מה קוראים בשבת ובחג

Arana

Active member
מנהל
מה קוראים בשבת ובחג


נראה כאילו רק אתמול היתה שבת, לא?


זו עומדת להיות מנת חלקנו בחודש הקרוב - שבת וחג, חג ושבת, והרבה זמן לקריאה


ספרו לנו מה הספקתם לקרוא בראש השנה, מה תקראו בשבת, ואפשר גם מה אתם מכינים לעצמכם לקריאה ביום כיפור.
 

טובה53

New member
החיים אחריך / ג'וג'ו מויס

ובראש השנה קראתי את: לבד באוקיאנוס / סלבה קורילוב וגל קוסטוריצה.
שנה טובה
 

SOMEN

New member
בשאיפה לסופו של ׳שוגון׳.

מעבר לתפאורה המפתה, יש משהו מן הטלנובלי והצהבהבי בספר. לא הרגשתי שלמדתי דבר-מה עמוק מן הספר.

לצד זאת, אני קורא את ״איך עשית את זה?״ מאת הלית ישורון. אסופה של ראיונות שערכה עם סופרים ומשוררים בולטים. אין מה להרבות מילים: לא נתקלתי בתיעוד כה עקרוני של עולמם הפנימי של יוצרים עבריים. בפרט, הראיונות של הלית עם אביה, אבות ישורון. ציטוט בתמונה המצורפת.


פירוט נוסף מצוי באתר הספריה החדשה.

 
"מאחורי הדלת", ג'ורג'ו בסאני, עוד רומן מאלף

שוב עיסוק גלוי בהומוסקסואליות, שוב הקיום היהודי בפרארה. שוב פרארה כמיקרוקוסמוס של העולם. נהניתי גם לקרוא על יצירת אמנות בכנסיה מסוימת שגיבור הספר - נער, כולם כמעט כאן בני נוער, ממין זכר - נפעם ממנה. הקריאה הזאת הביאה להיכרות עם הכנסיה, עם הקבוצה הפיסולית המדוברת, עם האמן שהתברר שיצירות אחרות שלו נמצאות במקומות אחרות באיטליה ובצרפת גם כן.
מכאן התברר שאותו אמן למד אצל מאסטר מסוים שהכרתי עבודות שלו בפרארה, והמאסטר הזה - בשום אופן לא אמן מפורסם במיוחד מתקופת הרנסנס - משמש אחד הגיבורים ברומן של אלי סמית' שנקרא How to be Both שזכה לשבחים בשנת 2014.

אז במקרה עליתי על ספר שלא ידעתי על קיומו ומעניין אותי מאוד, וגם קראתי על אמנות ואמנים לא ידועים. כל זאת בעקבות ליד שמצאתי בספר שנכתב לפני למעלה מ-50 שנה.

יש לי כל מיני מחשבות בראש על הספר הבא אבל כרגע אני לא יודעת. אני מאוד רוצה לקרוא את ספרו של שלמה לאופר, "כפר הטווסים", אבל נושאיו שחורים. אולי דווקא בשבוע הבא. אבל לאחר קריאה כה אינטנסיבית אני אוהבת לא לדעת. גם "תחנות כבות" של פוגל הוא ספר שסוף סוף אגיע אליו בחודש הקרוב, אולי כבר בשבוע הבא.

קראתי שני ספרי טור-דה-פורס נשיים השבוע: "כשהלילה" של כריסטינה קומנצ'יני ו"ימי הנטישה" של אלנה פרנטה, בדיוק על רקע פרשת גילוי זהותה. הספר הזה, באינטנסיביות שקראתי בו, עיכב את החלמתי מהצטננות ארוכה. אני משוכנעת בכך. חתיכת אינטנסיביות, גם הספר וגם קצב של הקריאה, לא יכולתי להניח את הקריאה בספר שמתאר את ההתפרקות הנשית הזאת. ועוד נוגע בכוחה המרפא של מוזיקת בארוק. נו...אחרי זה, הספר של בסאני היה על טורים גבוהים פחות אבל הוא בשום אופן לא נטול אינטנסיביות רגשית - אף אחד מספריו לא דל בה - רק מעט מיושן ושובניסטי יותר ואת אלה אני מקבלת בהבנה.
 
גם אני, וקראתי אותו פעמיים

הערב קראתי שוב את אחרית הדבר של אריאל רטהאוז, וזו קריאה שלישית לפחות שלה. עדיין מורכב ומסובך.
 
סיימתי את

אמריקנה / צ´יממנדה נגוזי אדיצ´יה.
ספר טוב מאד.
אדיצ'יה שמה מראה בפניהם של המהגרים האפריקנים ובפני התושבים האמריקנים, ובעצם בפני כל מהגרים וקולטים. לעיתים המראה הזו מגלה תווים מוכרים וידועים, לפעמים זו מראה מגדילה המבליטה את פגמי "העור", ולעיתים זו מראה קצת מעוותת, מסוג אלה שמאפשרות לנו לצחוק על עצמנו בין אם אנחנו קולטים ובין אם מהגרים.
ספר שנון ומושחז, שזור כמובן בסיפור אהבה גדול שקורותיו מקבילים פעמים רבות לסיפור ההגירה. מומלץ!

