ספר המשך ל''מר מרצדס'' של סטיבן קינג ?

ספר המשך ל''מר מרצדס'' של סטיבן קינג ?

רשום בכריכה האחורית של הספר, שהוא החלק הראשון מטרילוגיה.
לא הצלחתי למצוא באינטרנט אילו הם שני הספרים הבאים, ואם בכלל קיים תרגום שלהם לעברית
 

Arana

Active member
מנהל
זו טרילוגיה בכיכובו של הבלש ביל הודג'ס

החלק השני הוא Finders Keepers, השלישי שיצא השנה הוא End Of Watch. לדעתי שני האחרים לא תורגמו עדיין, בכל מקרה עשיתי חיפוש מהיר ולא מצאתי. אני מניחה שאם היתה הצלחה ל"מר מרצדס", אין סיבה שלא יתורגמו גם הם...
אגב, אפשר להסתפק בחלק הראשון, אין "המשך" ממש ישיר בחלק השני - בספר השני יש חקירה חדשה שביל הודג'ס מנהל והיא לא קשורה לזו שבספר הראשון.
הדמויות הראשיות הנוספות חוזרות, וכן יש קו סיפורי מסוים שהתחיל בחלק הראשון שקינג ממשיך בחלק השני מתוך כוונה (לפי מה שהבנתי) לפתח אותו בחלק השלישי, אבל בספר השני הדבר המסוים הזה הוא מאוד שולי ולא עצם העלילה. את השלישי עוד לא קראתי, אבל אני בערך יכולה לנחש לאן קינג הולך שם.
 
ספרי מתח ובלשים

היי,

קודם כל, איזו תותחית!! תודה רבה.
אני ממש מקווה שיתרגמו את הספרים האלה, כי באנגלית זה קצת הורס את החוויה.
אני חייבת להקדים ולומר שאני לא חזקה בספרים, ורק לאחרונה התחלתי לקרוא, כך שזה הספר הראשון של סטיבן קינג שקראתי. מישהי בסטימצקי אמרה לי אתמול שזה בכלל לא מאפיין את הכתיבה של הסופר הזה, וכל שאר הספרים שלו הם בכלל בז'אנר של מדע בדיוני (ואני לא אוהבת).
יש לך אולי המלצות לסופרים טובים דומים שכותבים דברים בסגנון בלשי-מתח כזה? כמו למשל גם ג'ון ורדון (שאותו אני מאוד אוהבת וקראתי לשם שינוי את כל הספרים שלו).
 
היא טעתה

הוא אמן האימה והמתח לא מכיר ספרי מדע בדיוני שלו אולי הוא מערבב בספרים שלו, אבל לא בטוח .
 

Arana

Active member
מנהל
היא לא טעתה (לגמרי)

הסגנון של קינג הוא בעיקר פנטזיה. נכון שבסופו של דבר אלה סיפורי אימה (לא כולם), אבל כמעט בכל הספרים שלו יש אלמנטים של העל-טבעי, מה שהופך אותם לפנטזיה/מד"ב (יותר פנטזיה, פחות מד"ב)
 
יכול להיות אני לא ממש מכיר אותו כמוך

אבל מה פנטיזה בו ? כלומר אם אני מנסה להשוואות לטולקין או למרטין ואחרים הוא ממש לא פנטיזה , אז מה פנטיזיה בו ? ואני לא רואה בעל טבעי סגנון כזה אולי מיסטיקה מעט אולי כמו במאה שנים של בדידיות ,אבל בטח לא במתכונת של שר הטבעות או סיפור של אש ושל קרח או רומח הדרקון וכו ... אז כן יש אלמנטים על טבעים אבל לא חושב שנכון לאבחן את זה כפנטיזה בטח לא באופן המקובל.
 

