איך מקדמים הוצאה לאור של ספר ארוך?

חרמש

New member
איך מקדמים הוצאה לאור של ספר ארוך?

שלום,
אשתי השלימה לאחרונה כתיבת ספר שעבר עריכה מקצועית, זכה לחוות דעת חיוביות אך מתקשה לעבור את משוכת ההוצאות לאור. הקושי נעוץ באורכו של כתב היד, כ-480 עמוד. רבות מההוצאות כלל אינן שולחות ספרים בהקף כזה ללקטורים, כך שפרסום כתב היד נחסם טרם עבר בחינה תכנית.
מה אפשר לעשות כדי לפרוץ את המחסום?
 

Arana

Active member
מנהל
אפשר לנסות להיעזר בבלוג "לשבור את המגירה"

שעוסק בתהליכי ההוצאה לאור, אני לא יודעת אם הוא עסק ספציפית בבעיות של כתב יד ארוך, אבל אפשר לנסות לחפש:
http://ofiroz.co.il/blog/

לא הבנתי מהשאלה האם אשתך כבר שלחה את כתב היד להוצאות ונאמר לה שהוא כלל לא יעבור ללקטורים, או שזה איזשהו common knowledge? לכמה הוצאות ניסיתם לשלוח? האם גם להוצאות קטנות ולהוצאות שמתמחות בספרים דיגיטליים? האם חשבתם על תרגום לאנגלית והוצאה במסגרת אמאזון?

עוד קישורים בנושא הוצאה לאור, שאולי יהיה בהם משהו רלוונטי עבורכם:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-566770,00.html

http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/2671877

 

חרמש

New member
תשובות ל- Arana

שלחנו את כתב היד כמעט לכל רשימת ההוצאות לאור ברשימה שלך. חלק ניכר מהם דחה את הספר ונמנע מלשלוח אותו ללקטורים רק בגלל ארכו.
בינתיים, העדפנו שלא לשלוח להוצאות קטנות, הן בגלל עלות ההוצאה לאור והן בגלל החשש שבלי דחיפה של ספר לחנויות ולרשתות,איש לא יהיה מודע לקיומו.
עד כה לא בדקנו אפשרות של הוצאה דיגיטאלית. הייתי שמח למצוא נתונים על אפקטיביות הפרסום בהוצאה דיגיטאלית. להתרשמותי, מדיום זה אינו פופולארי בשפה העברית כמו שהוא באנגלית, אך יתכן ואני טועה.
באשר לתרגום לאנגלית והוצאה באמזון, גם דרך זו עלולה להיות עתירת הוצאה כספית. כך או אחרת, עד כה לא שקלנו אפשרות זו.
 
אני שמעתי שבמקרים כאלו בהם הספר

" ארוך מידי " או יותר נכון לא סוחב את כל המלל אפשר פשוט לקצר,צריך לפנות לעורך והוא ידע כבר מה להוריד ומה להשאיר ,בזמנו ראיתי הרצאה על סופרת שאצלה היה הפך ספר קצר ובמקום שהיה נובלה הפכו לרומן בין כמה מאות עמודים, אבל יש גם להפך, שמקצרים, נסיתם לבקש מעורך לומר מה דעתו ? על האורך ? אולי אפשר לצמצם, מבחינה הגיונית זה נשמע לי ברור, כי אין לאנשים סבלנות לקרוא ספרים ארוכים, אז זה ברור שלא רוצים, אבל אולי אם תקצצו בעובי הם יסכמו ? שווה לנסות, עריכה טובה יכולה לפתור את הבעיה הזו, שהיה בהצלחה נקווה שתצלחו להוציא את הספר, מאמין שיש פתרונות לזה .
 
כלומר זה לא עניין של ארוך מידי

אלא שכמות המלל שלו לא מצדיקה את הוצאת הספר, כלומר היא נמרחת יותר מידי, וזה לא מצדיק את הכמות מלל, כי עד היום יש ספרים גם בעלי יור מאלף עמודים או לפחות 600 אבל כאשר יש הצדקה לכך, אז הפתרון הוא לצמצם את המלל וככה כנראה יסכמו לפרסם, כל ספר כיום צריך עריכה כל אחד עובד על עריכה, אז תצינו שאתם מוכנים להוריד מאורך, העיקר יתקבל, זה דעתי .
 

חרמש

New member
היא כבר אחרי

תודה, נתנאל, אבל הספר עבר עריכה מקצועית, גם ניסיון לקצר. מדובר בעורכת עתירת נסיון, כולל בקיצור ספרים. הגירסה הנוכחית נראתה בעיניה אופטימלית, והספר, לדעתה, ראוי להימצא ברשימת הספרים המומלצים של משרד החינוך. ולמרות זאת, כ-480 עמוד ...
 
למעלה