כתבה לרגל עשור לקינדל שעוסקת בעיקר באי החדירה של

L FALCON

New member
כתבה לרגל עשור לקינדל שעוסקת בעיקר באי החדירה של

הקינדל לארץ, אבל גם נוגעת בקריאה דיגיטלית בארץ באופן כללי.
מה דעתכם, האם הטענות המועלות בכתבה נכונות?

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001218272

האם הייתם מוכנים לקנות קורא ספרים דיגיטלי יעודי לעברית (שיהיה משותף לכל ההוצאות) - שילוב של קינדל (או נוק) והקורא eברית שהיה בזמנו?
 

L FALCON

New member
אני אתחיל

לקינדל הגעתי כי חיפשתי דרך קלה להגיע לספרים באנגלית (וגם העלות שלהם בקינדל לרוב נמוכה מספר מודפס בארץ אפילו יד שניה).
ספרים בעברית - בארץ אין לי בעיה לקחת מהספריה, גם כך לרוב אני קוראת ספר פעם אחת.
הייתה תקופה שגרתי בחו"ל ואז די הפריעה לי העובדה שאין הרבה ספרים בעברית שזמינים לקינדל. באותה תקופה גם לא היו הרבה ספרים דיגיטליים באופן כללי, אבל מה שכן היה דרש אפליקציה יחודית - ולי לא נוח לקרוא הרבה זמן ממסכי LCD, כך שלקנות טאבלט לקריאה לא ממש מתאים לי.
היום החוסר בספרים לקינדל מפריע לי בעיקר כשיש מבצעים על ספרים דיגיטליים, כי רק חלק קטן מהם מתאים לקינדל.
&nbsp
האם הייתי משקיעה בקורא יעודי לספרות עברית? גם אם לא הייתה לי גישה לספריות, לא בטוח, ולו בשל העובדה שהיום מרבית הספרים בעברית מתורגמים בלועזית - לרוב אנגלית, ואז אני מעדיפה לקרוא במקור.
 

siv30

New member
אין לי מכשיר יעודי

אני קוראת רק דרך סלולרי באפליקציית קינדל והיא מאוד נוחה לספרים באנגלית. אני לא חושבת שהיא מותאמת מספיק לספרי עברית ולכן אני קוראת ספרי עברית באפליקציות מותאמות לעברית (גם ספרים בעברית שמותאמים לקינדל זו לא אותה החוויה).
&nbsp
מה שכן, הקריאה הדיגיטלית שינתה את הרגלי הקריאה שלי מקצה לקצה. היום קל לי יותר לקרוא ספרים דיגיטליים בגלל רוחב הדף והפונט שמותאמים לקריאה שלי אישית, מה שלא ניתן לעשות בספר רגיל.
&nbsp
גם המקום הפיזי והמחירים הזולים במיוחד הם שיקול מכריע. מאידך את כל הספרים הישנים אין לי ברירה אלא לקרוא בעותק פיזי שלוקח לי גם מקום וגם יותר זמן.
&nbsp
בגלל שהיום קינדל מקדמים את האודיו במקביל לספר הדיגיטלי אני נהנית מקריאה משולבת ובזמני נהיגה אני גם מקשיבה לספרים שהתחלתי כך שיש לי ביום תוספת זמן קריאה של בין שעתיים לשלוש. זה משנה לגמרי את חווית הקריאה ועבורי זה קלף מנצח היום אני קונה בקינדל רק ספרים שיש להם קובץ אודיו נלווה והמבחר שלי עצום.
&nbsp
לשוק העברי נכנסה אפליקציית icast. היא עדין סובלת ממחלות ילדות ואי בשלות אבל גם באפליקצייה הזו אני מקשיבה לספרים שרכשתי בעברית ואני קוראת במקביל. כשהקריינות טובה היא נותנת דחיפה אדירה לקריאה אבל הם לא תמיד משתמשים בקריינים מקצועיים מה שמחרב את ההנאה ואז אני פשוט קוראת בלי להקשיב.
&nbsp
סהכ יש המון יתרונות לדיגיטלי ואני מניחה שהתופעה תתרחב. אני לא יודעת אם מכשיר משותף יקדם את המגמה אבל הוא בהחלט יעזור כי לנהח את הספרים בכמה אפליקציות זה מאוד בעייתי.
 

