מדהים, במיוחד הסוף. אחר כך קראתי בנשימה עצורה את אחד הספרים הטובים ביותר שיצא לי לקרוא מזה זמן רב, The Summer House Party של Caro Fraser. מה שמתחיל כדרמה רומנטית בסגנון של רומן בריטי קלאסי הופך לרומן היסטורי סוחף ורחב יריעה על תקופת מלחמת העולם השנייה עם דמויות בלתי נשכחות בחולשותיהן האנושיות, שפשוט אי אפשר להניח מהיד. מעל 500 עמודים פשוט לא שמתי לב לאן נעלמו לי. למיטב הבנתי, זו מתוכננת להיות טרילוגיה. מקווה שאכן יגיעו ההמשכים ויהיו טובים כמו הספר הראשון.
עכשיו מתענגת על מאיה ערד המופלאה עם "העלמה מקזאן", ומתקדמת לאיטי עם "מחזיר החלומות".
 

siv30

New member
מאיה ערד מצויינת

אהבתי את מאחורי ההר ואת חשד לשטיון. היא כותבת נפלא
 

KallaGLP

New member
"מאחורי ההר" עוד לא קראתי, אבל הוא היה

בתוך קבוצת הספרים שלה שרכשתי, שכללה גם את "העלמה מקזאן", והוא יהיה אחד הבאים בתור. "חשד לשטיון" היה די בסדר, אבל יחסית התחברתי אליו פחות, אך "תמונות משפחה" ו"שבע מידות רעות" פשוט נהדרים.
 

roni64

New member
שלושה ותיקים, אחד חדש

סיימתי את השבוע עם ספר חדש מאת הסופר המצרי עלאא אל אסוואני, "מועדון המכוניות של מצרים". ציפיתי לחוויה מסוג "בית יעקוביאן", אבל למרות שהספר כתוב יפה הוא לא עמד בציפיות.
לפניו קראתי שלושה ותיקים, שניים מהם מאת ג'ק לונדון, "קול קדומים" ו"פנג הלבן". בראשון כלב מבוית חוזר אל חיי הפרא, ובשני כלב-זאב חווה מסלול הפוך. ג'ק לונדון כתב בכשרון ובאופן מעמיק, בעיקר ב"פנג הלבן", שהוא, בעיני, המורכב והעמוק מן השניים.
הותיק הנוסף השבוע היה "הירחים של יופיטר", ספרה של אליס מונרו משנות השמונים שתורגם כעת. צלול כמו כל סיפוריה.

שבת שלום
 

siv30

New member
קראתי השבוע

שיכון צדיקים מאת נילי אושרוב- קטעים משעשים על ילדותה של אושרוב בשכונה דתית ברמת גן. אהבתי וצחקתי.
&nbsp
Paris time capsule מאת Ella carey- עלילה שבנויה סביב גילוי הדירה הפריזאית של מאדאם דה פלוריאן שברחה מפריז לדרום צרפת מפני הנאצים. הדירה היתה סגורה כ 70 שנים וכשנפתחה התגלו בה אוצרות מהבל אפוק. הסיפור הבדיוני סביב הדירה שהיא אמיתית לחלוטין חביב.
&nbsp
להבעיר מדורה פעמיים מאת ג'ק לונדון - 2 סיפורים דומים שכתב המחבר במרחק 8 שנים אם אני זוכרת נכון. הסיפורים מתארים את התמודדותו של האדם עם מסע בקור המקפיא באלסקה. הסיפור השני מצויין אבל מדכא עד לשד העצמות.
&nbsp
In the market for murder מאת T.E. kinsey- המשך עלילותיהן של ליידי הארדקאסל ופלורנס ארמסטרונג אי אז בתחילת המאה ה 20 בעיירה כפרית אנגלית. סיפור התעלומה והאווירה מאוד מזכירים את מיס מרפל.
&nbsp
Not my father's son מאת אלן קמינג- סיפור מערכת יחסיו של השחקן עם אביו המתעלל. ספר כואב ומרגש אחד הטובים שקראתי החודש.
&nbsp
סיימתי את Beneath a scarlet sky שהיה טוב מאוד. הסיפור של פינו ללה, צעיר איטלקי שבמהלך מלחמת העולם ה 2 מסייע לכוחות ההתנגדות נגד הנאצים, מרתק ובחלקים נרחבים שלו החזיק אותי דבוקה לספר. יחד עם זאת יש בו חלק מסויים שקצת מתמרח והיה אפשר לקצר בו. בסהכ הכללי זה ספר טוב מאוד
&nbsp
ספינות של קרבה מאת רווה שגיא - מקבץ סיפורים קצרים שעוסקים בזוגיות, בהורות ובמערכות יחסים בין אנשים. המשותף לכל הסיפורים הואאכזבה וחוסר מימוש של הפונציאל. חלק מהסיפורים היו טובים. חלק פחות.
&nbsp
עכשיו אני עם Z a novel of zelda fitzgerald מאת theresa anna fowler מתאר את מערכת היחסים בין זלדה לסקוט פ. פיצג'רלד ואת חייהם. הספר כתוב טוב מאוד והוא מספק הצצה עצובה לחייהם של סקוט וזלדה פיצג'ראלד.
&nbsp
אני גם קוראת את בין העולם וביני מאת טה נהיסי קוטס שכתב לבן שלו על העולם, שחורים ומה שבינהם
&nbsp
שבת שלום
 

tamika14

New member
אני קוראת את האישה באגם מאת ריימונד צ'נדלר

ספר מתח שנפתח בהיעלמות של אישה שבחיפושים אחריה, מתגלה גופה של אישה אחרת.
לפניו, ניסיתי לקרוא את העשב של קלוד סימון, אבל החלטתי כרגע לוותר.
אולי במועד אחר אצליח לקרוא אותו, זה ספר שדורש המון סבלנות.
 

L FALCON

New member
סדרת Throne of Glass

במשך השבוע קראתי את הנובלות - The Assassin's blade שמהוות מעין הקדמה ועכשיו עם הספר הראשון, וכבר מתכננת לקנות את הבאים.
הסדרה בסוף תכלול 8 ספרים (כולל ספר הנובלות שכולל 5-6 ספרים קצרים)- השמיני עוד לא יצא.
(קוראת את הספרים בפורמט דיגיטלי - אמזון, אבל יש מודפס).
&nbsp
 

siv30

New member
בגודרידס

חברות שלי עפו על הספר הראשון. אני כאמור לא מסתדרת עם סדרות. קראתי 3 פרקים מהספר הראשון של משחקי הכס ור מהדיכאון שיש עוד 10 ספרים, אם אני לא טועה, בעברית אני מתחלחלת ולא מצליחה לחזור ולהמשיך לקרוא
 
למעלה