מה קוראים בשבת

Arana

Active member
מנהל
מה קוראים בשבת


היום י' בטבת, יום תחילת המצור על ירושלים ויום הקדיש הכללי.

צום מועיל לצמים

מה אתם קוראים בשבת
 

roni64

New member
היה שבוע קריאה מוצלח

פתחתי עם "עיניהם צופות באלוהים" מאת זורה ניל הרסטון, ספר משנות השלושים אודות אשה שחורה הנאבקת על מקומה ועל זכותה לאושר. מומלץ
אחריו קראתי את "מדעי הרוח" מאת פבלו דה סנטיס, מתח מעורב באבסורד ובקפקאיות, המתרחש בספריה מתפוררת. מומלץ אף הוא
השלישי היה "זיכרון ילדות יפה במיוחד" מאת חיים שפירא, אינטליגנטי כרגיל.
האחרון היה "ימים אחרונים של ליל" מאת גרהם מור, ספר סוחף על המאבק בין תומס אדיסון לניקולה טלסה ולג'ורג' ווסטינגהאוס.

שבת שלום
 

siv30

New member
היה שבוע לחוץ

הצלחתי לסיים את אליזבת ה 1 מאת מרגרט גורג. הוא המשיך להשמים עד שהיא נפחה את נשמתה.
&nbsp
סיימתי את הכימאית שהיה ספר קיצבי מותח ומקפיץ. גם אם הייתי צריכה לפעמים להעלים עין מאי הסבירות של האירועים עדין הוא היה ספר משעשע ומהיר. נשארתי דבוקה לדפים עד שסיימתי.
&nbsp
אחר כך סיימתי את סופה של אליס שמועמד לפרס ספיר. לא נפלתי. רק אחרי 300 עמודים מתחילה העלילה האמיתית וזה במילים מעטות לא הלהיב אותי שביזבזתי זמן על 300 עמודים שהיה בעצם אפשר למחוק מהספר.
&nbsp
אחר כך קראתי את the deal שגם ראיתי שתורגם ויצא השבוע בעברית. רומן אהבה של צעירים בקמפוס חביב והדמויות מתוקות ביותר. רק הרגשתי שיש בו איזה חוסר אמינות מסויים באחד הקטעים המרכזיים בספר.
&nbsp
קראתי את די כבר עם השקרים שלך. סיפור יפיפה ונוגע ללב על אכזבה ופיספוס בחיים. מיוחד ביותר ואחד המצויינים שקראתי השנה.
&nbsp
אחר כך עברתי לבייבי דול. בהתחלה בלעתי חצי ספר בקריאה אחת. עכשיו אני חא יודעת כאילו נגמר לי האויר מהספר. אני בשלב שהדמות משתלבת בחיים הרגילים והספר מתחיל לדעוך.
&nbsp
התחלתי את הספר הראשון של משחקי הכס. קראתי 4 פרקים. בסדר אני מניחה שידרש זמן להיכנס לתוך הספר.
&nbsp
מאחר ובשבוע הבא מכריזים על זוכה פרס ספיר אני קוראת את שטוקולם מאת נעה ידלין. פטפטני ולהגני כהרגלה בקודש אבל יש נקודות אור והוא קולח. סיימתי גם בו חצי ספר.
&nbsp
זהו. סוף השנה האזרחית כבר כאן.
&nbsp
&nbsp
 

L FALCON

New member
את בייבי דול קראתי באנגלית - סיימתי לפני שבועיים

קשה להניח מהיד גם בחלק השני כשהיא מנסה להתאקלם
 

motior

Member
"נמסיס" מאת אייזיק אסימוב

מעניין לחזור מדי פעם לספרי מדכ בדיוני...
 

L FALCON

New member
אחרי 4 נטישות של ספרים חינמיים באנגלית

התחלתי וסיימתי את סוס אחד נכנס לבר - בזבוז זמן לדעתי.
מאז התחלתי סדרה שבעבר קראתי את הספר הראשון שלה (חינמי ואחר כך הסדרה הייתה חינמית) - ספרים לא קלים לקריאה, עם סוף טוב.
במקביל קוראת שוב את דם כחול (ספר ערפדיים ישראלי) כהכנה לספר השני שיצא לאחרונה - הקודם יצא ב-2011 ולמרות שקראתי אותו לא ממש זוכרת אותו.
&nbsp
 

KallaGLP

New member
סיימתי את "החופשה של רייצ'ל". ספר די טוב על התמכרות וגמילה.