L FALCON

New member
מקווה שעם המבחר גם תשתפר ההתאמה של האפליקציות של אמזון

לספרים בעברית.
בקורא יצא לי לקרוא כמה פעמים בעברית וזה היה די נוח
 

KallaGLP

New member
בהחלט הייתי מוכנה, לפחות ברמה העקרונית,

לקנות קורא ספרים המשלב עברית ברמה של מה שיש כיום עבור אנגלית. בשבילי זה יכול היה להיות טוב במיוחד, כי אני גרה במקום שבו ספרים מודפסים בכל מקרה אינם נגישים בקלות. אמנם עדיין יש לי מלאי של ספרים מודפסים ודיגיטליים לקרוא, אך הוא מצטמצם בהדרגה, ובכל מקרה אין לי כבר ממש מקום לספרים מודפסים חדשים והייתי מעדיפה לרכוש חדשים בצורה דיגיטלית בלבד. זה לא שאין בעברית בכלל, אבל אני מסכימה שהמבחר בינתיים מצומצם מדי וכבר נתקלתי בספרים שרציתי לרכוש ולא היו קיימים עבור קינדל. אמנם יש גם אפליקציות אחרות בעברית, אך הן מיועדות לטלפון ואישית אני הרבה פחות קוראת או אוהבת לקרוא בטלפון הנייד. מבחינת גודל ומאפייני המסך ונוחות הקריאה אני מעדיפה את המכשירים היעודיים לכך.
כך שבהחלט הייתי מוכנה לקנות מכשיר המאפשר לי לקרוא מבחר גדול של ספרים בעברית, אם כי הייתי בהחלט מעדיפה שיתאים גם לקריאה באנגלית וברוסית כי הקינדל הולך איתי לכל מקום ולא הייתי רוצה לסחוב איתי שני מכשירים במקום אחד.
 

KallaGLP

New member
ובכללי, ברור שקריאה דיגיטלית זה חיים אחרים לגמרי.

מבחינת נוחות, נגישות וקלות שבה מגיעים למבחר עצום של ספרים בלי אפילו לצאת מהבית. בכללי זה גם הרבה יותר זול לקנות ספרים דיגיטליים, הם לא דורשים מקום אחסון פיזי בבית, לא מתבלים או מתלכלכים ולא צריך לדאוג לניקיונם או למצבם הפיזי. לפעמים כשאני מחפשת עותק פיזי של ספר, לוקח לי המון זמן למצוא אותו בין המוני הספרים על המדפים שלי (אף על פי שעוד יחסית מסודר אצלי לפי שפות, מחברים וכו' - אך עדיין לא מושלם). לעומת זאת, עותק דיגיטלי תמיד קל למצוא, גם בתוך כמות עצומה הרבה יותר של ספרים, בזכות אפשרויות החיפוש המקוון. על הנוחות והקלות של קריאה מחוץ לבית (ואצלי זה חלק ממש לא מבוטל מסך שעות הקריאה שלי) כבר דיברתי לא פעם. במקום לסחוב ספר אחד כבד שתופס המון מקום בתיק היד, מסתובבים עם מכשיר קל, קומפקטי ונוח המכיל המון ספרים ומאפשר להתחיל את הספר הבא מיד בסיומו של הנוכחי. זו הרגשה ממש משחררת שלא צריך בכל פעם לבדוק ולתכנן מראש כמה זמן עוד יקח לגמור ספר X לפני שאצטרך לסחוב איתי גם ספר Y, כפי שהייתי עושה לפני ימי הקינדל (או הסוני - הקורא הראשון שהיה לי). הדבר היחיד שצריך לזכור זה להטעין את המכשיר פעם ב..., אבל למי שממילא מטעין באופן קבוע טלפון ומחשב נייד, לא בעיה לזכור להטעין גם מכשיר שזקוק להטענה לעיתים הרבה יותר רחוקות, מה גם שאפילו אין צורך בהתקן הטענה ייעודי לכך ואפשר פשוט להשתמש באלה של הסמסונג.
 

KallaGLP

New member
התכוונתי, כמובן, שספרים מודפסים בעברית אינם נגישים בקלות,

ולא ספרים בכלל, אבל בסך הכל זה גם הרבה יותר נוח שלא צריך לצאת מהבית או להמתין למשלוח כדי לרכוש או לקבל ספר, גם בשפות אחרות.
 

L FALCON

New member
האם מישהו בהוצאות / חנויות קרא את השרשור הזה?