בשבועות הקודמים סיימתי שני ספרים:
- "אחותו של פרויד" / גוצ'ה סמולבסקי.
רומאן על חייה של אדופלינה אחת מאחיותיו של פרויד. בעיני הספר טוב אך מאד מעיק בתיאוריו הקשים.
מכיוון שאני - "הקוראת האינטליגנטית הממוצעת" - זו שאין לה השכלה רשמית בפסיכולוגיה, עניין אותי בסיום הקריאה לבדוק מה הביקורות של פסיכולוגים שקראו את הספר. קטילה מוחלטת של הספר כשהטענה העיקרית היא שהסופר מרדד את תורתו של פרויד ולועג לו.

- "אינדאיני בהרוורד" / ג'רלדין ברוקס
הגעתי לספר בזכות איזכורו בפורום לא מזמן. שוב רומאן המבוסס על סיפור אמיתי. שם הספר בעברית (וגם באנגלית "Caleb's crossing") מטעה. סיפורו של כלב - האינדיאני בהרוורד הוא כנראה העילה לכתיבת הספר, אך דמותו של כלב אינה הדמות המרכזית. זו ניתנה בידי נערה/ בחורה צעירה לבנה, צאצאית למשפחה מראשוני המתיישבים במאה ה-17 , נערה שהקדימה את זמנה ברוחה המשוחררת ודעותיה המתקדמות. היא זו שמספרת בגוף ראשון את קורות חייה ובהם שזור גם סיפורו של כלב.
הקריאה זורמת, אם כי בחלקו הראשון הספר לא הצליח להפעיל את רגשותי. ככל שמתקדמים הסיפור משתפר והופך למרתק ומרגש יותר.
 

motior

Member
וליום כיפור לקחתי מהספריה את "מועדון הפיקוויקים" של דיקנס

 

נמרוד2016

New member
אחרי אפיזודת שיר של אש ושל קרח

עכשיו למשהו לא כזה שונה, כנראה, עולם ללא קץ של קן פולט
 

Arana

Active member
מנהל
קראתי את רוב "חייו של טאו"

ספר נחמד למדי, אבל חוסר האחידות בעיצוב קצת מעצבן אותי.
&nbsp
שבוע טוב לכולם
 
הרבה זמן לא הייתי פה

אני קראתי את אדיפוס המלך ( שוב בפירוקט אבן יהודה ) את גלגמיש ואת " הדיבוק " ועכשיו אני קורא את הנסיך כספיאן ואת הרוזן מונטה קריסטו, לצערי אני במצב רוח לא טוב, ולא קורא כמעת, מקווה לחזור לעצמי, שהיה גמר חתימה טובה לכולם .
 
ממשיכה עם "אמנות בשדות הכח: היסטוריה קטנה של ציות ומרד"

מאת פרופ' לאה דובב.
קריאה של יצירות אמנות בדרך של הצבעה על הקשר שלהן ל...שדות כח. איך הן נענות למוסכמות, איך הן מורדות בהן במקצת. אני רק בהתחלה ולכן התיאור שלי נקרא קצת סתום. זו דרך הסתכלות ופירוש חדשה לי וגם השפה בה נכתב הספר דורשת פענוח, היא חצצית במקצת ובעיני, מערימה קשיים מיותרים מדי פעם, גם אם היא עשירה ומעניינת.

החלטתי לקרוא את הספר מתוך עניין באמנות הרנסנס והבארוק, שראיתי לאחרונה באיטליה ואולי אראה שוב בקרוב, כדי לקבל מפתחות ל"קריאה" שלה, מעבר להתפעלות הוויזואלית שעל פני השטח. בהתחשב בכך שיש ימים פנויים רבים החודש, זה ספר טוב לתקופה כזו כי נקרא לאט לאט.
 

siv30

New member
לחג אני קוראת את הספר

I know this much is true. מדובר בספר של מעל ל 900 עמודים על החיים של שני אחים תאומים, שאחד מהם חולה בסכיזופרניה. הספר נע בין העבר להווה, אב חורג אלים ומכה, אם חלשה, המחלה של האח.
&nbsp
הספר תורגם לעברית בשם "שומר אחי" שמבטא רק אספקט אחד של הסיפור ולא את הכוונה המקורית של הסופר שמתחילה להתבהר לי. ספר קשה מאוד וההתחלה שלו מצמררת.
 

דיאנה1

New member
הוא מחכה לי על הקינדל, קראתי כמה עמודים

ומשום החלטתי לדחות את הקריאה לפעם אחרת, עכשיו אני לא בטוחה שהוא בשבילי... נשמע לי כבד וקשה מדי. אחכה לחוות דעתך.
 

siv30

New member
הוא כתוב מצויין

יאמר לזכותו. הנושאים לא פשוטים וקשים אבל הכתיבה קולחת ממש טובה עד כה (קראתי 7 פרקים )
 
למעלה