התייעצות לגבי הוצאה לאור

  • פותח הנושא ktv2
  • פורסם בתאריך

ktv2

New member
התייעצות לגבי הוצאה לאור

שלום לכולם ותודה על הפעילות המבורכת בפורום הזה, קראתי בו לא מעט והחכמתי :)

יש לי שתי שאלות לגבי הוצאה לאור, ואשמח אם מישהו מכם יוכל לעזור לי:
א. אם ההוצאות "ידיעות ספרים", "מודן" ו"מטר" היו מגלות עניין בספר הדרכה שכתבתם ורוצות להוציא אותו לאור - איזו מביניהן הייתם מעדיפים? אני שואל זאת כיוון שכבר הבנתי שכל אחת מרשתות הספרים הגדולות מקדמת ספרים של הוצאות מסוימות ומקדמת פחות ספרים של הוצאות אחרות, אבל רוב העדויות שמצאתי ברשת בנושא זה הן מלפני כמה שנים, ואני לא יודע כמה הן רלוונטיות היום. האם ספר ש"ידיעות ספרים" מקדמים בהתלהבות רבה יוצג ב"צומת ספרים" במקום מרכזי לא פחות מאשר ב"סטימצקי"? והאם ספר של "מודן" יקודם פחות ב"סטימצקי"? האם "מטר" (כאמור בספר הדרכה עסקינן, ואני מבין שזו הוצאה שמתמחה בנושא) נבלעת בתוך הרשתות הגדולות? אני שואל מנקודת המבט של מי שרוצה למקסם כמובן את סיכויי החשיפה וההצלחה של ספרו, ולכן אני רוצה לבחור בהוצאה הנכונה. וכמובן - שגם היא תבחר בי ;)

ב. מניסיונכם, כששולחים עותק של כתב היד להוצאת הספרים *הגדולות* (כמו שלוש ההוצאות שהזכרתי כאן) - עד כמה החשש מהעתקה ומגניבה כלשהי של זכויות יוצרים תלוש? ברור לי שספר פרוזה קשה מאוד להעתיק, אבל האם כשמדובר בספרי הדרכה יש חשש גדול יותר? אני מניח שכשמדובר בהוצאה גדולה עם מוניטין הסיכוי שהם יסתכנו בהסתבכות כזו קלוש עד לא קיים, אבל אשמח לשמוע את חוות דעתכם.

תודה בכל אופן!
 

Arana

Active member
מנהל
הרבה בהצלחה עם הספר


האם כבר קיבלת תשובה חיובית מההוצאות שמנית? כי אם לא, נראה לי שהשאלה במי מהן לבחור היא די תיאורטית בשלב זה. לעבור את שלב הלקטורה בהוצאות היא השלב הקשה ביותר, וגם לאחר מכן יכול להיות שלא ייראו לך תנאי החוזה (למשל גובה ההשתתפות העצמית של הסופר). כך שלא הייתי פוסלת לשלוח לכל השלוש, ולאחר מכן בהתאם לתשובות ולתנאים שהן מציעות - לבחור את ההוצאה המתאימה. שלושתן הוצאות גדולות עם אמצעים "לדחוף" את הספרים שלהן, וההצגה בחנות היא לאו דווקא הגורם העיקרי, במיוחד לא כאשר הרבה אנשים קונים באינטרנט ובמבצעים כמו 4 ב-100.

ממליצה לך לקרוא את הרשומות הרלוונטיות ב"לשבור את המגירה", ואולי תקבל שם יותר מידע:
http://ofiroz.co.il/category/איך-להוציא-לאור/

יש שם גם רשומה שעוסקת בזכויות יוצרים:
http://ofiroz.co.il/זכויות-יוצרים/

ועוד קישור:
http://www.tapuz.co.il/blogs/viewentry/2289169

שוב בהצלחה, ואתה מוזמן לעדכן כיצד מתקדמת ההוצאה לאור
 
הגנה על זכויות היוצרים

הדרך המקובלת היא כזאת: במקביל לשליחת כתב היד להוצאת ספרים, המחבר שולח את כתב היד לעצמו בדואר רשום. כשהוא מקבל את המעטפה, עם כל החותמות והבולים שעליהם מתנוסס התאריך, הוא לא פותח אותה, אלא שומר אצלו.
 
למעלה