עכשיו אני עם Beneath a Scarlet Sky של מארק סאליבן, רומן המבוסס על אירועים אמיתיים שבהם נער מתבגר הבריח יהודים מאיטליה לשוויץ דרך ההרים במהלך מלחמת העולם השנייה.
אני בטיול ולכן כרגע לא ממשיכה עם "מחזיר החלומות", אבל התקדמתי בו קצת לפני שנסעתי.
 
עדיין עם יצחק בשביס זינגר, ביוגרפיה מאת ג'נט האדה

שנשארו לי בו עוד כמה עשרות עמודים, מתוך כ-280. ספר מעניין מאוד שפתח לי אופקים חדשים. על התרבות היהודית בפולין בתחילת המאה ה-20, על מועדון סופרי היידיש בוורשה בשנות ה-20. ועל האיש עצמו, המשפחה הכה בעייתית, ההגירה לאמריקה, הנתק רב-השנים מבנו, הלבטים האינסופיים לגבי איך ומה לכתוב על תרבות מתה, הספרים שכולם היוו ראי מסוים לנפשו, לבית גידולו, לתהליכים שעבר, השינוי שעבר עם תחילת עידן התרגומים לאנגלית, שהפכו אותו לשם עולמי ושהביאו לפרס נובל בשנת 78, והמחיר ששילם על כך בתדמית שייצר לו אל מול החברה הכללית. על קווי אופי רחוקים משלמות.

המחברת אינה רק מרצה ליידיש אלא גם פסיכואנליטיקנית ולכן הספר עמוס תובנות פסיכולוגיות, שלא יקלעו לכל טעם. אבל בשבילי זו קריאה מרתקת. ואני חושבת על ספרים אחרים בביתי, אלה של יעקב גלאטשטיין, ספר אחד של מענגר שישנו אצל הוריי, ספרו של ז'יל רוזיה, Dun pays sans amour, כלומר בארץ ללא אהבה, שמתייחס גם הוא למועדון סופרי היידיש, על ספרו של אלתר קציזנה, "חזקים וחלשים" וגם על שני ספרי של בשביס (שזהו היה שמו שבחר לו, כדי להתרחק מאחיו, ישראל-יהושע זינגר מחבר "בית קרנובסקי" ולמעשה מהשושלת הגברית של משפחתו, שכן בשביס הוא שם-יחסות של בת-שבע, שמה של אמו. בשביס זינגר בא רק אחר כך, כשהחלו ספריו להיתרגם לאנגלית ולשאר שפות) שבביתי, ואת כל אלה עלי עדיין לקרוא. איזו חובה נעימה.
 

Arana

Active member
מנהל
סיימתי את "עלה הארגמן" והתחלתי את "רוצח הצלב"

למען האמת, קצת אכזבה משניהם - "עלה הארגמן" היה טוב לכל אורכו, אבל הסתיים במין פתאומיות, ממש קטיעה של הסיפור בצורה שאמנם משאירה הכל פתוח, אבל נותנת תחושה שכאילו חסר כאן פרק כלשהו... זה ללא ספק מכוון, אבל לא כל כך מצא חן בעיני. הספר אמנם ארוך למדי, אבל הייתי שמחה לקרוא עוד פרק-שניים ולגלות מה קורה הלאה...
&nbsp
ו"רוצח הצלב" - אני כבר לפחות בשליש הספר, ועוד לא קרה שום דבר. הכתיבה לא משהו, או שזה התרגום שמרגיש עילג (זוכרים את תרגומי שנות ה-80 ?), אבל בינתיים זה לא ספר מתח, בכלל לא.
 

L FALCON

New member
בעלי הארגמן הרבה קוראים חשו כמוך והסופר הוציא ספר המשך

קצר שמספר מה קרה אחר כך.
לא קראתי אותו אבל מביקורות עליו הבנתי שהוא לא ממש מוצלח, את מוזמנת לנסות (לא חושבת שתורגם The Apple: Crimson Petal Stories)
 
למעלה