Arana

Active member
מנהל
אתה מדבר על תת-ז'אנר מסויים של פנטזיה

שהוא מה שטולקין יצר - אלפים, מכשפים, גמדים וכו'. מכאן התפתח סוג שלם שמכנים אותו לפעמים "פנטזיה נוסחתית" כי יש מאות ספרים שבנויים על אותה "נוסחה" של שר הטבעות: חבורה שיוצאת לעשות משימה, בד"כ ב"תפאורה" של עולם ימיביניימי. אבל פנטזיה יכולה להיות הרבה דברים, ובעיקרון כל מה שהוא על-טבעי (קסמים, תפיסה על חושית, יצורים דמיוניים) יכול להיכלל תחת "פנטזיה", או לפחות "אלמנטים פנטסטיים". זה מה שיש אצל קינג. אם ספציפית הסוג שדומה יותר לטולקין מעניין אותך, אז הספר של קינג "עיני הדרקון" מתכתב עם נוסחה של אגדה סטנדרטית (מלך, שני נסיכים, מכשף רשע), אבל בסגנון המיוחד של קינג ועם לא מעט מודעות עצמית וקריצה לקורא.
 
הא הבנתי תודה על התשובה המחכימה

אם ככה גם בפאוסט או מוטומורפזואות של אבודיוס זה סוג של פנטיזיה כי מעורב שם הרבה אלמנטים על טבעיים . אני מעדיף אתי המונח שאמרת אלמנטים פנטיסטיים ולא פנטיזה, אבל אני מקבל מה שאמרת, כי כאמור אני לא ממש מבין בסוגות האלו ולמען האמת זה כלל לא מעניין אותי,אני מעדיף אפוסים כי זה שירה יותר, אבל כן אם כבר פנטיזה שאני אוהב אז טולקין, את שיר של אש ושל קרח לא אהבתי ונטשתי כבר בספר הראשון .
 

KallaGLP

New member
הסוגה של מארקס מכונה "ריאליזם פנטסטי"

אתה צודק שממה שקראתי משל קינג הוא יותר שייך לסוגת "אימה על טבעית או מיסטית".
לדעתי כיום כשמדברים על פנטזיה טהורה מדברים יותר על ספרים כמו של טולקין ודומיו.
אם כי גם כאן מתפתחים תתי ז'אנר. למשל, לסגנונו של מרטין הייתי קוראת "פנטזיה ריאליסטית" ולדעתי הוא אחד החלוצים (אם לא החלוץ) של תת-הסוגה הזאת.
אכן, בכל הספרים והסגנות האלה יש לפחות אלמנטים של פנטזיה, אך לדעתי הם גם מאוד שונים ולא ממש שייכים לאותו ז'אנר. חלקם משלבים ביחד אלמנטים של כמה ז'אנרים. לא כל דבר ניתן להכניס תחת הגדרה צרה וברורה, ולדעתי זה מה שיפה כי זה מצביע על שונות ויצירתיות ומגוון גדול.
 
כן אני יודע

אני כמו שאמרתי מעדיף את המונח אלמנטים פנטסטיים או נגיעות מסטיות ,אבל מקבל מה שאמרה הילה . כי כאמור אני לא ממש מבין בזה או קראתי יותר מידי, ואני מקבל שהסוגה מתפתחת ומתרחבת וזה דבר חיובי סך הכל.
 

Arana

Active member
מנהל
אני להיפך, מעדיפה לקרוא את קינג באנגלית

אני מאוד אוהבת את הכתיבה שלו. אכן, רוב הספרים של קינג הם פנטזיה או שיש בהם אלמנט פנטסטי כלשהו (לא מד"ב בד"כ, למרות שיש לו ספרים שאפשר אולי לסווג כמד"ב. הרוב המוחלט זה פנטזיה). יש לו פה ושם יצירות, בעיקר סיפורים קצרים, שאין בהם אלמנטים על-טבעיים. גם המשך הטרילוגיה הזו, אם הבנתי נכון את אותו קו עלילה שהוא מרמז עליו בחלק השני, ימשוך כבר לכיוון משהו על-טבעי בחלק השלישי. אבל החלק השני הוא עדיין ספר מתח די "רגיל", אז אם יתורגם אני ממליצה לקרוא (הקטעים הפצפונים האלה לא מקלקלים את העלילה העיקרית).

אולי יתאימו לך הספרים של גרג הורביץ - "אבל מי זוכר" ו"מטווח קרוב" (את השני קראתי ואהבתי). גם הספרים של ג'יליאן פלין מוצלחים בעיני, קראתי את "חפצים חדים" ו"מקומות אפלים". מה עם הספרים של הרלן קובן? ניסית?
 
Arana תודה על כל ההמלצות


דווקא להרלן קובן לא הצלחתי להתחבר..
ג'ון וורדון זה בערך הסופר היחידי שקראתי עד כה...
 
למעלה