היום קיבלתי פרסומת של get books שלמיטב זכרוני גם מרואיינים לכתבה, על מבצע לספרי קינדל 35% הנחה.
&nbsp
&nbsp
 

L FALCON

New member
תרשמי לניוזלטר שלהם באתר, ככה אני מקבלת את הפרסומים

 

KallaGLP

New member


 

Arana

Active member
מנהל
אני זוכרת שכשהחלו לצאת הספרים האלקטרוניים

נשמע מכל עבר קול בכי ונהי על כך שעוד מעט-קט ייעלמו הספרים המודפסים מהשוק, וזאת בנוסף לזה שבכל שנה מדברים על כך שאנשים (בעיקר הנוער) קוראים פחות ופחות. כמו שאומרים במרוקאית - נו, שוין


מבחינתי, כשומרת שבת, בעייתי להתמכר לפורמט הדיגיטלי, מכיוון שאת רוב הקריאה שלי אני עושה בשבתות וחגים. לפורמט הדיגיטלי יש המון-המון יתרונות, בין היתר החסכון במקום האחסון של הספרים (נושא כאוב!), אבל באופן אישי זה לא מאוד בוער לי להשיג קורא דיגיטלי. היתרון של "אלפי ספרים בכיס" הוא טוב למי שיש לו הזדמנויות קריאה מחוץ לבית, כגון נסיעות ארוכות בתחבורה ציבורית, או המתנות בתורים וכדומה. אצלי אין הרבה הזדמנויות כאלה, ואם אני כבר צריכה להמתין באיזשהו מקום, אז או שאני יודעת על כך מראש ומביאה ספר, או שאני קוראת באתרים שונים דרך הסלולרי.

עניין נוסף ספציפי לקינדל, או אולי הוא גם ליתר האפליקציות? יתקנו אותי בעלי הניסיון - הבנתי שכאשר מבטלים את המנוי לאמאזון/סוגרים את הקינדל/מתנתקים מאמאזון בדרך אחרת, אזי מאבדים את הגישה לספרים. כלומר - אני לא מקבלת ממש עותקים ששייכים לי, אלא זו מין ספריה. הרעיון הזה לא מוצא חן בעיני, לא ברור לי למה אני לא יכולה לקבל עותק ששייך לי ואני יכולה לשמור אותו אצלי.

עם זאת, ייתכן שכאשר אקנה מתישהו מכשיר טאבלט (בתכנון כבר הרבה זמן, אבל בכל פעם יש משהו יותר חשוב להוציא עליו כסף, כך שזה נדחה), אולי אנסה לקרוא עליו ספרים; ברור לי שאין לו את המסך הייעודי של קורא ספרים אלקטרוני, אבל מכיוון שכאמור זה לא יהיה האמצעי העיקרי שלי לקריאה, נראה לי שאסתדר עם זה.
 

Arana

Active member
מנהל
ואם כבר אנחנו מדברים על קינדל

לרגל יציאת דגם חדש כלשהו של קינדל ב-2009, מספר סופרים התבקשו לכתוב סיפורים קצרים שייצאו באופן בלעדי בקינדל בלבד, כאשר הסיפורים צריכים לכלול את מכשיר הקינדל עצמו. סטיבן קינג כתב את הסיפור Ur (כמו "אור כשדים" מהתנ"ך), שבו מרצה בקולג' מזמין מכשיר קינדל ומקבל מכשיר ורוד, צבע שקינדל לא ייצרה. כשהוא מתחיל לתפעל את המכשיר, הוא מוצא בו פונקציה שנקראת ur ומתברר שדרכה הוא יכול להגיע למבחר עצום של ספרים מיקומים מקבילים, למשל ספרים חדשים של המינגוויי מיקום מקביל שבו המינגווי חי עוד כמה שנים והספיק לכתוב עוד ספרים שמעולם לא יצאו במציאות שלנו. הוא מגלה עוד, שדרך ur הוא יכול להגיע לעיתונים, כולל עיתונים מהעתיד, וכך הוא יכול לדעת על אסונות שעומדים להתרחש...
(כמובן שבסופו של דבר הסיפור נכלל באחד מהאוספים של קינג, ואני קראתי אותו, למרבה האירוניה, בעותק מודפס
)

