ה"יגוסלבים" האחרונים/ אל"מ טוביה רביב

idan idanidan

New member
ה"יגוסלבים" האחרונים/ אל"מ טוביה רביב


בימים שכאלה, כשהעולם בוער בזירות רבות כל כך, שהשנאה מציפה כל חלקה טובה, חשוב להביא לקדמת הבמה את ההיסטוריה. ההיסטוריה של העולם, ההיסטוריה של כולנו.

הספר ה"יגוסלבים" האחרונים, שנכתב על ידי אל"מ טוביה רביב, שופך אור על תקופה, על מלחמה שלרבים מאתנו אין עליה מושג. תקופה בה בין רגע ידידים קרובים הפכו לאויבים. תקופה בה יחסיהם של שכנים מתדרדרים בין רגע לשנאה תהומית.

אל"מ טוביה רביב, מגיש לנו בספרו הצצה חד פעמית לחוויותיו של פנסיונר צה"ל – שליח הסוכנות היהודית ליגוסלביה, בתקופת המלחמה בארץ זו בין השנים 1991 ל 1995.

הסרט רלוונטי עבורנו עד מאוד ומכיל בתוכו חלקים שמתמקדים בסיפורם של היהודים בני המקום, שהצליחו להישאר עד הסוף. הספר ינסה להסביר את התופעה הזו גם כן.

ספרו של רביב כתוב ומאורגן בצורה נוחה ופשוטה ומשלב בתוכו מסמכים אותנטים מאותה תקופה. הקורא החביב יזכה גם במפה של יגוסלביה שעוזרת להמחיש ותאפשר לו להבין את התמונה טוב יותר.

לסיכום – ספר ששווה קריאה!


 

דניעל

New member
מעניין

לא מזמן ניסיתי להתעדכן ולהבין מהן המדינות הקיימות היום שהיו פעם חלק מיוגוסלביה. מצאתי סתירות בין אתרים ומקורות מידע שונים... נראה שהגבולות שם דינאמיים עד היום ועדיין נוצרות שם מדינות חדשות.
 

Arana

Active member
מנהל


המושג "המלחמה ביוגוסלביה" כנראה מוכר, אבל אני לא יודעת עד כמה מתעמקים כאן במה שיש מאחוריו. בהחלט טוב שהבאת לידיעתנו שיש ספר שכזה
 
למעלה