לקניית הנובלה בקינדל:
https://www.amazon.com/dp/B001RF3U9K/
 

L FALCON

New member
זו אכן בעיה עם ספרים אלקטרונים - הקונה לא קונה את הספר

אלא את הזכויות לקרוא אותו (לכן אדם פרטי לא יכול להשאיל ספר דיגיטלי לחבר -רק דרך שירותי מנויים בתשלום כמו אמזון פריים- או למכור אותו ביד שניה), אולי בעתיד זה ישתנה.
כשאני מורידה ספר לקינדל אני גם שומרת אותו על המחשב, כך שיש לי תמיד עותק. מאחר והספרים מוגנים נגד העתקות וכו' כנראה שלא אוכל לקרוא אותם על מכשיר אחר (של חברה אחרת) או תחת חשבון אחר מזה שהספר נקנה עבורו בלי לפרוץ את ההגנות - שוב מקווה שישתנה בעתיד.
ישנם ספרים שנמכרים ללא ההגנות (DRM) ואז אפשר לקרוא אותם על מה שרוצים - הספרים האלו די נדירים בשלב זה, בעיקר כשמדובר בספרות חדשה.

בתור מישהי שקוראת מודפס ודיגיטלי, אני לא מאמינה שהספרים המודפסים יעלמו לחלוטין - לפעמים אני מתלבטת האם לקנות ספר בפורמט מודפס (למרות שיש לי דיגיטלי) כי יש משהו בלהחזיק ספר ולדפדף או לראות אותו על המדף
 

KallaGLP

New member
גם אני תמיד מעתיקה את הספרים למחשב.

גם לצורך גיבוי, אך גם למקרה שאמזון ישתגעו. מעבר לזה, מי שבאמת רוצה - יש כיום אפשרות להמרת פורמטים, כך שהעניין לא מטריד אותי ולא מהווה שיקול נגד.
 

סתם מבקרת

Active member
יש לי קורא ספרים דיגיטלי שהערך המוסף שלו הוא שאינו יעודי

ומאפשר לקרוא מה שארצה ולא מגביל אותי לחנות/מוצר.
הוא מבוסס אנדרואיד, אני צריכה להתקין עליו אפליקציות מתאימות לחנויות מהן אני רוצה לרכוש ספרים וכך אני יכולה לקרוא ספרים בעברית וגם ספרים מאמזון, של קינדל, באנגלית.
העקרון דומה לקריאה באמצעות אפליקציה בסלולארי או בטאבלט אבל המסך הוא e-ink
מודה שלא תמיד הוא מסתדר בקלות עם האפליקציה באמצעותה אני רוכשת וקוראת ספרים בעברית אבל אחת שאני מצליחה לסדר את העניין קריאת הספר היא שוטפת.
עם האפליקציה של קינדל הוא עובד מצוין מה שמצביע שכנראה האפליקציה בעברית טעונת שיפור.
אין ספק שהאפשרות לרכוש ולקרוא ספרים באופן דיגיטלי הגבירה את קצב הקריאה שלי וחסכה מקום על המדפים שגם ככה עמוסים מאד בספרים.
ולעניין קניית קינדל בארץ, לבעלי ולבנים יש קינדלים וכולם נרכשו בחו"ל גם כי בזמנו לא היו בנמצא כאן וגם כי המחיר באמזון, עם משלוח ומיסים, זול (או היה זול בזמנו) מהמחיר בארץ.
 

סתם מבקרת

Active member
הקורא הוא JDRead . היה לי לפניו גירסה קודמת שלו בשם BOYUET62

שלטעמי היה מוצלח יותר והיה לו גם אודיו אבל לרוע מזלי הוא התעופף לי מהיד וכמו הפרוסה שנוחתת על הצד המרוח, כך הקורא נחת על המסך, כשהכיסוי פתוח, והלך לעולמו.
בעלי התעקש לרכוש לי קורא חדש ומאחר והJD הוא דגם חדש יותר של BOYUE הוא סבר שיהיה אפילו טוב יותר אבל הוא...קצת פחות טוב, לצערי. בכל מקרה, אני מעדיפה לקרוא באמצעותו ולא לקרוא מהסלולארי.
מאחר והגלישה באמצעותו לגמרי לא נוחה והדפדפן הוא סיני וגם לא מותקנת עליו החנות של גוגל, אני מורידה APK של האפליקציה הדרושה לי למחשב, משם מעבירה באמצעות כבל לקורא ומתקינה. אח"כ מבצעת הרשמה לאפליקציה ואת הספרים מורידה אליו באמצעות הוויי פיי שלו. עובד לי מצויין עם קינדל (כולל מילון), עם גטבוקס עובד פחות טוב כי לא כל הפיצ'רים עובדים אבל בסה"כ לגמרי מספק. לא ניסיתי אפליקציות אחרות
 
למעלה